dkv_obrazok

Místo látky koženka. Bratislava vymění čalounění sedadel v trolejbusech

Nová sedadla v bratislavských trolejbusech. Zdroj: DPBNová sedadla v bratislavských trolejbusech. Zdroj: DPB

V kožence se podle DPB nedrží prach ani další nečistoty.

Odebírat
Upozornit na
guest
25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukas B.

bohužel spolucestující jsou různé, a přestože většina lidí je slušná, ohleduplná a čistotná, tak tramvaj není letadlo ani taxík, žádná letuška cestující na místo neuvádí a žádný dročkař osobu špinavou nebo zjevně paraziticky rizikovou z přepravy nevylučuje.

některé materiály se dají utřít hadrem s desinfekcí (a za pár minut oschnou), jiné nedají a usychají pak půl dne. dtto když si na sedaldo sedne osoba sice čistotná, ale do poslední nitky promočená lijákem.

a vůbec nejlepší byl laminát ve starých tramvajích.

Hans

Proč mě taková hloupá rozhodnutí ještě pořád překvapují?

jan táborský

No a je to , návrat k normálu.

Pán jeskyně

Udivuje mne, že k podobnému kroku dosud nepřistoupila Praha v metru.

Jméno

V autě mám normálně textilní sedadla a s nečistotami problém nemám. Jestli nebude problém spíše v cestujících…

Pokud se má MHD přizpůsobovat nepřízpůsobivým, tak budete brzo jezdit v dobytčácích.

Lukas B.

já Vám rozumím, ale vocaď pocaď. to by se museli zase vrátit průvodčí, do každého vozu jeden, a žádná příjemná dívka, ale statné a nebojácné chlapisko o živé váze půldruhého centu.

Joska

Co prach a nečistoty ale svrab a jiné breberky

ICE_Laco

Keď sa ukáže, že koženka nie je to pravé – ľahko sa na ňu kreslí a reže nožom, mohli by sme prejsť na oceľové sedadlá

RD 85

Ano. Ale ta by stále neřešila např. problematiku neplánovaného tělesného selhání. Takové nerezové pletivo propuští, nešpiní, nestudí, nepálí, je všestranně odolné vandalismu a za určitých okolností je i pohodlné.

Lukan

V Praze máme koženku u DPP v autobusech už mnoho let a tyto problémy se kupodivu vyskytují spíš okrajově na rozdíl od látkových sedadel „vylepšených“ od špinavých cestujících nejrůznějšími tekutinami a špínou.

Jan Tichavský

Už se zkoušely dřevěné a kromě toho že klouzaly, tak taky dlouho nevydržely. Ale stejně z hlediska čistoty je lepší pevný hladký plast jako v tramvajích.

Soudný znalec

Sedadla vzor “železná panna” by fixla vše…

JanM

V Budějovicích jedny z nejlepších sedaček, ona ta koženka není špatná. Lepší než plast nebo dřevo v Ostravě

Hans

Taková sedadla si ještě pamatuji ve starých vlacích a autobusech, člověk se na tom v létě dost nepříjemně potil. Připadá mi hloupé řešit problémy s údržbou právě tímto radikálním způsobem.

Jakub

Je to cyklický vývoj, pořád dokola 😏 V devadesátých ještě kralovaly koženky, pak přišel textil, zkoušelo se dřevo, zkoušel se plast… a zpátky ke kožence 🙂 Všechno má svoje pro a proti. Za mě byly nejpohodlnější laminátové sedačky ve starých tramvajích…

Juraj

To je vždy trochu poplatné době.
V karosách ŠM 11 a pozdějších byl standardní jeden typ sedadel v kožence, stejně tak trolejbusy Škoda i Sanos. V tramvajích T3 plastové sedačky, v KT8 pak něco velmi podobného jako v těch busech.

V 90. letech jsme si řekli, že už si můžeme vybírat a dopřejeme si „komfort“ látkových sedadel. To se ale záhy ukázalo jako nešťastné z pohledu čištění a celkové hygieny, tak se postupně vyzkoušelo všechno. Když bereme čistotu jako prioritu, pak to vždy bude kompromis mezi tvrdostí a tepelnou pohodou.

Tomáš Záruba

Ta poslední evoluce oněch “SM 11” sedaček (tlusté a “mírně měkké”, šedivé, jednotlivé i na dvousedadlech), v Praze výskyt v posledních B732 (741?) pokud si pamatuju a pak chvíli v B9xy, to byly dosud zcela nepřekonané sedáky! Jak pohodlím, tak čistotou. Od té doby asi snaha o cost-cutting…

Karel

Ve starých tramvajích byly sedačky dřevěné.

Jan Tichavský

To byly zas podélné lavice, ne přímo sedačky.

Náhodný

Je to lepší než dřevěná sedadla, která jsem viděl v Ostravě.

Pavel Vavříček

Ostravské dřeva jsou aspoň lepší než dřeva v 15T a Astry v Plzni po VP. Extrém jsou i dřevěné sedačky ve vozech Vario s výzbrojí Škoda. DPO by chtěl ale do těch velkokapacitních vozů, které mají částečně nahradit KT8 znovu plastové sedačky, které mají být i vyhřívané. Asi stejný typ, který dostaly teď dodané EVO1/o v Olomouci. Zatím to chtějí dát jen do tramvají a že by se to dalo i do nějakých dříve dodaných třeba 39T nebo Stadlerů.

Ares

V Plzni už Astry pár let nejezdí.

Lukáš F.

Stejnou koženku mají SORy v Praze. Řekl bych, že fungují dobře a vypadají odolně.

René Damek

A kruh se uzavřel, ještě pamatuji Ikarusy 🙂

frank

ovšem to byla tak děsná koženka, že sednout si na to v kraťasech nebo krátké sukni, tak při jen o trochu delší trase hrozilo přilepení. Jeden takový ikarus jezdil před rokem 1989 linku Broumov Hradec Králové a Hradec Králové – Praha …