Ministři EU schválili emisní normu EURO 7, limity jsou mírnější
Měření emisí, ilustrační foto. Autor: MDČR
Výsledná dohoda je nakonec kompromisem, čeští ministři ji považují za úspěch.
Výsledná dohoda je nakonec kompromisem, čeští ministři ji považují za úspěch.
Vždycky mě fascinují lidi co se ohánějí komunismem a zároveň odmítají privatizaci a deregulaci parkovacích stání. Odmítají tržní principy na kterých jinak kapitalismus stojí.
Já bych teda začal tím že omezíme lidi co topí dřevem, protože je to věc která mě odrazuje od bydlení na vesnici. Občas mám pocit že projiždím autem uhelnou elektrárnou.
Trapne je, ze se na to Češi skoro uplne vybodli behem sveho predsednictvi EU, kdy s tim mohli udelat nejvíc.
Že celá Afrika, Emiráty, Arabske země sypou odpad do moře je v pohodě. Že Čína , Indie nerespektuje žádna pravidla je taky v pohodě. Že Rusko na to kadí totálně je taky cajk. Ale EU JDE ZACHRÁNIT SVĚT !!! Hahahhahahahaahahahaahaahahahhahahahahahaahhahahahahaahh
Mě nevadí že dýchám čistý vzduch. Pokud tobě jo, tvůj problém.
Nepochopil si to ale OK. Pro natvrdlé : EU už v tuto dobu má minimální emise. Gro ( pro natvrdlé většinu) znečistění planety tvoří Čína, Arábie a Indie. Tudiž ( pro natvrdlé ) ikdyby Evropané začali všichni chodit pěšky tak se na celosvětovém klimatu a emisích nezmění VŮBEC NIC !!!
Emisní limity výfukových plynů zůstanou na úrovni, kterou už dnes obsahuje platná emisní norma EURO 6, a to včetně limitů testování.
Čili se především přidají měření otěru pneu a brzd.
Tady u euro 7 skoro nešlo už o co2, to je naprosto miniaturní problém, ale jde o jiné cmoudiky, což opravdu škodí lidskému zdraví. Oxidy dusíku, prach, cpavek a další dobroty.
Ale lhát, vymyslet si a manipulovat je tak snadné…
PS: původní euro 7 byl opravdu průšvih ale nelzete o co tady hlavně šlo, tohle už nebylo moc o co2…
Natvrdlý jste leda Vy, s odpuštěním. Evropa si v honbě za nejnižší cenou (a nejvyššími maržemi) nechá věci vyrábět kde? A sem si to snad teleportuje? Značná část těch asijských emisí je naše. Nehledě k tomu, že i malá změna zde na ulici je změnou, takže „vůbec nic“ se také trochu změní. Alibisto.
Tyhle krajně nepřesné, ale o to silnější výkřiky fakt miluji. Euro normy nemají vůbec nic společného s klimatem, zabývají se (lokálním) znečištěním vzduchu, ne CO2.
Fakt Evropa nic? A kolik je to nic?
Podíl světa v dopravě vypadá v přepočtu na obyvatele takto: https://ourworldindata.org/grapher/per-capita-co2-transport
To právě nebudete, v provozu se budou udržovat staré vraky, protože na nové lidi mít nebudou. A kecy o kolech, VHD, atd. si nechte, na venkově kde přijede autobus 3x denně do dnešní obce a do těch, které k ní komouši násilím připojili vůbec nic jste bez auta v prd….
resp. se vrátíte do komunismu
Kolik obyvatel má obec s obsluhou 3x denně? 200? A kolik ta připojena? 20?
Realita VHD na venkově je už teď mnohdy prázdný bus či jeden cestující…chcete více vzduchovozicu? Důvod je jasný- stáry zgarb stojí minimum, provozní náklady taky nejsou nejvyšší, je to praktičtější než VHD
A jinde bijou černochy…
Že se auty ve městech doslova trávíme, nevadí, někde topí pneumatikama, tak co řešíme…
Myslím, že tenhle kompromis je dobrý, zda se, že motory budou mít stále stejnou normu a přidají se obložení atp. Což není vůbec spatne
Ale je to málo. Jenže hlavní problém tkví v celkové spotřebě a tlaku na její neustálé zvyšování bez ohledu na potřebu.
