Dopravci Železnice

Moravskoslezský kraj: Štramberský expres a nové push-pully

Štramberský expres. Pramen: Moravskoslezský kraj
Štramberský expres. Pramen: Moravskoslezský kraj

Největší novinkou nadcházejícího jízdního řádu na železnici bude v Moravskoslezském kraji zavedení čtyř párů přímých spěšných vlaků z Ostravy do Štramberku s dobou jízdy zhruba 50 minut. Cestující tak nebudou muset přesedat ve Studénce. Vlak ponese název Štramberský expres.

„Cílem je co nejlépe propojit obyvatele velkých měst i s tou nejvzdálenější vesnicí. Cestující by se měl co nejrychleji a pohodlněji dostat kamkoliv, aniž by předtím musel složitě dohledávat spoje nebo kupovat několik různých jízdenek. Zavázali jsme se, že nezrušíme žádnou trať, naopak tam, kde to technický stav umožňuje, podporujeme snahy oživit tratě,“ komentoval nový grafikon moravskoslezský radní pro dopravu Jakub Unucka.

Kraj uzavřel smlouvy s Českými drahami v režimu netto, pro většinu tratí do roku 2025. Během platnosti jízdního řádu 2019/2020 ujedou regionální vlaky ČD v Moravskoslezském kraji téměř 7,2 milionu vlakových kilometrů, což je o 1,5 procenta více než letos. Kraj za to zaplatí přes miliardu korun.

„České dráhy zde denně vypraví 57 spěšných a 766 osobních spojů. Kraj si u nás objednal větší rozsah dopravy včetně čtyř párů nových spěšných vlaků do Štramberku,“ doplnil ředitel odboru regionální dopravy Českých drah Jiří Ješeta. Netto smlouvy znamenají, že vedle krajského tarifu ODIS platí nadále i tarif ČD.

Cestující by se měli dočkat i nových vozidel. Už příští rok by měla být nasazena první z pěti objednaných netrakčních push-pull souprav pro trať Ostrava – Frenštát pod Radhoštěm město. Vyrábí je Škoda Transportation. V souvislosti s tím budou nasazeny na uvedenou trať i modernizované dieselové lokomotivy řady 750.7.

Podobně jako v jiných krajích dostanou šanci na další kariéru i klasické motoráky řady 810 a jejich přípojné vozy. Po modernizaci (celkem jde o 14 motoráků a deset přípojných vozů) budou nasazovány přednostně na tratě Studénka – Veřovice a Suchdol nad Odrou – Budišov nad Budišovkou. Později se s nimi počítá i pro trať Opava – Krnov – Bruntál – Rýmařov. Budou mít například wifi, klimatizaci nebo polospouštěcí okna. Příští rok by měly být nasazeny první dva i s přípojnými vozy.

Nejvýznamnější změny v Moravskoslezském kraji (Pramen: ČD)

• Mezi největší změny patří zavedení čtyř párů přímých spěšných vlaků z Ostravy hl.n. přes Studénku, Příbor a Kopřivnici do Štramberku a zpět s dobou jízdy z Ostravy hl.n. do Štramberku cca 50 minut. Nyní cestující musí minimálně jednou přesedat a cesta tak trvá zhruba 60 minut. Soupravu spěšných vlaků bude tvořit modernizovaný motorový vůz 842 spolu s přípojným vozem Bdtn757, který umožňuje přepravu jízdních kol a kočárků. U spěšných vlaků z Ostravy je zabezpečena návaznost ze Štramberku směr Veřovice. Od nového spěšného vlaku 1641 (Štramberk odj. 5:56, Studénka příj. 6:19) je v pracovní dny a sobotu ve Studénce zajištěn okamžitý přípoj na vlak Ex 548 „Ostravan“ (odj. 6:22), do Prahy, podobně pak večer zpět v pracovní dny a neděli přípoj od Ex 549 „Ostravan“ z Prahy (příj. 21:36) na nový osobní vlak 23138 (Studénka odj. 21:42, Štramberk příj. 22:05).

• Rychlé odpolední spojení z Ostravy do Příbora, Kopřivnice a Štramberku doplňuje v pracovní dny díky nově navázaným přípojům ve Studénce možnost spojení z Ostravy hl.n. ve 14:50 / 16:50, Studénka příj. 15:11 / 17:11 s přípojem v 15:17 / 17:17.

