Ministerstvo našlo způsob, jak zakázat cizincům v Česku taxikařit
Naháněč taxislužby na letišti. Foto: Zdopravy.cz

Kontroly taxikářů policií už nebudou navázané čistě na bezpečnost. Povolení dostanou jen ti s řidičákem z EU.
S boltem/uberem sem se toho něco najezdil, a bál sem se 1x, a to řídil čechjakpoleno.
Jinak u nás v Plzni jezdí dost Ukrajinci, ale většina stále Češi přivydělávající si po večerech.
Já už s Boltem nejezdím. Nějaký Uzbek nebo co to bylo nás na Barrandově málem zabil. Nedal přednost popelářům a ti se jen zázrakem vyhnuli.
Jo. Jezdí se tu bezohledně. Řidiči prostě neberou v potaz, že se musí přizpůsobit provozu jako jinde 😄
Je k pobavení, jak liberalizace „taxi“ trhu nese své legislatviní ovoce. Samozřejmě až se ozvou nejvíce zasažená města. Kdyby to byla záležitost venkova „čti dále na východ než Praha-východ“, tak se to nebude upravovat vůbec….
Je pravda, že by to nějakou regulaci chtělo, to že řidič neumí česky je mi jedno, má řídit a né si povídat. A domluvit se dá vždycky nějak. Horší je to s kvalitou řízení, porušování předpisů a stres, protože honěj zakázníky a čas aby vydělali.
A polovina jich neplatí daňe
Něco jako řemeslníci?
Ve mně se sváří dva pohledy na věc: jednak ten čistě zákaznicko-ekonomický, kdy např. ceny z mého bydliště na/z letiště teď stojí polovinu toho, co dříve (jezdím min.1x měsíčně, po výrazném poklesu cen taxi a současném zdražení GoParkingu se mi již nevyplatí jezdit na letiště svým autem) a některé cesty po městě jsou natolik levné, že už si kvůli nim také neberu vlastní auto; a pak ten externí, kdy je naprostá pravda, že řidiči zejména Boltu řídí balkánsko-středoasijským stylem, čára -ečára, zákaz-nezákaz a v krajním případě i červená -ečervená. Debaty o vykořisťování jsou naprosto mimo mísu-ty řidiče to v první… Číst vice »
Všechno se zdražuje PHM,údržba,chleba školkya pod.Je to úplně normální tak nechápu proč se tady najednou objeví něco za levno.Vždy co je levné je podezřelé.
Osobně Bolt ani Uber ze zásady nevyužívám, a nechápu kdo do toho dobrovolně sedne, těch pár ušetřených desetikorun se Vám pak bude náramně hodit při vymáhání odškodnění z nadnárodní firmy se sídlem někde v Estonsku, až s Vámi nějaký Hasbula z Uzbekistánu (a to ještě v tom lepším případě) vjede pod tramvaj, jako se to stalo včera na Olšanské.
Tohle je druh dopravy pro dobrodruhy. Zlatý český taxikáři.
Každý řidič taxislužby musí splňovat pravidla Jaké jsou požadavky pro získání licence? Získání licence pro provozování taxi služby s sebou přináší řadu výhod a otevírá dveře do světa podnikání s flexibilní pracovní dobou. Ačkoliv se požadavky mohou v jednotlivých městech a obcích mírně lišit, obecně platí, že žadatel musí splňovat několik základních kritérií. Mezi ně patří například vlastnictví řidičského průkazu skupiny B s delší platností, čistý trestní rejstřík a absolvování zkoušky z místopisu daného města či obce. Tato zkouška prověří vaše znalosti o ulicích, památkách a důležitých bodech v oblasti, kde chcete taxi služby provozovat. Úspěšné složení zkoušky je tak… Číst vice »
To vám napsal ChatGPT?
Od 100 korun 25 jsou pro Bolt,6 km za 75 korun!!!
Zastavte to už někdo. Je to 14 dní co nás na letiště vezl cápek z Indie. Normálně cesta trvá do 20 min teď hodinu a 5 min.
Ani slovo česky a místo tunelem z Radotína nás vezl tunelem Blankou a přes Pražský hrad. Ověřoval jsem si i jestli tam třeba není nehoda a nebyla. Na mou otázku v angličtině proč jede centrem Prahy jsem dostal odpověd že on tu cestu zná takhle.
Zastavit to můžete nevyužíváním pseudotaxi, pokud nepomůže stížnost na „platformu“ (čili plošinu :)).
Tak proč s tím jezdite?
U nás SME banánová republika takový bordel co je tady nemají ani v Nigerii
Ono to je těžké. Jsou města, jako třeba Opava, kde stále alternativní taxislužby jako Bolt nebo Uber nefungují. Jezdí tam tedy jen „zavedené“ ryze české taxislužby. A jaká je situace? Ano, místopis místní taxikáři znají dobře. Ale cena na webu taxislužby je jiná než poté účtuje řidič, účet z taxametru jsem ještě asi neviděl, naopak jsem zažil natažené kilometry, kartou zaplatit je možné tak 50:50… a tak bych mohl pokračovat. Takže i když nefandím Boltu nebo Uberu a vnímám jejich negativa, bohužel, čeští taxikáři si za to mohou sami. Pozdravuji například firmu „Mgr. Milan Carbol – Prima taxi Opava“.
