Infrastruktura Stavebnictví Železnice Železniční průmysl

Most přes nádrž Hracholusky je hotov, prověří ho tři sergeje

Nový most přes nádrž Hracholusky otestují sergeje. Pramen: FB SŽDC
Nový most přes nádrž Hracholusky otestují sergeje. Pramen: FB SŽDC

Správa železniční dopravní cesty završila náročnou obnovu mostu přes nádrž Hracholusky na trati Pňovany – Bezdružice (177) na Plzeňsku. Most projde v sobotu zatěžovací zkouškou, při které budou jako břemena využity tři historické lokomotivy T679.1 zvané sergeje. Pravidelný provoz na lokálce by pak měl být obnoven v úterý večer. První by měl projet osobák s odjezdem v 17:02 z Pňovan.

Stavbaři během rekonstrukce především vyměnili tři ocelové oblouky z počátku 20. století za nové. Využili přitom unikátní metody, kdy nový oblouk nasunuli na most, kde jej spojili s původním obloukem. Celou konstrukci následně přetáčeli kolem osy, usadili, starou část odmontovali a odvezli k likvidaci. Podle SŽDC šlo o unikátní operaci v celosvětovém měřítku. Most se skládá ze tří oblouků. Z původního mostu tak zbyly jen pilíře, které byly opraveny a zpevněny.

Oprava se nicméně neobešla bez komplikací, které ji o několik měsíců protáhly. Muselo se například změnit založení montážní plošiny, kde se před instalací kompletovaly nové oblouky. Bylo potřeba zvýšit objem injektáže, staré ocelové konstrukce bylo potřeba dodatečně zesílit pro výsun nových konstrukcí. „Prodloužení původně plánované doby výstavby bylo způsobeno potřebou zpřesnění výpočtu korozního oslabení staré konstrukce po zahájení výluky. Vlastni otáčení můžeme dnes již hodnotit jako velmi úspěšné,“ řekl mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Zatěžovací zkoušky mostu provedou odborníci z Kloknerova ústavu ČVUT. Každý sergej váží okolo 116 tun, na každou část mostu najedou současně. Lokomotivy jsou muzejními exponáty z Lužné u Rakovníka, Kladna a Olomouce.

Rekonstrukci provedly společnosti SMP a MCE Slaný, smluvní cena činí 109 milionů korun. Zatím není jasné, o kolik se navýší. Výluka na trati začala loni v červenci, původně měla skončit před koncem roku. Na mostě vznikla i nová lávka, která je vedena v dolních obloucích mostu, aby nenarušovala původní linii.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Ilona Zelenáková
Host
Ilona Zelenáková

jedna zajímavost pro všechny horlivé odpůrce lokálek, protože VRT je lepší

odhadované náklady na síť VRT v ČR jsou cca 100 mld. Kč (https://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/vysokorychlostni-zeleznice-v-cr/), což je 1000× víc než oprava mostu u Pňovan, i když Vám asi 100 mil. připadá jako neuvěřitelně vysoká částka, tak v porovnání s náklady na VRT jsou to jen drobné,

takže závěr, jestli si myslíte, že uzavření nějaké lokálky výrazně urychlí výstavbu VRT, tak jste se spletli

VRT
Host
VRT

Oprava chodníku v Horní Lhotě vyšla na 15000 Kč. Chodník je tedy lepší než dálnice D35.

Ilona Zelenáková
Host
Ilona Zelenáková

to tvrdíte maximálně tak Vy, ale také to neznamená, že se nutně ten chodník nesmí opravovat, musíte si uvědomit, že prosperitu nelze založit pouze na jedné jediné věci, když budete jíst pouze maso, protože je nejlepší, budou Vám chybět důležité živiny a Veše zdraví bude časem drhnout, pokud budeme mít jen VRT(+dálkové koridory) a nic dalšího, dříve či později se to také projeví negativně, zkuste najít trochu jiné důvody, proč zrovna do téhle lokálky nemá cenu investovat, vytíženost mochovanky ani „vyšší postavení“ VRT opravdu není argument, ať chcete nebo ne, musí být i možnost cestovat na kratší a méně významné… Číst vice »

Obtloustlý Travolta
Host
Obtloustlý Travolta

Že mu na to hopkáte….

VRT
Host
VRT

Samozřejmě. Dejte fotky jako já. Klidně z více spojů. Zatím jediný, kdo tu jen neplácá, ale dává fotky jsem já.

Souprava
Host
Souprava

VRT: Asi tak. 😀

Souprava
Host
Souprava

Každopádně D35 bude super zejména pro cyklisty, protože původní silnice 1. třídy má mezi Moravskou Třebovou a Mohelnicí luxusní parametry ze sklonového hlediska pro cyklistu a hezkou krajinu kolem sebe, takže až se auta a kamiony z ní přesunou na D35 a tahle silnice se stane dvojkou, tak se dle mě z ní stane jedna ze zážitkových tras pro cyklisty, relativně dobře dostupná autem z obou stran. A ani se nemusí rušit žádná lokálka, takže nechť si šotoušci všimnou, že zdaleka jim cyklisté nechtějí vzít každou lokálku a sledují i jiné věci, např. výstavbu dálnic, která často uvolní sklonově velmi… Číst vice »

...
Host
...

100 miliard? No vy jste z laciného kraje. Za 100 miliard postavíte tak 200 – 250 kilometrů.

Ilona Zelenáková
Host
Ilona Zelenáková

nevím, odkaz jsem Vám uvedla, každopádně pokud to bude dražší, podporujete mé tvrzení, že zrušením lokálky postavení VRT neurychlíme

VRT
Host
VRT

To přeci nikde netvrdím. Psal jsem, že fíra na VRT má o něco (výrazně) vyšší produktivitu práce než na lokálce.

jirka
Host
jirka

To je věru relevantní argument. Ve stejný logice by se měly přestat stavět a udržovat okresní silnice, protože dálníce má taky výrazně „vyšší produktivitu páce“ než ony, žejo?

Souprava
Host
Souprava

Železnice ale nejsou obdobou okresních silnic. A také proto nevedou všude. Okresní silnice jsou obvykle jen rozšířené a vyasfaltované původní cesty. A i proto vedou i přes kopce a středem obcí. Železnice je jen bonus navíc, nic nezbytného.

