Dopravci Železnice

Motoráky Arrivy překonaly loni čtvrtmilionovou hranici, v roce 2016 prodělaly

Zázemí Arrivy v malešické teplárně. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Zázemí Arrivy v malešické teplárně. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Trojnásobně stouply loni počty cestujících v motorových vlacích společnosti Arriva vlaky. Dopravce, který kapitálově patří do skupiny státem vlastněné Deutsche Bahn už zveřejnil i výsledky za rok 2016, kdy spustil linku Praha – Benešov u Prahy.

Podle mluvčího firmy Romana Herdena přepravily vlaky Arrivy v roce 2016 95,8 tisíc cestujících, loni už 285,4 tisíc. Za růstem je hlavně zavedení a následné rozšíření linky z Prahy do Trenčína a Nitry.

Zatímco u jiných svých firem v Česku Arriva zveřejnila výsledky už během roku, s publikací čísel za rok 2016 čekala téměř do poslední zákonem dané chvíle. Výroční zprávu poslala na obchodní soud před svátky, ve Sbírce listin se objevila tento týden.

Arriva vlaky v roce 2016 dosáhla v roce 2016 tržeb 56,4 milionů korun, ztráta dosáhla 6,7 milionu korun. Z každé koruny tržeb tak firmy měla ztrátu necelých dvanáct haléřů. To je například v porovnání s jiným alternativním dopravcem, Leo Expressem, výrazně méně: ten v roce 2016 prodělal z každé koruny tržeb 37 haléřů. Regiojet stále výsledky nezveřejnil.

V roce 2016 Arriva prozovovala hlavně spěšné vlaky Praha – Benešov, u kterých kvůli nezapojení do Pražské integrované dopravy firma ani nečekala zisk. Provozem ale získala cenné zkušenosti i najeté kilometry do případných soutěží.

Podle výroční zprávy dosáhla Arriva vlaky už v roce 2014 záporného vlastního kapitálu, proto mateřská firma napumpovala do firmy 22 milionů korun. Z výroční zprávy současně vyplývá, že na nákup motorových vozů firma získala od mateřské Deutsche Bahn úvěr 66,5 milionů korun.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Vláďa
Host
Vláďa

Arrivu bych zrusil respektive vymenil za expresy na ctvrtem koridoru.

David
Host
David

Vláďo, ty si myslíš, že můžeš někomu jen tak zrušit business? Kde to žiješ, komunisto?!

Michal
Host
Michal

Jakože expresy nejezdí proto, že se na trať nevejdou? Nebude to spíš tím, že jejich častější provoz nikdo nechce dotovat?

Newsletter