Neznám situaci v Opavě, ale jsem na 90% přesvědčen, že pokud si zavoláte auto a v moment, kdy nasednete se domluvíte na ceně (důvod cena na webu), tak do taxametru řidič nastaví smluvní cenu a nebude to účtovat dle kilometru a čekání.
Co se účtenky týče…musíte si o ní říct. Já se třeba vždy ptám a jestli to chce jedno procento lidí, tak nepřeháním.
Mnohem lepší je, když se dozvíte cenu ještě před přivoláním vozu. A o to jde.
Jezdím v Praze u AAA a zákazník vždy ví cenu předem.
a nebo vám řekne že cena na webu je jen orientační, nezahrnuje čekačky, použití turba a podobně a tudíž máte smůlu
Tak zrovna v Opavě Bolt funguje, dokonce i méně známý Proud, kde víte cenu předem v aplikaci, Black white taxi. Milan Carbol je známá firma. Bohužel.
Nijak nerozporuji vaši zkušenost, jen.. zkusil jste někdy takové podvodné taxikáře nahlásit ČOI (či živnostenskému úřadu nebo kdo je má na starosti)?
Dokud cestující s těmi podvodníky jezdí a dozorov orgány o tom neví, tak jim to může procházet dál.
myslíte takhle nějak?
https://www.irozhlas.cz/regiony/taxikar-ktereho-svedsky-turista-nafilmoval-pri-podvodu-jezdi-po-praze-dal_201410060912_vkourimsky
Protože je tam slabá opozice nikomu zřejmně nekonkurují.V každém případě je to zánik klasické taxi služby.
Terminal na placení není povinný, čekáte na peníze a ještě vám strhnout peníze.cena je počítaná bez provozního čekání (zácpy, semafory atd)
Ono něco funguje? Tak to zregulujeme.
Kdyby to fungovalo, tak by řidiči nezačali dělat protesty. Na druhou stranu je vtipné, že právě ti řidiči, kteří teď protestují kdysi tvrdě volali po regulaci 🤣🤣🤣
A to taky můžu napsat, že taxíky fungovali, tak je zregulovali.
Máte bohužel jen jednotný pohled na věc
A skutečně jde o taxíky, jejichž řidiči protestovali proti divočině, nebo jen nadpis nesprávně označuje tzv. „sdílené“ (ale jinak čistě komerční) jízdy jako taxi?
Řidiči boltu udělali protest myslím nějak dva týdny zpět v pondělí. Bylo to v Praze a od rána do poledne. Bolt všechny tyto protestující řidiče zablokoval. Začal jsem na Boltu, po roce jsem přešel na Liftago a klobouk. Já vás všechny chápu, že chcete jezdit „zadarmo“. Jen vám říkám, že to není pro ty řidiče, za důstojných podmínek, reálné. Servis auta se zdražuje, nájem se zdražuje, jídlo se zdražuje. Bolt zlevňuje. Proto pak jezdí řidiči z cizích zemí, kteří třeba žijí na ubytovnách, pobírají dávky z vašich daní, podvádějí stát na daních (DPP), smrdí auta, palubovka jak na diskotéce. A… Číst vice »
Držím palce kolego AAA 514 Praha
Samozřejmě na každou službu,která se nazívá živností je možnost si stěžovat na prokázání ůčtenky.Na taxi konkrétně na magistrátu tamním odbor dopravy.
Já bych ještě k tomu dodal,tam kde máš vydanou žlutou kartu tak můžeš jezdit v tom daném městě a né, že si např.vyřídí kartu v Brně a pak jezdí po celé ČR.Jezdí v Brně zná to tam a pak jede jezdit do Prahy, protože v Brně jich je třeba o víkendu moc a mělo by to množství žlutých karet nějak regulováno a ne, že jich bude na půl milionové město 20 tisíc.
Myslím že můžeš kde koliv proto je v taxametru tarif mimo město.Novela zákona.Jenom jde o to jestli ti neudělají problém místní.
A kdo bude jezdit meziměsto, bude mít každý licence na všechna sousední města a lepší taxikáři i na vzdálená?
Žluté karty atd. beru na braní stopařů z toho města, stání na štatlu v daném městě, jízdu se zákazníkem „bus“pruhem, ale ať je možnost objednat si
Taxikařit v česku by měl jen ten, kdo udělá autoškolu v češtině.