• Zlepšením má být zavedení spěšného vlaku Sp 1602 již z Třince (odj. 4:00), denně až do Ostravy hl.n. (místo na zastávku Ostrava-Stodolní), příj. 4:50 – zde je možnost přestupu na SC 516 Pendolino (odj. 5:15) do Prahy.

• Až do Ostravy hl.n. (místo na zastávku Ostrava-Stodolní) pojedou i spěšné vlaky z Českého Těšína, resp. Návsí Sp 1604 a Sp 1608 (Ostrava hl.n. příj. 6:00 / 8:00).

• Pro zabezpečení přípojových návazností od vlaků dálkové dopravy pojede z Ostravy-Svinova denně ve 23:07 nový vlak 2841 do Havířova (příj. 23:30).

• Na trati ze Suchdolu nad Odrou do Budišova nad Budišovkou budou prodlouženy páteční večerní vlaky až do / z Vítkova (dnes jezdí pouze do Oder).

118 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kuba W

Zavázali jsme se, že nezrušíme žádnou trať, naopak tam, kde to technický stav umožňuje, podporujeme snahy oživit tratě

a ještě dodejte kolik stojí km na osobu ve vlaku a v buse. klidně nějakou trať, kde vlak jede 4x za den zrušte, když za stejné prachy může jed 8 busů. Myšleno samozřejmě tam kde vlak jede hned vedle cesty.

Bilbo

A taková trať okrajového významu snadno nahraditelná autobusy je v MS kde?

Tony

Například slavná Osoblažka (100 lidí/den) ……..když se podělá jediná lok nebo napadají závěje, tak se jezdí i čtvrt roku busem, kraj tam v závazku prodělává kalhoty 🙂 ………..podobně Fulnek nebo Rýmařov (cca 300-350/den)…………..

Vapch

Osoblažka je provozována soukromým dopravcem…

Tony

Jste bohužel na zásadním omylu. Vlaky na trati Třemešná ve Sl. – Osoblaha provozují v závazku veřejné služby České dráhy a to s roční ztrátou, která se blíží 10 mil. Kč. Máte-li na mysli tzv. Slezské zemské dráhy, ty pak v komerčním režimu provozují občasnou sezonní dopravu (mimo závazek).

Kontra

Tony, vy se ale taky pletete, trať Třemešná-Osoblaha nemá denní frekvenci 100 lidí, ale 40, z toho polovina je vlaková četa… 😀

jan

Tak jsme jeden z mála krajů, které budou mít nová vozidla z OPD2. Dále bych řekl, že je fajn, že začala jezdit noční autobusová linka 43 z Nádraží Svinov alespoň s periodou 30 minut a né 60. (když už nepočká na vlak ani minutu). Což je pro mě velmi pozitivní. Bohužel samotné nádraží je i přes miliardovou investici HARDCORE. Ať je to SŽDC nebo ČD, nikdo prostě neopraví vnitřní dveře (velmi kdysi automatické dveře), aby z vyhřívaných prostor neunikalo teplo. Proč tam nedají teda alespoň sprosté Brano netuším. Dále myslím opravdu byly posíleny autobusy do střediska Bílá v Beskydech. A… Číst vice »

Roman G.

Hezky to vypadá, no dostat se po 23.00 z Ostravy nebo Bohumína do Č. Těšína zase nepůjde.

MiKi

Buď jste troll, anebo nesvéprávný. Z Ov.Svinov 23:30- Č.Těšín 0:15

Roman G.

Troll možná, ale článek je o ČD a 23.30 jede LEO! Asi tak…A o nesvépravnosti bych ve Vašem případě radši pomlčel

Jiří Kocurek

Takže když je to černé, tak se s tím nedá jet?

Roman G.

Jet se tím dá, proč ne.Ale proč bych měl kupovat dva lístky, kdyź můžu jen jeden. A někdy ta cena je zajímavá.

Roman G.

Posledně z Č.Těšína do Ostravy v noci 199 Kč. Vy by jste to dal?

Jirka

Tak jeďte o hodinu dřív jestli vás ty peníze tak trápí.

