Místo přívozu lávka za 190 milionů. Středočeský kraj schválil nové přemostění Vltavy
Ilustrační vizualizace možné lávky přes Vltavu z Klecan do Roztok. Foto: FB Petra Boreckého

Lávka usnadní příjezd k vlakům z levého břehu Vltavy.
Naprosto nechápu odmítání cyklostezky přes Řež a dál směrem na Kralupy, je to frekventovaná trasa v létě plná cizinců cykloturistů cestujících podél Vltavy, už mnohokrát jsem jim vysvětloval, že to je prostě jen zbytečný šprajc. A stejně se tam jezdí houfně, nikomu se nechce objíždět přes kopec. Vím, že je to úsek v chráněném území pod skalami, ale i jen trochu úpravy, třeba jako mlatová Dvořákova stezka mezi Kralupy a Nelahozevsí, by si tato část cyklotrasy podle Vltavy zasloužila. Na navigaci podél břehu by se jistě dala udělat.
Jako lávka dobrá, ale co chybí mnohem víc je cyklostezka z Roztok do Prahy po levém břehu … tam je frekventovaná úzká silnice, pro cyklistu po ní jet je velmi nepříjemné.
Věděl bych o jednom zachovalém mostu o kus výš proti proudu. Po prvním majiteli, stačí jenom přetřít. Je velmi variabilní, dá se za provozu rozebírat po třetinách nebo po dílech; dá se k němu přistavět další most, který nebude vůbec odnikud vidět. A je neuvěřitelně krásný, kam ho postavíte, tam vytvoří panorama, na které se jezdí dívat Japonci z celého světa.
ten už vystřídal asi pět majitelů
Nevim, kolik stoji provoz privozu, ale predpkladam, ze i kdyby jezdil zadarmo a porad, vic nez tri miliony za rok to nebude. Takze stat investuje do neceho, co se zacne vracet za sedesat let.
Přívoz nemůže jezdit třeba za vyššího stavu vody, což z něj činí nespolehlivé spojení.
Přívoz nepřeveze sanitku, lávka na občasný přejezd vozidel záchranného systému nejspíš stavěná bude.
Jenže ta poskytovaná „kvalita služby“ je úplně někde jinde.
Přesně, interval 30 min, placená jízda mimo PID, polední pauza apod. To lávka mít nebude.
a druhou stranu, stačí-li na frekvenci přívoz v intervalu 30 minut, je lávka jen pro pěší a (ve skutečnosti převážně) cyklisty za ty peníze hodně rozmařilá záležitost. Podle mě by tam mnohem lépe posloužilo přemostění fungující i pro malá auta do velikosti dodávky a mikrobusu, protože adekvátní možnost překonat Vltavu mezi Prahou a Kralupy nad Vltavou už moc dlouho chybí a pěšky je to na nádraží do Roztok u Pr. příliš daleko.
Silniční má být v podobě Pražského obchvatu a další jako obchvat Kralup.
To všechno bude pro místní obyvatele (Roztoky, Klecany a blízké okolní obce) zbytečná dlouhá oklika, navíc placená (dálniční známkou) i pro ty, kdo jinak dálnice nepotřebují. A ty dva „velké“ mosty budou sloužit hlavně tranzitu a dálkové dopravě, takže nehrozí, že by se zbytečně vnucovala na tan „malý“ most. Je to zkrátka jen promarněná šance
Jak se říká „build it and they will come“. Tato filmová fráze vysvětluje i princip dopravní indukce. Pokud je spojení atraktivnější a pohodlnější, bude ho používat mnohem více lidí. Což ale bohužel platí i pro ta auta. Lávce pro auta se říká most. Ten je i jako 1+1 trochu širší než lávka. A protože tam možnost překonat Vltavu jinde není, celkem hrozí, že 1+1 nebude stačit a ještě tam bude silný provoz aut z obou stran, na což jaksi Klecánky ani Klecany a jejich komunikace nejsou zvědavé ani stavěné. Pěšky na nádraží to bude z Klecánek něco přes kilometr. To… Číst vice »
Nojo, „akorát“ se bohužel řidičům běžným nedá věřit tak jako řidičům IZS že budou přes most jezdit pěkně „po jednom“ takže se pak už nedá mluvit o lávce ale o normálním mostu, a ten bude nejmíň dvakrát tak „masivní“ a taky drahý…
MOŽNÁ by ta lávka mohla být otevřená pro motorky, ale to by se muselo setsakra kontrolovat omezení rychlosti 20kmh, nejlépe radarem…
O to zde nejde,ale na lávce ce dá pěkně nakrást.
