Ministerstvo odmítlo spolky a obce a potvrdilo umístění obchvatu Kladna

Silnice I/61, ilustrační foto. Pramen: ŘSDSilnice I/61, ilustrační foto. Pramen: ŘSD

Novostavba silnice I/61 o délce přes pět kilometrů bude zároveň fungovat i jako spojka dálnic D6 a D7.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miro Novak

Kdyz opakujete po RSD ze to bude „spojka dslnic D6 a D7“, tak se prosim zamyslete, kdo by mezi obema dalnicemi tudy prejizdel…

Jiný Petr

Pokud to ŘSD nestaví jako spojku mezi D6 a D7, tak pak ta silnice nemá vůbec žádný smysl (pro Kladno, možná tak pro Přítočna) a nic se nestane, když se nevybuduje. Ta silnice naopak ten tranzit okolo Kladna přitáhne – přesně jako spojka mezi D6 a D7

Jen Jdu Kolem

Škoda že se asi nikdy nedočkáme přesunutí vlaku jižně od dálnice, blíže k městu Unhošť. „Přitočňáci“ by to ani nemuseli zaznamenat a takhle by vlak mohl obsloužit vícero lidí.

Miro Novak

vlak by chtelo spis prisunout do Kladna – Krocehlav

Juraj

Takže klasické: „Chci si z domu pohodlně najet rovnou na dálnici, ale nechci další silnici u domu.“

Historicky holt osídlení vznikala u cest, jinak by to nedávalo smysl. Jenže časem se ty cesty pro povozy změnily na silnice s hustým provozem, který teď projíždí středem obce/města. A tak stavíme obchvaty, abychom ten problém odčinili, jenže co obchvat, to miliarda, takže to nejde všechno najednou.

Jiný Petr

Obecně možná ano, Ale ve vztahu ke Kladnu, je ten Váš komentář úplně mimo. Kladno totiž nevzniklo u žádné cesty, středem města žádná silnice, která by vedla tranzit, nevede. A to co se staví není obchvat Kladna – max. tam Přítočen a Dolan.

intrus

Nechápu tu turbookružku před Dolany z jihu

Béďa Havránek

Trochu mě zarazil pojem turbo neboli spirálový kruhový objezd. Snad je normální jezdit po spirále na všech kruháčích s dvěma a více pruhy, nebo je to v této zemi jinak?

Béďa Havránek

Vy co dáváte mínusy, vysvětlete mi to prosím. Já jezdím v případě dvou a více pruhů po spirále všude a vždy (v Británii je to dokonce povinné) a nikdy to nezpůsobilo žádnou kolizní situaci nebo nedorozumění. Na co by ty kruháče ty dva a více pruhů měly? Když v Evropě jedu doprava, vjedu na kruháč v pravém pruhu, když rovně nebo doleva, tak v příslušném vnitřním. Je to nejlogičtější a nejplynulejší.

petr.sladek

Samozřejmě mate pravdu, jen to v Česku ve většině případů nefunguje a kvůli tydýtům, kteří potřebují objet celý objezd vnějším pruhem, je sjíždění z vnitřního dost nebezpečné..

Béďa Havránek

Mně to funguje všude a ve všech případech. Těchto tydýtů si všímám, ale nedělají mi problém. Buď je na kruháči přejedu a zařadím se před ně, nebo se řadím za ně. Jsou otravní, ale ne nebezpeční.

Rohlík

Nevím, k čemu je pod Dolany ten turbo kruháč, zbytečně se bude muset hlavní proud aut brzdit a do Dolan by se dalo pohodlně jet přes Přítočno.

Taky David

Ono je to z nákresu v infoletáku trochu zavádějící. Ale stávající napojení Malého Přítočna po stávající silnici I/61 bude zrušeno se stavbou „rychlodráhy“. Tudíž kdyby se turbo kruháč pod Dolany zrušil, museli by všichni kdo jedou do Dolan (dále směr Hostouň) a do Malého Přítočna jezdit až přes ten další kruháč.

Koro

Koukám na to už hodinu a přemýšlím, v čem to Kladnu má ulevit.

petr.sladek

Vnímám to stejně. Uleví se maximálně lidem v Pritocnu a nejspíš i lehce Unhostske ulici.

Ladislav

A o tom to je….ulevit. Přítočny denně projede více jak 12 tis. aut…..

Zdenka Pospíšilová

A my na Unhosstske u kruhace a v Pritocne nemáme nárok na klidnější bydleni?A kde bydlíte Vy?Ten hluk a kulturu bydlení bych Vám dopřàla.

marek hudec

aby to mělo smysl, muselo by se to natáhnout zhruba tudy
https://mapy.com/s/navufujaru
a napojit na D7 v exitu 9

Václav Škvára
SYN

Tolik práce, a do Prahy to bude dál? To je hrozně překombinované…

Miro Novak

neulevi nijak

Jiný Petr

Kladnu to nijak neuleví. Transit Kladnem (a už vůbec ne centem) nejezdí – co by tu taky dělal. Smysl té silnice je hlavně ve spojce mezi D6 a D7