Ic540

Ne vždy to jde. Jedete li z práce. Noční dálkový vlak je proto nepoužitelný. Proto výše mínusy pro Romana G nechápu. V rámci kraje by se mělo okolo půlnoci do takových měst jako Bohumín Těšín Třinec. Ale to by muset náměstek Unucka za prvé proto něco udělat. A když sám nerozezná tramvaj od trolejbusu asi se tak těžko stane. Uf…

MiKi

Á pan bude režijkář, když se mu nechce za vlak platit. V jednu ráno jede např. žlutý. Možnosti je spousta, jen jaksi nejsou zdarma. A to se asi těžko chápe, že ?

jal

Další věc je , že pro deset lidí o půlnoci z Ostravy někam do Třince se nezavádí vlak, ale když už, tak bus…

Ic540

Pane Miki režista nejsem. Pane Jal. Bylo iniciováno celkem nedávno aby jel vlak se Svinova na Jablunkovsko ne jen ve 22:20 jako je tomu nyní s přestupem v Těšíně. Ale i 23:20 jako tomu bylo kdysi než se začalo škrtat nesmyslně a neúčelně. Autobus po Havířov byla iniciativa vést po Havířov ve 22:50 v lince 445. A půlnoční autobus na Jablunkovsko že Svinova vést 23:55 cca a pak zpět na 4 ranní aby vlaky mohly jet později…. Arogance/neochota na tyto návrhy zazněla nejvíce ze strany ČD řešit oběhy. Přitom pokud jste někdy viděl vlak tak obrazně řečeno víte, že by… Číst vice »

Tony

Moloch ČD jezdí jen to co „ďáblova past“ (= kraje) objednají a zaplatí. Objednat a zaplatit samozřejmě nemohou neefektivní oběhy. Provozní a ekonomická efektivita se nerovná neschopnost či nechtění, jak se mnohý oslík často domnívá. U ČD nepracuji a pana Unucku taky nemusím.

Roman G.

Tak proč jede o půlnoci vlak do Havířova a už ne dál do Těšína? A to už nemluvím o ralaci O.Svinov – O. Kunčice. Z vlaku si udělali MHD. Např. od oosledního vlaku od Brna (odj. ve 21) není z Ostravy přípoj ČD dál na Těšín.

kix

modernizované 810 vč. přívěsných vozů? nejmenuje se to náhodou 814 a má to tu výhodu, že to je aspoň nízkopodlažní? Ale modernizovat v roce 2020 810+010 na něco „moderního“ považuju za totální nesmysl..navíc se pár 814 letos uvolní, tak by to mohlo aspoň hrůzy typu 810 nahradit.. zvlášť na poměrně dlouhých ramenech, tam ale nepatří už ani 814..

Vapch

Nejmenuje se to 814. Jedná se o modernizaci s pracovním názvem RegioMouse…
A ne všude se místo 810+010 dá použít Regionova . Dobře udržovaná 810 s turbo motorem má lepší trakční vlastnosti, než 814, jsou tratě, kde zvlášť v zimě zůstane Regina stát, ale běžná 810 projede…

Kontra

Kix: Ohledně té moderní modernizace trochu čísel…dle slov vedoucího oprav z Opavy jedna rekonstrukce a MVy u řady 810 vyjde na cca 9 milionů (takže verze s klimatizací a wifkou bude hrubo přes 10) a vůz 010 okolo 3 milionů (a to pochopitelně pouze jen lak a sedačky, žádná dvojitá polospouštěcí okna, či klimatizace-to by ani nebylo technicky řešitelné)…termín dodávek zatím neznámý ale jen tak to nebude…jen by mě zajímalo kolik si Vodíkový princ pan Unucka myslí že jednou budou stát ty jeho eko soupravy na vodík a jak dlouho bude jeden infantilní ouředník rozhodovat o tom, čím budou denně… Číst vice »

bzhzz

Už se těším na „náhrady“ s 742 + 2x 010, jako se to opakovaně vyskytuje na osobácích Val.Mez – Ostrava…………..dobré budou i výluky……..

Jiří Kocurek

742 + 2x 010 − děs!

To ještě není dno, ještě stále jsou ve VM staré olezlé dvounápravové kopřiváky (snad 3. vozová třída) s vytlučenýma oknama, přetažené z deponie na vlečce Dezy, kde dlouhé roky hnily. A ta meziříčská bangle…. no sazí z komína jak u parní mašiny.

Pitrys

No, tohle jsem viděl snad jednou. Ale 742 + 2x Bdtn často.

Martin

Jen pro zajimavost, ta maluvka na vlaku je skutecna? To pecarane logo CD a napisy tesne nebo pres znacky?