Opět jen další FUJ veškeré politické lůze.
Kdy už lidé vezmou klacky do ruky??
A ty klacky se použijou na stavbu mostu? Nebo čemu pomůžou pro překonání Vltavy?
No, svým způsobem je charakteristické jak „podle sebe soudím tebe“ víte už předem že se tam bude krást…
Tak nekraďte…
Asi tak úplně nelze investovat do veřejných staveb s tím, že se vyplatí finančně. To můžete zavřít skoro všechno. Takové koupliště, myslíte si, že se vyplatí? Nebo hřiště, atd..sportovní hala…nebo nádraží..
To ale přece zároveň neznamená, že by z investice neměl být „vyždímán“ co největší přínos, N.B. když je to za skoro stejné peníze..
Když pominu zmatečnou formulaci titulku, tak vidím jako problematický přístup, kdy jsou budovány buď poměrně subtilní „lávky“, nebo kolosální dálniční mosty ev. tunely. Něco mezi těmito proporcemi nechybí? Třeba most, který bube určen pro místní dopravu, ale v případě nouze unese i hasičskou cisternu nebo jeřáb. Obdobně je to v případě silniční sítě (především na území měst). Mnohdy řidič musí použít vnitroměstskou dálnici, nebo se chytí do pasti jednosměrek a slepých ulic, i když realizuje cestu na – řekněme – střední vzdálenost. Nějakou souvislou síť nízkokapacitních (ale někam vedoucích) ulic – třeba i s rychlostním a hmotnostním omezením jakoby nepotřebujeme.… Číst vice »
“ pro místní dopravu“
Pochybuju, že by si Klecánky odhlasovaly, že se z nich stane průjezdná obec mezi Prahou-východ a Prahou-západ. Kdyby tam šlo jezdit běžnými auty, tak by ten provoz byl celkem hustý.
Stejně jako se obyvatelé pražského Suchdola stále nesmířili s tím, že přes území jejich obce má vést mezinárodní dálnice.
To je ovšem trochu hodně propastný rozdíl: lehký most v poloze chystané lávky by měl na obou stranách řeky v atrakčních obvodech stejně jen několik obcí v blízkém okolí Roztok a Klecan a zájem o využití takového mostu by navíc regulovalo omezení šířkou, výškou a hmotností vozidel – třeba pro spojení Prahy 8 a Prahy 6 už by to byla docela nevýhodná zajížďka. A kromě toho existují i různá stavebně technická řešení, jimiž lze dokonce omezit použití jen na držitele nějaké speciální karty, kterou jedině lze otevřít závoru bránící vjezdu na most – pokud by tedy někdo skutečně chtěl omezit… Číst vice »
Zájem o takovou zajížďku (pokud by byla bez omezení přístupná) by se měnil úměrně zahlcenosti těch kratších (a v okrajových časech i rychlejších) alternativ.
Každopádně i při nějaké výběrovosti uživatelů (pouze pro oprávněné uživatele) by mohlo aspoň „krapet“ ubýt zatížení těch dálkových spojnic.
Bohužel (zejména pro místní) ta takto skoro nikdo nechápe: mně to je jedno, protože tam nebydlím a ani auto nemám, ale o ty výhody místní připravují především sami sebe, pokud nechtějí raději most s omezeným přístupem vozidel. Jsem jen skoro přesvědčen o tom, že až přijdou na to, že a jakou udělali chybu (kterou jsme jim navíc zaplatili všichni), bude už na nápravu příliš pozdě – ku škodě (opět) nás všech.
Takže budeme platit místním místo toho mnohem dražší most, který bude jen pro obyvatele Klecánek nebo jak?
Oni jsou možná hloupí že něco takového nechtějí, ale vy jste hloupý že jim to romlouváte a vnucujete na náklady eráru dražší!