(a velmi drahý bonus… neudržovaná silnice bude nějak sjízdná i za 50 let, po železnici se bez dotací nehne legálně ani kolo a do pár let bude už částečně rozkradená a nesjízdná i nelegálními amatérskými drezínami… což nás vede k závěru, že železnice jsou obdoba spíše silnic 1. a 2 třídy, byť rychlostí fakt ne 😀 )

Pampara
Host
Pampara

Přání všech rušitelů regionálek. Děkujeme i za tuto pravdu

xyz
Host
xyz

Připomenu, že z pohledu Plzeňského kraje naopak význam bezdružické trati vzrostl – od 12/2014, kdy byly zavedeny přímé Os vlaky Plzeň – Bezdružice (na úkor „koridorových“ Os vlaků Plzeň – Stříbro/Planá u ML). Do té doby byl po cestu mezi Plzní a bezdružickou tratí potřeba přestup (přinejmenším v jednom směru jízdy „skrz podchod“) v odlehlé žst. Pňovany.

Tzn. z pohledu Plzeňského kraje je tato trať brána jako perspektivní.

Dominik
Host
Dominik

Raději opravovat a rekonstruovat lokálky a mít hustou síť s odpovídající rychlostí (tím chci říct, že stav, kdy se jede v průměru 30 km/h mi nevyhovuje), než pár VRT bez souvislejší vnitrostátní dopravy, dálkovina má rozvíjet vnitrostátní dopravu, ne hrát hlavní housle. VRT je pěkná věc, ale je nutno si uvědomit, že ta není pro vnitrostátní dopravu, ale pro mezinárodní, a že v našem případě by sloužila především pro Němce a Rakušáky aby měli krátké rychlé spojení. Pro občany této země bude spíš důležité aby se za rozumný čas dostali zve své obce/města do okresního či krajského města, než jestli… Číst vice »

VRT
Host
VRT

Další, co netuší k čemu má VRT být.

Dominik
Host
Dominik

Jo budu rád když mi objasníte, k čemu mi bude VRT, když se potřebuji dostat z malého města do krajského. Ano budu rád, když mi objasníte, k čemu bude lidem, kteří pojedou z Prahy třeba do Pardubic či Kolína VRT, které se v Praze rozjede a zastaví v Brně. Je nutno si uvědomit, že část cestujících (a není to malá část) jsou právě ti, co jedou z Pardubic či Kolína nebo tam vystupují a pokračují dále regionální dopravou. Nebojuji proti VRT jako celku (tak jako vy bojujete proti lokálkám), ale investovat do regionální dopravy smysl má (vyjma případu, kdy jedou… Číst vice »

Radek Janata
Host
Radek Janata

Není pravda, že „VRT se rozjede a zastaví až v Brně“. Po VRT jezdí jak expresní, tak pomalejší spoje, které ne té trase zastaví cca 4x. Vy máte hlavní problém v tom, že se na železniční síť díváte dnešním pohledem. Zdají se vám důležití lidé, co jedou dnes z Prahy do Kolína. Asi proto, je jich je relativně hodně. Ale proč? Protože zrovna tam je už dnes trať relativně dobrá! Mně se ale zdají důležitější ti, lidé, kteří dnes ve vlaku nejsou, ale jsou na dálnicích. Těch je totiž mnohem více, než ve vlaku mezi Prahou a Kolínem. Ty by… Číst vice »

Ilona Zelenáková
Host
Ilona Zelenáková

Vážený pane Janato,

skutečně je otázka postavena „buď cestující do Kolína nebo cestující VRT do Brna?“ děláte na mě s VRT dojem, že chcete za každou cenu VRT a ostatní rušíte? železnice nemá pokrývat jen pár zastávek v republice a jinak nic, to je přesně opačný extrém (ale taky extrém!) sbahy zachovat každý kousek kolejí v plném provozu

VRT
Host
VRT

Takže jste jen potvrdil, že netušíte která bije. Ovšem to asi není úplně nutné takhle vytrubovat do světa. Zkuste Káčko, nebo dopravní web, tam vám budou rozumět.

jirka
Host
jirka

Jsem ymslel, že z Káčka jste tu na vycházce vy.. 🙂

Radek Janata
Host
Radek Janata

VRT mají u nás být PŘEDEVŠÍM pro vnitrostátní dopravu, stejně jako je tomu tak u většiny VRT v Evropě. Prostě proto, že po vnitrostátní dopravě je vyšší poptávka. Mezinárodní doprava je bonus, což se odráží i v tom, že přeshraniční úseky bývají postaveny až jako poslední. Železnice totiž je efektivní při dorpavě většího počtu lidí na větší vzdálenosti. Takže když někdo jede autem z vesnice do okresního města je méně závažné a menší „ostuda“ pro železnici, než když někdo jede autem přes celou ČR, protože na vetšině relací je to autem rychlejší. Kdežto s kompletní sítí VRT by to bylo… Číst vice »

Souprava
Host
Souprava

Dominik: Raději opravit tratě, co zaniknou nejpozději s nástupem plně automatických aut, než postavit nové pořádné tratě, které by jim dokázaly konkurovat a pár odbočných tratí zachránit? Vy zřejmě musíte být fanoušek procházení zarostlých tratí, fanoušek železnice být určitě nemůžete, když ji požadujete sabotovat (naprostým ignorováním vývoje u konkurence – automobilů a tvářením se, že to pro vlaky není problém).

Rtep
Host
Rtep

A nebude škoda těch Sergejů :-)?