Jirka

Dneska jsem narazil v novinách na jeden celkem zajímavý článek o kterém by bylo fajn, kdyby se tu někdo zmínil. Nejvíc se mi na tom líbila část nová odiska – nové funkce. Hodně se těším jestli se jim pojede zprovoznit odisku i po Praze. Snad k tomu přibude i Brno a když už tu jezdí regiojet na R8 tak i jeho (myslím část mimo kraj třeba Ostrava – Brno nebo Praha).
https://i.gyazo.com/080d0f98ae2cf7f8983cb0bdc56501a4.jpg

Kkarel

V MS to bude na nějaký čas pohoda.

Hezky česky

Abycom to shrnuli, nový grafikon je opravdu přelomový v celé ČR, v tomto kraji, kde na dopravě sedí jakožepravice :-D, to sfoukli s ČD v jednom vrzu s kosmetickýma úpravama bianco na dalších x-let a někde komunisti, jakožetvrdá levice si dali tu práci a posoutěžili, aby měli co nejvyšší kvalitu a nejnižší cenu, co nejpestřejší konkurenci. Ono velký kraj, hodně peněz k přešupání, miliarda sem, miliarda tam a malý a chudší kraj přeci jen tu efektivitu musí dát větší. To už ani podle politických stran se člověk nevyorientuje, ono asi bude platit co si dal Bureš na plakát a shrnul… Číst vice »

Panda

Pravice-levice je v krajské politice (= porcování medvěda) celkem irelevantní, i když od ODS bych taky čekal více pro-soutěžní postoj než od KSČM, takže vlastně souhlas. I když tady to asi souvisí s leností, se vztahy s ČD, s včasnou přípravou atd. víc než s ideologií, aneb pro Ústecký kraj to byla asi větší priorita a tak si na řešení VHD vyhradili víc času, peněz i úředníků…

Dominik

Zde to nemá s ideologií nic společného a ten, kdo je v Ústeckém kraji hejtmanem, rozhodně není komunista.

Kubrt

To jako že Bubenicek je na komunistu nedostatecne komunistický?

a8n

Znám jednoho případa, pro kterého je i KLDR nedostatečně komunistická. Třeba to bude něco podobného.

Hlavni

Vážený pane. Toto s politikou opravdu nemá nic společného. A soutěžit nemusí nutně znamenat i ušetřit a mít lepší služby. Příkladem budiž autobusová doprava. Tu vysoutezili ti nejlevnější ale bylo to na úkor platů řidičů. Těm se na konec muselo přidat a vysoutezenou ceny stejně neplatí a UK nakonec zjistil že nejlepší bude si založit svůj vlastní DP. Podobné to myslím dopadne v JMK až se bude soutěžit dopravce na jejich vlaky. Zákonitě musí vyhrát ten kdo dá vlakovému personálu a strojvedoucím nejméně. Ale lidé za chvíli utečou nebo se budou bouřit a výsledek bude hodně podobný tomu u autobusu.… Číst vice »

Jackub

Jistě, to je přeci jasné a logické – konkurence ceny jen navyšuje a služby zhoršuje! Vivat svět monopolů – pohoda, smrádek, ale teploučko a „jistoty“. Jistoty toho, že to půjde do kopru. 40 jsme to tady měli a zase se bude zkoušet to budovat, v bláhové naději, že to dopadne jinak… 😀 :-/

Jiří Kocurek

Jeden typ automobilu, kombík neumíme. Jeden typ motorky, čtyřtakt neumíme. Jeden typ tramvaje, nic než T3 neumíme.

PS: Původně se Plechová Líza v černé barvě nevyráběla, jenom šedá, modrá, zelená a červená. Tolik k Fordovi.

Pibik

Vy co si všichni stěžujete, by jste měli vědět, že politici dřou jak cyp, ale nemůžete po nich chtít zázraky. Pan Unucka rozlétával tři roky ostravské letiště, tak nebyl čas a energie. Na vlaky už nezbylo. Jsem byl taky vděčen, že jsem vystoupil z Pendolina, pak po 50-ti minutách nepřestupového okna a zažil retro muzejní jízdu pantografu slepeného z obývakového loko vozu a zbytku v kožence. Až jsem si pofotil špinavou vydřenou bílo-černého provedení na tom původním vzoru, tak jsem navštívil hazjlík na koleje, tam už byla vyšupaná i díra skrz lino, ale ojetej toaleťák byl. 😀 Jako supr připomnělo… Číst vice »

jan

A co ta Rudná, to není výsledek?

jal

„V souvislosti s tím budou nasazeny na uvedenou trať i modernizované dieselové lokomotivy řady 750.7“

Ty už tam jezdí teď.

