Modernizace D1 u Mirošovic je hotová, práce probíhají na posledních třech úsecích
Úsek není hotov celý. Jeho součástí je i protektorátní most Šmejkalka, který se bude opravovat zvlášť v příštích letech.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) po téměř třech letech završilo modernizaci osmikilometrového úseku dálnice D1 v úseku Mirošovice (Exit 21) – Hvězdonice (Exit 29). Práce zde začaly v říjnu 2018, značky omezující dopravu silničáři odstraní o nadcházejícím víkendu.
„Odstraňování dopravních omezení bude probíhat od soboty do neděle, aby v rámci pondělní dopolední špičky byla dálnice průjezdná již bez omezení,“ uvedl mluvčí ŘSD Martin Buček. V srpnu budou pokračovat už jen dokončovací práce v okolí, které nebudou mít na provoz vliv.
Úsek Mirošovice – Hvězdonice nedaleko Prahy měří osm kilometrů. Modernizovala jej Eurovia, cena dle smlouvy činí 1,1 miliardy. Není však hotov celý. Jeho součástí je i most Šmejkalka, který byl postaven v první fázi budování dálnice ve 40. letech. Most byl z modernizační akce vyjmut, neboť termínově kvůli řadě odkladů daleko přesahuje oficiální datum ukončení modernizace D1 letos na přelomu září a října.
Bude se opravovat zvlášť, přičemž tato oprava bude zřejmě vůbec nejnáročnější stavební akcí na D1 mezi Prahou a Brnem, začít má příští rok. Odhadované náklady činí 800 milionů.
V rámci velké modernizace D1, která začala v roce 2013, probíhají práce ještě na posledních třech úsecích (Koberovice – Humpolec, Velký Beranov – Měřín, Devět křížů – Ostrovačice). Jejich zprovoznění předpokládá ŘSD na přelomu září a října.