Jen do té míry, než začnou mít brzdy a pneumatiky horší jízdní vlastnosti, aby splnily limity otěru. To pak bude zbytečných havárií. Ale to vlastně nevadí, protože je to pro vyšší dobro, že?
že bychom se auty v městě doslova trávíme jsem tedy vůbec nezaznamenal – kdybyste to prohlásil o našich největších městech na konci 80.let (olovnatý benzín, žádné katalyzátory, hodně dvoutaktů), tak souhlasím.
Ale dneska? – to je úplně v pohodě (jen ta nafta víc smrdí než dříve – asi to bude močovinou nebo přílišnými regulacemi spalování)
Nezapomínejte, že nezanedbatelná část místních čtenářů musí před auty několikrát denně uskakovat, a ty nejzlejší z plechovek si pro ně dojdou klidně až na chodník.
Takoví se dusí už samotným pohledem na tu věc s výfukem nebo bez.
Zapomněl jsi zmínit, že počet aut od té doby se násobně zvětšil. Problém jsou celkové emise. Takže buď extrémě snížit počet vozidel, nebo extrémě snižit emise jednotlivého vozidla.
Vetsina tech regulovanych emisi je lokalni. Emise z brzd nebo pneumatik v Legerově ulici v Praze jsou Africe ukradene a naopak.
Hlavní rozdíly budou, že skoro všechna auta budou muset být alespoň mild hybridy, přičemž podle zkušeností nejlepší hybrid baterky Toyoty historicky vydrželi max 10 let a výměna stojí 100 000 Kč.
Plus se každý rok vedle oleje budou muset měnit i filtry zachycující brzdný prach, což by mohlo stát tak 2x víc.
Fabia EURO7 bude stát v dnešních cenách 400-500 tisíc, a ten podobně velký nový elektrovehikl od Škody 600 tisíc, náklady na údržbu a provoz budou navzdory elektrožvástům srovnatelné.
A tohle jste vzal kde?
aha
A kolik bude na ten elektrovehikl dotace, aby stál 600 tisíc? Nebo jsi měl na mysli citigo iv?
Ministři Evropské unie zodpovědní za konkurenceschopnost .. to je hezký vtip.
A préza právě podepsal konzervaci lokálek
Tak jsme se tedy dočkali toho, že Euro 7 bude méně přísná než již několik měsíců platící China 6b. Tak to je opravdu epochální vítězství, zvlášť pro všechny bydlící u frekventovaných silnic. Za to jsou rádi i Číňané, aspoň budou mít kam vozit ty automobily, které už jsou na místním trhu neprodejné.
a on by euro 7 v puvodni verzi pro ty u silnic znamenal nečhake zlepseni?
U osobních automobilů benzínových poloviční limit na emise oxidu uhelnatého, u dieslů nové limity na uhlovodíky, nemethanové těkavé organické sloučeniny, snížení limitu oxidů dusíku; pro všechny pak nové limity na čpavek, měření za reálných podmínek (tedy žádná SW kouzla à la Volkswagen). To všechno by byla reálná zlepšení hlavně ve městech, kde tvoří osobní auta většinu dopravy. Zůstaly jen nové limity na otěr z brzd a pneumatik.
Lidi co si budou kupovat nové auto už se budou regulérně rozhodovat i mezi EV … Tesla 3 LR je za cenu Superbu, Y za cenu nove Toyoty C-HR … za cenu Corolla ve slabším hybridu (800k) už jsou EV z Číny.
Problém jsou starý plecky, ale to snad vyřeší nějaký emisní zákaz vjezdu jako to mají v Mnichově.