Troda2

To myslíte vážně?!?

UBolt958

Ano

Pitrys

Naopak jsem už dlouho neviděl 754

michalspina

vskutku nádherný polep… tohle je grafický zločin. nehledě na to, že expres se v češtině píše s jedním s, ne se dvěma.

JarynJarin

Souhlas, ten express bije do očí.

Pibik

To, že je jako rychlejší než obyčejný expres.

a8n

Nebo že ho doprovázejí příslušníci jistých jednotek.

Juraj

Je to Expres v Esku, prostě ExpresS. Aby se to zdůraznilo, ještě z toho šlo udělat EExpress.

Pavel

Takze jestli tomu dobre rozumim , tak misto aby Pendolino a dasi vlaky z Prahy zastavili na 2-3 minuty ve Studence , tak me odvezou o 30km dal do Ostravy , kde prestoupim na vlak , ktery jede zpet tech stejnych 30 Km pres Studenku na Stramberk , a vyhoda ma bet to, ze nemusim prestupovat ve Studence a ze pojedu o hodinu dyl a zaplatim o neco vic ? , to muselo fakt dat praci tohle vymyslet

JarynJarin

Předpoklad je, že lidé z konce světa pojedou spíš do svého krajského města.

jal

Teď snad byly přípoje na pendolino ve Studénce? .

Jiří Kocurek

A ještě by to mohlo stavět v Poříčanech. A ve Velimi. A v Zábřehu. A nezapomenout na zastavení v Přerově a v Lipníku.
A máme z toho courák + 1 hodina jen to fikne. Proč? Protože přestoupit v Hranicích na R Slezan je moc složité a v Leošově tramvaji se musí jízdné platit.

Tronda

Ono se za pár dní bude muset platit jízdné i v R Slezan…

Jiří Kocurek

Pravda. No tak to je blbé. V tom případě do Studénky jede už jen Tornádo.

Jirka

A 548/549, 640/641

Lektor

A taky dostane o skoro 4000 větší plat na benzín do auta.

Jirka

No právě nově je tam ten přípoj na 548/549. Vždy mě trápilo, že jsem ráno musel čekat půl hodiny než pojede a večer něco jelo až za hodinu a půl. V leu je fakt místa málo a přestupy na R8 jsou teď kvůli výluce loterie jestli ujede nebo ne.

Jiří Kocurek

„Budou mít například wifi, klimatizaci nebo polospouštěcí okna.“ O motorácích ř. 810.
Klidná jízda v nabídce není? Občas si v tom člověk připadá, že rajtuje ždímající Tatramatku.

jal

Klidná jízda je na dobré trati. Je stejná, jako u jiných vozidel s jednonápravovým podvozkem.

Jiří Kocurek

Až na ten drobný detail, že jiná vozidla mají na téže trati mnohem klidnější chod. Ano, jiná vozidla mají otočné dvounápravové podvozky.

Tronda

Prý Štramberský expres a budou tam jezdit ojeté šroty 842, které nemají ani klimatizaci a už vůbec v nich nemůže jet vozíčkář.

Kamui

A že (nejen) tam těch vozíčkářů jezdí. Nebylo by lepší se zamyslet, jestli místo utrácení milionů za plošiny a jiné aparáty s minimálním využitím by nebylo účelnější těm vozíčkářům zaplatit taxíka.

Tronda

Tak zcela jistě jezdí víc vozíčkářů na hornickém a průmyslovém Ostravsku než v zemědělském kraji Kryr a Žihle, kde byl vůz pro přepravu invaludů svého času nesmírně vyžadován.

jal

Vozíčkáři tam budou jezdit úplně stejně jako do vozů nejlepšího žlutého dopravce, takže je to naprosto v pořádku. To musíte uznat. Jinak byste musel přiznat opak. : – )

Tronda

V nízkopodlažních jednotkách Pesa budou jezdit zcela jistě lépe, protože řeč je o zdo a nikoliv o komerčních spojích.

Ic540

Jal a jiní . Vy jste spadnul z měsíce. To že někdo píše o vozíčkářích jako by zároveň myslel na starší osoby. Kočárky. Někdy větší množství batožin, kufrů. Bezbarierovost je zejména v regionální dopravě základním stimulem. Zrychluje nástup výstup. To jako v Praze kdy na trasu pustili 460 tku.

