Ministerstvo odmítlo spolky a obce a potvrdilo umístění obchvatu Kladna
Silnice I/61, ilustrační foto. Pramen: ŘSD

Novostavba silnice I/61 o délce přes pět kilometrů bude zároveň fungovat i jako spojka dálnic D6 a D7.

Novostavba silnice I/61 o délce přes pět kilometrů bude zároveň fungovat i jako spojka dálnic D6 a D7.
Kdyz opakujete po RSD ze to bude „spojka dslnic D6 a D7“, tak se prosim zamyslete, kdo by mezi obema dalnicemi tudy prejizdel…
Pokud to ŘSD nestaví jako spojku mezi D6 a D7, tak pak ta silnice nemá vůbec žádný smysl (pro Kladno, možná tak pro Přítočna) a nic se nestane, když se nevybuduje. Ta silnice naopak ten tranzit okolo Kladna přitáhne – přesně jako spojka mezi D6 a D7
Škoda že se asi nikdy nedočkáme přesunutí vlaku jižně od dálnice, blíže k městu Unhošť. „Přitočňáci“ by to ani nemuseli zaznamenat a takhle by vlak mohl obsloužit vícero lidí.
vlak by chtelo spis prisunout do Kladna – Krocehlav
Takže klasické: „Chci si z domu pohodlně najet rovnou na dálnici, ale nechci další silnici u domu.“
Historicky holt osídlení vznikala u cest, jinak by to nedávalo smysl. Jenže časem se ty cesty pro povozy změnily na silnice s hustým provozem, který teď projíždí středem obce/města. A tak stavíme obchvaty, abychom ten problém odčinili, jenže co obchvat, to miliarda, takže to nejde všechno najednou.
Obecně možná ano, Ale ve vztahu ke Kladnu, je ten Váš komentář úplně mimo. Kladno totiž nevzniklo u žádné cesty, středem města žádná silnice, která by vedla tranzit, nevede. A to co se staví není obchvat Kladna – max. tam Přítočen a Dolan.
Nechápu tu turbookružku před Dolany z jihu
Trochu mě zarazil pojem turbo neboli spirálový kruhový objezd. Snad je normální jezdit po spirále na všech kruháčích s dvěma a více pruhy, nebo je to v této zemi jinak?
Vy co dáváte mínusy, vysvětlete mi to prosím. Já jezdím v případě dvou a více pruhů po spirále všude a vždy (v Británii je to dokonce povinné) a nikdy to nezpůsobilo žádnou kolizní situaci nebo nedorozumění. Na co by ty kruháče ty dva a více pruhů měly? Když v Evropě jedu doprava, vjedu na kruháč v pravém pruhu, když rovně nebo doleva, tak v příslušném vnitřním. Je to nejlogičtější a nejplynulejší.
Samozřejmě mate pravdu, jen to v Česku ve většině případů nefunguje a kvůli tydýtům, kteří potřebují objet celý objezd vnějším pruhem, je sjíždění z vnitřního dost nebezpečné..
Mně to funguje všude a ve všech případech. Těchto tydýtů si všímám, ale nedělají mi problém. Buď je na kruháči přejedu a zařadím se před ně, nebo se řadím za ně. Jsou otravní, ale ne nebezpeční.
Nevím, k čemu je pod Dolany ten turbo kruháč, zbytečně se bude muset hlavní proud aut brzdit a do Dolan by se dalo pohodlně jet přes Přítočno.
Ono je to z nákresu v infoletáku trochu zavádějící. Ale stávající napojení Malého Přítočna po stávající silnici I/61 bude zrušeno se stavbou „rychlodráhy“. Tudíž kdyby se turbo kruháč pod Dolany zrušil, museli by všichni kdo jedou do Dolan (dále směr Hostouň) a do Malého Přítočna jezdit až přes ten další kruháč.
Koukám na to už hodinu a přemýšlím, v čem to Kladnu má ulevit.
Vnímám to stejně. Uleví se maximálně lidem v Pritocnu a nejspíš i lehce Unhostske ulici.
A o tom to je….ulevit. Přítočny denně projede více jak 12 tis. aut…..
A my na Unhosstske u kruhace a v Pritocne nemáme nárok na klidnější bydleni?A kde bydlíte Vy?Ten hluk a kulturu bydlení bych Vám dopřàla.
aby to mělo smysl, muselo by se to natáhnout zhruba tudy
https://mapy.com/s/navufujaru
a napojit na D7 v exitu 9
plány na to existují – https://www.mestobustehrad.cz/meu/dokumenty/b.2.3.1-situace-orto-varianta-1.pdf
Tolik práce, a do Prahy to bude dál? To je hrozně překombinované…
neulevi nijak
Kladnu to nijak neuleví. Transit Kladnem (a už vůbec ne centem) nejezdí – co by tu taky dělal. Smysl té silnice je hlavně ve spojce mezi D6 a D7