Spíš jsem asi hloupý proto, že na tu chybu upozorňuji příliš brzy a nahlas, takže si pak množství dalších to upozornění bude o to tíž přisvojovat. A pokud jde o ty náklady, skutečně si myslíte, že lehký most by byl o mnoho dražší než za cenu těch nyní předpokládaných astronomických 190 milionů Kč za pouhou lávku?
Celkem hustý? Jediný most mezi Prahou a Kralupy? Tam by byl regulérní armagedon, to by si užili. Je to smutný, ale lávka je rozumný kompromis mezi flexibilitou, užitkem a zachováním klidu.
To by ta rychlostní a hmotnostní omezení ovšem někdo musel vymáhat. Když obce nejsou schopné vymáhat ani to, aby auta neparkovala na chodníku…
To lze poměrně snadno zajistit technicky: důkladné brány na obou koncích takového mostu omezí šířku i výšku pro průjezd vozidel tak, že už dál není třeba nic kontrolovat ani vymáhat.
Takze tam sanitka a hasici neprojedou?
Pokud vím, při stavbách takových lávek bývá podmínkou, že sanitky musejí mít možnost v případě potřeby nouzově projet – ale hasiči asi maximálně s nějakým vozidlem velikosti dodávky, s cisternou či velkým žebříkem už ne.
Jojo, jako v Pardubicích.
Takže to tak dvakrát do měsíce někdo zkusí a zůstane tam na těch železech viset.
Proto je potřeba umísťovat je dostatečně dopředu před to místo s omezením.
Jak vám ty brány zajistí kontrolování povoleného zatížení??
Dimenzování na adekvátní větší zatížení by samozřejmě bylo nezbytné, ale jinak stačí třeba kyvadlový provoz vozidel řízený světly – pak by tam dokonce vyhověl pro vozidla i jen jediný pruh s tím, že na pruh pro cyklisty (a samozřejmě ani na chodník) vy se ten kyvadlový provoz nevztahoval.
Ono je taky dobré se podívat, jako další komunikace na tu lávku navazují na obou březích.
Na obou stranách řeky jsou to asfaltované komunikace sjízdné vozidly lehčí stavby, po kterých osobní auta běžně jezdit mohou (a i jezdí).
A bylo by dobre, aby jich tam najednou jezdily desitky tisic denne?
Tak jezdí jinudy a tam z toho také asi nadšení nejsou.
Jo, jezdí jinudy, po komunikacích, které jsou na to přeci jen o dost líp uzpůsobené. Bezproblémové to není, to ani zdaleka, ale furt daleko lepší než pustit auta přes řeku tudy.
Kde by se jich tam tolik nabralo a kam by asi jezdili? Znáte to tam aspoň trochu? „Dálkaři“ by stejně neměli důvod se do těch vesnic tlačit, leda by tam měli někde cíl cesty, protože pro ně by to byla jen zbytečná zajížďka (kilometrická i časová), zejména když pro tranzit má sloužit D0, ale místní, kterým by to naopak docela pomohlo, jsou sami proti sobě, chtějí-li lávku nesjízdnou i pro osobní auta a mikrobusy, protože pěšky je to na nádraží do Roztok daleko a objíždět autem po D0 bude nevýhodné právě naopak pro ně. Ale možná na to časem také… Číst vice »
Tak jste si odpověděl, budou jezdit na nádraží do Roztok… ale podle vás autem, ne na kole, což je prostorově daleko náročnější.
Ale autem budou jezdit na vlak a bude jich mnohem víc, než když ta šíleně drahá lávka bude v reálu jen pro nemnoho cyklistů a pěších, protože pěšky je to na pravidelné využívání daleko – přitom právě tomu by navíc mohla pomoci i nějaká vhodná mikrobusová linka.
A jak u toho nádraží v Roztokách zaparkují? Další stamiliony za P+R? A až zjistí, že můžou pokračovat tím autem až do Prahy, tak o to ucpanější Podbaba…
Pro auta se tam dá čekat takový provoz, že ho zvládne právě jen dálniční most.
Proč zase něco co stojí 190 mil je jen pro pěší a kola. Už vidim lidi jak prijedou dolu k Vltavě a půjdou na vlak na druhou stranu. A hlavne taky parkovani. PROČ ten nový most pro okruh nemá v sobě MHD. kdyz,nás tam furt nahání. Aby tam jela tramvaj Kobylisy Zdiby Suchdol. Nebo Kobylisy Bohnice Čimice Suchdol. Prostě když,už se staví tak přemýšlet.dopredu a připravit to na to.