ČR by mohla nastoupit na model Maďarska. Bolt i Taxi stejná cena. Nástupní sazba 3€, čekací doba 30 centů a cena za kilometr 1.2€. Buď objednáš v appce nebo z ulice. Nikdo tě neokrade. Mimochodem Budapešť cca 2 miliony obyvatel a udělených licenci je 6000. Praha je menší a těch licenci budou desítky tisíc. Žijeme v Kocourkově. Tahle novela moc nezmění. Měly by se zrušit flotily. Zaprvé taxikář nemá být „chudák“ s půjčeným autem, ale má mít své a druhak, ty flotily zaměstnávají na DPP (zákon ne 300h ročně max) a ti řidiči ti mají za dva měsíce a nikdo… Číst vice »
Ty máš nějakou nařízenou cenu ?
Nechápu tu otázku, můžeš to rozvést?
Nemá, ale on chce kartel.
Mnoho řidičů je pod flotilou z duvodů zapůjčení vozu a vnímá flotilu jako pujčovnu což se moc nezmiňuje a tito řidiči normálně odvádí odvody a daň z příjmů .Ale zase chápu,že ne každý jedná poctivě .Ono je pohodlnější napsat ,že flotila je špatně a že jsou pod ní Uzbekové atd….ale mnoho řidičů normálně jako já platí odvody konkrétně já platím sociální a zdravotní dohromady deset tisíc měsíčně a daň z příjmů a také insolvenci a funguji normálně .A takových je mnoho akorát se o nás nepíše .
Ano přesně tak, mnoho řidičů NEMÁ peníze na své nebo mají resty z minula a NEMOHOU si vzít leasing/úvěr. Proto využívají půjčení vozu. Tady není co k diskuzi, to je holý fakt. To, že bude nějaké procento poctivých je taky fakt, nicméně každý jeden řidič s půjčeným autem pod flotilou a zároveň zaměstnaný na DPP porušuje zákon a těch bude drtivé procento. Tak se asi shodneme, že by bylo mnohem jednodušší zrušit flotily jako celek, ať se zbavíme těch (minimálně 90% nepoctivých) než to zanechat a nechat si dal okrádat stát na daních kvůli těm jednotkám procent poctivcu. Chápu, že… Číst vice »
Nevím proč bych měl za cestu za, kterou v současné době platím okolo 100 Kč platit skoro 300 Kč…
Protože ta cena 100 není reálná. Podporuješ vykořisťování těch chudáků za volantem. Normálně bez emocí mi zkus říct, jak je výhodné pro řidiče jet třeba 6 km za 100 korun v hrubém.
Vždycky když je tu článek zmiňující cenu jízdy vlakem, najde se tu spousta chytráků co jezdí autem za 1,50/km…
Ano. Koruna padesát na kilometr je holý náklad pouze na naftu … kde máte servis, amortizaci, pneu, pojištění … a třeba výplatu?!
Vykořisťování chudáků, hm a on je někdo nutí tu práci dělat? Radši budu vykořisťovat než podporovat nenažranou taximafii.
Nenutí. Stejně jako záleží pouze na mém rozhodnutí, koho povezu ve svém autě. Pokud platím týdně auto, palivo, odvody nemohu si dovolit zapínat tarify určené pro sociálně slabé a to je Bolt Economy, Bolt a Uber X. Dříve se na sociálních sítích šířili informace o tom, jak čeští taxikáři okrádají zákazníky. Dnes jsou tam informace o tom, že pokud chcete jet Uberem nebo Boltem, tak rozhodně ne těmito levnými tarify, ale raději Uber Black nebo Bolt Premium. Protože pro vás vždycky přijede lepší auto a řidič, který vás nezabije během cesty, protože musí lítat, aby neumřel hlady. Takže opravdu nikdo… Číst vice »
No tak to se vlastně shodujete a všechno je v pořádku, ne?
Protože jet autem po Praze za stovku půl hodiny je fakt nesmysl. Spočti si benzin, plat řidiče a amortizaci. Je to prostě celý jeden velkej finanční podvod a fejk. Časem se tyhle pyramidový akciovky samy zhroutěj.
> Nikdo tě neokrade.
To zní až jako ironie, když uvážíme nedávné (a nejspíš stále ještě probíhající) excesy skutečných registrovaných taxikářů. Oproti tomu v aplikacích je vidět cena předem, taxikář ji AFAIK nemůže jednostranně změnit a tyto excesy nenastávají.
> Měly by se zrušit flotily. Zaprvé taxikář nemá být „chudák“ s půjčeným autem, ale má mít své
Proč? A řidič autobusu má mít taky svůj autobus a nemá existovat dopravce?
Jendo, řidič autobusu je zaměstnanec a je placen od hodiny (ve většině případů). Pleteš jablka a hrušky.
Ano, neokrade tě. Jelikož je cena stanovena státem a pokud si zákazník bude stěžovat, tak mu bude odebrána licence.
