Silniční nákladní doprava

Ministerstvo pomůže kamionům uvízlým v Británii, udělí výjimky

Kolona na dálnici. Foto: Pixabay.com
Kolona na dálnici. Foto: Pixabay.com
Výjimky potrvají až do 23. ledna, stát umožnil čerpání zkráceného odpočinku o dvě hodiny.

Ministerstvo dopravy v rámci svých možností pomůže českým řidičům kamionů, kteří uvízli na britsko-francouzských hranicích. ČTK to dnes večer řekl mluvčí úřadu František Jemelka. Ministerstvo podle něj udělí výjimky na velké týdenní přestávky, které by mohly bránit dojezdu domů, když už jsou řidiči nedaleko.

„Aby řidiči neuvízli třeba na německo-českých hranicích z důvodu odpočinku v autě či týdenního odpočinku a mohli dojet domů co nejdříve na svátky, dáme výjimku pro tyto případy, která bude platit mezi 24. prosincem a 23. lednem,“ uvedl mluvčí.

Řidiči podle něj samozřejmě dál musí dbát na bezpečnost a dodržovat i tak například bezpečnostní přestávky. „Hodně řidičů teď spalo ve frontách v kabinách, neměl by to tedy být problém. V případě dalších komplikací můžou řidiči týdenní odpočinek posunout. Poslední opatření je umožnění neustálého čerpání zkráceného odpočinku, to je devíti hodin namísto 11, uvedl Jemelka.

Ministerstvo dopravy podle něj také jednalo s ministerstvem vnitra o možnosti, aby tito řidiči do 27. prosince následně mohli dojet do cíle na českém území. „Policie bude posuzovat vždy konkrétní případ a míru jeho společenské škodlivosti. Bude brát v potaz i specifickou situaci v Evropě způsobenou koronavirem a fakt, že daný řidič mohl v některé z evropských zemí kvůli koronaviru uvíznout,“ dodal mluvčí.

Na hranicích s Velkou Británií z obou stran uvízly stovky českých kamionů. Hranice uzavřela Francie a další státy po tomto víkendu, kdy se na Britských ostrovech začala nekontrolovaně šířit nová mutace koronaviru. Ta je údajně až 70krát nakažlivější než jiné varianty. V úterý Francie souhlasila se znovuotevřením hranice, podmínkou pro její překročení je však negativní test na koronavirus.

ČTK

Odebírat
Upozornit na
guest
19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
K.S.

Policie bude posuzovat vždy konkrétní případ a míru jeho společenské škodlivosti. Bude brát v potaz i specifickou situaci v Evropě způsobenou koronavirem a fakt, že daný řidič mohl v některé z evropských zemí kvůli koronaviru uvíznout,

No tak to asi na ředitelství dopravní policie budou nacvičovat Evitu And money kept rolling in…

Balů

To je hezké, že jim to umožní náš stát. Ale stačí jet v lednu třeba do Španělska a místní policajt mu to ochotně za 4.000 € vysvětlí.

MildaIV

Z článku jsem tak nějak pochopil, že se to víceméně týká jenom kamionú, které stihnou dojet do Česka, ale chybí jim posledních pár hodin cesty právě po Česku.

Zrzek

Ale tohle ti je kdekoliv po Evropě na 2 věci. Kontrola je 28 dní zpět.

V79

Přesně tak, v autě lze na cestě řidiči zkontrolovat jeho kartu až 28 dnů zpětně a na firmě při hloubkové kontrole až jeden rok! Takže možná bude fajn, že teď chlapi dojedou domů (a pauzy nahradí přes zbývající svátky – protože se vždy musí nahradit co se zkrátilo), ale dalších 28 dnů bude strach jezdit po celé EU, který žabožroutský nebo jiný příslušník co vymyslí nebo nevymyslí..

Kalanis

A bude to stačit německému nebo francouzskému policajtovi?

Badminton Veterán

Žádné výjimky této vlády Klaunů nikomu a ničemu nepomůžou, je to je vypouštění nesmyslů….28 dnů zpětně vás může víc než dost složek zkontrolovat a následně krásně potrestat a nějaký Vánoce a Nový rok je zajímat nebudou….nepamatuji se, že by chirurg měl povolenou výjimku na rezavý skalpel….

