Modernizace peršingů RegioJetu. Dopravce po letech našel firmu, která je vybaví ETCS

Lokomotiva 162 v barvách RegioJetu. Foto: Jan SůraLokomotiva 162 v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra

Zakázka navazuje na dualizaci lokomotiv.

Po loni uzavřené smlouvě na dualizaci devíti elektrických lokomotiv řady 162 našel RegioJet firmu, která do hnacích vozidel přezdívaných jako peršing dodá palubní část pro provoz s evropským zabezpečovačem ETCS. Z lokomotiv, které dosud mohou jen na stejnosměrně napájené tratě bez ETCS se tak stane vícesystémová lokomotiva k nasazení téměř v celé síti elektrifikovaných tratí Správy železnic.

Zakázku na instalaci získala společnost ČMŽO – elektronika, jak vyplývá z informací ve věstníku veřejných zakázek. RegioJet za instalaci ETCS zaplatí 155 milionů korun bez DPH. Mezi uvedenými poddodavateli je společnost HMH z Bratislavy patřící pod Siemens, společnost Trameco a italská firma Angelstar.

RegioJet dodavatele ETCS hledal již v roce 2019, do soutěže se ale nikdo nepřihlásil. Druhou soutěž vypsal loni.

RegioJet chystá rozlučku s peršingy a bobinou na vlacích kategorie IC

Instalace ETCS naváže na dualizaci peršingů. Zakázku na instalaci výbavy pro jízdu i pod střídavou napájecí soustavou loni získala Českomoravská železniční opravna (ČMŽO), která je mateřskou firmou ČMŽO – elektronika. Po proměně získá RegioJet dvousystémovou lokomotivu 69E5 (362), rychlost zůstane na 140 km/h.

Proměnou prochází všech devět lokomotiv vyrobených na začátku devadesátých let tehdy ještě ve Škodě Plzeň, které si RegioJet přivezl v roce 2010 z Itálie. Lokomotivy budou po instalaci trakčního systému 25 kV/50 Hz označeny jako řada 362. V drážních přezdívkách se tak z peršingů (řada 162) stanou esa (řada 362).

RegioJet na pátý pokus našel firmu na dualizaci svých devíti peršingů

Tagy ČMŽO - elektronika ETCS řada 162 RegioJet
62 komentářů