> Ano, neokrade tě. Jelikož je cena stanovena státem a pokud si zákazník bude stěžovat, tak mu bude odebrána licence. A že to tak dobře fungovalo, a třeba takoví Kluci z Prahy netočili pořád dokola o těch stejných taxikářích, jak okrádají. > Jendo, řidič autobusu je zaměstnanec a je placen od hodiny (ve většině případů). Pleteš jablka a hrušky. Asi nerozumím, co se snažíš říct. Taxikář také může být zaměstnanec. Možná je nedorozumění, co myslíš „půjčeným autem“ – interpretoval jsem to jako že mu „flotila“ půjčí auto a on s ním „na švarc“ / „na falešné DPČ/DPP“ jezdí. Ale možná… Číst vice »
Taxikář se ozval…
Jsem poctivý taxikář. Co je na tom špatného? Chci vést normální diskuzi, ale to ty očividně neumíš.
Špatný je především to, že chceš centrálně nařízenou cenu za taxislužby. Řízek má stát taky všude stejně?
Fajn, tak já jako potenciální zákazník taxikářů odpovídám, že kartelová minimální cena je hodně špatný nápad.
Souhlasím stejná cena stejná pravidla ale to je v rozporu platformy jak Boltu tak Ubru.Myslím že by klasický taxi mněl max vytíženost.
Zase jenom opatření na nic. Je otázkou času za jak dlouho si oběví autoškola která bude s řidičáky šmelit.
Zbytečné stanovovat maximální rychlosti na pozemních komunikacích, stejně to nikdo nebude dodržovat…
Vy, kteří píšete, že je Vám jedno s kým jedete a že Bolt a Uber je super…víte taky kolik je zákonem dána amortizace vozidla na km? Jediný, kdo totiž na té Vaší jízdě zbohatne je firma a ne řidič. Pochopte, že to není normální, aby řidič s půjčeným vozem udělal jízdy za 15000 a po zaplacení všeho mu zbyde nula. Jsou to otroci, kteří jsou za volantem i 300+ hodin měsíčně, aby něco vydělali. Od kdy je taxík něco běžného, že by vás měl vozit za 50 korun v noci od dveří ke dveřím? To přece není normální. Víte, co… Číst vice »
Že je to kvůli tomu, ať jezdí i lidé, kteří by normálně nejezdili. Tak až pro vás příště přijede zapáchající auto, tak to může být třeba tím, že před vámi jel bezdomovec, který vyzebral 40 korun a pak se svezl ze Smíchova do Holešovic.
Pochopte konečně že stejně jako se taxikář nestará za jak dlouho jsem si vydělal na cestu s ním a jestli mi zbude na jídlo, tak zas mě vůbec nezajímá kolik zbude jemu . Když si nic nevydělá , tak ať to nedělá. Když na taxík nemám nebo se mi zdá drahý, tak s ním nejedu. Thats all.
Zaprvé mi není úplně jedno, když se ve velkém podvádí a obchází systém a člověk, který by to chtěl dělat tak, jak se má, nemá šanci proti dumpingu vykuků, kteří odírají „své“ řidiče a krátí daně.
A další, ještě palčivější problém je, že ti řidiči, kteří jsou zvyklí na úplně jiný provoz s jiným přístupem k okolí, když jsou ještě tlačení k ježdění za takových podmínek, jsou potom nebezpeční okolí a neberou už ohled vůbec na cokoli… Což výrazně zhoršuje podmínky pro pohyb po městě i když taxíky vynecháte.
Pořád nevidím proč by nemělo stačit kontrolování existujících předpisů a je třeba vymýšlet jiné… i když teda ten EU řidičák vidím celkem pozitivně.
Ale vždyť to je úplně v pořádku. Nikdo nikoho nenutí jet taxikem 10km za 300 korun. Proto říkám, že taxi by mělo být něco navíc a ne, aby jste 10km jeli za 170 korun a ten řidič má 50%. Nejsem vůbec proti aplikacím, ulehčuje to život. Jen by se to mělo nějak nastavit a ne aby tady přišla firma, která díky dotacím začne dumpovat ceny tak brutálně, že jsou vlastně nespokojení i „jejich“ řidiči. A jediný, kdo je spokojený je zákazník a vlastně i ten dá špatné hodnocení, když se mu něco nelíbí. Taxi nemá být na každodenní ježdění do/z… Číst vice »
Tak jasně, oni sem jezděj z Uzbekistánu aby si tu nic nevydělali…
Nikdy jsem nemel problem s Boltem a jsem za tu sluzbu rad. V moji socialni bubline se tomu rika ‚jet s Uzbekem‘ a nikomu to nevadi, stejne se nechci s ridicem vykecavat. Jestli to zakazou, nebudu z toho nadseny
Chceš ušetřit!!! Ale že tě může zabít nebo někoho jiného, to že nezajímá!!!Jseš prostě ubohý člověk
Upřímně je mi jedno odkud ten řidič je. Pokud z aplikace pochopí, kde mě má vyzvednout a kam odvézt, stačí mi to.