Souprava
Host
Souprava

Česko musí být velmi bohatá země, že si může dovolit stavět nové mosty na tratích, kde nejspíš nejezdí ani 300 lidí za den a výhled je klesající. Dalších 600 míčů tam proteče u Kácova na Sázavě, kde prý 4 dny v roce jezdí plné vlaky na fesťák a zbytek roku se tam vozí vzduch ze strany na stranou… VRT i dálniční síť mají v tom bohatém Česku určitě už dávno hotovo a obchvaty jim chybí maximálně na silnicích 3. třídy. Kam se na ně hrabe takové Švýcarsko… Inu… nekěde mají VRT, někde Disneyland, někde průměrný plat 60+ tisíc a někde… Číst vice »

Alibaba
Host
Alibaba

Vy tam stále nevidíte to prodloužení do Teplé a Varů… 🙂

Souprava
Host
Souprava

Myslíte to, kde jeden výše postavený ultrašotoušek z Alternativního webu přiznal, že sám taky nevěří, že se to někdy postaví a jediný smysl téhle „vize“ je dle něj v tom, aby se oblbnul kraj a díky image „tratě se skrytým potenciálem“ nedošlo i ke zrušení toho co stojí? O nic jinému mu nešlo, jak typické myšlení šotouška, který má osypky z busů a státní pokladnu vnímá jako bezedný měšec ke hrazení své zábavy. Protože ono stačilo málo a zrovna tahle trať skončila v lepším případě jako drezínová dráha. 😀 Takhle se šotouškům zaplatila hračka, kde se do 20 let stejně… Číst vice »

Ilona Zelenáková
Host
Ilona Zelenáková

Vážený pane soupravo, soudě podle Vašich komentářů, Vy musíte železnici moc nenávidět, konkrétně na téhle trati bych se o obsazenost ještě hodně dlouho nebála, v létě o víkendu stěží stačí zdvojená regína a v pracovní dny to alespoň na příměstské části Plzně prázdné fakt nejezdí, pochybuji, že zrovna plešnice, kozolupy a vochov by vytvořili největší část poptávky (mimo plešnic silná bus doprava)

PS: že vás to furt baví, to tu do nekonečna kritizovat

VRT
Host
VRT

A nemá zrovna v tomhle (a řadě dalších) případů pravdu? Bohaté země se prostě poznají podle toho, jaká je jejich produktivita práce (zde doporučuji pochopit, co je to produktivita, opravdu to není jak moc rychle někdo háže lopatou). Jaká je tedy produktivita práce fíry, který veze ve vlaku 10 lidí (optimisticky) rychlostí 40 km za hodinu po klikaté trati proti fírovi, co veze 800 lidí rychlostí 250 km/h. Takže máme-li mít železnici opravdu rádi, měli bychom trvat na co nejrychlejší modernizace a ne utápění miliard v nesmyslných lokálkách. A taky si na to vzpomeňte, až půjdete do důchodu.

Souprava
Host
Souprava

Presne tak, vlaky mam velmi rad, dokonce jsem nimi v male parte jel do Slovinska s koly, ac autem by to bylo za polovinu casu a ctvrtinu penez (4 lidi a 4 kola do Ljublane a zpet,to mate 10k ani nemrknete). A proc jsme jeli vlaky? Protoze to bylo zabavnejsi a zajimavejsi a po tech hlavnich tratich se to s primourenim oka dalo. Po lokalkach by to neslo ani s primourenim oka. Takze ja zeleznici fandim a podporuji, ale tu smysluplnou.

Štěpán
Host
Štěpán

Bezdružická trať není nesmyslná lokálka, naopak, je to jedna z nejvytíženějších lokálek v Plzeňském kraji. Není divu, že se o jejím zrušení ani neuvažovalo.

jirka
Host
jirka

Buďte v klidu, pánové si jen nevšimli, že nejsou ve svém obvyklém vypolstrovaném pokiojíčku na k-repu, ale mezi lidmi. Trošku mi to připomíná teorii Svobodbých, dle které by do venkova neměly jít žádné investice a žít by tam měl jen ten, kdo si může dovolit nechat si opravit silnici (a trať) do vsi za svoje.
Ale co, tihle lidé chtěli před pár ety vytrhat i pražskej Semmering nebo trať na Beroun přes Rudnou, ty taky „neměly sebemenší potenciál“.

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

1:0 pro Vás 😀

Tomáš
Host
Tomáš

Porovnávat tratě v metropolitní oblasti s Bezdružicemi úplně nelze.

jirka
Host
jirka

Nic nesrovnávám, jen zmiňuji, co všechno už podle těchdle Lojzů mělo být dávno ve šrotu, porotože je to k ničemu. Počítám, že někteří diskutující tu lokálku viděli porvé včera, když si ji našli na mapě.

Ušatá
Host
Ušatá

A metropole typu Plzeň nic není? Toto je klasická příměstská doprava, ale trať slouží i jako pro dálkové účely, tak místní. Ostudou je jen to, že mizí podniky, nákladiště apod. a důrazný přesun nákladní dopravy na koleje.

VRT
Host
VRT

O potenciálu lokálek tu mluví jen šotoušci. Mimochodem nějak jsem si nevšiml těch desítek tisíc lidí, co denně využívají Semmering. Na rozdíl od trati 171, která se dál utěšeně rozpadá.

Haha
Host
Haha

171 se rozpadá kvůli všemu jinému než nedostatku peněz.

VRT
Host
VRT

Je to o prioritách. SŽDC raději opraví lokálku v lese, než nejdůležitější příměstskou trať. Je to pro ně jednodušší.

Souprava
Host
Souprava

Přesně tak, je to jednodušší na přípravu, stavařům je jedno co staví, hlavně když tečou prachy. To je hlavní důvod, proč se v naší kotlině pořád oprašuje přežitek. Vedlejší důvod je nulová odvaha politiků říct veřejnosti, jak ztrátový podnik lokálky jsou a jaké je to doslova vyhazování peněz z okna. Ale nedivme se, před 15 lety tady Paroubek loboval za dotace pro zachování výroby CRT televizorů. prý aby se udržela pracovní místa, odbyt nebyl podstatný. Češi jsou prostě takoví.

Ušatá
Host
Ušatá

Už jste někdy po tom Semmeringu jel? Běžně obrat cestujících od Smíchova po Hostivice je kolem 50 – 70 osob na jeden spoj. A atraktivní je to třeba i proto, že je to pohodlnější než městskou dopravou. A 171 je opět příkladem toho, jak koncepce dopravy nikdy v této zemi nepřála železnici. Tady se vlastně víc jak 100 let jezdí po tom, co naši předci postavili. Modernizace a přestavba ve své podstatě nulová, s výjimkou elektrifikace.

Souprava
Host
Souprava

Kdyby pro začátek na Žluticku nebo Mochovce, Rožmitálce, Kácovce…. jezdilo vlakem aspoň tolik lidí,jako po Semmeringu, stěžoval bych si o něco méně.

VRT
Host
VRT

A nevytíženější znamená zhruba kolik cestujících za den?

