Mototechna Classic: Ceny veteránů rostou, na trhu jich stále přibývá

Nabídka veteránů, ilustrační foto. Pramen: Mototechna ClassicNabídka veteránů, ilustrační foto. Pramen: Mototechna Classic

Podle údajů Mototechna Classic vzrostl trh s veterány za posledních pět let zhruba o třetinu. Roli hraje i nostalgie.

Na trhu přibývá automobilů ve veteránském věku, přičemž jejich cena se stále zvyšuje. Do veteránského věku se dostávají i vozy z poloviny 90. let, které už disponují poměrně moderní technikou, jako je vstřikování paliva nebo ABS. O vývoji na tomto trhu informovala v tiskové zprávě značka Mototechna Classic, která je součástí skupiny AURES Holdings. Podle skupiny jde o malý, nicméně dynamicky se rozvíjející trh.

„Classicu se věnujeme už osm let víceméně z fandovství, za tu dobu jsme prodali zhruba 400 aut. Dva naši zkušení veteránisté tipují a vykupují zajímavé vozy v tuzemsku i v cizině, dalším zdrojem jsou lidé, kteří třeba staré auto zdědí a nechtějí se trápit jeho inzerováním a prodejem,“ uvedl generální ředitel AURES Holdings Petr Vaněček, který sám několik veteránů vlastní.

Podle něj lidé o veterány a youngtimery zájem mají. Vedle rostoucí exkluzivity starších aut hraje údajně roli i nostalgie po dobách jejich mládí. „Často mají automobilovou vzpomínku na auto svých rodičů, v němž se vozili jako malí a touží mít něco takového v garáži. Proto jsou u nás nejvíce v kurzu staré škodovky, ať už ty klasické 105 a 120, nebo i novější favority. A nyní už jsou ve veteránském věku i první felicie,“ uvedl Vaněček.

Podle údajů Mototechna Classic vzrostl trh za posledních pět let zhruba o třetinu. Letos se za osm měsíců roku prodalo přes 13,5 tisíce vozidel starších 30 let. A zatímco před pěti lety byla průměrná cena třicetiletých a starších vozů 115 tisíc korun, letos už to bylo 160 tisíc.

„Vidíme to i na konkrétních příkladech – před několika lety se dala pěkně zachovalá Škoda Favorit koupit za 30 tisíc korun, dnes se ceny dobově zachovalých exemplářů pohybují kolem stovky. Dříve jsme takovýto nárůst viděli i u stopětek a stodvacítek,“ doplnil Vaněček.

Mototechna Classic má aktuálně v nabídce zhruba dvacítku aut, mezi kterými vynikají například Tatra 600 Tatraplan z roku 1952, Fiat 500 Nuova z roku 1960 nebo Ford Thunderbird 6.4 z roku 1965.

Tagy Mototechna Classic veteráni
Žádné komentáře