Místo obřího zářezu půlkilometrový tunel. Přerov vyhrál boj o vedení vysokorychlostní trati
Lokomotiva řady 362 ČD na přerovském nádraží. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Kompromis prodraží stavbu o zhruba půl miliardy korun.
Když už vykopou 13m hluboký zářez, tak by byl celkem hřích jej nezaklopit. Trať tam bude sto a více let, krajina může fungovat bez bariéry
Kauza železničního tunelu v blízkosti Kupkova domu v Líbeznicích Na plánované vysokorychlostní trati Praha – Ústí nad Labem poblíž Líbeznic měla trať vést původně po povrchu. Obci se podařilo v letech 2016 až 2019 vyjednat tunelovou variantu. V té době vedl Líbeznice nynější ministr dopravy Martin Kupka. Za působení Kupky ve funkci ministra dopravy se jemu podřízená Správa železnic rozhodla prodloužit tunel z původních 2,7 na 3,2 km. Tunel má chránit Líbeznice především od hluku. Fialova vláda přitom sama razantně rozvolnila hlukové limity, a tak se nabízí otázka, zda by s novými normami byl tunel skutečně potřeba. Loni se objevila… Číst vice »
Tak jako máme Streissand effect, budeme mít Kupkův efekt.
13 m hluboký, 70 m široký? Jako Dobrou Správu jsem tu ještě nikdy nepochválil, ale tady ten ústupek místním fakt smysl dává. Na rozdíl od Kupkova ticha.
Zdá se to být vcelku rozumný kompromis… „dlouhý ekodukt“…
to mě taky napadlo. Ekodukt ne pro zvěř, ale pro lidi.
No to by me zajimalo, jestli se v tunelu snizi i rychlost. Smysl to ma, ale je to dalsi precedent.
Na rozdíl od Kupkova tunelu u Líbeznic tohle dává smysl.
Tunel to bude, ale finanční…
Mám do důchodu 30 let a jsem rád, že se toho nedožiju 😂 Vše je jen výhled a možná atd.
To je dobře, krajina má daleko většá cenu…
Nebylo by lepší stavět rovnou vysokorychlostní metro?
Takže další NIMBY vyřešeno.
Zářez jak kráva, 13×70 metrů. Jestli tomuhle říkáš NIMBY, tak budeme NIMBY skoro všichni.
A budou v tom tunelu mít pak taky jen 80tku s úsekový radar?
Úsekový radar(ETCS) bude nastaven na 320 km/h.
ETCS snad hlídá rychlost nonstop, ani po pomalé jízdě nepustí vyrovnat průměr. 😀
ano, ale jen pro auta