Na vlak do Roztok bdou chodit obyvatelé Klecánek.
No, nevím, jestli to nejsou přehnané vize: někdo tam určitě chodit bude a jiní asi spíš jezdit na kole, ale je to víc než kilometr: podle mě skutečně stálo za to nezůstat u lávky, byť třeba i nouzově sjízdné pro vozidla záchranné služby, ale postavit menší most i pro lehčí automobily do velikosti maximálně dodávek (což fakticky odpovídá těm sanitkám) – 2 jízdní pruhy o šířce každého maximálně 2,5 metru a chodník třeba i jen po jedné straně, a obec (Klecany) by tam pak v součinnosti s IDSK mohla klidně provozovat i veřejnou mikrobusovou dopravu mezi roztockým nádražím a horní… Číst vice »
Dokud tu nehodíte lepší odhad (na základě ceny nějakého mostu už stojícího přes Vltavu, klidně třeba i o něco výš proti proudu, ale ne zase až někde v Týnu) tak vycházejme z toho že „pořádnější“ most bude stát dvakrát tolik… a to za to nechceme dát. Leda by byl mýtný??
A zkusíte mi aspoň dát nějaký tip na to, kde takový most najít? Dvorecký je už jiná kategorie a mě nějak nenapadá, kam zamířit, abych vašemu požadavku vyhověl. Můžeme ale porovnat aspoň náklady na výstavbu dvou obdobných nových lávek jen pro pěší a cyklisty přes Labe = v Nymburku a v Kostomlatech nad Labem – v obou případech šlo o lávky délky cca 200 metrů a náklady v obou případech činily cca 130 mjlionů Kč, tedy pouhé dvě třetiny předpokládaných nákladů na srovnatelnou lávku v Klecánkách, takže 190 milionů by mělo stačit i na masivnější stavbu.
Tramvaj na dálničním mostě nebude protože je lepší a levnější ji trasovat jižněji
No, je pravda, že taková lávka, na rozdíl od přívozu, může jezdit furt 🙂
Jako mě se tam snad nikdy nestalo, že by mi ten přívoz neujel před nosem. A i polední pauzu jsem už měl v menu. Naštěstí jsem tam byl na e-bajku, tak to přes řež ani zásadně nebolelo…
Pumpičkáři by měli začít platit mýto.
Názor frajírka v staré oktávce ? Fakt vás nic lepšího nenapadlo ?
No, ale borec ve stary oktavce kupodivu neco plati … cykliste nikoliv
Plati i skody na zdravi zpusobene temito sazomety i ty zasle zaprasene fasady aj?
Studie casto porovnávaji období covid lockdown a období pred. Kdy je vidět pokles treba NOx o nějakých 29% a prach treba i 10%. Uz pak moc nejsou moc casty porovnání s dobou treba ted, 2024, kdyz uz roste ve městech podíl EV, PHEV a HEV …a kupodivu mame ted jedny z nejnižších úrovni prachu. NOx se teda ale jako za lockdownu nezlepšil.
Fakt neni nutný vidět za všemi vasemi problémy lidi v autech, kteří maji i vyšší daňovou zátěž. Na kole si klidně jezděte, ale tu infra vam proste zaplatili jiní.
Na borce ve stary Oktavce erar doplaci vyrazne vic nez na borce na kole. Dane platej oba (ten na kole napr. DPH z kola,
DPH plati kupodivu u chodci co jezdi MHD zadarmo … ale nevic kvuli tomu kolu neplati nic co? Zadny pojisteni odpovednosti, zadny prispevky na infra (protoze tam jdou penize ze spotrebni dane, myta …).
Neplati spotrebni dan z paliva. Ta ale ani zdaleka nepokryje naklady, ktere spaleni toho paliva jizdou v aute spolecnosti zpusobuje, takze vic dotovanej z eraruje z tech dvou furt ten v aute…
Ze je to drazsi i pro nej je naprosto vedlejsi.
