Místo trolejbusů autobusy soukromé firmy. Řidiče v Ostravě sklátila choroba
Konečná trolejbusů Ostrava hl. n. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Smlouva je uzavřena do konce listopadu, DPO ale doufá v rychlejší uzdravení řidičů trolejbusů.
Hlavne, ze ostravske busy jsou videt v kosicich, v opave a cert vi kde jeste, pricemz po ostrave jezdi externi dopravce 🙂 Bravo, jen dalsi dukaz, jaci „odbornici“ to tam vedou…
Jaká choroba? Jen omluvenka pro veřejnost, jinak to je výsledek politiky vedení podniku.
Já slyšel o té chorobě, která měla schválit řidiče trolejbusů něco jiného. Že podnik chce trolejbusákúm zavést trhačky neboli dělené směny a ti jsou proti. Nemůžou se dohodnout s vedením a tak se rozhodli, že budou odmítat přesčasy. Díky tomu se nedaří obsadit všechny směny a tudíž ppdnik zavolal na pomoc ČSAD.
Kde je pravda?
Jinde tomu říkají šejdry.
Na místě je organizační otázka sestavy směn a čerpání bezpečnostních přestávek, zda jsou „střídané“ nebo se dělají jako „dělené“ stáním na konečných v minimálně stanovené délce = kumulace několika vozidel téže linky s dělenou BP.
Kombinace šejdru s pohotovostí ve vozovně / střídanými BP apod.
Trhačky (ostravsky) alias šejdry (česky) jsou na ostravských trolejbusech běžné několik desítek let, tím to není. Příčiny jsou jiné: 1. opravdu brutální vlna respiračních onemocnění v MS kraji (ne, COVID to není). Začalo to po návratu dětí do škol, kdy se třídy poměrně rychle naplnily kašlajícími a chrchlajícími dětmi (s negativními testy) a pak – se zvyšující se nemocností dětí – se třídy zase vyprázdnily tak na 50% stavu, o sborovnách nemluvě. COVID to jenom „dorazil“. No a tyto „obyčejné“ chřipky se skrze děti a pedagogy s chutí vrhly na zbytek populace. 2. spousta řidičů by to „nějak“ přechodila, ale… Číst vice »
Ale takhle to má být. Proč by se mělo vozidlo flákat 20 minut na konečné? Optimálně by to mělo být tak, že řidič přijede na konečnou, měl by tam být nějaký vyrovnávací čas na zpoždění, musí si trochu odfrknout a zase hned jet. Záleží na tom, jak dlouho trvá tu točnu objet. Stylem, že třeba linka 201 v Opavě přijede do Kylešovic a zase jako linka 201 odjede, se akorát docílí toho, že v oběhu bude více vozidel a více řidičů. A co to znamená? No více peněz. Více peněz z našich kapes. Proto se ta optimalizace dělá, aby se… Číst vice »
Optimální vyrovnávací čas na konečné mi přijde 10-15 minut. Akorát na záchod, svačinu, nebo zkrátit zpoždění.
Vůbec se řidičům nedivím, že nechtějí lítat po přejezdech z linky na linku jak urvané šuple.
Ten čas na konečné záleží na mnoha faktorech – mimo jiné délce linky a velikosti točny.
Pracovníci u pásu musí mít nejpozději po dvou hodinách 10 minut přestávku a vám připadá 4,5 hodiny nepřetržitého řízení v městském provozu v pořádku? To není bezpečné. Závislost na nikotinu vyvolává při abstinenci silný psychický tlak, jehož následkem bývá snížená odolnost vůči stressu, zvýšená agresitvita, zkratovité reakce. To není bezpečné. Dlouho zadržovaná vyprazdňovací potřeba má následky prakticky stejné. To není bezpečné. Obzvláště pak v kombinaci s nikotinovým abstinenčním syndromem. Každý typ tramvaje má odlišné jízdní vlastnosti a tudíž i značně různé brzdné dráhy. I to může být příčinou nehody. Jak už jsem napsal výše, jedná se o řízení v městském… Číst vice »
Souhlasím. Nikdy jsem totiž nenapsal, že mi to přijde v pořádku. Ale to jsi asi v tom záchvatu vzteku nepochopil.