Štěpán
Host
Štěpán

Nikdo neříká nejvytíženější, říkám JEDNA Z NEJVYTÍŽENĚJŠÍCH (předpokládám, že Radnická lokálka na tom bude o něco lépe). A počet cestujících? Ten se hodně mění v závislosti na denní době, dni v týdnu, počasí i úseku ve kterém zrovna vytíženost zkoumáte (ano, pravda, mezi Konstantinovými Lázněmi a Bezdružicemi více než jednotky cestujících nenapočítáte). A pokud chcete konkrétní představu, zkuste si to někdy projet (a pokud možno si pro to nevyberte spoj v 9:38 z Plzně do Bezdružic v pracovní den v zimním období)

VRT
Host
VRT

Projet, nafotit, publikovat. Víc poradit nemohu.

Obtloustlý Travolta
Host
Obtloustlý Travolta

Bohaté země poznáte podle toho, že se v nich nekrade – všeobecně. A spokojené obyvatelstvo zase podle toho, že netrpí slepě přejímané jednoduché vzory kupř. „jinde – v Rakousku – by to už dáávno zrušili“. Spokojený občan taktéž velice rychle vyběhne s individui, které si stanovováním jakéhosi z útrob vycucaného množství cestujících (pod 1000 kusanů za den nemá nárok na existenci) zadělává na lehké živobytí. Nyní tratě, pak se velice učeně vrhnou na silnice III tříd, no a krásně nám ten venkov odříznou. Viz. jejich „etalon“ – okolí Českých Budějovic. Máme své hlavby a nějakých mouder jsme v této oblasti… Číst vice »

VRT
Host
VRT

Spokojenému občanovi jsou nějaké lokálky u zadku. Ten je v tom Rakousku použije tak leda v létě k výletu s rodinkou. Navíc představa jednodušších jedinců, že třeba mě živí rušení lokálek je celkem úsměvná. Stejně jako apokalyptické vidění světa, že když se jim zruší lokálka, že hned potom jim rozorají silnici.

Obtloustlý Travolta
Host
Obtloustlý Travolta

Takže kopíruňk toho, co konají v A je dle Vás jediný možný. Vzory táhnou, hlavně moc nepřemýšlet. To pak někdo chytračí, jedna báseň. A s likvidací tratí se mýlíte – ideologie kolem toho živí a dobře, mnoho lidí….

VRT
Host
VRT

Dejte vědět, rád bych si nějaký halíř na té ideologii přivydělal!

Souprava
Host
Souprava

Mě by celkově zajímalo, koho by dokázalo uživit rušení lokálek. Ale šotoušci žijí v jiném světě, ve fantastických představách, neberme jim jejich konspirační teorie. 😀 Spíš se zasmějme u toho, jak stačí o nějaké lokálce napsat, že je nevyužitá, a investice do ní jsou neefektivní a hle, už šotoušci naběhnou jak potrefené husy, bránit ve virtuálním prostoru, kde se vůbec nic nerozhoduje, svůj koníček. 😀 Protože co kdyby si přece jen nějaký politik přečetl mě nebo vás a zavřel jim nějakou lokálku na základě toho, nikdy nevíš. 😀 Se šotoušky je fakt sranda, jak jsou jim lokálky vším. Někdo má… Číst vice »

Souprava
Host
Souprava

Máte pravdu, v Rakousku požadují 2000, s někým, kdo by tvrdil, že stačí 1000, aby mu tu hračku měli ostatní za povinnost hradit v daních, by tam opravdu rychle vyběhli. 😀

Ilona Zelenáková
Host
Ilona Zelenáková

„až půjdete do důchodu“ vy jste, ale srandista, vy věříte tomu, že až za třicet let budu v důchodovém věku, budou ještě nějaké důchody existovat?

v první řadě otevřete oči a někdy se tou tratí svezte, jinak by jste nepsal o 10 lidech, navíc nelze rušit vše co nedosahuje nejvyšší produktivity na světě, podle Vaší teorie byste musel všechny lidi násilím přestěhovat do Prahy, protože přeci bydlet na venkově je málo produktivní

VRT
Host
VRT

Ne, ale žijí-li lidé například ve Slavkovském lese, nemohou čekat, že budou mít v obci vysokou školu, národní divadlo/muzeum/knihovnu, dálnici, MHD s intervalem 10′ a bujarý noční život.
Ano, řada lidí se do těchto míst stěhuje právě proto.

...
Host
...

Třeba panu „Soupravovi“ nejde o nenávist k železnici, ale o to, že ty peníze, které se cpou do projektů tohoto druhu, by mohly přinést někde jinde větší užitek. Třeba kdyby nám je stát nesebral a rozhodovali bychom si o nich sami.

libor
Host
libor

přesně tak, lidi mají pocit, že když to platí stát z nějakých fondů nebo s použitím dotace, tak jeto vlastně pro lidi „zadarmo“, jenže ono to tak není….

Souprava
Host
Souprava

Přesně tak.

jirka
Host
jirka

aha, tak to se ale dostáváme k tomu, že nechápete koncept daní (ne, ta silnice k vám do vsi/ města se fakt nepostavila sama a zadarmo, číst a psát vás taky učitel neučil zadarmo a školník neházel zadara do kotle uhlí, který někde dostal) a vlastně ani to, proč lidstvo nesetrvalo v prvobytně pospolné společnosti. Jinak, to, že by někde jinde přinesly „větší užitek“, to určuje kdo? Nějakej jouda v diskusi na internetech? Fakt mě fascinuje tohle šotoušský uvažování že když se opraví most na lokálce, znamená to, že ty peníze budou chybět na koridoru. Ne, ty peníze na koridoru… Číst vice »

VRT
Host
VRT

On se ten užitek dá v dopravě celkem slušně spočítat. Ostatně odpovědí budiž přetěžované kamiony. Pročpak ony nejezdí poloprázdné?
Tedy most za 100 milionů na lokálce zcela neodpovídá užitku (včetně započítání externalit- to si taky dohledejte), který z provozování dopravy po něm bude. Zkrátka investice do koridoru/dalších kolejí/nové trati v nejvytíženějších směrech se vám vrátí, nebo přinese užitek daleko většímu počtu lidí. Je to jako s dálnicemi. Někdo by ji třeba chtěl do Horní Dolní, přesto se (s obtížemi a ne zcela ve 100 % bo politika) staví jen v těch nevytíženějších směrech. Stačí to takto?