Je to jak kdyby spolu sli do hospody a jeden zaplatil dve tretiny uctu a druhej tretinu. Co myslite, kdo tim dotuje koho? A zmeni vasi odpoved, kdyz vam reknu, ze ten, co platil tretinu mel jidlo a piti za kilo a ten druhej za 400?
za 2024 je spotrebni dan z paliv 84mld, rozpocet RDS nejakych 80mld … Myto 17mld.
Pokud pumpicka nejezdi jen po nejakych lesnich stezkach, tak je to jen a jen diky borcum v oktavce a jemu podobnych. Jen se vezou a neprispivaji.
Děkujeme za potvrzení, že daně placené automobilisty ani náhodou nepokrývají náklady.
Napovím: spotřební daň platí i železnice; silnice platí i obce a kraje; náklady silniční dopravu jsou třeba i ekologické škody, škody na zdraví.
ŘSD zdaleka nejsou ani všechny silnice, spouata jich jde přes kraje a obce. A silnice opravdu nejsou jedinej náklad společnosti na automobilovou dopravu.
Na druhou stranu tu máme třeba Nizozemí, kde si spočítali, že ta jejich cykloinfrastruktura (a ne, opravdu na ní ani omylem nešetřej) se jim zaplatí už jenom na tom, kolik ušetří zdravotnictví díky lepší kondici obyvatel….
Howgh.
A to jídlo do hospody, to přivezli jak?
Pojištění odpovědnosti? To už si děláte legraci? To přece ani není daň.
Mimochodem, cyklista jej sice nemá (stejně jako chodec), to ale jen znamená, že sám platí veškeré škody, které způsobí. Stejně jako je platíme všichni v běžném životě.
Jen u kola asi nehrozí, že by způsobilo škodu, na kterou jezdec nebude mít. Nebo je to riziko naprosto bagatelní ve srovnání s nutnou byrokracií (která by samozřejmě nějaké kravaťáky navíc uživila, že).
A to DPH z bicyklu je nějak násobně vyšší z než DPH z aumobilu?
DPH z bicyklu ani DPH z aut jsou obecné daně, platí se ze všeho. Nemůžete je započítávat jako výnos z cyklistické nebo automobilové dopravy. Když nepojedete autem ale vlakem, stát dostane na DPH ± to samé. Jediné, co dostane z auta navíc, je ta spotřební daň a mýto.
Proč by měla být? Je to pro společnost méně zatěžující dopravní prostředek, je v pořádku, že je zdaněn o něco míň. A vzhledem k existenci té DPH je naprostej nesmysl tvrdit, že není zdaněn vůbec…
V kontextu všech daní, které platíme, je spotřební daň víceméně prd. Tedy u většiny z nás. Výnos ze spotřební daně z IAD je asi 30-40 miliard korun. Ten zbytek (do zhruba 80 miliard Kč) je nákladní doprava – buď platíme daň my všichni v cenách zboží nebo zahraniční zákazník.
I 40 miliard korun na zhruba 6 milionů aut vychází cca 6-7 tisíc korun na jedno auto a rok. Za měsíc zaplatí průměrný zaměstnanec na daních několikanásobek.
Spotřební daň vytahují lidé, kteří jinak na daních asi moc nezaplatí.
„Spotřební daň vytahují lidé, kteří jinak na daních asi moc nezaplatí.“
Aneb diskvalifikace oponenta, toť základ každé demagogie.
Dneska je nejaky den rozpoctovy demogogie? Jaky dane mate na mysli? Bezne clovek – zamestnance plati dan z prijmu, socialni a zdravotni. Na zdravotnim se za 502mld a vydaje byly 512mld (2024). Socialni … dalsi velka kapitola – prijmy 789mld a vydaje nejakych 839mld (2024) zase deficit. Dan a z prijmu na ktery jsou ruzny slevy apod. tak nejak dotuje vsechny tady ty definici a ostatni sluzby. Takze jo, 84mld na spotrebni dane neni v rozpoctu procentualne nejaka obrovska castka, nicmene je to vice nez rozpocet RSD, penize ktery je treba nekde vzit a zrovna socialni a zdravotni taky ceka… Číst vice »
A pak jsou tady nepřímé zisky jako např. fungující ekonomika státu… Například, že přivezou do obchodu bicykly v krabicích a tam je složí, pak si je zákazník převezme. A do výroby bicyklů zas dovezou trubky, pneumatiky… stěží všecko na kole.
