Ministerstvo odmítlo Vodu z Tetčic, tramvajová trať na Kamechy nemusí do procesu EIA

Brno, pohled na Bystrc od tramvajové trati. Pramen: dokumentace EIA/Ecological Consulting a.s.Brno, pohled na Bystrc od tramvajové trati. Pramen: dokumentace EIA/Ecological Consulting a.s.

Záměrem města je prodloužení tramvajové tratě z dnešní konečné stanice Ečerova v Brně-Bystrci na sídliště Kamechy.

50 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Codycheck

Co je na tom tak složitého.
Trať má vést pod pozemky, kterou vlastní firma REKO a.s., což je vlastně developer, který vybudoval sídliště „Pod Chvalovkou Brno – Bystrc“ a „Kamechy II Brno – Bystrc“ a asi má nějaký plány s pozemky a developerské firmě nějak kazí plány, kde má vést trať
https://imgway.cz/4Hbk/Reko-a.s..jpg
A Ing. Josef Dvořák ze sdružení má ateliér P.I.F. a asi se nějak na sídlišti angažoval nebo se znají z hospody s majiteli REKO a.s.

mauriicio

Je fajn, že „už se nejde odvolat“

Takže už jen dovolání, kasační stížnost, žaloba, podání k evropskému dvoru a pozvání [země] vojenských jednotek pro podporu ekologie.

Janek

Voda z Tetčic – to se chystají šaliny jezdit po Tetčicích?

Pavel Skládaný

Když bude Metrostav stavět v Košicích, také se budete ptát, zda jsou Košice v Praze???

A. Mikulka

Ne, Košice jsou u Tábora a Praha je u Lučence.

SYN

Ta zmiňovaná linka 54 bylo dobré spojení Bystrc-Žebětín. Pak to zabili tím že to nechali 10minut kličkovat uličkama mezi panelákama, úzkýma, do pravého úhlu, s divoce parkujícími (=zavazejícími) auty. Někdo ušetřil na ceně bydlení, a pak to tak dopadá. Měli tam nechat kličkovat minibusy a ne „dálkovou“ linku…
Na ty Kamechy nechají jezdit všechno, nebo některé linky úsporně zaříznou na některé z předchozích smyček?

M M

Podle vás je snad 54 nějaká „dálková linka“?

Frantík

Asi myslí dálkový autobus.
Nešoto veřejnost mi přijde trochu zmatená… předevčírem a dnes jsem viděl používat výraz „zastávka“ když autoři mysleli přístřešek…

SYN

Jo, docela jo, není to jen „přibližovadlo“ z Kamechů k uzlu Zoo, ale právě jede i dál, a tak ten klikyhák zamrzí. A není za ni alternativa, jinak se dá jet jen „přes půl města“.

robert

Snažím se vcítit se do Vody z Tetčic. Snažím se pochopit Dvořákovu mentalitu. Ale ať to beru z jakékoliv strany, nechápu jeho snahy. Nedokážu to. Nevím, co tím sleduje. Nevím, čeho tím chce dosáhnout. Nevím, proč zbytečně nasírá lidi.

Jirka

Možná opojení vlastní mocí. Má moc blokovat stavby, všechno co chce. Možná má na tom i byznys.

robert

Copak se na tom dá vydělat?
Docela mě zaráží, že připomínkou, jakou lze stavbu zastavit, nelze stavbu stejným způsobem rozjet.

Luděk

Ten člověk se nedá pochopit protože někdo kdo místo elektrifikace tratě Brno – Třebíč navrhuje zrušení a vybudování cyklostezky je prostě magor.

xyz

– Ne Brno – Třebíč, ale Brno – Zastávka.

– Naopak proti revitalizaci Zastávka – Okříšky (reálně Zastávka – Třebíč) nepodal jeho „spolek“ žádnou námitku.

– Tvrzení o vybudování cyklostezky není jeho autentickým tvrzením, ale zprostředkovaně vyřčeným z úst mluvčí SŽDC, s.o., viz „SŽDC obdržela podobnou reakci. „Při dotazu na zástupce Vody z Tetčic, co by si představovali, aby přestali stavbu blokovat, odpověděli: ‚Zrušte trať na Jihlavu a udělejte z ní cyklostezku.‘ Na toto už naši zástupci opravdu neměli jak reagovat,“ doplnila Šubová.
Zdroj: https://www.idnes.cz/brno/zpravy/stavba-koridoru-brno-zastavka-u-brna.A170112_092839_brno-zpravy_mav

Přičemž lze namítnout, že tisková mluvčí protistrany nemusí být věrohodným „zprostředkovatelem“ těchto slov.

Pavel

Takže ministerstvu to trvalo rok, než rozhodl? To je fakt rychlost 🙁

Jirka

No. mluvit o vlivu na přírodu uprostřed sídliště…Tak nějak souhlasím s Brnem, že tam fakt žádný problém není.