Prečo by to malo byť? Neviem tato otazka vo mne evokuje stratu sudnosti autora… Radsej mam aj za cenu vyssieho cestovneho vodica odychnuteho, koncentrovaneho a neustvaneho ako za cenu trapnej uspory riskovat pripadnu buracku u autora spravy a srovnavat Ostravu a Opavu je asi take akokeby ste chceli zrovnavat Prahu a Londyn – cize pri vsetkej ucte na hlavu.
Jak si to děláte na Slovensku, je vaše věc.
Co si o mé zprávě myslíš, mě nezajímá. Mělo by mě to zajímat? Nemělo. Tento systém je, jak sám vidíš, evidentně špatný. Co s čím srovnávám, je zase moje věc, ale jedno je zřejmé – princip jsi prostě nepochopil. Raději se vrať do Horních Uher a snaž se zdokonalit veřejnou dopravu tam. 😉 Až budeš mít úspěch, můžeš svá moudra rozdávat v zahraničí.
Hornich Uher? Nejak nám to tu hnedne…Klidek pepane
To sis spletl adresáta, nejsem pepan. 😉 A pokud jsi hnědý, tak se stačí umýt.
Ano, nejdražší vozidlo je stojící vozidlo. Sice režim střídaných přestávek má něco do sebe, ale zase kdo se chce každou chvíli balit a vybalovat, kontrolovat jestli je vozidlo v pořádku, jestli to ten předemnou neorval…. To fakt v době pauzy dělat nebudu, to už je součástí pracovního výkonu. Nebo ať kontrola není, ale případné škrábance nejdou na mé triko.
Jako kolik jsi toho za život odjezdil že meleš takové nesmysly? Ano možná ekonomicky a nevím jak je tohle správně. Ale správně je to do prvního průseru a že ten je při takovém zápřahu šoférů na spadnutí co nevidět je snad jasné i klukovy z druhý třídy. Pamatuju si tohle z vyprávění u DPP říkali tomu experiment tuším že na 140 a hlavní základnu to mělo na Palmovce na ranní vyjelo 10 vozů a jak šoférům začali docházet pauzy tak nastupovali další šoféři který odjeli ty pauzy a skákalo se z vozu na vůz. Po pár týdnech se to v… Číst vice »
Jestli si tímhle stylem chceš vynutit nějakou odpověď, tak si teda počkáš, panáčku. 😀
Jak jezdíš, je mi celkem jedno, ale mnou navržený způsob optimalizace není žádnou novinkou. Vzhledem k tvým gramatickým a pravopisným chybám jsem tvůj komentář nedočetl. V té změti chyb jsem nepochopil žádnou z tvých skvostných myšlenek. Zkus zapracovat na psaném projevu a pak si o tom můžeme psát dál.
Vsak ano. Ale nech sa potom optimalizatori necuduju, ked budu potrebovat, aby im vodici robili nadcasy nad ramec moznych prikazanych (a to zarucene potrebovat budu) a ti vodici ich poslu do … Vlastne, ejha, o tom ten clanok je.
Ne, nic takového. Problém je totiž v tom, že on ty řidiče neměl ani v ostatních případech. Navržená koncepce nepředpokládá přesčasy.
Jestli vám jde strašně o veřejné peníze a o to, kolik MHD stojí, tak se raději zajímejte proč stojí kilometr vozidla DPO to co stojí a proč kilometr autobusu jiného dopravce stojí méně. A rozhodně to není tím, že bude mít řidič přestávku navíc. Nebo proč si městská firma kupuje úplně zbytečné doubledeckery nebo proč se kupují zbytečné tramvaje za miliardu. A dalo by se hovořit dále. A ten Optibus, kdyby jste viděl JŘ tak uvidíte, že některé pauzy (a není jich málo) jsou větší než byly. Jo a nevím kolik se ušetří na statisících režijních km navíc…
Můj obor je provoz a technologie MHD, ne nějaké dvoupatráky. Na to jsou zase jiní odborníci.