Ušatá
Host
Ušatá

Bohužel, pokud budete mít jen hlavní tratě a do okolí od nich byste měl třeba návazné autobusy, tak poklesne počet přepravených osob. Prostě lidi jsou pohodlní, chtějí co nejvíc přímé spoje a když už přestup, tak nejlépe na jednom nástupišti. Jinak pojedou autem se všemi negativními dopady a vysokými investičními nároky (lokálky jsou z toho pohledu zanedbatelné). Navíc chtějí maximum pohodlí, takže autobusy jsou neoblíbené a přeprava jimi stále klesá. Pokud byste tam měl nalákat více lidí, pak by ty autobusy musely vypadat úplně jinak a to by bylo dražší víc, než si myslíte. A stále opakuji, že je nutné… Číst vice »

Souprava
Host
Souprava

Kam na tyhle pohádky ovčí babičky pořád chodíte?

Robert-Antonio
Host
Robert-Antonio

„chtějí co nejvíc přímé spoje“
…kolik jich jezdí do Bezdružic?
„když už přestup, tak nejlépe na jednom nástupišti“
…což v Plzni při přestupu na Bezdružičku také moc nefunguje
„Navíc chtějí maximum pohodlí, takže autobusy jsou neoblíbené a přeprava jimi stále klesá.“
Moderní SOR je pro mne pohodlnější než regína, už jen proto, že nemá hlučný a rozhrkaný šukafoní podvozek.

Souprava
Host
Souprava

Prostě lokálky se musí podporovat, pravil šotouš. Na vlaky se nešahá! 😀

Kdo nesouhlasí, ten ničemu nerozumí, od konceptu daní, přes dopravu, po používání toaleťáku. 😀

VRT
Host
VRT

Když oni šotoušci ve svém svatém boji jaksi nevidí realitu… Prostě zdroje jsou, tam je povinností státu financovat jim koníčka.

Souprava
Host
Souprava

Na vlaky se nešahá, to je posvátná kráva, to má vyšší smysl a kdo nesouhlasí, ten ničemu nerozumí 😀

(aneb když dojdou argumenty 😀 )

Štěpán
Host
Štěpán

Nezaplatila se žádná hračka šotoušům, ale služba veřejnosti. Evidentně jste po té trati nikdy nejel, když tu píšete něco o nízké vytíženosti a také o šotouších, kteří tvoří jen velmi malé % cestujících jak na této trati, tak i u Kácova.

VRT
Host
VRT

Kdyby to byla služba veřejnosti, tak se za těch 100 milionů zvýší počet spojů do vesnic v tomhle konci světa tak, aby tam alespoň něco jezdilo. I když si nejsou jistý, jestli zrovna tady by interval v 2 h něco vylepšil. Kdo tam žije, tak prostě má auto a do škol jezdí autobusem.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

A kolik lidí jezdí v Brně tramvají na Kraví horu, když rekonstrukce necelého kilometru TT tam stála podle jiného textu na tomto webu 81 milionů Kč? Tam by snad levnější a pro uživatele teoreticky třeba i výhodnější řešení také nebylo?

VRT
Host
VRT

Kolik lidí jezdí v Brně na Kraví horu?

Ušatá
Host
Ušatá

Samozřejmě bylo. Ti rozumní Vám to tady hned navrhnou. Chodit pěšky, na kole nebo se odstěhovat jinam.

Souprava
Host
Souprava

Služba veřejnosti je i autobus. Asi 6x levnější než vlak. Započítám-li i opravu mostu s životností 20 let (pak už tam stejně nikdo vlaky objednávat nebude, most bude sice pevně stát, ale ničemu nesloužit), tak 12x levnější. 🙂

Alibaba
Host
Alibaba

Donutil jste mě podívat se na jízdní doby do JŘ. Protože to tady tabulky neumí, prosím o trochu shovívavosti. Oddělovače jsou „:“ a „-“ trasa: km- čas Plzeň – Cheb: 106 – 01:21 Cheb – KV: 52- 00:45 suma: 158- 02:06 Plzeň – Pňovany: 23- 00:20 Pňovany – Bezdružice: 24- 00:42 Bezdružice – Teplá: 15- 00:15 Teplá – KV: 34- 00:48:00 suma: 96- 02:05:00 Jsou to opsané jízdní doby z JŘ: Mezi Plzní a Chebem jsem nevzal nejrychlejší Pendolíno. Časy přes Bezdružice a Teplou jsou brané od osobáků, méně zastavující rychlík by to zvládl rychleji. Úsek Bezdružice – Teplá je… Číst vice »

Xaver
Host
Xaver

Už jsi to sem jednou psal.

xyz
Host
xyz

„u Kácova na Sázavě, kde prý 4 dny v roce jezdí plné vlaky na fesťák a zbytek roku se tam vozí vzduch ze strany na stranou… “
Slušné počty cestujících jsou tam přinejmenším po celou letní sezónu.

„na tratích, kde nejspíš nejezdí ani 300 lidí za den a výhled je klesající.“
Poprosím odkaz na ten klesající výhled (studie, posudek). Děkuji.

„někde navzdory klesajícímu trendu velkolepě opravují lokálky pro 300 lidí“
Máte-li v tomto kontextu na mysli právě trať č. 177, tak vás opravím – nedochází na ní k žádné „velkolepé opravě“. Jen k té výměně mostu.

Souprava
Host
Souprava

Za pouhych 100 micu… pro par cestujich… jak skromne a nevelkoryse…

Haha
Host
Haha

Sjedťe se tam prosím v letní sezóně podívat, než něco napíšete, ať nejste za … neinformovaného.

Ušatá
Host
Ušatá

Já jen malinko doplním ty počty na Pacifiku. V této uváděné části je souhrn cestujících v průměru (celkově, ne tedy jen jak to někdo dělá, že počítá jen momentální počet lidí ve voze – je nutný celkový počet převezených – obrat) minimálně kolem 800 lidí a v letním období i přes 1000 lidí denně – byla tam i čísla o So a Ne kolem 2 000 lidí.

Souprava
Host
Souprava

Zdroj? Vaše čísla jsou vymyšlená.

Ušatá
Host
Ušatá

Když nevěříte, udělejte si tam dlouhodobý průzkum a počítejte. Ale denně aspoň jeden celý rok. A pak si to sečtěte.

