Místo betonu rostliny. V Brně rozšířili zeleň v tramvajovém kolejišti, testují umělou trávu
Zelené pásy mají snížit hlučnost.
Dopravní podnik města Brna (DPMB) rozšířil během podzimu zelené vegetační pásy v tramvajových trasách. Takzvané zelené pásy se objevily například ve Veletržní nebo Vídeňské ulici. Provoz tramvají tak má být tišší a trať má lépe absorbovat teplo.
O dokončení prací na zelených pásech informovalo město v tiskové zprávě. Pásy vznikly v místech, kde dosud byly betonové panely. Pomohla k tomu šestimilionová dotace od města.
„Vytipovali jsme další vhodné lokality, které bychom rádi zatravnili. Díky zeleni se městské prostředí stává příjemnější, rostliny v zelených pásech navíc pomáhají tlumit hluk z dopravy a absorbovat teplo,“ řekl radní města Brna pro dopravu Petr Kratochvíl.
Jedná se například o pásy na Veletržní a Vídeňské. Ty se svou skladbou budou podobat travnatým pásům na Nových sadech. Na Purkyňově byl vyměněn zákryt části tramvajové trati a byly tu vysázeny suchomilné rostliny, které nepotřebují zálivku, a trvalky. K rozšiřování má dojít i příští rok.
Na Palackého třídě nahradil betonové panely umělý travnatý povrch na ploše 248 metrů čtverečních. Tento povrch testuje DPMB vůbec poprvé. Jedná se o pilotní projekt, kterým chce dopravce ověřit použitelnost i možnost zatížení tohoto materiálu. „Tyto typy zeleného pásu by se daly v budoucnu využít na místech, kde se dá očekávat pojíždění tramvajového pásu například vozy integrovaného záchranného systému či náhradní dopravy za tramvaj. V případě travnatého nebo květinového pásu by došlo k jeho poničení,“ řekl generální ředitel DPMB Miloš Havránek.
Celkem za tyto výsadby a instalace dopravní podnik zaplatil 7,23 milionu korun, z toho byla dotace od města ve výši 6 milionů korun.