Lumpy

To je vyjimka ktera je k nicemu
I kdyz ty kamiony dnes prejedou kanal tak maji problem a to takovy ze celou trasu maji zakaz jizdy protoze jsou svatky
Minimalne do 26.12 do 22:00 se nepohnou z calais

Vnější pozorovatel

Tahnete s koronavirem do háje!

kulhán

Takže řidiči nemusí dodržovat odpočinky a mohou ohrožovat životy na silnicích tím že krátí doby odpočinku na 9h místo 11h. A bez týdenních přestávek. Ale ohrožovat zdraví bez roušek nemůže nikdo bez postihu. Směšný!!!
Tahle vláda v čele zloděje a podvodníka alias Bureše musí padnout.
Den co den leze nějaký nesmyslný paskvil z jejich hub.

Potěmkin

Jen podotýkám,že krátit denní dobu odpočinku na 9 hodin můžeme zcela legálně i doposud a to 3x týdně.A také pokud kdykoliv v průběhu pracovního dne někde odstojíme 3 nepřerušené hodiny například při čekání na nakládku,tak poté nám stačí rovněž pouze 9 hodin a je tato kombinace 3+9 považována za řádnou,nezkrácenou denní dobu odpočinku.A pokud se jede ve dvou řidičích,tak ti mají povinnost dělat pouze 9-ti hodinové přestávky,žádné jiné.Takže že bychom tím nějak ohrožovali Váš život si úplně nemyslím.A pokud mám mluvit za sebe, kdykoliv je to možné,rád si udělám řádnou,11-ti hodinovou přestávku a klidně i delší,kratším pouze když je to… Číst vice »

Frantisek

Zdraví ohrožuje především provoz stovek kamionů po stejné páteřní trase namísto desítek vlaků. Ostatně desítky strojvedoucích by otestovali desetkrát rychleji než stovky řidičů…

V. K.

Navíc strojvedoucí se nepodílí na nakládce, takže šance nakazit se je mnohem menší.

svojsin

Františkův fanatismus nemizí ani na vánoce.
A to říkám s tím, že rovněž fandím většímu podílu nákl. dop. na železnici.

Lumpy

Ale myslenku ma krasnou jen by ten vlacek dovelz za 14dnu a pak by tady litaly jednosmerne vytizene kamiony po soustkach a jelikoz se tam neplati myto tak by to byly nejake euro 0-2 takze by vse bylo eko bio
Dotahl by to eco sergej

K.S.

Ale přepravní doba 14 dní není fyzikální vlastnost železnice, ale vlastnost jejího řízení a stavu. Není moc důvodů mít dráhu doposud rozlámanou na národní systémy. Pokud by byla situace taková že v Hamburku najede na hlavní trať a pak zastaví až v Pešti, tak to bude pomalu just-in-time.

Ono by se dalo na dráze inovovat tak aby se přepravy zrychlily, podstatně, problém zůstává poslední míle, ale i to by možná šlo řešit inovací.

Herold

Kdyby železnice měla odvézt půlku toho co kamiony tak provoz zkolabuje.

Jiří Kocurek

Jste normální? Řídil jste někdy dál než hodinu jízdy? Když šofér stojí x hodin v koloně, ujede 10 km, tak to není totéž, jako když x řídí na dálnici v kuse.
PS: Včera srazil vlak cyklistu. Měl byste utíkat zkontrolovat oběma přestávky. Kolu i lokomotivě.

Zrzek

A co se udělalo na jaře, když začli blbnout s koronou. Zvedla se doba řízení v některých státech až na 120 hodin v průběhu 2 týdnů, prodloužila se denní doba řízení z max. 10 na 11hod., zkrátily se denní doby odpočinku na 9 hodin po celý týden ne jen 2x v týdnu. Politici dostali strach, že nebude co žrát a oni ztratí hlasy od voličů sto vše v rámci celé EU. Hlavně, že odsouhlasili kontroly dodržování doby řízení a odpočinku z 28 na 56 dní zpětně. Celá EU jak teče do bot tak po kom dupeme, ale životně ho potřebujeme… Číst vice »

Partneři

Škoda transportation