Axer

Životní prostředí není jen příroda

Honza

Jen vidím, že proti něčemu je Voda z Tetčic, tak podvědomě daný projekt kvituji a přeji si, aby byl hotov co nejdříve. Tito škůdci mající byznys z procesních námitek a sebeabsurdnějšího zdržování a napadání čehokoliv, to je neskutečné zlo.

Ibragim z Bastru

Nehezky mluvíte o panu Dvořákovi…..

Jirka

Nehezky mluvíš o sloníkovi, takhle se sloníka nezbavíš. 😀

robert

Ultratupec Dvořák zatím neprospěl žádné dobré věci. Proč o něm mluvit hezky?

Nekdo

tak třeba mu lze poslat klíčenku. nebo alespoň hezkou písničku. nebo jít tam osobně (https://rejstrik-firem.kurzy.cz/22678956/voda-z-tetcic-z-s/) a popřát ke svátku, Pepa bude co nevidět…

SYN

Je to hodně rozšířený názor…

původní Jakub P

Podle tohoto magora se fakt nic nepozná, on se snaží blokovat úplně všechno, takže jeho cílem jsou jak prospěšný stavby tak takový, u kterých by opravdu bylo lepší, kdyby neprošly.

Pavel Skládaný

Neříká se mi to dobře, ale v tomto směru za komunistů bylo líp. Tenhle člověk by byl dávno zavřený za sabotáž a vlaky by elektricky jezdily z Brna až do Českých Budějovic.

Kamui

Na OpenRailwayMap.org je v Brně zakreslena spousta plánovaných tratí. Má to nějaký reálný základ, nebo je to jen nějaká šotošílenost?

p73

Co jsem tak lehce nakoukl tak většina by měla být z územního plánu města brna.

lsp

Tramvaj na Vinohrady nebo na jih Černovic? To je v územním plánu?

HonzaP

Šalina na Vinohrady v připravovaném územním plánu je, trať do Černovic jsem nenašel.

SYN

Ty Vinohrady mi připadají jako šílený sen… ne že by to bylo k ničemu, ale za ty prachy (=délku)… napřed hang, pak území nikoho, pak zajímavá sjížděčka a zase rozbočka s tratí linky 8, pak po odlehlém okraji Líšně, a pak závlek na hlavní náměstí… spooousta problémů (samozřejmě, s dostatkem peněz se dá řešit skoro všechno).

Ondra

Konečně! Teď ještě vyřešit TT ze Stránské skály do Líšně…

Tomáš Gottschalk

Tam by stačilo držet se striktně obnovy původní trati, která papírově stále existuje a černým stavebníkům nakakat do pusy.

HonzaP

A jednokolejka vs. dvojkolejka?

Pavel Skládaný

Nechat to jako dvojkolejku, v části úseku tam (obě) koleje dokonce dosud leží. A v depozitáři Technického muzea čeká více než 100 exponátů na vyjetí na trať.

Luděk

No až na to že ne všechny mají správný rozchod nebo polaritu a stav většiny je poměrně tragický takže těch cca 20 vozů co jsou provozu schopné by se ale nemuseli z Líšně převážet na kamionu kdyby ta trať fungovala

Pavel Skládaný

Jistě, to byla mírná nadsázka. I těch dvacet vozů stojí za to, aby tam byly koleje.

Ondra K.

Trať sice papírově existuje, ale z hlediska povolovacích procesů se jedná o novou stavbu bez ohledu na trasu.

PvvS

No ještě že ten jednočlenej spolek ekoteroristy zas prohrál..

Ondra K.

Prohrál bitvu, ale válka definitivně skončí až vydáním stavebního povolení, které nabude právní moci.

Kebab

V téhle zemi až uvedením do provozu, viz obchvat FM.

Paolo

Znovu eko dobytek…. smradici bus kazdou chvili je lepsi jako tram… logika ala IQ hojdací kůň

Zdrasa

Pak to není ani eko, když bojují proti ekologické dopravě. Pak to jsou prostě jen obstrukční otravové, mám-li zůstat slušný.

mgr.pavel

On nemá s ekologií nic společného, neberte jej jako ekologickou organizaci.

Ekologická organizace by neblokovala rozvoj MHD, anebo by nenavrhovala (jako tento pííp v minulosti) místo rekonstrukce železnice její zrušení a nahrazení cyklostezkou..

Ten pán je psychopatický úzce profilovaný škodič jakémukoliv infrastrukturnímu projektu, do kterého se pustí. Ten nemá s ekologií společného nic.

Pavel Skládaný

Kdo vůbec rozšířil fámu, že jde o nějakou „ekologickou organizaci“? Tohle je profesionální obstruktor všeho.

Paolo

Papír unese hodne

Jiří 3

Kde všude vodník z Tetčic ještě nestrčil nos?

Pája

A nemohl by jít škodit víc na východ? “ „Speciální vojenská operace“ se s ekologií moc neshoduje a vliv na životní prostředí určitě má.

Václav

Putin by se s ním nemazal. Poslali by ho postrkem na Sibiř.

Pavel Skládaný

Řečeno správnou terminologií, „poskytnul by mu bratrskou internacionální pomoc“.

SYN

No a tím by to bylo právě vyřešené…