Není mi ale jedno, když jsou ti řidiči zvyklí na provoz s minimem pravidel a ještě tlačeni systémem, aby jezdili na hraně a extrémně unavení. Sednout si k nim do auta pravda nemusím, ale po městě se pohybovat potřebuju a nechci, aby mě přitom ohrožovali…
tu a tam maji trochu problem
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/nehoda-tramvaj-osobni-auto-bolt-zraneni-vysetrovani-policie-praha-olsanska.A250413_155817_praha-zpravy_zdo#utm_content=freshnews&utm_term=nehoda%20praha&utm_medium=hint&utm_source=search.seznam.cz
Je na tom případu něco specifického pro taxi-netaxi, nebo to má být „ostatní vozidla přece nebourají“?
Vrátit zpět zkoušky a nebo zpřisnit pravidla ,,minimálně 2 roky pobyt v ČR 2 roky český řidičák a český jazyk aspoň na úrovni,,a ne tahle komedie a hlavně vláda by měla přestat brát úplatky
Ano přesně tak !
Co má vláda (a případně uplatky vládě) společného s přidělováním taxikářských licencí?
A když jsem na to upozornoval, že u Boltu nejdi plno UK, tak mi novinky.cz vymazali komentář.
Asi proto, že UK = United Kingdom, a tam jsou taxikáři a řidiči MHD daleko barevnější než u nás.
Trochu mimo téma, ale máte někdo info o tom jak to jde indickým řidičům u RegioJetu? Před dvěma měsíci jsem četl že naberou kolem 150 řidičů z Indie, Sýrie a podobných zemí. Přecijen u nich se jezdí trošku jinak – viz youtube, to je nářez…
tu a tam maji nejakou lehkou bouračku
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/nehoda-tramvaj-osobni-auto-bolt-zraneni-vysetrovani-policie-praha-olsanska.A250413_155817_praha-zpravy_zdo#utm_content=freshnews&utm_term=nehoda%20praha&utm_medium=hint&utm_source=search.seznam.cz
omylem jsem to dal k tem Vašim indum pardon
Tak určitě, to akorát tak zajistí úplatky slovenským, rumunským a bulharským zkušebním komisařům.
Že by konečně vyhrál zdravý rozum? Děkuji Mirek
Ano,tam je větší korupce!
Kdežto čeští komisaři jsou neúplatní, jasně!
Přikládám dvě historky se sovětskými řídící ubru v Praze. Byly to moj dvě noční jízdy dva dny po sobě. První na mě mluvil výhradně rusky, neuměl jediné slovo anglicky nebo česky a podle všeho se mě celou cestu ptal kudy má jet. Dotazy jsem nechápal, protože mi to ukazoval telefon. Druhý den podobně jazykově vybavený řidič, který během jízdy několikrát usnul (viděl jsem jak se mu za zavíraly oči). Takže ani, chtělo by to změnu.
A to chcete! Že vám zabije dítě, nebo někoho z rodiny!
že bychom se konečně dostali alespoň prstíčkem do civilizace? V taxislužbě tu probíhá okupace jak v osmašedesátém….
Seženou si EU řidičáky a na Balkáně vznikne pár dalších vil z úplatků.
Takže to necháme být, jo ?
no, můžeme vystoupit z EU 🙂
Myslím, že to dopadne stejně, jako když onehdá kontrolovali němečtí policajti rumunský autobus plný moldavských řidičů rumunské pobočky firmy Ewals, vezoucí řidiče na holandskou základnu do práce. Všichni moldavští řidiči měli rumunský řidičák se stejným číslem.
Bolt jsem využil jednou, ale to byl můj český kamarád. Jinak si všímám, jak si řidiči Boltu osvojili styl jízdy a způsob parkování od ostatních civilních řidičů. Děs a hrůza. 👎
BOLT a podobné aplikace jsou nadnárodní firmy, ( BOLT například někde z Estonska ) které zaměstnávají „otroky“. V nových městech svůj provoz výrazně dotují, jezdí „pod cenou“ a až odstraní klasické TAXI, tak ceny zvedají. Počítejte. Jezdili by jste trasu cca 5 km ( musí se počítat do nákladů i cesta zpět, takže cca 10 km ) za 80 Kč ? Cca tři taková „rita“ za hodinu. Kolik bude čistý zisk ? ( Výplata ) A počítejte nejen pohonné hmoty, ale i náklady na údržbu, pojistné, které je mnohem vyšší, než pro normální auta. A další náklady.
No oni nikoho nezaměstnávají, což je součást problému. Ti řidiči jsou oficiálně dodavatelé (nebo max. zaměstnanci nějakého dodavatele), aby za ně platforma měla co nejmenší odpovědnost. Ty platformy navíc chytře využívají psychologie a „gamifikace“ aby si ti řidiči (často opravdu ze zahraničí neznalí místních poměrů včetně těch souvisejících s pracovními poměry, zdaněním, atd.) nevšimli, jak špatně jsou placení a kolik jim spolknou povinné náklady, které platí za půjčené auto, provize platformě, atd. Což je tlačí k tomu, aby toho odjezdili co nejvíc. Zisk z toho jde platformě, půjčovnám aut a dalším zprostředkovatelům, rizika z agresivní jízdy na hraně nebo za… Číst vice »
Což je mi jako občasnému zákazníkovi úplně buřt . Moje jedna noční jízda na letiště jednou za deset let neuživí žádnou firmu a příště holt pojedu zase s někým jiným, kdo bude nejlevnější nebo prostě po ruce.
