Místo přejezdu na lokálce podjezd za 200 milionů. ŘSD začalo vybírat dodavatele na úpravy silnice v Českém ráji

Vizualizace budoucího řešení silnice I/35 u Ktové. Foto: ValbekVizualizace budoucího řešení silnice I/35 u Ktové. Foto: Valbek

(aktualizováno 13:43)Na desítkách míst na koridorových tratích chybí mimoúrovňové přejezdy, stát se ale rozhodl investovat 200 milionů korun do stavby

(aktualizováno 13:43)Na desítkách míst na koridorových tratích chybí mimoúrovňové přejezdy, stát se ale rozhodl investovat 200 milionů korun do stavby podjezdu pod tratí, po které v hlavní letní sezóně projede celkem 13 párů osobních vlaků denně a vlaky zde jezdí maximálně šedesátikilometrovou rychlostí.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD)  vypsalo soutěž na vybudování podjezdu a kruhové křižovatky na silnici I/35 v Českém ráji u obce Ktová na trati z Turnova do Hradce Králové. Na Twitteru o tom informoval generální ředitel ŘSD Radek Mátl, zakázka je již na profilu zadavatele s odhadovanou cenou 200,3 milionu korun. Podle vyjádření ŘSD by se mělo začít stavět v srpnu nebo v září.

Z informačního letáku stavby není úplně zřejmé, proč se stát rozhodl investovat tolik peněz na trati, která spadá do kategorie regionální a svým provozem patří mezi ty méně vytížené. „Silnice I/35 je navíc v místě přejezdu ve směrové přímé s mírným stoupáním směrem ke Ktové, což umožňuje rychlou jízdu v prostoru přejezdu. Úrovňový přejezd na silnici I. třídy tak tvoří dopravní překážku a zároveň závadu,“ uvádí ŘSD v informačním letáku ke stavbě. Jedním z důvodů pro stavbu je podle informačního videa i odstranění protisměrných oblouků na silnici ve směru od Turnova.

Nově vznikne pod tratí podjezd. Nová přeložka kopírující stávající trasu bude 1,1 kilometr dlouhá, postavená v šířce 9,5 metru. Podél přeložky povede ještě místní komunikace, která bude sloužit i jako cyklostezka. Hotovo má být v roce 2022.Hlavní práce proběhnou v příštím roce, kdy jsou naplánované tři výluky kvůli osazení nového mostu nad přeložkou.

Podle mluvčího ministerstva dopravy Františka Jemelky byla stavba schválena centrální komisí už v v lednu 2015. „Důvodem pro odstranění tohoto úrovňového přejezdu je nevhodný úhel křížení se silnicí I. třídy, který je místem častých dopravních nehod. Navíc na odstranění tohoto přejezdu dlouhodobě panuje shoda,“ uvedl Jemelka. Podle statistik Správy železnic došlo za posledních deset let na přejezdu k jediné nehodě.

ŘSD odpoledne v odpovědích na dotazy Zdopravy.cz uvedlo, že úrovňové křížení silnice I. třídy s železniční tratí je bezpečnostní problém a proto má smysl tato úrovňová křížení postupně odstraňovat. „ŘSD ČR zastává bezpečnostní filosofii, že je třeba eliminovat možnost fatálních následků pro řidiče, který udělá chybu. Jestliže v posledních letech na tomto přejezdu nezemřel žádný člověk, nelze vyloučit, že zítra nebo za měsíc se takové neštěstí může stát a může se to stát jak v případě, že po trati jezdí 50 vlaků denně, a nebo tam jezdí jen ten jeden „osudový“. Stavba ale neřeší pouze odstranění úrovňového křížení silnice s železniční tratí, ale vylepší také směrové vedení silnice (odstraní tzv. „esíčko“). Součástí stavby je také přestavba stávající křižovatky na okružní křižovatku v obci Ktová. Touto přestavbou se odstraní další potenciální nebezpečné místo na silnici I/35,“ uvedlo ŘSD ve své odpovědi.

Odstranění přejezdu ve Ktové a nová přeložka s podjezdem na silnici I/35. Foto: ŘSDVizualizace budoucího řešení silnice I/35 u Ktové. Foto: ValbekVizualizace budoucího řešení silnice I/35 u Ktové. Foto: ValbekPřejezd ve Ktové na silnici I/35. Foto: Valbek

(doplněno o detailnější vyjádření ŘSD)

Tagy I/35 Ktová odstranění úrovňových přejezdů Ředitelství silnic a dálnic ŘSD Top
149 komentářů