Místo látky kůže. Leo Express začal měnit sedačky ve Flirtech

Renovované sedačky ve třídě Economy společnosti Leo Express. Zdroj: Leo ExpressRenovované sedačky ve třídě Economy společnosti Leo Express. Zdroj: Leo Express

Renovace se postupně dočká všech 865 sedaček ve třídě Economy jednotek Stadler Flirt.

Dopravce Leo Express vypravil první vlak s koženými sedačkami ve třídě Economy. Cestující se s ním mohli poprvé svézt už dnes ráno na spoji LE 412 z Bohumína do Prahy. Renovace se bude týkat postupně všech sedaček třídy Economy v jednotkách Stadler Flirt. Hotovo má být do konce března příštího roku.

„Provádíme kompletní renovaci sedaček ve třídě Economy na spojích mezi Prahou a Ostravou a dále do Krakova či Košic. Do renovace 865 kusů sedaček, včetně 20 míst pro handicapované, investujeme desítky milionů korun,“ uvedl mluvčí Leo Expressu Emil Sedlařík.

Na sedačkách jsou použity nové kvalitnější materiály s vyšší životností a jejich povrch je v matné kůži. Osazeny jsou číselným označením v Braillově písmu, které usnadní orientaci osob se zrakovým postižením.

„Renovace zahrnuje výměnu pěny podsedáku za novou, opravu pěny v opěrce a přečalounění podsedáků a opěrek do kůže v elegantním designu. Zároveň jsou sedačky doplněny koženými podhlavníky pro větší pohodlí. Výměnou projdou i plastové kryty sedaček, které budou nově z kvalitnějšího materiálu s vyšší životností,“ dodal Sedlařík.

Renovované sedačky ve třídě Economy společnosti Leo Express. Zdroj: Leo ExpressRenovované sedačky ve třídě Economy společnosti Leo Express.
Zdroj: Leo ExpressRenovované sedačky ve třídě Economy společnosti Leo Express. Zdroj: Leo ExpressRenovované sedačky ve třídě Economy společnosti Leo Express. Zdroj: Leo ExpressRenovované sedačky ve třídě Economy společnosti Leo Express. Zdroj: Leo ExpressJednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express.
Zdroj: Leo ExpressVýměna prvních sedaček v jednotce Stadler Flirt Leo Expressu.
Zdroj: Leo ExpressVýměna prvních sedaček v jednotce Stadler Flirt Leo Expressu.
Zdroj: Leo ExpressVýměna prvních sedaček v jednotce Stadler Flirt Leo Expressu.
Zdroj: Leo Express

Lepší internetové pokrytí, digitalizace jídelního lístku či upgrade jízdenek

Leo Express investuje do zkvalitňování svých služeb. Kromě renovace sedaček zvýšil podle svých slov díky investici do 5G wi-fi ve výši přibližně 1,25 milionu korun internetové pokrytí během jízdy ze 60 % na téměř 100 %. Další zkvalitnění wi-fi sítě má proběhnout po plánované instalaci opakovačů 5G v ceně 24 milionů korun, na které Leo Express získal dotaci.

„V příštím roce bude spuštěna také možnost online objednávek v palubním portálu či možnost upgradu již zakoupených jízdenek. Zákazník si tak bude moci za poplatek zvýšit cestovní třídu například z Economy na Premium, kde má ještě více komfortu a občerstvení v ceně,“ uzavřel Sedlařík.

Aktuálně se do vlaků Leo Express instaluje také jednotný celoevropský zabezpečovací systém ETCS. Náklady dosahují 119 milionů korun.

Jednotka Stadler Flirt Leo Expressu ve stanici Benešov u Prahy.
Zdroj: Leo ExpressVlak Leo Expressu na nádraží v Ostravě-Kunčicích.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýJednotka Stadler Flirt v barvách Leo Expressu. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Tagy LEO Express sedačky sedadla
63 komentářů