A taky náklady, jako například zdravotnictví a řešení civilizačních chorob, důsledků znečištění, stresu způsobeného neustálým hlukem, atd. atd.
Silnice ovšem nejsou jen rozpočet ŘSD
Raději se starejte o to, aby vaši kumpáni ve staré oktávce dodržovali zákon. Pak se můžete vozit po jiných.
Valná většina cyklistů jsou majitelé aut a vy tady tvrdíte , že neplatí…
Já bych začal u elektroaut.
A chodci taky?
A chodci budou platit taky?
Ti hlavně nebudou moc chodit, protože na vlak je to příliš daleko.
tak zhubnou.
Tak si ho jako pumpičkář plaťte. Já jako cyklista nemám zájem. 🙂
Kámo a co pěší? Na ty si zapomněl. Nebo jezdíš autem až do postele?
Není to diskriminace, když tam nebudou moci jezdit auta? Všechny druhy dopravy jsou si přece rovnocenné.
No, a co teprve traktory, kombajny, tanky a obdobné dopraví prostředky, že? 🙂
Na tanky myslete u voleb. Děkuji.
To, co uvádíte, nejsou zrovna dopravní prostředky, jen tank dopravuje vojáky do boje, ale zpravidla mimo komunikace. Ale v rámci rovnoprávnosti by po té lávce rozhodně měly jezdit i vlaky, lodě a letadla.
Nedaleko povede dálnice D 0, to bude stačit
No, kez by uz……
Pane primátore?
Nebudit!
Chci pokračovat v Blance a dostavět okruh, říká kandidát na primátora Svoboda. Ohh tak hlavně, že most pro tramvaje je diskriminace. Aby toho nebylo malo tak řekl i, že pražský okruh je důležitější než metro.
Koukám, že ironii moc lidí nechápe.
To vyprávěl ten zmatený děda v Praze. Tohle je jiný kraj…
K poslední větě: V případě návozu stavebního materiálu nikoliv. To platí i pro stavbu cyklostezky.
Diskriminace to není, ale hloupost: pro osobní auta a minibusy by to přemostění sloužit mělo.
On ten levy breh z pohledu cyklisti (zvlaste silnicniho) je dost nestastny ale asi i obtizne resitelny.
V zuzeni naproti utulku je to dost neprijemne a posleze smer Roztoky se z toho stava zavodni draha, kdy ridici ve 130 km/h pospichaji si stoupnout do nekonecne fronty u semaforu.
Naproti klecankum je to pak „ok“, ale povrch treba pro bruslare nemusi byt ideal.
Jsem zvedav, jestli a jak se dockame casti Podmoran-Libcice, tam je to hodne divoke.
Na Lavku nazor nemam, jen doufam, ze to nedopadne jako nedavno v Karanem s „cyklisto sesedni z kola“
Jako Káraný to může dopadnout kdekoli, kde vládne česká pomáhat a chránit. Mimochodem Káraný není zdaleka jediným místem, kde takto PČR řádí.
Na Káraný byla podána připomínka, ale na nějaká fakta silniční správní úřad rozhodně nehledí.
Ono stejně tyhle značky dodržuje tak setina cyklistů…..
Divíte se? Kolik řidičů by respektovalo značku „řidiči vystup z auta“?
Tahle značka je takový alibismus, tím se vyřeší nepřehledný úsek. Cyklista nesleze a pak je jasné, kdo může za nehodu s chodcem.
Několikrát denně kontrolují stavaři technický stav provizorní lávky pro pěší přes řeku v Ústí nad Labem, která zde byla vybudována kvůli generální renovaci nedalekého Benešova mostu. Někteří lidé totiž ignorují nařízení, aby po lávce nejezdili na kole. Kvůli jejich nepovolenému jednání se konstrukce mostovky neúměrně zatěžuje. Strážníci rozdali hříšníkům již desítky pokut. Zdroj: https://www.novinky.cz/clanek/domaci-zpravy-ustecky-kraj-ustecti-cykliste-na-provizorni-lavce-pres-labe-casto-ignoruji-narizeni-40521492
Lávka se určitě hodí, ale mnohem důležitější je asfaltová stezka Řež – rozcestí Na dole. Ta ani na tolik peněz jako lávka vyjít možná nemůže a je extrémně důležití pro propojení Prahy a Mělníka na bruslích a je to nejvíce chybějící úsek stezky v Čr vůbec. Lávka toto vůbec neřeší
Asfaltová stezka z Řeže do Dola nebude nikdy, protože že tam je Národní přírodní rezervace, Větrušické rokle, která sahá až k vodě – proto se tam nedá stavět. Kdyby tam nebylo NPR, je tam samozřejmě cyklostezka už dvacet let…
Určitým řešením tak bude cyklostezka, která povede naopak po levém břehu – z Úholiček přes tůně k řežskému nádraží a dále až do Letek k můstku. Povede kolem vody, na novém náspu u paty náspu železnice. V prostoru řežského nádraží bude mít samostatný výjezd „nahoru“ na lávku, po které se chodí v Řeži od vlaku.