Zas tak mic se rozhodovat nebudou … rozhodovat se budou jen ti, co maji kde dobijet (cili vlastnici RD co si tam hodi prodluzku prip lidi, co maj na spolecnem parkovisti nabijecku)
zbytek (panelaky a podobna zastavba) je z tehle hry (zatim venku) venku, resp cast z nich je sice ve hre, ale za cenu dalsich vicenakladu a spaleneho casu za administravu kolem vztyceni nabijeciho sloupku a dotazeni elektriny k nemu
u nas (mala bytovka na kraji prahy) byl odhad kolem 100 tisic.
Vidíte kolem paneláku hodně nových aut? A pokud někdo movitější je, tak úplně v pohodě většinou může dobíjet v práci a nebo nákupech/v kině.
I na Jizaku je videt víc a víc Tesel, asi jim někdo zapomněl vysvětlit, že s tím musejí jezdit jen nějak mimo civilizaci, kde elektřina.
poridim si EV a nebudu mit nabijecku doma? to nevymyslis.
Tak jestli bydlíte v paneláku v Praze, možná nepotřebujete auto vůbec žádné.
muzu se zeptat, jak jste prisel na tuto uzasnou dedukci?
Zaměstnavatelé budou nadšeni, že si u nich budou zaměstnanci dobíjet EV.
rada firem uz nabijecky na svych parkovistich provozuje, resp iniciuje jejich stavby. v tom problem neni, i muj chlebodarce ma na parkovisti par nabijecek
ale co je mi platna na ijecka v praci, kdyz v sobotu vyplacam baterku, a na nedelni vylet budu potrebovat resit logistiku nabiti? ano, bude mi olatna jako mrtvemu zimnik.
ano, mozna pro povalece, co o vikendu nevytahnou pary z baraku tenhle mod fungovat muze (do te doby, nez ti lidi s elektroautem ve firme budou 4 a nabijecka jen 2), ale pro aktivniho cloveka (kterymi vetsinou stredni a vyssi trida je) je to k nicemu
“Aktivní člověk” jaksi neznamená, že je přes víkendy nutně “aktivní” autem… 😉
to je samozrejme pravda .)
my to máme jako firemní benefit
(já to teda nepoužívám, tak nevím detaily)
„nějaký emisní zákaz vjezdu“ – možná v Německu, možná – v extrémním případě v centru Prahy. ale v ČR žádný takový zákaz nebude. To by si politici vysloužili červenou kartu v dalších volbách a po volbách se zkaz zruší.
Podobné volání po zákazu „starých pleček“ tu bylo v 90.letech, když přicházely katalyzátory a první emisní normy. Byly obavy, že jsem zakážou dvoutakty. Nic se nestalo. nechalo se to dožít. A ta stará auta během dalších 20 let prostě dožily.
Je to neuvěřitelné, jak se automobilky pořád vymlouvají a pořád jim to prochází. Měly splnit nařízení EU č. 443/2009 do roku 2020 s cílem průměr 95g CO2/km za vozový park. Měli na to víc než 10 let. Vykašlali si na to kvůli honbě za ziskem a naopak od roku 2017 emise (i spotřebu ropy) nových aut zvyšovali přes SUV. Nakonec si prolobbovali zrušení 443/2009. Teď si zase prolobovali zmírnění a odložení EURO7. Kupka, Síkela a podobní fosilní lobbisté napříč EU neskončí dobře. Neustále dokola automobilky i fosilní lobbisté používají stejné vyděračské argumenty: zaměstnanost, HDP. Automobilky pořád generují víc a víc… Číst vice »
mozna by stacilo, kdybyste si projel zaklady fyziky.
nápodobně. ano spotřebovávat energii na rozpohybování 1,5 tuny, aby se reálně převážel 80kg náklad je vskutku fyzikální zázrak a pokrok lidského vědění. 4 km jízdy takového fyzikálního zázraku spotřebuje tolik kyslíku jako dospělý 80kg člověk za celý den.
U EV takhle rozpohybováváte klidně 2,5 tuny. A s naším energetickým mixem navíc jedete na uhlí.
ono to ev auto neni o moc ekologictejsi. tezky je to jako krava, a baterka a jeji vxriba je vrcholne cislo ekologickeho mysleni 🙂
A kde jste viděl, že bych obhajoval EV auta?
