Mýto dál stagnuje. Od srpna se rozšířilo na dva nové úseky silnic I. třídy

Nový úsek silnice I/68 Třanovice - Nebory. Foto: Vojtěch Očadlý / Zdopravy.czNový úsek silnice I/68 Třanovice - Nebory. Foto: Vojtěch Očadlý / Zdopravy.cz

Na konci července bylo v systému elektronického mýtného zaregistrováno 797 tisíc vozidel s hmotností nad 3,5 tuny.

Výběr mýtného se ani v červenci nenadechl k významnému meziročnímu růstu. Dopravci za použití tuzemských dálnic a silnic zaplatili 1,175 miliardy korun, což je meziročně o 0,87 procenta více (loni v červenci se vybralo 1,165 miliardy Kč).

Počet mýtných transakcí se zvýšil meziročně o 0,15 procenta na 88,3 milionu. Oznámila to dnes společnost CzechToll, která pro stát mýtný systém provozuje. Faktická stagnace se tak protáhla z prvního pololetí, kdy stát vybral 7,5 miliardy, stejně jako před rokem.

Novinkou je rozšíření mýta na nové úseky. Od 1. srpna dopravci nově platí na obchvatu Dolní Lhoty na silnici I/34 (zprovozněn v červnu 2023) a na silnici I/68 na novém úseku Třanovice – Nebory. Jde o šestikilometrovou část nového obchvatu Třince. Na dálnici D48 pak byl rozdělen jeden mýtný úsek na dva.

Na konci července bylo v systému elektronického mýtného zaregistrováno 797 tisíc vozidel s hmotností nad 3,5 tuny, z toho 621 tisíc automobilů mělo zahraniční registrační značky.

Tagy czechtoll kamiony mýtné
6 komentářů