Přesně, jak jsem čekal, tušil jsem, že to nikdo ze zdejších šotoušů nepochopí. 😀 No když vám současný systém vyhovuje a řidiči i přesto odcházejí, je to váš boj. 😀 Můžete jim poradit, že to dělají blbě, vždyť jste tak chytří…
Jenže to, že se budou zaměstnanci vytěžovat na maximum, které zákon umožňuje (a to neplatí jenom pro řidiče, to platí obecně), může skončit jen tak, že jednoho krásného dne ti zaměstnanci do práce prostě nepřijdou a podnik budete mít mnohem větší ekonomické škody. Ale na to vedení podniků často neslyší, dokud není pozdě. A někdy bohužel ani když už pozdě je.
Nic takového se nestane, když se k tomu bude přistupovat s rozumem.
Bohužel v mnoha případech se k tomu s rozumem rozhodně nepřistupuje. A pak to podle toho také dopadá 🙁
To ano, ale za to už nemůžu já.
Manažeři ztratili veškerou lidskost.
Mají na to jít pomalu, takový systém vyhovuje jen plně zdravým jedincům, dal bych ho maximálně pro třetinu řidičů co touží po vysokém platě (minimálně o 25%) co tak odjezdí až polovinu spojů, a zbytek tradičně pro ty, kteří místo honění peněz mají raději jakous takous pracovní pohodu, a pro zaměstnavatele posijují spolehlivost.
V Cesku je dohromady 400 000 volnych miest pri 200 000 nezamestnanych, defacto zaporna nezamestnanost, naprosto nevidany stav, idealny pre zamestnancov. A zrovna po ridicich vsetkych typov je velka poptavka. Je idealna doba postavit sa vsade tam, kde manazeri stratili sudnost a zabrany, a bud si pod hrozbou odchodu vynutit zlepsenie podmienok, alebo odist a skusit stastie inde. Nikto cudzi to za nas nespravi. Momentalne je idealna doba, ktora sa mozno nebude opakovat, kde kazdy zdierany zamestnanec, ktory nieco umi a neboji sa prace, moze svojho sefa doslova poslat do pr…. a do mesiaca si najde novu pracu, pravdepodobne lepsiu.… Číst vice »
Svoji roli tam hraje i ten faktor, že se třeba bojí, jestli na to vůbec mají. Nechtějí odejít ze zažité práce jen kvůli lepším finančním podmínkám, když ani netuší, do čeho jdou.
Není to o manažerech, kteří ztratili soudnost. To je jen taková berlička, aby bylo na co nadávat v hospodě nebo na netu.
Je to úplně stejné jako u ČD. Taky si všichni stěžují, jak je vykořisťují, jak jim „kradou“ výhody, atd., ale neodejdou, protože ví, že jinde lepší práci se svými schopnostmi neseženou, nebo by jinde museli pracovat víc….
Pokud by to tak nebylo, už by dávno odešli…
No spíš bych řekl že v případě ČD bude u některých profesí hrát hlavně roli že ti lidi tento typ práce potřebují, třeba z důvodu že mají trochu víc toulavé krve než operátorka odpeřovací linky, nebo přikulovač.
A tohle zase schvaluju. Jakýkoliv dopravce by neměl spoléhat jen na své řidiče a záplatovat jimi svoji neschopnost sehnat a zaplatit další řidiče. Kamarád z jednoho DP taky odmítá dělat přesčasy. Ať se DP prostě snaží.
Místo trolejbusu naftový autobus. Kde je ten ostravský bezemisní dopravní podnik se sloganem „No diesel“?
Slušně řečeno: Na wecku.
Presne tam…len na verejnom fóre to nemôžem dopovedať…..
Takže, chápu-li to správně, radši vynechat několik spojů, než aby jel místo trolejbusu naftový autobus…?
No podle toho narcise ve vedení určitě, teď budou v Ově umírat ještě nenarozené děti. A naftový autobus je to nejhorší co na planetě existuje. Divím se, že ve Vídni ještě někdo chce bydlet.
Stačilo by, kdyby k velkohubému heslu „No Diesel“ doplnili „- ale jenom někdy“, jako uvedení do reality.