Místo přívozu lávka za 190 milionů. Středočeský kraj schválil nové přemostění Vltavy
Ilustrační vizualizace možné lávky přes Vltavu z Klecan do Roztok. Foto: FB Petra Boreckého

Lávka usnadní příjezd k vlakům z levého břehu Vltavy.
Proč zase něco co stojí 190 mil je jen pro pěší a kola. Už vidim lidi jak prijedou dolu k Vltavě a půjdou na vlak na druhou stranu. A hlavne taky parkovani. PROČ ten nový most pro okruh nemá v sobě MHD. kdyz,nás tam furt nahání. Aby tam jela tramvaj Kobylisy Zdiby Suchdol. Nebo Kobylisy Bohnice Čimice Suchdol. Prostě když,už se staví tak přemýšlet.dopredu a připravit to na to.
No, je pravda, že taková lávka, na rozdíl od přívozu, může jezdit furt 🙂
Pumpičkáři by měli začít platit mýto.
Názor frajírka v staré oktávce ? Fakt vás nic lepšího nenapadlo ?
No, ale borec ve stary oktavce kupodivu neco plati … cykliste nikoliv
Plati i skody na zdravi zpusobene temito sazomety i ty zasle zaprasene fasady aj?
Není to diskriminace, když tam nebudou moci jezdit auta? Všechny druhy dopravy jsou si přece rovnocenné.
No, a co teprve traktory, kombajny, tanky a obdobné dopraví prostředky, že? 🙂
Na tanky myslete u voleb. Děkuji.
Nedaleko povede dálnice D 0, to bude stačit
Pane primátore?
On ten levy breh z pohledu cyklisti (zvlaste silnicniho) je dost nestastny ale asi i obtizne resitelny.
V zuzeni naproti utulku je to dost neprijemne a posleze smer Roztoky se z toho stava zavodni draha, kdy ridici ve 130 km/h pospichaji si stoupnout do nekonecne fronty u semaforu.
Naproti klecankum je to pak „ok“, ale povrch treba pro bruslare nemusi byt ideal.
Jsem zvedav, jestli a jak se dockame casti Podmoran-Libcice, tam je to hodne divoke.
Na Lavku nazor nemam, jen doufam, ze to nedopadne jako nedavno v Karanem s „cyklisto sesedni z kola“
Lávka se určitě hodí, ale mnohem důležitější je asfaltová stezka Řež – rozcestí Na dole. Ta ani na tolik peněz jako lávka vyjít možná nemůže a je extrémně důležití pro propojení Prahy a Mělníka na bruslích a je to nejvíce chybějící úsek stezky v Čr vůbec. Lávka toto vůbec neřeší
Asfaltová stezka z Řeže do Dola nebude nikdy, protože že tam je Národní přírodní rezervace, Větrušické rokle, která sahá až k vodě – proto se tam nedá stavět. Kdyby tam nebylo NPR, je tam samozřejmě cyklostezka už dvacet let…
Určitým řešením tak bude cyklostezka, která povede naopak po levém břehu – z Úholiček přes tůně k řežskému nádraží a dále až do Letek k můstku. Povede kolem vody, na novém náspu u paty náspu železnice. V prostoru řežského nádraží bude mít samostatný výjezd „nahoru“ na lávku, po které se chodí v Řeži od vlaku.
Levobřežní cyklostezka mezi Uholickami a Libcicemi by snad měla být v přípravě, možná by taky stálo za článek?
Jinak jako pro cyklistu pro me není ani tak problém Rez, ale ten úsek za ni směrem na Dol
Ale co to jedinečné panorama? Žádám zachování přívozu na správně historických dřevěných loďkách. /s
Hlavní důvod je, že je nenatírali! Ale možná by stačilo vyměnit 15 % dílů a pak by přívoz mohl zůstat.
nevěřím, že se této lávky dožiju… ono se totiž bude muset s dopravními stavbami šetřit, protže nyní je to utrácení extrémní …
Snad se pujdou nekdy o vikendu podivat na HolKu a nebo Trojskou lavku a udelaji tady tu sirsi, aby tam se tam vesli cyklisti a chodci.