To o tom novém náspu je nějaká novinka? Před asi deseti lety se říkalo, že přisypání nikdy, že tem bude podélná lávka …
Levobřežní cyklostezka mezi Uholickami a Libcicemi by snad měla být v přípravě, možná by taky stálo za článek?
Jinak jako pro cyklistu pro me není ani tak problém Rez, ale ten úsek za ni směrem na Dol
Ano, je v priprave. Cca 20 let.
Ale co to jedinečné panorama? Žádám zachování přívozu na správně historických dřevěných loďkách. /s
Hlavní důvod je, že je nenatírali! Ale možná by stačilo vyměnit 15 % dílů a pak by přívoz mohl zůstat.
Však je tam nová úplně nová loď
nevěřím, že se této lávky dožiju… ono se totiž bude muset s dopravními stavbami šetřit, protže nyní je to utrácení extrémní …
Snad se pujdou nekdy o vikendu podivat na HolKu a nebo Trojskou lavku a udelaji tady tu sirsi, aby tam se tam vesli cyklisti a chodci.
No bylo by to sice fajn, ale na druhou strranu – myslíte, že to tam zvládne vygenerovat stejný provoz?
rozhodně, je to dostatečně blízko na cyklovýlety z Prahy a mraky.
„V Řeži dlouhodobě cyklostezku odmítají“
V čem je problém? Reaktor je cajk, ale cyklostezka ne? 😀
Možná spíš nechtějí zničit krajinu „Větrušické rokle“, a vlastně si ani to vedení tam v úseku podél skal neumím představit.
Teď tam je pěšina, po které se docela dost na kole jezdí, i cizinci s kolama s brašnama. Už jsem tam byl svědkem nehezkého pádu i s kolem do (mělké) vody.
starší video z průjezdu …
https://www.youtube.com/watch?v=QUI92o0hkVo
Četl jsem, že tam pár cyklistů už spadlo do řeky. Já tam jel dvakrát. Jednou v noci v totální tmě, to ještě bylo zarostlé křovím a protože jsem preferoval křoví než pád do vody, tak jsem se podrápal a podruhé ve dne, to byl slušný provoz a na úzkých místech za mnou vždycky byl nějaký cyklista, který motivoval voláním „jeď, jeď“.
ted je to v pohode na horaku prujezdne a super prirodni projizdka… rozhodne bych tam nechtel asfaltku 😀
Nejde o Většušickou rokli, od Řeže po proudu se řeší stezka po levým břehu, s neprůchodností pravýho se počítá. Řež ale blokuje i vylepšení stezky z Klecánek do Řeže k tamní lávce…
oni v Řeži prioritně nechtějí asfaltku a kraj na ni trvá , ve své podstatě se tam na kole jet více než dobře , jen bruslaři a koloběžkáři mají smolíka . Ten reaktor tak k tomu se vůbec neměli možnost kdysi vyjádřit , za bolševika se nikdo soudruhů občanů neptal…
Přesně tak, odpor je vůči vyasfaltování stávající komunikace podél Vltavy z Klecánek k řežské lávce. Tato je cyklisty hojně využívána i dnes a vyjma úseku kolem lomu má i asfaltovou variantu, vedenou obcí (nikoliv „horem“, jak se tvrdí v článku). Stavět cyklostezku dál přes Větrušické rokle je zřejmě nemožné kvůli přírodní rezervaci, ale i dnes je to tam jakž takž sjízdné.