S49

K čemu v Praze „tornádo“ – úplně stačí to, co tam teď jezdí na „ML-S49“

David S.

842 sice nejsou nejnovější a nejlepší, co na železnici mužemě spatřit, ale šroty bych je rozhodně nenazýval…

Ic540

Novější muzeální kousek. Regionální doprava a jízda bezbariérovým vlakem to je to oč tu běží..

X 1

David S.
842 není šrot? A co je to, Retro?
845 potom také nemůže být šrot, ač je tak některými nazývána.
A pokud si srovnání kvalitu svezení, tak vysloužilé Německé retro má u mne víc bodů, než to České.

David S.

842 jsou z roku 1993, takže 27 let staré vozidlo. Myslím že u nás je více starších vozidel, které bylo vhodné nahradit…

Tronda

Za ojeté šroty se zde běžně označují už vozidla z přelomu tisíciletí, jako 642 nebo 646 (tam pouze do doby než je zakoupil ten správný dopravce), 842 jsou o dost starší a jejich problém je spolu s 843 hlavně to, že byly zastaralé už ve chvíli kdy sjely z výrobní linky.

David S.

Ideální životnost železničních vozidel je asi 30 let (+nějaká modernizace v průběhu životnosti), ale to je u nás nereálné, pořád zde jezdí daleko starší vozidla a v první řadě by se mela řešit náhrada 854, 714 s přípojnými vozy, také regionovy budou brzo na hranici životnosti… Řady 842/843 nejsou tím největším problémem.
Zkrátka těch vozidel, které je třeba nahradit je celkem dost.
A dovezené 628 nic nevyřeší, pořád zastaralé k tomu, aby byly považovány za obnovu vozového parku. Proti novějším nízkopodlažním jednotkám nic nemám, ale je vhodné aby byly před nasazením modernizovány.

Tom

Kéž by na té trati jezdily už jenom 842 a Bdtn. Posledních 40 let tam nic jiného než 810 nejelo. Ještě hurvínek teda :).

Kuba

V poslední době se z každého zrychleného osobáku stává expres. Jsem zvědav, jakým výrazem budeme časem označovat ty skutečné expresy, když pro lidi se stane expres synonymem lepšího couráku. Slovo „rychlík“ dopadlo před časem podobně a pro opravdu rychlé vlaky bylo nahrazeno právě expresem.

No a jinak teda šukafon s vlekem do Bruntálu na dalších 10 let … na to mi chybí slušná slova.

Josef

Ano modernizovaný šukafon s vlekem na trase dlouhé 52km (do Rýmařova 75km solo šukafon) to je opravdu 21.století jak vyšité. Už jsem to jednou psal, na nějaký cancourek modernizovaná 810(viz Milotice – Vrbno 816 GWTR) si myslím nikoho urazit nemůže. Ale na trati kde je povolená rychlost 120 a plouží se tam 810,814 to je teda terno.Ona ta modernizace Krnov-Opava de facto jen Krnov – Skrochovice to je ovšem taky alibismus. A vlastně Kefalín čo si predstavujetě pod takým Později se s nimi počítá i pro trať Opava – Krnov – Bruntál – Rýmařov. Když už to teda muší bejt,… Číst vice »

Jiří Kocurek

„povolená rychlost 120 a plouží se tam 810,814 to je teda terno“

Rýpnutí: Furt lepší než nějaký soukromník s neměckým šrotem, kvůli kterým se ty tratě najednou opravují.

Séba

Jistě, český šrot bude totiž o mnoho lepší než německý šrot.

David

JK: Ajajaj… Tomu sám nevěříš. Jenom si musíš kopnout, ty modrá gumo s režijkou v montérkách, že?

Kubrt

To byla ironie…

Petr

Prý dostat se do nejzapadlejší vesnice… Kdyby tak pan Unucka radši objednával spoje tak, aby ve Valašském Meziříčí navazovaly na spoje do Hranic… Jezdit z Frenštátu do celé republiky (Praha, Brno) přes Ostravu, to je cca 100 km navíc 🙁 Ale to Ostravské politiky nezajímá… Takže u nás teď místo Pragocentrismu máme Ostravocentrismus 🙁 A našly by se i další příklady z autobusové dopravy (2 různé tarifní systémy na stejné trase, podle toho, který kraj objednal který spoj => nemožnost využívat jednu předplacenou kartu na všech spojích jezdících na dané trase). Žít na hranici krajů (MS a Zlínský) je z… Číst vice »

PetrD

Tak Zlinsko nema ani IDS 😀 a MSK s Olomouckym krajem si minimalne v pohraniči uznava zóny.

