Ministr potvrdil stavební povolení, část dálnice D49 se otevře ještě letos
Stavba D49 Hulín - Fryšták, stav červenec 2024
Stavbu dálnice D49 mezi Hulínem a Fryštákem silničáři slavnostně zahajovali už v září 2008.
Stavbu dálnice D49 mezi Hulínem a Fryštákem silničáři slavnostně zahajovali už v září 2008.
Tak to je dobrá zpráva. Skoro takový vánoční dárek. 😊
Mohl by někdo těm rádoby ochráncům přírody vysvětlit že vlastně škodí všem normálním lidem?
Myslíte, že to neví? Mám pocit, že jsem v nějaké diskuzi četl, že berou % z hodnoty zakázky, že nebudou stavbu blokovat. Chudáci to nejsou.
napadá mě, že pokud podám neoprávněnou stížnost v civilním životě, tak následně musím uhradit vzniklé náklady spojené s mou stížností – viz. dodavatelé energií, vody, telekomunikace atd.
Mohl by tedy i zde platit podobný postup a bylo by vymalováno i po stížnostech a zdržování….
Zajima me a ted skutecne pragmaticky proc tato stavba nebude otevrena v plnem rozsahu? Ceho chteji dosahnout a proc se presne odvolavaji. Jake jsou devody a jake jine?
Nevím zda kdejaký ekolog a ochrance křečka rozumí co je to veřejný zájem. Mnohem horší je v obci a ve městě dychat ty výfukove splodiny a to hlavně od naftáku. Jsem rád,že to dopadlo dobře ve prospěch všech.
Škoda, že ti ochránci křečků pak nejdou pracovat na STK, mohli by reálně pomoci.
V demokracii je v pořádku, že někdo namítne křečka. V pořádku není, že odpověď na takovou námitku trvala od roku 2008.
Nějak si neumím představit, že by pan ministr nepotvrdil…
Všem co pozdrželi stavbu dálnice, má soud z okamžitou platností zákaz vstupu na všechny dálnice v ČR, Ti kokoti protestují zdržují a stejně na dálnicích jezdí,zastřelit takové idioty
Takže soud má potrestat sám sebe? Od roku 2008 trvají právní a soudní akce okolo vydaného SP. Soud jako autorita ve sporu mohl při troše snahy to celé zkrátit.
Na 12 let byla stavba zastavena, kvůli těm spolkům. A když se začalo zase stavět tak se probrali z letargie a našli žáby a mloky. Takže má pravdu.
Nezastavil to náhodnou Bárta?
Vitejte do ciny.
Já bych se na ty spolky rád podíval, kdo za tím vším stojí, co dělají, kdo je platí. Moderní stát dálnice potřebuje, podívejte se, jak jsou zacpaná města, obce. Ovzduší, kde se nedá ani dýchat…D49 fandím a to jsem Valach.
To sice ano, ale proč myslíte, že dálnice dostávají až v poslední době prvky k ochraně prostředí (protihluky, tunely, ekodukty..)? Právě kvůli námitkám obcí a spolků nebo kvůli předcházení námitek. V důsledku to je šetrné, jelikož stavíme na sto a více let, tak je sakra rozdíl v emisích, jaké např. výškové poměry má vedení trasy.
Moderní stát potřebuje moderní železnice a letiště. Prehistoricky koncept, kdy se pasažér musí naplno věnovat řízení, lhostejno zda koně, provozu nebo smradlaveho gumokolu je dnes jiz proste neudrzitelny. Jednak je to monotónní a otravná činnost, ale taky neuvěřitelné plýtvání časem, který by mohl věnovat práci nebo relaxu.
Jako pasažér během jízdy ve smradlavém gumokolu relaxuji klimbáním. Co je na tom prehistorického?
Zbytek chystají otevřít kdy? Díky
První půlka příštího roku. Nz
Mne napadá více otázek….. Ta hlavní není odpovězena…. Kudy se pohrne ta spousta aut od Fryštáku? Není tam ani kousek kapacitní, profilem komunikace, sklonovymi poměry vhodná na tento provoz. Nebo je to naopak cílené „jakoby zdržování“ jelikož si to někdo uvědomuje a byla snaha to časově minimalizovat, než bude pokračování směrem na Slušovice.
