Místo pokuty dodá SOR do Prahy čtyři trolejbusy zdarma. Výše sankcí sedla přesně

Trolejbus SOR TNS 12 v Bratislavě. Foto: DPBTrolejbus SOR TNS 12 v Bratislavě. Foto: DPB

Dopravní podnik podepsal s výrobcem úhradu sankcí za zpoždění "v naturáliích".

Pražský dopravní podnik (DPP) se s libchavským výrobcem SOR dohodl na narovnání ve věci dlužných sankcí za pozdní dodání a neprovozuschopnost části z 15 kloubových trolejbusů TNS 18, které si u něj podnik v minulosti objednal.

Zakázka se týká prvních pražských novodobých trolejbusů, které byly loni na začátku roku nasazeny na trať z Palmovky do Letňan. Elektrovýzbroj do nich dodávala společnost Cegelec, tu loni převzala konkurenční plzeňská Škoda. Kromě zpoždění dodání u nich DPP bojoval i s technickými závadami.

Dlužník nabídl věřiteli ke splnění svých výše uvedených dluhů vyplývajících z dohody o narovnání nepeněžité plnění v podobě maximálně čtyř kusů standardních městských nízkopodlažních trolejbusů SOR TNS 12,“ uvádí se v dohodě zveřejněné v registru smluv.

Smlouva uvádí, že hodnotu čtyřech vozidel určil znalecký posudek. Její výše je však ve zveřejněné verzi smlouvy začerněna.

Všechny čtyři trolejbusy musí Praha dostat nejpozději do 31. března 2026. Podle informací Zdopravy.cz se jedná o trolejbusy z neodebrané zakázky pro Dopravní společnost Zlín–Otrokovice, elektrovýzbroj do nich nyní dodá Škoda Group.

Pozdní dodání vozů, neodstranění závad. Dopravní podnik účtuje výrobcům stamilionové sankce

Dopravní podnik uplatňuje vysoké sankce za prodlení s dodáním autobusů, elektrobusů či trolejbusů od řady výrobců, dosahují výše stovek milionů korun. Nepeněžní plnění je však v těchto případech velmi neobvyklé.

Výše penále za opožděnou dodávku 15 trolejbusů byla podle webu Československý dopravák původně vyčíslena na 61 421 021 Kč. Mimo to se načítalo penále za neodstraněné vady a poté také část z dotace, o kterou Praha kvůli problémům s nasazením přišla.

Nakonec se podle webu částka upravila a DPP nežádal po SORu původně vypočtené penále přesahující celkově 107 milionů, ale pouze 50 263 038 Kč + úroky z prodlení.

Jeden trolejbus tak podle uzavřené dohody vyjde na 12 687 037 Kč, což je podle webu přesně částka, na kterou jejich hodnotu určil znalec. „Odhadovaná cena, kterou se shodou šťastných okolností přesně vyrovnal dluh ze strany SORu, je přitom vyšší než částka, za kterou si vozidla objednala svého času Dopravní společnost Zlín–Otrokovice,“ upozornil Československý dopravák.

Úřad zkoumá miliardový nákup trolejbusů bez soutěže pro Zlín a Otrokovice. Firma na dotazy neodpovídá

Tagy dpp SOR SOR TNS 12
38 komentářů