Hanka

to samé na hranicich MS a Olomouvkého kraje…podle nich MS kraj končí ve Studénce a dál ?skoro nic.

bzhzz

Vytvoření stávajících krajů a „regionalizace“ železniční dopravy v nich je cesta do pekel, neboli – ďáblovo dílo……

Jožin Zbažin

Škoda že 2841 nepojede až do Těšína, takhle je mi to k ničemu, navíc jede dost pozdě, protože minimálně SC 517 přijíždí 22:36, takže je tam moc dlouhé čekání/rezerva a auto je tedy pořád lepší volba.

Tronda2

Hmm to je pravda.
Vidíte, toho bych si ani nevšiml.. 🙂

Jen tak

jen na okraj…

Kraj uzavřel smlouvy s Českými drahami v režimu netto, pro většinu tratí do roku 2025

v te vete nema byt carka 🙂

Kubrt

Propagovat Bdtn jako vuz pro přepravu kočárku je chucpe.

Jerry

Proč?

Tronda

Třeba proto, že ho tam matka (nikoliv dráha, ale ta s kočárkem) sama nenaloží a štíplístek bude stát na druhém konci a čekat a čekat, narozdíl od fuj, fuj vozidel řady 642.

Kubrt

Už to tady více méně zaznělo, ale odpovím i já, když je dotaz na mě. Nějak odvézt kočárek se dá lecčím. Ale v roce 2020, v bohatším koutě světa (ve kterém žijeme), se pod pojmem „vozidlo vhodné pro cestování s kočárkem“ rozumí vozidlo, do nějž cestující s kočárkem nastoupí rychle a pohodlně. Propagovat Bdtn jako „pro kočárky“ je jako kdyby toto někdo tvrdil o T3. Já jsem se s dětma v kočárku v T3 něco najezdil, jde to, nějaký pomocník se vždycky najde, ale operovat s tím v PR materiálech?? V době, kdy v MHD je garantovaná míra nízkopodlažnosti standardem… Číst vice »

MRC

To že je vysokopodlažní ještě neznamená, že v něm kočárek přepravit nelze. Neříkám, že je nejvhodnější, ale existují i horší možnosti pro kočárek..

Jiří Kocurek

Z těh horších možností mě napadá jenom 810. Přívěšák 010 na tom není až tak špatně.

Michal

010 je na tom asi jako nejprostornejší vozy Regiojetu – Low cost.

David

Propagovat vůz z roku 1969 jako „Express“ a krmit tím zblblé novináře jeden den a chudáky cestující minimálně jeden rok, je chucpe na druhou. Ať mi tady někdo vykládá, že soukromníci jsou šrot.

David

Koukám, že režijkáři od Matky Dráhy jsou tady zase v přesile. No jak myslíte. Jak už píše někdo jiný v této diskusi, šukafon do Bruntálu na dalších deset let, na to už není slov. A přitom zrovna na trati 310 by mohl vesele jezdit soukromník s nějakým tím dvouvozovým motorákem.

Josef

Z mínusů si nic nedělejte, nemají žádnou hodnotu. Kdesi kdysi na nějakých oficiálních stránkách MSK byl výhled do budoucna, možná to bude i už 10 let zpátky, a co mi utkvělo v hlavě bylo, že kraj počítá s konceptem zdvojených nových mot. vozů Opava Rýmařov s tím, že se v Miloticích rozpojí a jedna část pojede do Vrbna a druhá pokračuje do Rýmařova. Kde je tomu konec.

Kuba

Ona by tam klidně mohla jezdit i rakev s vlekem, jenom by si o to kraj musel říct a chtít to zaplatit.

X 1

Rakev je taky blbost.
Pesa Regioshark, Alstom Lint, nebo alespoň ojeté Desiro.

Jackub

Rakev stojí objednatele víc, než 842? Obojí je přece dávno účetně odepsané a je o stejnou kategorii vozidel. Tak v čem je rozdíl?

