Přehledně: Co dál s osmi mrtvými lokálkami? Mladotice chtějí zarostlou trať obnovit

Některé tratě už konzervuje příroda, aneb lokálka Mladotice - Kralovice. Autor: Ivannah, Wikimedia CommonsNěkteré tratě už konzervuje příroda, aneb lokálka Mladotice - Kralovice. Autor: Ivannah, Wikimedia Commons

Obci Mladotice s koncem roku vypršel termín, který dostala od Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) pro vyjádření, zda se ujme

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Já tedy nevím, jak definovat odnikud – nikam, ale Čejč – Uhřice to splňuje dokonale. Ten jeden nákladní vlak MND ročně to nezachrání. Už se těším, až tam postaví cyklostezku, jako z Mutěnic do Kyjova.
Martin

Michal

Moc mě baví, jak se tu rojí dobrodinci, kteří chtějí za 90 milionů z erárního konat dobro a 500 obyvatelům nějaké úplné prdele spádující na Plzeň „zlepšit spojení na Prahu“.

Pokud pomineme otázku kolik lidí z Mladotic potřebuje jezdit do Prahy, tak si dovolím poukázat na fakt, že vlak není použitelný ani mezi Rakovníkem a Prahou, kteroužto vzdálenost jede hodinu a půl. Do Mladotic to bude z Rakovníka minimálně další hodina navrch.

A byl bych mimochodem rád, kdyby se někde válelo 90 mega na zlepšení dopravní obslužnosti pro každou obec srovnatelné a větší velikosti…

Milan

jsem z Mladotic a absolutně nechápu proč mrhat penězi na trat,kde stejně nikdo jezdit nebude,jako tam nejezdil nikdo před jejím zavřením.Jezdí tam autobus a v něm občas jeden člověk.

noerf

To podstatné by mělo být zvětšení kapacity využívaných tratí a jejich zrychlení. Několika kilometrové tratě od nikud nikam nejsou dlouhodobě udrzitelne.
Co se týče náhrady autobusy lze je nasmlouvat na delší dobu dopředu i vzavislosti na ceně nafty, apod. Pak záleží na tom kolik lze poptat dopravců a kolik jich bylo poptano.

K.S.

Ta trať není odnikud nikam, podívejte se do mapy, ta trať by po otevření a úpravách zbytku mohla zkrátit spojení na Prahu, to že sou to kilometry kde je Vmax +- 60km/h, pokud se nepletu, je ostuda. Ono okolí s 80 km/h taky není výhra, kdyby se to ve finále začalo modernizovat na 80-100km/h, mohlo by to být zajímavé. Něco jiného je trať z Heřmanova Městce do Chrudimi.

noerf

K.S.: Kterou trať máte na mysli? To hlášku, spojení od nikud nikam použil například pan Jancura u autobusové linky České Budějovice – Brno. Dle mého by měla být prioritní stavba Drážďany-Praha-Brno-Vídeň, která by uvolnila koridor Ústí nad Labem – Praha – Česká Třebové alespoň z části pro nákladní dopravu. Bohužel koncepční řešení tohoto problemu se bude řešit az za 15 let možná. U regionálních tratí chybí SZDC jasná koncepce. A místo zrychlení trati se budují vysoká nástupiště, dálkově řízené tratě, ale tratova rychlost zůstává nízká. Občas se upraví zabezpeceni prejezdu, takže odpadá brzdění na desitku, ale to železnici nevytrhne. Dalším… Číst vice »

K.S.

Karlovice-Mladotice, když se podíváte do mapy, tak to vypadá že by z toho po modernizaci mohlo být lepší spojení směrem k Praze, než v současnosti. Ano, SŽDC chybí v regionálce koncepce a je to dost problém. Myslím že jsem to někde tady i zmiňoval, že by to chtělo třeba upravit jak jsou tratě vzájemně spojené, dobudovat trojúhelníky, samozřejmě zrychlit. Jako nejnutnější (=mělo být včera) bych viděl vyřešení vícekolejnosti okolo Třebové, i za Ústím n/O, protože pokud bude tunel a stará trať, tak se kapacitní problém jenom o kus posune. Taky s rostoucím zájmem by nemuselo být špatné rozšíření tratě Přerov-Ostrava… Číst vice »