Rtep
Host
Rtep

No jistě. A těch lávek a mostů třeba na turistických stezkách, kde projde 10 lidí za den. Těch úplně zbytečných cyklostezek.
1) Mně mnohem nesmyslnější přijde budování VRT. To ve skutečnosti je přínosem jen pro stavbaře a developery.
2) Pokud jste si nevšiml, tak patříme k té velmi bohaté části světa. Ano, bude hůř. Doufejme. Ale zatím si rochňáme v blahobytu.

VRT
Host
VRT

A o tom, jak s tím blahobytem (na různích úrovních) plýtváme dokazují právě ty lokálky. Do Mochova jedna cestující, 3 lidi od provozu. Ve špičce. Jestli vám přijde nesmyslné budování VRT, tak to je mi vás líto, ale třeba si o tom něco zjistíte. Jistě, jsou tu nesrovnatelně vyšší náklady, ale také nesrovnatelně vyšší užitek.

Rtep
Host
Rtep

Mně osobně je jedno, zda pojedu z Prahy do Ostravy půl hodiny nebo 5 hodin. A ve skutečnosti je to jedno 90% cestujících.
Nejsem důchodce, makám v blbé montovně. Ale volného času mám dostatek. Stačí jen trochu chtít. Je to možná jen můj názor, ale užitek z VRT budou mít hlavně ty stavební firmy.

Radek Janata
Host
Radek Janata

To snad nemyslíte vážně. Když je to podle vás „jedno 90% cestujících“, proč tak výrazně roste počet cestujcícíh na všech tratíc, kde byla doprava zrychlena? Praha-Ostrava, Praha-Brno, Praha-Ústí, Praha-ČB, Praha-Plzeň. Tam všude jsou nárůsty v desítkách, nkdy i stovkách procent.

I v zahraničí to máte tak. Paris-Strasbourg, Paris-Lyon, Paris-Bruxelles, Madrid-Barcelona, atd.. Tam všude jsou násobky cestujících oproti stavu po pomalé trati.

VRT
Host
VRT

To už je fakt komedie tihle „odborníci“.

Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

Pokud zde nemyslíte regionální tratě typu Brno-Zastávka – Jihlava, Brno-Kyjov-Veselí. A fakt skutečná lokálkou, která je fakt lokálkou, ale přesto vozí stovek lidí denně, znám, a tu trať Nové Město Na Moravě-Bystřice n. Pernštejnem – Tišnov. Jinak musím souhlasit. Pokud vlak opravdu jezdí přes vesnice, kde žije do 300-400 obyvatel, tak je potřeba hledat potenciál někde jinde. Myslím si, že by se lokálky daly dobře použít místo některých kamionů(Vývoz dřeva). Naopak, některé vesnice v okolí velkých měst by se vlakovou dopravu měly obsluhovat, protože to zabrání vylidňování z některých okrajových částech měst. Tím nemyslím lokálkami, ale pořádnými modernizovanými tratěmi, které… Číst vice »

Souprava
Host
Souprava

Na vlaky se nešahá, to je posvátná kráva, to má vyšší smysl a kdo nesouhlasí, ten ničemu nerozumí. 😀

Ušatá
Host
Ušatá

Dal jsem si předsevzetí, že na Vaše příspěvky už reagovat nebudu, ale díky Vaší aroganci musím aspoň ještě jednou. Ano, řadě věcí nerozumíte a podle toho to vypadá. Ale jistě Vás potěší to, že nejste v této zemi sám, postihuje to i ty, kteří někdy bývají na odpovědných místech.

Souprava
Host
Souprava

Děkujeme za názor a zasíláme klíčenku. V jaké barvě? 🙂

Ušatá
Host
Ušatá

Ono to není jen tou rychlostí, ale tím, že došlo k celkové změně v dopravě, tedy zejména v počtech spojů (nejezdí se už po dvou – čtyřech hodinách), návaznostech (právě třeba na ty lokálky) apod. Ale máte pravdu, že řada lidí – zejména podnikatelů – si cení rychlosti a možnosti ve vlaku i pracovat. Je to prostě souhrn více faktorů, kde rychlost hraje určitou roli u určitého segmentu cestujících. Malá vytíženost je pak i u hlavních tratí typu na Příbram, Boleslav, LIberec atd. právě proto, že to tam jezdí jak noty na buben. Pokud by se i zde začalo jezdit… Číst vice »

Alibaba
Host
Alibaba

A těch 90% jste si vycucal kde?
Sice si představuji s VRT Praha – Ostrava 2h (chápu, že 0,5h jste myslel obrazně), ale mě to jedno není. To že budou mít užitek stavební firmy (prachy se musí točit) nikdo nepopírá, ale cestující veřejnost taky.

Rtep
Host
Rtep

Těch 90% je o lidech, kteří děsně moc nemají čas, naprosto nestíhají a musí nutně odněkud někam dojet za pár minut. A to vše jen proto, aby si doma sedli u televize včas a nepromeškali 6956. díl nějakého seriálu…

Ušatá
Host
Ušatá

Nebo strávili celý večer v hospodě nebo řadu hodin u počítače na diskusích

Rtep
Host
Rtep

Když už, tak to já raději tu hospodu, byť ne na celý večer 🙂

Ušatá
Host
Ušatá

V tom s Vámi musím souhlasit. Skutečně řadě lidí nevadí čas cesty, pokud není enormně dlouhý. A skutečně na takové vzdálenosti jako Praha – Ostrava třeba půlhodina nehraje roli. Pro většinu cestujících je důležitější pohodlí, záchod, voda, čistota, možnost se ve vlaku najíst, napít, přímý spoj bez přestupu apod.. Moc se o tom nemluví, ale je to tak. Opět to mám ze své zkušenosti a z diskusí s lidmi.

Rtep
Host
Rtep

Z mého pohledu je to asi i o tom, jak často člověk cestuje. Pro mne je jediným důvodem mých cest příroda a vzhledem k tomu, že ji mám ze svého bytu tak 10 minut pěšky, tak až tak moc často někam do tramtará nejezdím.
A když už jedu, pro pohodlí vždy raději vlakem. Jinými slovy – někam dál jedu tak maximálně 10x za rok a čas cesty opravdu neřeším.

Ilona Zelenáková
Host
Ilona Zelenáková

VRT: jak jsem psala, likvidaci každé železnice je třeba posoudit zodpovědně a individuálně,

upřímě řečeno co do toho taháte Mochov?? jakou má spojitost s Pňovany? jestli fungujete systémem do mochova nidko nejezdí = zrušíme všechny lokálky, pak Vás lituju.

znovu píšu, mnohdy na téhle trati sotva stačí dvě spřažené regíny!