Je otázka, nakolik se bude automobilkám chtít tříštit investice a mrhat silami vývoje. Navíc nutno odrazit čínského tygra (to se nepovede). V podstatě „něco s odkladem“ jsme čekali, ale automobilky, obávám se, na nic nečekají a k 27/28 koupit spalovák bude znamenat hodně úzkou nabídku. V těchto letech má prý (?) skončit i cenový etalon „s normálními motory“ pro českého chalupáře, tj. i30.
Současná platná čínská norma china 6b je tvrdší než to euro7 co prošlo. Dokonce je v mnoha ohledech tvrdší, než ta původní tvrdší varianta euro 7. Takže pokud ty evropské automobilky ještě v Číně působí, nepotřebují nic vyvíjet.
Norma tvrdší možná je. Otázkou ale je, zda se to v Číně nevykazuje jen papírově a skutečnost je úplně jiná.
Spousta výrobků z Číny vypadá „super, hyper“, ale životnost a funkčnost je katastrofální
Čína nemá nutnost instalace měřáků emisí, které budou v prvních generacích velmi poruchové. Čína nemá nutnost plnit emise v extrémních podmínkách, které tvoří méně než 1% doby jízd. Čína nezavedla ty normy na otěr brz a pneumatik, které zvednou náklady na každodoroční údržbu 2-3x.
Číňané si budou (mimo megaměsta nad 5mil) nadále kupovat velmi levně provozovatelná auta velikosti Octavie druhé generace s 1,5 benzínem za cca 300 000 Kč.
Aby to nebyl podobný úspěch jako když nás Kupka zachránil před koncem spalovacích motorů prosazením možnosti syntetických paliv.
Mluvilo se o tom, že nové EURO normy zejména těžce dopadnou na malé automobily. Jako to nakonec je? Bude do budoucna problematické vyrábět něco jako Fabie HTP?
Z mého osobního pohledu je pro ekologii ve finále lepší, když se dva lidi přepravují starou Fabií, byť má třeba vyběhaný a zastaralý motor, než aby ti samí jeli dvouapůltunovým SUV s nejnovějším modelem pohonné jednotky, třeba i hybridní. Co myslíte?
Když jedu někdy na kole za mopedem (který by měl být svým způsobem mnohem ekologičtější než SUV), tak se obvykle musím zastavit, počkat až vzduch provětrají kolemjedoucí nová SUV a pak můžu pokračovat nebo to co vypouští ty mopedy se nedá dýchat.
v Modřanské rokli občas jezdí kluk na jakémsi motokole s homemade spalovákem. Kromě hluku to smrdí tak, že když náhodou běžím stejným směrem, musím se otočit, bo to se nedá dýchat.
Ale hlavně, že do rokle nesmí motorová vozidla.
To je pochopitelně pro ekologii lepší, protože není potřeba vyrábět to auto, kterým by tu Fabii tihle lidé nahradili. Na tom nevyrobeném autě by ale taky těžko někdo něco vydělal a činnost by se na něm vykazovala taky složitě.
Ještě jsem zvědavý, kdy se přestanou vyrábět ty odporné neekologické vozy typu FIAT Panda, VW Polo, Škoda Fabia. (Jako obvykle raději v diskuzi opakuji, že je to ironie, neb si myslím, že malá auta typu Škoda Citigo, která byla již v rámci ekoopatření zabita nejsou taková ekologická škoda jako dvouapůltunový hybrid).
Spousta lidí se obává, že ruská armáda brzy dobyje Brusel. To se ale nestane a k dispozici máme i nezvratný důkaz: Ruské tanky nesplňují emisní normu EURO 5
Spousta omáčky okolo. Ale co schválili (emise CO2, NOx, prašnost brzd či pneu), to se už v článku (ČTK) nedočtu 🙁
Doplnili jsme, díky za upozornění.
Tak ona je tendence to v CR prezentovat jako buhvijaky uspech. Do toho tak nejak nezapada, ze jde o pekny prusvih, byt zdaleka ne tak velky, jaky to mel byt puvodne.
Takže odsun na rok 2027 a co další změny?