noerf

K.S.: U trasy Mladotice – Karlovice neznám parametry trati, ale podle map, my přijde logičtější napojení Plzeň – Rakovník/Kladno z Mladotic po trati 162 přes Karlovice než dál po trati 160 do Blatna, tam přepřahat nebo aby strojvedoucí přebíhal a pak po 161 do Rakovníka. Jižním Čechám by pomohlo dokončení IV. koridoru z Prahy a prodloužení jedné koleje pod trakcí do Českého Krumlova (Kájova) s možností zastávky u letiště u Českých Budějovic. Zde je problém, že cesta vlakem i dotovaným autobusem trvá cca hodinu, a dálkové autobusy jedou cca 35 minut, takže vlaky jsou pomalejším nehledě k tomu, že téměř… Číst vice »

K.S.

noref: A o tom právě mluvím, že těch pár kilometrů by výrazně zlepšilo spojení. Parametry, typu stoupání, oblouky, také neznám, ale rychlostně je to snad nejhůř na 55km/h. Asi bude i dost záležet na úsecích, náhodně vybraný oblouk z mapy vypadá podle měření na něco kolem 200m (u vesnice Hradecko), to vychází tak nejlíp na 60km/h, spíš na těch 50km/h, ale je to myslím ten nejhorší úsek. Ale nevím. Možná by se msty muselo upravovat trasování. Nevím jak je to s okresními městy, nevyznám se v jižních Čechách, ale možná by stačilo aby existovaly přímé vlaky, to nemůže být v… Číst vice »

noerf

k.s.: Právě trať z Českých Budějovic prošla rekonstrukcí, kdy se zavedlo dálkové řízení, snížil počet kolejí ve stanicích, udělali se vysoké nástupiště, upravili přejezdy, ale traťová rychlost je prakticky pořád 50 z důvodu poloměrů zatáček. Druhou věcí je, že původní rozpočet na modernizaci byl asi 4 mld Kč, ale byl snížen na 1,5 miliardy, takže se mezi stanicemi kromě pár vyjímek nechalo všechno při starém. Pak je třeba trasa České Budějovice – Horní Dvořiště, kde větší města jako Velešín či Kaplice jsou od nádraží cca 3 km. A cesta k nim vede po nebo přes silnici, která je plná aut… Číst vice »

J. Hurt

nejvíc držím palce trati Dobronín – Polná, přímé Os do/z Jihlavy města by přece měly smysl…(jestli by se tedy daly nacpat na trať 225…)

petr.r

jak se zrušila trat morkovice nezamyslice, tak nejvíce na tym vydělali majitelé autobusů a tuším, že do toho nejvíce mluvili a kecali. Tam se to taky mělo propojit se zborovicama, ale starostové nezmůžou nic, mafie autobusové dopravy má poslední slovo /peníze. A ted jsou starostové neštastní, nebot majitalé autobusů chcou každý rok více peněz a došlo to tak daleko-nedáš nebudeme zastavovat.

Kolemjdoucí

Tož ale možeš tam jezdit na kole a zadarmo 😀

petr.r

tož možu, ale bojím se aby ty dotace na tu cyklostezku nemuseli vracet, nebot aby dostali tu dotaci, tak se museli spolčit do spolku obcí.

K.S.

No tak pokud je tam cyklostezka tak, sice to jsou hrůzné miliony, tak pokaždé ji můžete obnovit, ale musíte to udělat tak aby se nemusela vracet dotace. Propojení do Zborovic by chtělo asi klikatou trať protože je tam místní rozvodí, něco takového.
https://en.mapy.cz/turisticka?mereni-vzdalenosti&x=17.2161642&y=49.2519384&z=15&rm=97H5Tx8JuVGNgXDfj1X2fanKDfZN0RfInfkVeVM3oif-AgYCgamgu7fL6giVfTNgN.f5NFJfi1Dufa-fgJeqnfARec0fKEe6NP6fA1gvWfk1geIfdN-A

Tady u dráhy zmíněné v článku to smysl má, pokud se zrychlí trať z Karlovic, tak by se mohlo místním zrychlit spojení na Prahu.