Ušatá
Host
Ušatá

Zapomíná se, že právě ten Mochov je příměstské spojení, navíc navázané na hlavní trať, ale podařilo se díky nezodpovědným lidem tuto trať zdevastovat a znevýhodnit.

Ušatá
Host
Ušatá

Ten Mochov je trošku taková rána pod pás. je tu denně jen pár spojů, minimální informovanost a neplatí tu jednotný tarif, čili ve voze se platí zvlášť. Dále schází zastávka u centra. Chybou také byla likvidace průmyslu a nákladní dopravy, takže zde oblažují nákladní auta. Dále tato trať měla být už dávno přestavěna a dostavěna jako okruh do Úval, ale přátelé silnic to vždy zabrzdili (mluví se o tom od 60.let). Stále se o tom snad uvažuje. Jinak je tato doprava výhodnější a kratší než z Prahy jezdit zdlouhavě a nepříjemně autobusy. Kdo si to zkusil, dá zapravdu. Je podstatně… Číst vice »

Souprava
Host
Souprava

To neokecáte. Mochovka je trať, co vede na okraj větší vesnice, s tím stojí a padá počet cestujících. Naprostá většina lidí, co nechce jet do Prahy autem či busem, si dojede k nádraží v Čelákovicích autem a má to.

Dostavba až do Úval? Počet spojů nízký? Jde do toho málo peněz? Povězte, kolik jich dneska v hospodě padlo? 😀

A kdo jsou přátelé silnic? 😀 To je nějaká vaše imaginární skupina osob, co jako malí zapomněli ve vlaku plyšáka a od té doby přísahali, že budou vlaky celý život sabotovat? 😀

Robert-Antonio
Host
Robert-Antonio

Dopravní význam tangenciální relace z Čelákovic do Úval je přesně jaký, že by se kvůli ní měla stavět nová trať?

Ušatá
Host
Ušatá

Plánovalo se to jako součást okruhu kolem Prahy, tedy nejen tato část, ale dál i druhým směrem na Neratovice a obkroužit to mělo celou Prahu (obdoba dálničního okruhu) a na tomto okruhu se měla posílit města – sídla typu Neratovic, Čelákovic, Brandýsa apod. Pak se to zavrhlo a zvolilo se plošné roztahování Prahy, což se však brzy zase ukázalo jako neudržitelné z hlediska dopadu na životní prostředí, klima. Zatím je to ve stavu nula, ale ten železniční okruh nadále zůstal jako alternativa do budoucna. Snad se dočkáme.

Souprava
Host
Souprava

Na čem tenhle pán ujíždí? 😀

Standa
Host
Standa

Čekal jsem , kdy se tady kbjevíš se svojí nenávistí k lokálkám

Souprava
Host
Souprava

Velmi se mýlíte Štěpáne, já proti lokálkám nemám vůbec nic. S lidmi, kteří si nenárokují právo na vlak, se o lokálkách bavím velmi přátelsky, počínaje tím, že s nima proberu, jak jsou některé hezké a super na výlet a klidně jim dám tip na třeba Moldavu či Kácov, kterým tady nemůžu přijít na jméno. Ale to jsou normální lidi, víte? Proč bych jim neřekl o pěkné trati? Negativně se o lokálkách bavím pouze se šotouši. S normálníma lidma se o nich bavím stejně, jakobychom se bavili o výletu autem, busem, pěšky, na kole nebo o grilování, hraní deskovek, o hokeji,… Číst vice »

Standa
Host
Standa

Hele, když tady zmiňuješ Švýcarsko. Čím to, že tak bohatá země, preferující železniční dopravu nemá ani kilometr VRT?

Haha
Host
Haha

Tak je to dané tím, že nepotřebují VRT díky geografii (vychází jim SJD 30/60 minut téměř všude, tam, kde je 60, je 30 minut i s VRT nestíhatelných nebo neskutečně drahých) a kvůli rozložení měst a velikosti měst. ČR potřebujete VRT kvůli tomu, kde Brno v mapě leží (neskutečně blbě, i proto se nevyplatí něco jako Westbahn, protože není kudy)…

Ušatá
Host
Ušatá

No, ono to s tou geografií není u nás zas tak odlišné. Ale ono stačilo koridory koncipovat jinak, udělat řadu přeložek, vypřímení a nebyl problém mít celé trasy na cca 200 km/h, což si myslím by na naše poměry stačilo. Už jen kvůli hustotě osídlení. Někde by se to za stejnou cenu dostalo i třeba na těch 250 km/hod. JInak osobně si myslím, že vyšší rychlosti u nás už nejsou moc potřebné.

VRT
Host
VRT

Doporučuji přečíst něco o tom, jak to v tom Švýcarsku dělají…

Martin V.
Host
Martin V.

Pěkné! Osobně považuji nové příhradové svařence na původních opravených pilířích místo sto let starých nýtovaných konstrukcí za dobrý kompromis mezi zachováním historické hodnoty mostu a jeho plnou funkčností v dalších desetiletích. Pokud je zatížení mostu už jen od pěších a cyklistů (jako v Týně nad Vltavou, nebo v Miřejovicích), tak je zachování autentické nýtované konstrukce na místě, ale když má most stále primárně dopravní funkci (tady, Znojmo, a dle mého i Výtoň), tak tam původní konstrukce nelze nechat.

Most
Host
Most

Já spíš za dobrý kompromis považuji starý most nenechat zreznout a pravidelně obnovovat nátěr. Pak vydrží místo 100let třeba 200

Martin V.
Host
Martin V.

Tak tím bych si nebyl tak úplně jistý. Koroze je nejspíš hlavní faktor, ale je tam určitě i únava materiálu, která nemusí (i když může) s korozí souviset. Možná by při pravidelné údržbě vydržel 150 let. Co by mě ale určitě zajímalo, jestli ty nové ocelové konstrukce (z modernější oceli s novými antikorozními povlaky) vydrží aspoň dalších 100 let. A to se asi už nedozvím. Respektive, pokud bych se to snad dozvěděl, tak by to byla hodně špatná odpověď…

Ilona Zelenáková
Host
Ilona Zelenáková

jak píše alibaba, rozhodující nejsou nátěry, ale únavová pevnost, takže ano, pravidelné nátěry prodlouží životnost, ale časem se ocel vyčerpá

Alibaba
Host
Alibaba

Ani nejlepší nátěr nezabrání oceli ve ztrátě pevnosti únavové životnosti. Jediné co je dneska lepší jsou lepší ocele, a že se nedělá prvková mostovka, která na tuhle únavu trpí nejvíc. 200 let by se asi s moderními materiály (nějaké to nerez legování?) možná dosáhnout dalo, otázka je pak cena takového mostu (asi i rozpočítaná na těch 200 let)?

