Mýto: Všichni čtyři uchazeči postupují, teď už půjde o peníze

Mýtná brána, foto: Zdopravy.cz/Jan SůraMýtná brána, foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Ze čtyřčlenné skupiny firem, které chtějí dodat a provozovat mýtný systém na dálnicích a části silnic první třídy, nikdo kvalifikačním

Ze čtyřčlenné skupiny firem, které chtějí dodat a provozovat mýtný systém na dálnicích a části silnic první třídy, nikdo kvalifikačním sítem nepropadl. Všichni zájemci prošli do další fáze soutěže a nyní mají 70 dnů na to, aby nabídli své technické řešení a jeho předběžnou cenu. Oznámilo to dnes ministerstvo dopravy.

Vedle stávajícího provozovatele, firmy Kapsch, tak zabojují o mýtné miliardy i německá T-Systems International, která je součástí telekomunikační společnosti Deutsche Telekom, maďarský výběrčí mýta National Toll Payment Services, který nabídku podal s partnerskou i-Cell Mobilsoft a tuzemským výrobcem dopravních systémů Eltodo, a konečně slovenský SkyToll, který do tendru jde spolu se společnosti CzechToll ze skupiny PPF.

„Chceme mýto konečně otevřít konkurenci, aby firmy ukázaly, za jakou cenu ho umí technicky vyřešit. Pokračujeme v soutěži tak, jak jsme slíbili, a nyní už firmy připraví podrobné nabídky,“ uvedl ministr Dan Ťok.

Ministerstvo dopravy vypsalo zadávací řízení na dodavatele a provozovatele mýtného systému v červnu.
Předpokládaná cena zakázky je téměř 29 miliard bez DPH dodávku a desetiletý provoz. Rozsah zpoplatnění mýtem se oproti dnešku rozšíří od roku 2020 o dalších 900 kilometrů silnic první třídy. Celkem by tedy nový provozovatel měl vybírat poplatky na 1347 kilometrech dálnic a 1141 kilometrech silnic první třídy.

Mýtný tendr je od samého počátku předmětu sporů, k antimonopolnímu úřadu už ho poslala firma Kapsch i Nadační fond proti korupci.

Tagy Ministerstvo dopravy mýto tendr
1 komentář