Nejak nechapu co je mysleno coustou zpet…
Asi to že jediné místo odkud je schopen sehnat rita je „výchozí“… zaseknuté uvažování v časech „štaflů“…
Když vezete někoho o půlnoci ze soboty na neděli z centra na vesnici za Prahou, co nastane dál? Buď tam budete čekat nejmíň do pondělního rána nebo pojedete zpět prázdný.
Klasické taxi zlikvidují jak, že se potom není schopné („ze dne na den“) vrátit když cena zase vzroste? Ale jako ano, chápu že některým v rámci konkurenčního boje kazí zisky, to by asi málokoho potěšilo ale to moc nezajímá cestující…
Považuji tento nápad, za velice prospěšný pro bezpečnost na silnicích.
Používám Bold nebo Uber a nikdy žádný, problém dobrá cena a kvalitní služba
Boldem jste určitě nikdy nejel,vždyť ani nevíte,jak se tato přepravní společnost jmenuje.
Jseš takový „drž hrešle “ ne?
Bold? To je nějaká novinka?
Točit volantem dokáže cvičená opice, ale dinosauři z devadesátek že sebe dělaj nepostradatelný cech, sbohem Bolt za 80,- po celým Brně
BOLT za 80 Kč po celém Brně ? Podnákladové ceny. Počítejte třeba cestu 5 km za 80 Kč. Musíte počítat i „prázdné km bez zákazníka. Nejen cena pohonných hmot, ale i cena za údržbu auta, pojištění, které je ze zákona několikanásobně vyšší, než u normálního auta , daně, sociální a zdravotní pojištění …….. Proto většina řidičů to dlouho nedělá, tím pádem vysoká fluktuace , …..Nedodržování pravidel silničního provozu a bloudění je další věc. Z pěti objednávek mně BOLT přijel jen jednou. I přes zadání přesné adresy i s číslem popisným, kroužil okolo, ale před dům nedorazil, i když jednou projel… Číst vice »
primitiv vidí jen to, za kolik mu doma vychází km v palivu. Co chcete bezmozkům vysvětlovat??
takže konec zážitkových jízd fast and furious s bonusem výuky konverzace pomoci překladače v telefonu?
Je to tak, mě už mnohokrát ohrozilo auto boltu a podobných, a nakonec jsem zjistil, že ho řídí nějaký čmoud.
Až na tu nadávku stran vzhledu, ta byla úplně zbytečná. Svůj vzhled a původ si nevyberete.
MD a MV léta tvrdě spalo, ale na nás si vždycky najdou metr i s nesmysly EU, docela by mě zajímala legislativa v jiných státech EU. Demolice vstávat, budou volby! 😉
Konečně přišli na to, že s osobním vozem se musí jezdit jinak, než s tankem. Recertifikace řidičských průkazů by měla být rozšířena na všechny řidiče s dlouhodobým pobytem v ČR. Kolik peněz by to přineslo do rozpočtu municipalit. Třeba na platy kuchařek, školníků a uklízeček.
Tenhle požadavek přinese nový peníze akorát tak rumunským municipalitam. A školníky a kuchařky platí kraje.
Zase přišli s křížkem po funuse…
V r.2008 jsem jezdil v Anglii jako řidič…. a podmínka byla, že jsem si musel na DVLA vyřídit anglický řidičský průkaz!
V USA chce Uber, aby měl člověk řidičák rok v daném státě (nikoli jen kdekoliv v USA).
Osobně bych zde lidem bez řidičáku z EU zakázal řídit, vyjma krátkodobého pobytu.
To samé řidičum kamionů.
A k čemu prosím slouží mezinárodní řidičský průkaz?
Ptám se jako věci neznalý (který si jej pořídil před lety, když jsem na služební cestě po USA potřeboval řídit auto – což bylo takto bez problémů).
Chápu, že kdyžnějaká tramtárie s pěti auty v celém státě vydá meziárodní řidičský průkaz, tak to nijak neprokazuje znalost z českých předpisů ani schopnost řídit. Spíš se ptám na smysluplnost mezinárodního řidičáku jako takového.
Oldřich jasně píše „vyjma krátkodobého pobytu“.
Mezinárodní řidičák funguje jako překlad toho národního do jednotného formátu/jazyka a zároveň potvrzuje, že vydávající stát je signatářem Ženevské nebo Vídeňské úmluvy. Platí 1 nebo 2 roky (podle které úmluvy) a vždy pouze spolu s tím národním. Je to jen „překlad“, ne samostatný doklad.