Most
Host
Most

To reknete Francouzum, ze musi eifelovku nahradit svarencem z „moderni“ oceli nebo Americanum, aby zbourali a nahradili ty letite mosty v New Yorku.

Alibaba
Host
Alibaba

Eifelovka není zatížená tak extrémně jako železniční most. S tím bych to vůbec nesrovnával. A co se týče mostů v New Yorku, tak tam si to musím nastudovat. Některé jsou mladé (nemají 100 roků), nevím na jak dlouho jsou navržené (můžou být i na více jak 100 roků, pak tomu může odpovídat i nějaké předimenzování. Při letmém přečtení mi u Brooklynskýho mostu (z roku 1883) zaujalo omezení hmotnosti automobilů na 2,7t. O bourání tam nic není, u takhle velkých mostů je to problematické, součásti se musí i vyměňovat (viz i nápad vyměnit některé součásti na železničním mostu pos Vyšehradem). Otázka… Číst vice »

Standa
Host
Standa

Po Eifelovce nejezdí vlaky, které by konstrukcí dynamicky namáhali.
Prostudujte si něco z Pružnosti a Pevnosti ( 5. semestr FSI ČVUT) a materiálního inženýrství a metalurgie, ať nejste za vola, když chcete diskutovat o odborných tematech

Most
Host
Most

Vy si prostudujte shodu přísudku s podmětem (učivo základní školy). Kontrolní otázka, jakou výchylku má Eiffelovka ? Odpověď, cca 15cm od osy. Dynamické namáhání věž nemá ? Co dynamické účinky větru ?

Ušatá
Host
Ušatá

To je trochu něco jiného. To se nedá srovnávat.

Pavel Strnad
Host
Pavel Strnad

To si zase někdo pěkně nakradl… Tato trať zoufale nutně potřebuje rekonstrukci v celé své trase + prodloužení, a ne jenom rekonstukci „nějakého“ mostíku…

IGCT
Host
IGCT

A kde vidíte tu krádež????

Martin V.
Host
Martin V.

Vám přijde sto milionů za takto náročnou rekonstrukci velkého mostu moc peněz? Pokud jste si nevšiml, tak ten „mostík“ je na začátku lokálky, bez něj by byla na odpis celá.

Georg
Host
Georg

souhlas, pokud dvacet mega stoji prejezd a deset mega zastavka z panelu a zamkovky se zabradlim a trema lampama (rudna), tak sto mega za takovouto akci je min nez by jeden cekal…

Souprava
Host
Souprava

Ona je stále na odpis, i s tím novým mostem by pořád vyšlo výhodněji okamžitě zastavit provoz a zmenšit kumulovanou ztrátu. 😉

Ilona Zelenáková
Host
Ilona Zelenáková

pro Sooupravu: mám lepší nápad, zakázat činnost žlutých firem a zkonfiskovat jim majetek, to co se získá dražbou majetku žlutých a ušetří díky tomu, že žlutá doprava přestane ze státu odsávat kompenzace by stačilo na záchranu téhle lokálky na spoustu let 😀

faktická poznámky: uvedený text je myšlen jako humerná vsuvka, reálně je to samozřejmě nesmysl

Ilona Zelenáková
Host
Ilona Zelenáková

ps: za překlepy se omlouvám už mi to nemyslí

...
Host
...

Ani nevíte, jak hlubkou pravdu ráčíte mít…

Jméno
Host
Jméno

Humorná vsuvka ovšem celkem dobře ilustruje vaše chronicky defektní myšlení – žlutá je největší zlo a namontuje se i do diskuze o Pňovany-Bezdružice…

Ilona Zelenáková
Host
Ilona Zelenáková

to spíš vaše myšlení, když na to skočíte i s navijákem 🙂 a to jsem tam právě pro lidi jako vy psala poznámku, protože mnohým nedojde, že to není myšleno vážně

Ušatá
Host
Ušatá

Principiálně rozhodně ne.

Ušatá
Host
Ušatá

To jste tomu dal! Teď Vás tady ukřižují. Já zase jen také jako malou provokaci. Ano, nejen tato trať potřebuje celkovou rekonstrukci a modernizaci a díky tomu i zvýšení její role pak v osobní i nákladní dopravě. A jen pro zajímavost, dá se to dělat i dost levně, na rozdíl od silnic. Náklady na 1km takových oprav se pohybují podle náročnosti od 1 milionu až po cca 15 milionů. Přitom ta trať pak vydrží ve své funkci při řádné údržbě bez problémů nejméně 30 let, ale spíše 50 – 100 let. To však mnozí nepřátelé místních železnic nerozdýchají.

Souprava
Host
Souprava

I kdyby vydržela 50 let (jakože nevydrží bez nějaké průběžné údržby, počínaje odstraňováním náletů, které by těleso zničily), tak 50 let tam nebudou jezdit vlaky. Existuje i něco jako morální životnost. Spousta disket a starých harddisků také dodnes funguje, ač jsou 25-30 let staré, ale kdo a proč by je používal? Ty náklady musíte počítat na reálnou dobu použitelnosti. Pokud jen opravíte lokálku ve stávající stopě, jako Mšenku, tak vám tam za 20 let bude jezdit akorát víkendový turistický vlak z Prahy. Takže rozpočítávat to na 50-100 let je čistá demagogie*. U velkorysejší opravy na Lounsku to asi vydrží déle… Číst vice »

Tomáš Vojtíšek
Host
Tomáš Vojtíšek

Ta lávka mi přijde skvělá! Nevíte někdo, jestli bude zpřístupněna spolu se zahájením provozu na mostě? Jestli k ní už budou přivedeny cesty atp? Díky!

Eskimo Joe
Host
Eskimo Joe

V noci je přístupná i teď 😉

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll