Místo látky koženka. Bratislava vymění čalounění sedadel v trolejbusech
Nová sedadla v bratislavských trolejbusech. Zdroj: DPB

V kožence se podle DPB nedrží prach ani další nečistoty.
V kožence se podle DPB nedrží prach ani další nečistoty.
bohužel spolucestující jsou různé, a přestože většina lidí je slušná, ohleduplná a čistotná, tak tramvaj není letadlo ani taxík, žádná letuška cestující na místo neuvádí a žádný dročkař osobu špinavou nebo zjevně paraziticky rizikovou z přepravy nevylučuje.
některé materiály se dají utřít hadrem s desinfekcí (a za pár minut oschnou), jiné nedají a usychají pak půl dne. dtto když si na sedaldo sedne osoba sice čistotná, ale do poslední nitky promočená lijákem.
a vůbec nejlepší byl laminát ve starých tramvajích.
Proč mě taková hloupá rozhodnutí ještě pořád překvapují?
No a je to , návrat k normálu.
Udivuje mne, že k podobnému kroku dosud nepřistoupila Praha v metru.
V autě mám normálně textilní sedadla a s nečistotami problém nemám. Jestli nebude problém spíše v cestujících…
Pokud se má MHD přizpůsobovat nepřízpůsobivým, tak budete brzo jezdit v dobytčácích.
já Vám rozumím, ale vocaď pocaď. to by se museli zase vrátit průvodčí, do každého vozu jeden, a žádná příjemná dívka, ale statné a nebojácné chlapisko o živé váze půldruhého centu.
Co prach a nečistoty ale svrab a jiné breberky
Keď sa ukáže, že koženka nie je to pravé – ľahko sa na ňu kreslí a reže nožom, mohli by sme prejsť na oceľové sedadlá
Ano. Ale ta by stále neřešila např. problematiku neplánovaného tělesného selhání. Takové nerezové pletivo propuští, nešpiní, nestudí, nepálí, je všestranně odolné vandalismu a za určitých okolností je i pohodlné.
V Praze máme koženku u DPP v autobusech už mnoho let a tyto problémy se kupodivu vyskytují spíš okrajově na rozdíl od látkových sedadel „vylepšených“ od špinavých cestujících nejrůznějšími tekutinami a špínou.
Už se zkoušely dřevěné a kromě toho že klouzaly, tak taky dlouho nevydržely. Ale stejně z hlediska čistoty je lepší pevný hladký plast jako v tramvajích.
Sedadla vzor “železná panna” by fixla vše…
V Budějovicích jedny z nejlepších sedaček, ona ta koženka není špatná. Lepší než plast nebo dřevo v Ostravě
Taková sedadla si ještě pamatuji ve starých vlacích a autobusech, člověk se na tom v létě dost nepříjemně potil. Připadá mi hloupé řešit problémy s údržbou právě tímto radikálním způsobem.
Je to cyklický vývoj, pořád dokola 😏 V devadesátých ještě kralovaly koženky, pak přišel textil, zkoušelo se dřevo, zkoušel se plast… a zpátky ke kožence 🙂 Všechno má svoje pro a proti. Za mě byly nejpohodlnější laminátové sedačky ve starých tramvajích…
To je vždy trochu poplatné době.
V karosách ŠM 11 a pozdějších byl standardní jeden typ sedadel v kožence, stejně tak trolejbusy Škoda i Sanos. V tramvajích T3 plastové sedačky, v KT8 pak něco velmi podobného jako v těch busech.
V 90. letech jsme si řekli, že už si můžeme vybírat a dopřejeme si „komfort“ látkových sedadel. To se ale záhy ukázalo jako nešťastné z pohledu čištění a celkové hygieny, tak se postupně vyzkoušelo všechno. Když bereme čistotu jako prioritu, pak to vždy bude kompromis mezi tvrdostí a tepelnou pohodou.
Ta poslední evoluce oněch “SM 11” sedaček (tlusté a “mírně měkké”, šedivé, jednotlivé i na dvousedadlech), v Praze výskyt v posledních B732 (741?) pokud si pamatuju a pak chvíli v B9xy, to byly dosud zcela nepřekonané sedáky! Jak pohodlím, tak čistotou. Od té doby asi snaha o cost-cutting…
Ve starých tramvajích byly sedačky dřevěné.
To byly zas podélné lavice, ne přímo sedačky.
Je to lepší než dřevěná sedadla, která jsem viděl v Ostravě.
Ostravské dřeva jsou aspoň lepší než dřeva v 15T a Astry v Plzni po VP. Extrém jsou i dřevěné sedačky ve vozech Vario s výzbrojí Škoda. DPO by chtěl ale do těch velkokapacitních vozů, které mají částečně nahradit KT8 znovu plastové sedačky, které mají být i vyhřívané. Asi stejný typ, který dostaly teď dodané EVO1/o v Olomouci. Zatím to chtějí dát jen do tramvají a že by se to dalo i do nějakých dříve dodaných třeba 39T nebo Stadlerů.
V Plzni už Astry pár let nejezdí.
Stejnou koženku mají SORy v Praze. Řekl bych, že fungují dobře a vypadají odolně.
A kruh se uzavřel, ještě pamatuji Ikarusy 🙂
ovšem to byla tak děsná koženka, že sednout si na to v kraťasech nebo krátké sukni, tak při jen o trochu delší trase hrozilo přilepení. Jeden takový ikarus jezdil před rokem 1989 linku Broumov Hradec Králové a Hradec Králové – Praha …