A obecně je mnoho států, kde řidičák vydaný v EU stačí a mezinárodní ani nechtějí vidět (díky standardizaci toho EU řidičáku ho pochopí i bez překladu).
Základní použití jsou krátkodobé cesty do zahraničí. Každý stát si určuje, jak dlouho se zahraničním dokladem můžete na jeho území řídit.
Jestli je někdo ochotnej sem přijet dělat z Uzbekistánu, tak nějakej úřední vos@r snese, ale musí to mít rozumně danej rámec, typu:
tohle si doma vyplň, tady máš e-learningovej kurz autoškoly, dvanáctýho přileť, čtrnáctýho máš zkoušku a když ji uděláš, šestnáctýho dostaneš papíry a můžeš rovnou jezdit. Na týdny a měsíce trvající pakárnu se každej vybodne.
Jenze toto uz je davno zakazane, viz https://policie.gov.cz/clanek/ridicske-prukazy-cizincu-ze-zemi-mimo-eu.aspx
Jak moc se to opravdu vymaha (ma policie pri bezne silnicni kontrole vubec pristup do prislusnych databazi?), neumim posoudit
Správně, český řidič může jezdit všude (a ta pověstná schopnost čechů v cizích jazycích, v EU silně podprůměrná) a sem nám cizí nesmí!!
No ale oni tu na svůj národní řidičák jezdit mohou, pokud tady nejsou déle jako 185 dní v roce…. Pak to musí vyměnit…. Takže tady nepíšete nic nového. Problém je ve vymahatelnosti práva, předpisů je hromada….
Podmínka řidičáku z EU pro řidiče z povolání mi připadá rozumná. Ale pokud bude omezená jen na taxikaření, je to polovičaté, ti nejproblémovější řidiči, kteří získali papíry v zemích, kde se na nějaké zkoušky a předpisy nehraje, se prostě přesunou z taxíků do rozvážkových služeb a ohrožovat okolí budou dál stejně. Možná i hůř, protože tam nebude bič v podobě hodnocení jízdy cestujícím…
Když nastupujete do taxíku, tak stíháte pročítat hodnocení na webu???
Je to pěkných pár let, co jsem si naposledy zastavil taxík na ulici. Aplikace hodnocení řidičů pokud vím pořád ukazují při objednávce (jezdím taxíky minimálně, navíc ne vždycky jsem to já, kdo ho objednává, tak nemůžu vědět, jestli se to od posledně nezměnilo, ale pochybuji o tom).
Třeba Uber řidiče se špatným hodnocením z platformy vylučuje a při sporech hodně straní zákazníkům.
Před chvílí mě jeden Bolt (celkem pěkný Focus) řízený od pohledu „středoasijcem“ málem sestřelil – nedal přednost při odbočování, vůbec nečuměl a ani náznak gesta omluvy. Eliminaci takových tatarů na silnicích tedy asi uvítáme… 😛
Takže řidič potřebuje pracovní povolení, aby dostal povolení k pobytu, aby dostal řidičák, aby dostal povolení jezdit s tágem, aby mohl dostat pracovní povolení. A největším problémem je jakože čeština.
Takže budou jezdit dál na černo, jinou možnost jim tenhle systém nedává…
No, aspoň dle článku to vypadá, že je problémem i úroveň dovedností (či znalosti pravidel) těchto řidičů. Jinak se závěrem příspěvku souhlas. Nic se nezmění, jen se pro poctivé řidiče zkomplikuje cesta ke zlegálnění jejich činnosti v taxislužbě, takže možná ve výsledku těch načerno ještě přibude… To se zase někdo „zamyslel“…
Úředník tady není, aby problém vyřešil. Úředník potřebuje vykázat činnost.
Proč myslíte? Úředník dostane stejný plat ať nějakou činnost vykazuje nebo ne a jeho vedoucí se ho na žádnou činnost neptá, tak proč a jak by něco vykazoval? Nehledě na to, že zákony schvalují politici.
Když dostane pořádný flastr, tak už dál načerno jezdit nebude. Jenže cizincům u nás prochází téměř vše.
Bude jezdit dvě šichty, aby ztrátu nahradil…
Evidentně nevíte o čem mluvíte.
Asi vy co jezdíte Boltem tak máte stejnou zkušenost, v posledních měsících už pouze řidiči z východu nebo razovití spoluobčani.Navíc u nás cenově při 3 lidech stejná cena jako jízda MHD, ale „dveře-dveře“
Mně je třeba úplně jedno, z jaké země je řidič Uberu, Boltu apod, kterého si objednám. Jestli umí česky či ne, ani nepoznám, protože se mě zeptá na jméno a to je celá naše konverzace.
Toto vám jedno být může.
A je vám také jedno, jak nebezpečně ten řidič asi pojede?
Nebo kdybyste věděl, že dotyčný nemá řidičák, jel byste s ním..?
(do polorozpadajícího auta byste taky nenastoupil, i kdyby šlo o auto původem z exkluzivní motoristické země, že?)