Zdržujou to spolky.
A kudy jezdily doposud? Počítám že převážně přes Otrokovice? Tak teď by se to mělo rovnoměrněji rozdělit…
Jestlipak se tedy teď dá očekávat že PŘESTANOU námitky a bude se moct pokračovat na Slušovice? Těžko zajisté očekávat že by se začalo stavět tam, když to zatím není hotové ani do Fryštáku…
„než bude pokračování směrem na Slušovice“
Které zablokujeme požadavkem na hotový úsek do Fryštáku.
Ten bude v 3/25
Bylo by korektní napsat, jaké požadavky vůbec mají.
Minimálně některé z těch spolků mají požadavky libovolné, hlavně aby pokud možno nešly splnit…
Jeden takový požadavek: Železnice tam byla dřív než Vy! Aneb obyvatelé obce si mají změnit datum narození, aby mohli uplatňovat vlastnická práva ke svým domům.
Konkrétne spolok Egeria žiadne požiadvky nemá. To si len pán Mach postavil podstatu svojho života na blokovaná D49, jeho životným cieľom je aby nikdy nestála.
Na každé jedno rozhodnutie čo súvisí s D49 podáva desiatky strán dlhé odvolanie kde rozporuje všetko od podstaty vesmíru po počet listov na stromoch v trase diaľnice.
Za ním stojí právnická firma. On je nicka. Jen bílý kůň co obchází úřady
a ta právnická firma, pak řeší ty soudní spory? Myšlenka by to byla dobrá, pokud byste věděl, kdo pak té právnické firmě platí…..
Napadají stavební povolení jako celek a závazná stanoviska (např. EIA). Hned v prvním odstavci je odkaz na příslušný dokument, pokud máte chuť studovat podrobnosti.
To je nejvetsi ostuda RSD….neschopnost statniho podniku pripravit podklady pro stavbu v souladu se statnimi predpisy tak, aby je nemohl uspesne ekoterorista vlacet po soudech.
A obrovská ostuda soudní moci nevyřešit kroky proti povolení vydanému už v 2008.
jste trochu vedle, ty záliby jdou proti rozhodnutím orgánu státní správy nikoliv proti ŘSD ŘSD je puoze stavebnik.
oprava: žaloby
Otevrel bych postavenou dalnici v plne sile a v plnem provozu a zaroven bych urychlene jednal s ekoteroristy co se brani zastavit hotovou stavbu a urychlene zjitil jake jsou jejich pozadavky, ktere nastesti ted uz mohou byt jen kosmeticke.
S teroristy se nejedná, oni si vždycky něco najdou, aby dálnice vůbec nestála. Spíš se zamyslet nad tím, proč máme zákony, které obstrukce umožňují a proč úředníci nahrávají na smeč těmto spolkům.
Přesně. A tato dálnice je toho zářným příkladem. Na tomto konkrétním úseku nejsou žádné lesy, chráněné oblasti a dálnice se vyhýbá všem obydlených částem. Prostě to je na poli, kde se běžně prohánějí „Zetory“ a podobná technika. Dopad na prostředí, je tedy z pohledu povrchové dálnice snad nejmenší, jaky může vůbec být. Ale stejně je to špatně. Bohužel v tom původním projektu byloa spousta chyb a nechalo se jim hodně prostoru. A to, že se jim to podařilo tahle zdržet, celé akci také úplně nepomohlo.
To je pořád dokola. Nesvalujte vinu za pozdní výstavbu na „ekologické“ spolky, že se odvolavají. Mají na to právo a je to dobře. Podívejte se na rychlost s jakou se vyřizují povolení a zejména odvolání, respektive soudní řízení. Kdyby státní správa (úřad +soud) konala V ZÁKONNÝCH LHŮTACH tak už máme dávno postaveno. Jako příklad uvádím rozhodnutí nového DESU. Za 4 měsíce od podání žádosti máme pravomocné rozhodnutí na 511. Určitě se dá dohledat jak dlouho trvalo rozkladové komisi toto urgentní!! rozhodnutí.
Proto ten úřad vznikl. Aby to už nemuseli dělat úředníci na malých ORP, kteří s tím nemají moc zkušeností. DESÚ pojede jak mašina po celé ČR. Proto v dalších letech můžeme očekávat dodržování termínů.