„V Řeži dlouhodobě cyklostezku odmítají“
V čem je problém? Reaktor je cajk, ale cyklostezka ne? 😀
Možná spíš nechtějí zničit krajinu „Větrušické rokle“, a vlastně si ani to vedení tam v úseku podél skal neumím představit.
Teď tam je pěšina, po které se docela dost na kole jezdí, i cizinci s kolama s brašnama. Už jsem tam byl svědkem nehezkého pádu i s kolem do (mělké) vody.
starší video z průjezdu …
https://www.youtube.com/watch?v=QUI92o0hkVo
Četl jsem, že tam pár cyklistů už spadlo do řeky. Já tam jel dvakrát. Jednou v noci v totální tmě, to ještě bylo zarostlé křovím a protože jsem preferoval křoví než pád do vody, tak jsem se podrápal a podruhé ve dne, to byl slušný provoz a na úzkých místech za mnou vždycky byl nějaký cyklista, který motivoval voláním „jeď, jeď“.
oni v Řeži prioritně nechtějí asfaltku a kraj na ni trvá , ve své podstatě se tam na kole jet více než dobře , jen bruslaři a koloběžkáři mají smolíka . Ten reaktor tak k tomu se vůbec neměli možnost kdysi vyjádřit , za bolševika se nikdo soudruhů občanů neptal…
Přesně tak, odpor je vůči vyasfaltování stávající komunikace podél Vltavy z Klecánek k řežské lávce. Tato je cyklisty hojně využívána i dnes a vyjma úseku kolem lomu má i asfaltovou variantu, vedenou obcí (nikoliv „horem“, jak se tvrdí v článku). Stavět cyklostezku dál přes Větrušické rokle je zřejmě nemožné kvůli přírodní rezervaci, ale i dnes je to tam jakž takž sjízdné.
Na reaktor se tehdy nikdo neptal a dnes je většina obyvatel obce, včteně mě, s tím ústavem nějak propojená, takže reaktor a vůbec nakládání s radioaktivními látkami a odpady tady nikoho nepobuřuje.
Je potreba vyasfaltovat a nikoho sa neptat, pak si vetsina obyvatel obce zvykne, bude s tim propojena a nikoho to poburovat nebude.
A tusite prosim, v cem spociva odpor mistnich vuci uprave/vyasfaltovani toho neceleho kilometru z Klecanek k Husinci? Tam zadna ochrana prirody snad neni, nikdo tam nebydli, prislo by mi to logicke navazani na usek z Prahy. Jinak chapu, ze z Reze do Dolu je lepsi zachovat stavajici stav, skoda znicit puvabny kus krajiny (to pisu jako cyklista), navic je to pomerne stisnene, takze zasah by to nebyl maly…
Před nějakými 15 lety se ještě dalo na kole projet po silnici přes lom, dnes tam jsou zábrany. Jezdí se po pěšině, místy vedoucí těsně u vody, ta se asi ani vyasfaltovat nedá.
Úsek mezi lomem a zástavbou Husince by se asi vysfaltovat dal. Celkově ten odpor je nesen tím, že vyasfaltování by zrychlilo pohyb cyklistů a docházelo by k více kolizím mezi cyklisty a ostaními.
Což je vcelku namístě, stačí se jít podívat z pozice chodce na úsek z Podhoří do Klecánek, který je celý asfaltový a pro chodce velmi nepříjemný, protože hodně cyklistů si tu stezku plete s velodromem.
Ano, však já ty důvody chápu a souhlasím s nimi.
Moc dobře tedy ne. Musel jsem přenášet přes kmeny a ta jízda po úzké stezce nad několikametrovou stěnou přímo do řeky taky není nic moc.