X 1

Při velikosti a inteligenci managerského aparátu ČD, musí být Rakev v provozu 66 roků. Teprve poté je účetně na nule a může začít vydělávat.
Dost podobné to bylo i v případě Žabotlamů.
Ale v tomto případě nešel managementu na ruku výrobce daných souprav. Zničehonic, po 50-ti letech provozu, svévolně přestal dodávat náhradní díly. A tímto krokem, skvělému vedení ČD udělal čáru přes rozpočet.
Tak snad to klapne u Tornád 460/560. 😉
U lokomotivy 380 to nevyjde určitě. Ta byla tak drahá, že má naplánovány odpisy do třetího kvartálu roku 2345.

Pezos

810 lux, 460, B(d)t…
Moravskoslezsky kraj, vlakové smetiště republiky.

Pezos

Aby nedošlo k omylu, nemluvím ani tak o GVD 2020, ale o dlouhodobém výhledu. Nahrazení popelnic řady 460 je jen v rovině úvah, 810 na Opava – Krnov dtto, snad jen ty Bt do Beskyd (a i to místo soudobé jednotky potáhne 70 tun mrtvé a pěkně čoudící váhy, bo elektrifikace se zas odloží).

Martin V.

Proč? U nás se teď elektrifikuje kde co a trať do Beskyd smysl dává. Nevidím důvod to odkládat.

David

Kde není soutěž, tam je smetiště. Logicky. Protože tam kde soutěž byla, tam se dráhy musí snažit. No a tam kde soutěž nebyla, tam stačí veselé samolepky na 50 let starý vagon a nebo Orchestrion luksusowy.

David S.

Ale nezapomeňme, že je to stále o tom, jestli je to kraj ochotný zaplatit nebo ne. Protože může být soutěž a soukromník přitáhne ojetiny typu 628, což kvalitu nezlepší. Kraj prostě musí dát ty peníze…

Chronosphere

Ojetina typu 628 by zlepšila kvalitu vůči čemukoli co v MSK v motorové trakci jezdí.
A miliarda ročně pro ČD se vám zdá málo?
Za to se dá,až na vyjímky samozřejmě, pořídit jen 40 let starý vozový park? Vemte si stáří 810,842,750,Bdt,460,163.Ty novější
vozidla obslouží kolik procent výkonů?5,10?

David S.

V čem by měly být 628 lepší? Jediná výhoda je obrat souprav… toť vše.

Provozování vlaků něco stojí a pokud chceme nová vozidla, tak musí kraj připlatit víc. Neříkám, že by cena v soutěži nebyla výhodnější, ale pořád platí, že si by si kraj za moderní vozidla musel prostě ,,připlatit“.

Panda

To by mě zajímalo, kdo dává ty minusy, vždyť ten kontrast MSK s mnoha jinými kraji je čím dál výraznější a s výhledem na další prohloubení (viz např. Ústecko, Záp. Čechy, LBC a v blízké budoucnosti i JMK).

Martin Hanzal

Co třeba severozápad středočeského kraje? 809 + Béčka jsou standardem…

Kuba

Tam jsou ale 809 (snad s výjimkou trati 110) na odpovídajících lokálkových výkonech. Béčka v původní podobě zmizí už za týden.

Panda

Lokálky ve Středních Čechách se nedají srovnávat s příměstem do Kopřivnice nebo rychlou tratí do Krnova. Ale jinak se Středočeský kraj postupně taky propadává žebříčkem průměrné „kvality“ vozidel a to byl třeba před deseti lety díky Elefantům jednička, ale od té doby se tu prakticky nic nezměnilo (zejména hlavní dieselové tratě jsou ostuda – infra i líná vozidla 814, 854 a „veselé krávy“).

Jedine vlaky

Pořád lepší než v JMK. Zde je katastrofa dieslová i elektrická trakce 🙁

Panda

Ne že by byl JMK ideál. Ale aspoň se tam bude elektrická trakce brzy řešit, zatímco výměna 460 se v MSK zatím ani neplánuje;) Na hlavních dieselových tratích nejezdí v JMK 810/814 (vs. Krnov v MSK)… A několik lokálek se v JMK drátuje (Židlochovice, Hustopeče, Boskovice), zatímco do Štramberka se počítá s 810/842 na věčné časy…

Tronda

Srovnat se dá jen ROPID+IDSK do Kladna, největšího města Středních Čech, pojízdné vrakoviště výměnou za virtuální sliby chyby 844.

David S.

Asi málo cestujete po republice. Vozový park zde (jsem z MSK) není nejlepší, ale jinde to taky není žádná sláva. Ale určitě tady nejsou nějaké výrazné rozdíly.

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO