Motoráčkem na Velkou Ameriku
Motorový vůz společnosti KDS. Pramen: KDS
Společně se podíváme jak na dno lomu, tak do podzemí. Opečeme si buřty a projedeme se motoráčkem.
Společně se podíváme jak na dno lomu, tak do podzemí. Opečeme si buřty a projedeme se motoráčkem.
Kladno hl.n? Opravdu?
Elektrikou na Malou Asii.
RailTransport-Stift jel v srpnu Praha-Javorník a zpět za 500 Kč. Jel jako generální zkoušku s vagony čerstvě po opravě. WLAB a Bcm vagony
Bez pronásledování Veřejnou bezpečností v lomu a okolí to už nebude ten správný adrenalín. Jako kluci jsme tam chodili, dalo se projít z Malé Ameriky na Velkou Ameriku chodbou. Místo baterky jsme měli plechovku od sardinek na klacku a pálili v ní smolu ze stromů. Jó, to už není pravda.
Přeji hezký výlet.
Velká a malá amerika nikdy nebyly spojeny chodbou, musí se projit areálem závodu.
Pamatuji se, že jsme vlezli do chodby někde u malé Ameriky a vyšli někde v půlce stěny Velké Ameriky, odkud se nedalo slézt dolů. Je to cca 50 let, mnohé chodby tam byly i zazděny, právě kvůli takovým dobrodruhům, jako jsme byli my.
Východ a západ je rozdělen závodem lomů Mořina na dva samostatné systémy. Hlavně nebyl nikdy důvod, cílem všech dopravních štol bylo dovézt materiál na rampu vlečky a dál do Kladenských hutí.
Průchod z velké do malé Ameriky je mýtus.
Spolužák ze železničářské rodiny měl karbidku, to bylo světlo. Já měl jen několik baterek, čelovku domácí výroby, vojenskou tříbarevnou baterku a pak ty kovové baterky na 2 – 3 buřty.
Naposledy jsme ve štolách byli v roce 1990, pak už to nebylo ono.
Krásná vzpomínka. Také jsme tam těmi chodbami chodili, většinou po kolejích. Někde byla ta úzkokolejná trať i dvojkolejná. Nádherné a šokující zároveň bylo, jak se najednou jedna strana otevřela a byl výhled od Ameriky. Vždycky jsem přemýšlel, jaká by to byla atrakce, kdyby ty vláčky někdo zprovoznil pro turisty….
Kdo se chce svést tímto otřesným šukafonem bez klimatizace a je mu líto platit 590 Kč za jízdu, stačí navštívit libovolnou středočeskou lokálku a efekt je stejný za cenu okolo 30 Kč.
Tak tím nejezděte a dejte pokoj. Spousta lidí se tím sveze ráda.
A ze tady jde o to, projet se po jinak nedostupné trati na Mořinu jste už registroval? Normalne se po ní můžete svézt leda tak nelegalne peskobusem a pojedete to ním cely den, vedle toho je tohle vozidlo o dost lepší.
Marně přemýšlím, co vede organizátora k nezastavení po cestě pro nástup cestujících z Prahy. Buď v Hostivici, Rudné nebo Nučicích.
Nebyl by špatný nápad jezdit v sobotu a neděli do Mořiny pravidelně
To sice třeba ne, ale pochybuji, že by souhlasil majitel vlečky a areálu.
To není motoráček, to je šukafon.
A šukafon snad není motoráček? A co to teda je, elektráček?
Super nápad.
A toto je přesně práce pro 810, její kýbl nafty a nízké provozní naklady. 👍
To je přesně příležitost pro něco s otvíracími okny, řekl bych. 😉
25.9 už to na ty otviraci okna moc není. To už je chladněji.
590 dospely a 390 dite? Se zblaznili ne?
Autíčko na pouti je za 120. A toto je jako zájezd / výlet. Bez rezijky dotek reality ?
tak málo to není, ale vzhledem ke kapacitě šukafonu na tom ani tak nikdo nezbohatne.
Bohužel máte pravdu, taky jsem koukal jako puk, jak tyhle blbiny pro deti zdražily od doby, kdy jsem byl malý kluk ja. Malý vláček na letišti před Billou, jedna jízda 60 korun.
Bez té ubohé poznámky o režijce beru. Na zvláštní jízdy nikdy neplatila a je to tak dobře.
Můžeš to uspořádat za dvacku.
Já vidím dítě 490 Kč a 590 kč dospělý.
Podle mě jde o naprosto pohodovou cenu. Nevím, proč by to mělo stát méně. Vy to chcete snad dotovat?
Pokud se to zruší pro malý zájem, tak ano, zbláznili se. Pochybuju ale,že to brzy nebude vyprodané.
Máte v tom jízdu vstup do podzemí a opékání buřtu.
Když chcete ušetřit jeďte s ČD (zbytek posledních pár kilometrů pěšky), buřty si kupte v marketu a prohlídku si můžete objednat tady: https://www.hagen-morina.cz/home.php
Dobrý, ale není tam cena a povídáním taky šetří.