kmax

Místo písmen čísla. Leo Express mění označení vozů

Jednotka Stadler Flirt v barvách Leo Expressu. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýJednotka Stadler Flirt v barvách Leo Expressu. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Číslování sedaček zůstává stejné.

Odebírat
Upozornit na
guest
21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Webster

Dotaz: proč vlastně ČD používají jako označení vozů třímístné číslo, které pokud vím vždy začíná trojkou a opakuje se na různých vlacích pořád dokola? Mně to problém nedělá, ale už několik známých si stěžovalo na hledání vagonu na nástupišti a zmatení z tak vysokého čísla, oproti třeba RegioJetu, kde když máte vůz č. 1, tak je jasné, že to bude na začátku nebo na konci vlaku. Díky.

Martin

Nejsem železničář, tak možná bude moje terminologie mimo, ale co jsem někde četl, jedná se o číslování tak, aby vozy mohly být nasazeny do zahraničí a čísla pak „nekolidovala“. Pro ČD je základní číslo 370 – to je „střed“ soupravy – nahoru, tedy 371, 372 atd, jsou vozy 1. Třídy. Dolů, tedy 369, 368, atd… jsou vozy 2. třídy. Němci mají myslím 250, Poláci myslím 350, Rumuni myslím 430. Ale to je vše co tak odhaduju, nic co bych někde vyčetl. Co je mi záhadou je to, proč i vnitrostátní spoje jsou číslované pomocí tohoto systému. Například Rumuni mají pro… Číst vice »

Martin

Každopádně budu moc rád, pokud mne někdo doplní, třeba i o nějaký odbornější materiál – sám se rád dozvím něco nového.

G....

Před cca 15-20 lety si ještě pamatuji značení hytláků číslem 22. Proč zrovna tolik je mi záhadou.

Dále mají odlišný systém číslování railjety – rozsah 21 – 27. Ale ComfortJety už mají číslování zase jako normální soupravy (373 – 365).

REMET

Taky me to zajimalo. Zjistoval jsem to a je to definovano na UIC – takze z duvodu mezinarodniho sjednoceni.

Leinad

Dává to smysl hlavně u vlaku, který má víc dopravců. Aby mohl každý „offline“ prodávat místenky do svých vozů i bez toho, že by pokladní věděla, jestli a kolik vozů do soupravy dá jiná firma(soused).

Vašek H.

A přitom to bylo tak jednoduché: stačilo si pamatovat Bc. Eda…

Avlaky

5 1 2 4 3 budou tedy teď vozy značeny takto za sebou ?

Lukáš

Ne, klasicky 1 2 3 4 5.

JiVe

Mimo téma, ale kolik už ty jednotky mají nalítáno?

Lukáš Vorel

Cca 6,5 milionu.

JiVe

dík

REMET

Fakt? To je docela hodne…

Hoermalmeister

Cool, ale k čemu je to dobré

M19

Šotouši budou mít radost, že nikdo nevybočuje. 😉

Juraj

Ten důvod může být úplně prozaický, jako třeba že při expanzi do Polska zapojí externího prodejce, jehož systém umí pouze čísla vozů.

Leoš

Sjednocení se značením, které bude využíváno u souprav Talgo, které budou mít tuším 12 nebo 13 vozů. Takhle by byl Stadler označován jako A-E a Talgo čísly.
Navíc to bude i uživatelsky přívětivější, vzhledem k tomu, že Stadlery používaly označení vozů od výroby v pořadí B C E D A (A a B jsou hnací, C a D vložené za hnací a E vložené do středu) a nikoliv o něco pro cestujícího logičtější ABCDE.

Takže sjednocení a větší přehlednost.

Matyáš

Plánovaná Talga mají nějakých 12 vozů… to už je moc písmenek, aby to bylo uživatelsky přívětivé 🙂

vlachjan

A navíc dilema, jak se postavit k „CH“

timom25

Môže sa to pliesť so sektormi na nástupištiach..

Lukan

K tomu, aby bylo možné rychle najít na nástupišti svůj vůz, číslování B-C-E-D-A nemá žádnou logiku.