Na reaktor se tehdy nikdo neptal a dnes je většina obyvatel obce, včteně mě, s tím ústavem nějak propojená, takže reaktor a vůbec nakládání s radioaktivními látkami a odpady tady nikoho nepobuřuje.
Je potreba vyasfaltovat a nikoho sa neptat, pak si vetsina obyvatel obce zvykne, bude s tim propojena a nikoho to poburovat nebude.
Jistě. A pěší mohou jezdit na procházky svými auty někam dále, kam asfalt, který je dost nezdravý pro chodidla, ještě nedorazil. aby bruslaři mohli zabrat oba břehy…
Mam asi strasnou smulu, ze vsude kde to znam, pesi chodi po tom nejrovnejsim povrchu, co je k dispozici – po asfaltu. I kdyz by mohli po strane po louce nebo po trave za krajnici.
A tusite prosim, v cem spociva odpor mistnich vuci uprave/vyasfaltovani toho neceleho kilometru z Klecanek k Husinci? Tam zadna ochrana prirody snad neni, nikdo tam nebydli, prislo by mi to logicke navazani na usek z Prahy. Jinak chapu, ze z Reze do Dolu je lepsi zachovat stavajici stav, skoda znicit puvabny kus krajiny (to pisu jako cyklista), navic je to pomerne stisnene, takze zasah by to nebyl maly…
Před nějakými 15 lety se ještě dalo na kole projet po silnici přes lom, dnes tam jsou zábrany. Jezdí se po pěšině, místy vedoucí těsně u vody, ta se asi ani vyasfaltovat nedá.
Úsek mezi lomem a zástavbou Husince by se asi vysfaltovat dal. Celkově ten odpor je nesen tím, že vyasfaltování by zrychlilo pohyb cyklistů a docházelo by k více kolizím mezi cyklisty a ostaními.
Což je vcelku namístě, stačí se jít podívat z pozice chodce na úsek z Podhoří do Klecánek, který je celý asfaltový a pro chodce velmi nepříjemný, protože hodně cyklistů si tu stezku plete s velodromem.
Ano, však já ty důvody chápu a souhlasím s nimi.
Moc dobře tedy ne. Musel jsem přenášet přes kmeny a ta jízda po úzké stezce nad několikametrovou stěnou přímo do řeky taky není nic moc.
to je otázka, jezdím na kole již přes půl století a třeba v Praze takových mist znám hned několik přestože tam většinou ústí “ libová asfaltová trasa“ . Mě osobně jsou stezky celkem jedno, mám MTB s brašnami a když chci jezdit po silnici , tak na to mám silničku . Na druhou stranu pro mě je pocitově brát si silničku na cyklostezku toho rekreačního typu co jsou v Praze kolem Vltavy zhruba na úrovni jako jet Formulí pod dálnici, vnímám to jako zhůvěřilost
Obci je to jedno! Ochranáři nechtějí vyasfaltovanou cyklostezku přes přírodní rezervaci! Ona tam jeden čas vedla červená turistická značka, ale teď jí vrátili zpátky horem přes Větrušice oficiálně kvůli nebezpečí pádu skal. Ale aspoň zůstala přístupná- před tím turistickým značením tam byl zákaz vstupu.
Me přijde, ze v Rezi se boji o svuj klidek, nechteji byt ruseni Prazaky a Klecanaky na kolech a inlinech. Předpokládám, ze disproporcne obyvatele Prahy a Klecan nijak neobtezuji a jezdi jen vlakem do Roztok a Kralup.
Nimby ad absurdum. I ta cervena uz Rez obchazi.
Těch cyklistů tu jezdí dost i po stávajících komunikacích, jde o tu míru kolizí mezi účastníky provozu.
Červenou značku obec ani její obyvatelé nepřeložili.
Mozna proto, ze takovych Rezi je kolem Prahy fura a tim padem neni moc kam a kudy jet. A tohle je furt jedna z cest nejmensiho odporu.
Je to důsledek naší „dopravní politiky“, kdy je obtížné a nebezpečné se pohybovat na kole, s vyjímkou pár hlavních tras a zároveň je jednoduché všude dojet autem. Místo toho, aby se davy rekreačních cyklistů a inlinistů vylily rovnou z Prahy někam ven po síti stezek do každé druhé vesnice, tak se koncentrují na jedné trase podél Vltavy.