Ministerstvo udělilo další pokuty RegioJetu za porušování smlouvy na lince R8

R8 8.5.24 10 Čistota vozové skříně RJR8 8.5.24 10 Čistota vozové skříně RJ

Kvůli problémům s nedostatkem lokomotiv nedojel RegioJet s řadou spojů do Bohumína nebo vynechal brněnské hlavní nádraží.

Společnost RegioJet čelí dalším pokutám za porušování smlouvy o provozu linky R8 mezi Brnem a Bohumínem. Za poslední půlrok jde o částku přes půl milionu korun. Stížnosti cestujících na dodržování standardů ve smlouvě pokračují.

Jde o pokuty za nedodržení kvalitativních ukazatelů. Pokuty za nedodržení včasnosti, nenasazování řádných vozidel a nedodržování přípojných vazeb uplatňuje ministerstvo za období platnosti příslušného období jízdního řádu.

„S ohledem na tuto skutečnost nemohlo být prozatím období platnosti tohoto jízdního řádu vyhodnoceno a případně uplatněná smluvní pokuta. Pokud bychom hovořili o kvalitativních kontrolách, pak za období od 10. 12. 2023 do 31. 3. 2024 byla na této lince uplatněna pokuta ve výši 230 tisíc korun. Pro období od 1. 4. 2024 do 30. 6. 2024 uplatnil náš úřad u této linky vůči dopravci smluvní pokutu ve výši 180 tis. Kč. Nyní běží lhůta pro případné námitky ze strany dopravce,“ uvedl na dotaz deníku Zdopravy.cz mluvčí ministerstva dopravy Jan Jakovljevič.

Maximální výše pokut nastavená smlouvami s dopravci může dosáhnout maximálně 10 procent roční platby. RegioJet za provoz vlaků v tomto jízdním řádu inkasuje na lince R8 od státu 379 milionů korun. Stát kontrolu kvality nezvládá, loni u dopravců provedl pouze 115 kontrol.

Rychlíky bez kontroly. Stát nezvládá hlídat kvalitu dálkových vlaků, na které posílá miliardy

Problémy s lokomotivami

RegioJet čelil problémům s dodržováním smlouvy i minulý týden. Řada spojů nedojela až do Bohumína, část jela odklonem mimo brněnské hlavní nádraží. „Má to velký dopad na většinu cest touto linkou, protože okolo 80 % spojů jezdí z Bohumína opožděno o 15 až 50 minut nebo nejede vůbec a vlak je zkrácen do Ostravy. Lidé často kvůli tomu nestíhají přestupy ve Studénce nebo v Suchdole nad Odrou a musí vyčkávat hodinu na další spoj,“ popsal deníku Zdopravy.cz zkušenost z minulých dnů jeden ze čtenářů.

RegioJet problémy v minulých dnech přiznal. „Situace byla způsobena omezenou kapacitou lokomotiv. Obvykle máme k dispozici několik záložních lokomotiv, ale nyní došlo k nečekané situaci, kdy více lokomotiv současně vykázalo závady. Přestože se nám podařilo získat dodatečnou lokomotivu z externího pronájmu, bylo nutné přijmout opatření v podobě posílení týmu údržby. Díky tomu se nám problém podařilo vyřešit a od 17. července je provoz na lince R8 obnoven bez jakýchkoli zpoždění nebo zkrácení trasy,“ uvedla mluvčí firmy Alexandra Janoušek Kostřicová.

Ministerstvo upozornilo, že v případě sankcí za zpoždění na této trase bude benevolentnější. Důvodem je výluka jedné ze dvou traťových kolejí z důvodu modernizace tratě mezi Lipníkem nad Bečvou a Drahotušemi. „Vlivem uvedené výluky mohou vlaky projíždějící vyloučeným úsekem navýšit zpoždění a v přípojných stanicích nemusí být od zpožděných vlaků zajištěny přestupy na přípojné vlaky. Zpoždění, která vznikla z důvodu konání uvedené výluky nebudou v souladu se smlouvou sankcionována. Ministerstvo dopravy ze zpoždění z uvedené příčiny tedy nebude vyvozovat žádné důsledky, protože dopravce nemohl takový stav přímo ovlivnit,“ dodal Jakovljevič.

Tagy Linka R8 Brno - Bohumín linky dálkové dopravy Ministerstvo dopravy R8 RegioJet sankce za nedodržování smluv na linky dálkové dopravy
210 komentářů