Místo Labe po Dunaji. Mostní díly pro severoněmecký Münster putují z Prahy přes Bratislavu
Přeprava ocelových svařenců pro nový most v Münsteru. Pramen: Metrostav DIZ

Němci přistoupili ke stavbě nového mostu, neboť stará konstrukce nesplňovala světlou výšku ani rozpětí pro rozšíření kanálu Dortmund - Ems.
Se divím, že to nedali na koleje. Pořád tady nějaký František píše o tom, že silnice nejsou třeba, že vše odvozí vláček… ale on to tady asi nečte, protože musí hájit lokálky ve střČ kraji.. 😀
Kdyby bejvali Němci stihli přerozchodovat Evropu na ty tři metry, tak by to možná šlo. Ale co s trolejí?
By to jelo po lokálkách, mimo trolej, ne asi 😁
Tady se to totiž ani číst nedá. Výroky překroucené do absurdna, aby bylo možno je jakkoli odsoudit („silnice nejsou třeba“ – kde to psal?), a odvádění k jinému tématu, aby bylo „hanění“ dokonalé a oponent jednou provždy zadupán, protože „my máme přece pravdu“, na to fakt nemám čas, a náladu už vůbec ne. A k věci – ty menší dílce by byly asi i po kolejích jet mohly, ale článek se tomu taktně vyhýbá. No kdyby nebylo možno mimořádnou věc odvézt po standardních silnicích, museli by zvolit jinou technologii, možná i bližšího výrobce, kdo ví – kvůli tomu ale dálnice… Číst vice »
To už mohli rovnou dovézt na místo na tom podvalníku :o)
To by bylo nejjednodušší a nejrychlejší (možná i nejlevnější?), ale zákazník chtěl dovoz po vodě, takže si most obkrouží celou Východofranskou říši 🙂
Aj železnú rudu pre Voest Alpine prekladajú v BA z vlaku do lodí, lebo doprava loďou je „ekologickejšia“.
Není to spíš proto, že linecké železárny jsou od počátku technologicky vybavené na zásobování rudou po Dunaji? Mají tam obrovské skládky různých rud přímo na nábřeží svého přístavu.
To je přesně to, co spousta vodních šotoušů nedokáže pochopit – že přechod na vodní dopravu by si vyžádal nejen finance na vybudování vodní cesty, ale taky na přizpůsobení se firem okolo.
Dokonale je to vidět na statistikách německé vnitrostátní vodní dopravy – na Rýnu pohoda a využití je, protože firmy jsou na to zavedené už od 19. století. Kolem kanálu RMD je to naopak, protože v r. 1992, kdy byl kanál zprovozněn, už všichni dávno jeli po silnici nebo vlakem. A tak nějak jim dodnes nestálo za to to změnit…
Teď jde o to, komu se co vyplatí, a co ‚dorovná‘ (i do důsledků) veřejnost. Jenže směna kursu – i kdyby se to ukázalo společensky výhodné, má dlouhou setrvačnost. A u té vody je ještě otázka, jak moc se vyplatí plavba proti proudu, zda bude dostatek vody v rámci jejího koloběhu apod.
cca Praha – Münster 700km, Praha – Blava 350km, takže jako ano. ps. doufám, že loď jede na elektřinu, aby byla dodržena „bezemisnost“
Tak do Bratislavy míří loď Rio2, které je momentálně ve Vídni
vzhledem k tomu jak málo takových přeprav je, tak to vůbec nevadí…
Byla dřív slepice nebo vejce?
Jak velká by byla hypotetická poptávka po nákladní lodní dopravě po Labi mezi Českem a Německem? Existuje vůbec dostatečně velké vejce (či slepice, fakt nevím co bylo dřív)?
Nevím, ptám se.
Poptávka je! Minimálně obilí z USA a jiné hromadné náklady! Ale díky nedostatku vody v Labi nízkému ponoru člunů kvůli ekology blokovanému jezu v Děčíně se nevyplatí. Vlak je jistější!