Místo betonu tráva v kolejišti. Brno pošle další peníze do MHD, vylepší i zastávky či zázemí řidičů
Tramvajová trať v Nových Sadech po rekonstrukci s novými zelenými pásy. Foto: DPMB
Součástí balíčku příspěvků dopravnímu podniku jsou i peníze na nové přístřešky nebo bezbariérové úpravy.
Tráva ve městě není špatný nápad, ale… V praze Poděbradská, Českomoravská, Evropská: Začátek a konec trávy je ohraničen příkopem, k 2 jízdním pruhům v jednom směru přibyl cyklopruh. Při zacpané silnici, což je denně, stojí vozidla těsně u sebe(k vůli cyklopruhu). A do toho všeho jede něco z IZS!!! A teď kudy?! Záchranářskou uličku ve městech už nelze dělat – máme cyklopruhy na úzkých silnicích. A v těchto případech jezdili z IZS po kolejích. Teď stojí v koloně, houkají a řidiči najíždějí do trávy na jedné straně a na 3m široký chodník na druhé straně… Trávu klidně, ale musí tam… Číst vice »
Tráva se tolik neohřívá, je to jednoduché a hlavně přirozené, ekologické odhlučnění.
Rozhodně lepší než beton…
přijde mi to jako gesto o ničem, kolem Purkyňky je tráva všude
Nechci rýpat, jsem rád za každou investici. Ale jak to vypadá s tou plánovanou opravou celé Palackého třídy, o které se vážně uvažovalo naposledy někdy před pěti lety? Vzhledem k tomu, že se jedná o dost důležitou ulici, je její stav docela nevyhovující
Na centimetr střižený, zcela mrtvý, golfový trávník v letních vedrech ničemu nepomůže. Jediný rozdíl proti betonu bude nutnost zavlažování a časté údržby.
Když chcete přejít v půli Nových Sadů, tak se projdete pěkného půl kilometru. Toto je jen gesto o ničem místo aby trať pořádně odhlučnili…
V Praze to v takových případech řešíme tak, že přecházíme v místě, kde potřebujeme. Samozřejmě je potřeba se vždy dobře rozhlédnout.
hehe v Brně jsme křováci, ale přes vysokou trávu fakt nelezeme.
Vidím tam velké negativum – rozdělení ulice na dvě neprostupné části – takže jako chodec při přecházení se trmácet ke vzdálenému přechodu, jako řidič si zbytečně zajíždět při otáčení do protisměru, apod. za mě nevhodné do města, tramvaj je tramvaj a ne vlak, aby byl tvořil překážku…
Perfekt takže kde se budu na Purkyňce otáčet do protisměru?!!!
Je super že tu v Brně investují občas i do přístřešků pro cestující.
Co konečně postavit nějaké i na Konečného náměstí, kde je velký přestup trolejbusy – tramvaje (šaliny)?
asi ano, ale vzhledem k tomu, že všechny nové zastávky jsou celoskleněné, takže jsou v létě k ničemu. Cestující pak čekají mimo zastávky pod stromy.
Myslím že tyto změny budou k užitku
Hlavně to zabraňuje v hlučnosti, dobře to vypadá a ještě v létě ochlazuje ulice. Téměř samá pozitiva.
Zapomněl jste na totální negativum – rozdělení ulice na dvě neprostupné části – takže jako chodec při přecházení se trmácet ke vzdálenému přechodu, jako řidič si zbytečně zajíždět při otáčení do protisměru, apod. za mě humus, tramvaj je tramvaj a ne vlak, aby byl tvořil překážku…
No tak si kousek popojedete nebo hýbnete zadkem. Pohyb je potřeba 😉
třeba půl kilometru jako na sadech? ne díky
Přecházet na Nových Sadech? Jste sebevrah?
a při jízdě autem další emise navíc v místě kde by ani být nemusely no proč ne že
Neprostupnost je vlastnost trávníku? Spíš za tím hledejte zapomenutí projektantem, nějaký přechod tam klidně mohl být.
můžu garantovat, že tam fakt nebude 😀
Fajn, no. Některá města prostě mají štěstí na aktivní Radu města. To tady v Liberci nehrozí, protože se nám rozvoj MHD zdá drahý (mně teda ne, náměstku Šolcovi ano)… Neví autor / kdokoliv, kdy má být hotová ta další studie o trolejbusech do Rochlic? Co bude potom radši ani tipovat nebudu.
Zalívat trávníky pitnou vodou by mělo být trestné, pro všechny. Dotáhneme ji 60 kilometrů potrubím a pak s ní zalíváme koleje, ty vole to je hlavu.
V Olomouci třeba používají na kropení a zálivku užitkovou vodu kterou tamní správa komunikací čerpá z vlastních městských studní.
to zde nehrozí studně v kenigu nésó
Jestli jsou ty m2 myšleny vážně, tak bych se tím fakt nechlubil.
Podle rozsahu a umístění lze předpokládat, že jsou to úpravy ve stylu toho co se dá udělat „snadno a rychle.“
O tom, jak bezbariérové jsou brněnské zastávky, se rozepisovst nebudu. Ty trávníky mezi kolejema jsou šílenost, která akorát žere vodu a tím prachy. Nějaké sukulenty jako byly před rekonstrukcí v kolejišti u Ústředního hřbitova, by mi přišly vhodnější.
Jako velké pozitivum tu vidím ta sociální zařízení pro řidiče – pozdě, ale přece…
Skoda, ze to nejde i vice takto v Praze.
V Praze se vyměňují přístřešky kompletně téměř všechny (řádově stovky kusů) za cenu menší než v Brně. Staví se nové tramvajové tratě a plánuje se stavba dalších (jak je na tom Brno s tempem stavby TT?), objednávají se nové tramvaje, přidávají se sloupy s led panely s aktuálními odjezdy. Co se týče zelených pásů, tři roky nazpět je scheinherr nechal testovat na pár usecích, nevím, kam to pokročilo, ale vzhledem k tomu, že Brnu trvalo jen 20 let, než se od mantry „zelený pás na nových sadech je drahý na údržbu“ posunuli k „tak my to teda někde postavíme“, bych… Číst vice »
Až na informační systémy je na tom Praha dost dobře. To zahrnuje všechno od nákupu jízdenek ve voze, informace na zastávkách, až po palubní počítače tramvají.
V které části Prahy bydlíte? U nás na šestce jsou TT už dlouho zatravněné téměř všude.