Stát zde dovoloval v podstatě pozitivní diskriminaci: zatímco Čech musí získat české oprávnění a splnit české normy, cizinec získal řidičák bůhvíjak a české normy splňovat nemusí – což může být nebezpečné.
Toto není o nějakém rasismu, ale o nesplnění kvalifikací k řízení.
Řešením je ale ty normy rozvolnit pro všechny, ne naopak. Zrovna jako s aplikacemi typu Bolt a Uber fakt nemám obavu, že pro mě přijede rozpadlé auto, a hodnocení řidiče také vidím předem. A jestli mluví česky, je mi tedy úplně jedno, stejně tak jako jestli to tu zná, většinou mají zapnuté dvě navigace najednou. Kdo to vidí jinak, může jezdit klasickými českými taxíky a užít si pěkně vlastenecké oj*ebání.
Dvě navigace najednou jsem neviděl 😀 má zaplou taxi apku, která mu dohazuje zakázky (a při tom mimochodem umí ukázat i mapu a má nabasltený jednoduchý pathfinder, jak jinak vlastně ukázat co zákazník chce). A z ní si přepíná do navigace, která vypočítá reálnou trasu(včetně omezení a provozu) na zákazníkovo místo.
Já minimálně dvakrát viděl i dva telefony, na jednom Google Mapy/Waze a na druhém tu jejich interní appku, která ale jak píšete naviguje též.
Škoda že to hodnocení nemůžou dávat i okolní řidiči. Poslední dobou kdykoli se za mnou/přede mnou chová za volantem někdo jako totální hovado, v dobrých 60% si pak ze strany auta přečtu, ze je to Bolt… několikrát jsem si zachránila krk jen díky své rychlé reakci a dobrým brzdám a ty mamlsasové ani náznak poděkování či omluvy.
Já jezdím klasickými českými taxíky přes appku Liftago, vyberu si řidiče podle ceny, typu a stáří auta a i podle křestního jména a nikdy mě nikdo neokradl.
Řešením je normy sjednotit.
Opravdu vám přijdou podmínky získat český řidičák moc přísné? Opravdu zde chcete, aby řidičák dostal každý ňouma dle těch nejlehčích podmínek kdesi z tramtárie..?
Pražskej taxikář, to je panečku pojem…ta kvalifikace, to vystupování, ta profesní čest! Ne náhodou sem o nich jezděj zahraniční televizní štáby točit reportáže…
To je fakt, bohužel nemalá část řidičů Boltu a spol. si může co do bezohlednosti k okolí podat s těmi devadesátkovými taxi-borci ruku…
Kolikrát v životě jste jel klasickým taxíkem, že to vše tak víte?
Jedna známá dostala takový hezký „dárek“ na uvítanou, když jela trasu Hlavní nádraží – Pankrác za 30 EUR… A tipuji, že řidič měl české oprávnění, uměl česky a byl to tudíž ten „správný“ taxikář.
Takovou částku bych odmítl platit a radši volal policii, že jde o podvodníka.
Ty si zaspal chlapce dobu. Prober se, už není rok 98. Žádní pražští taxikáři nejsou. Jsou jen Sergejove a Ahmedi.
jo, to určitě skončilo rokem 98 …
https://www.irozhlas.cz/regiony/taxikar-ktereho-svedsky-turista-nafilmoval-pri-podvodu-jezdi-po-praze-dal_201410060912_vkourimsky
Miluju tohle ,, odborné,, hodnocení. Takže potom jsou všichni Češi Pepíci, Moraváci ochlastové atd. Dnes už sem televizní štáby jezdí natáčet ty kvanta nabouraných aut s nápisem Bolt Uber, aby varovali své občany před ježděním s nimi. Americké korporáty zakazují používání firemních platebních karet při jízdě Uberem. Pročpak asi? Že by proto že Uber dostal pokutu 7 miliard Euro za obchodování s daty klientů? Nějaký taxikář je proti tomu žábař. A když se mi nelíbí cena?Není nic snazšího než po taxikáři chtít paragon.
Plnění norem a zákonů je věc úřadů a policie, ne zákazníků.
To se pletete. 🙂
No a úřady zde chtějí sjednotit normy, aby stejné platily pro Čechy a cizince.
V čem je problém?
Norma doteď byla že je potřeba řidičák opravňující k řízení na území ČR.
V čem spočívá to sjednocování, když to už platit nebude?
Kde berete jistotu že „domácí“ řidič jezdí bezpečně? Že nemá dvě půjčky a úvěr na auto a nepotřebuje to splatit? Nebo že není „hladový“??
Od dodržování dopravních předpisů (např. rychlost) je tu policie, ne finančák. A ohledně překračování doby řízení a tak by tedy měl nastoupit stejný systém jako u náklaďáků?
A cožeto za normy musí splňovat čech? Jakože si musí udělat „těžký“ český řidičák???
Bezpečnou jízdu mi má zaručit to, že mluví česky? Exkluzivní motoristická země? Co to má být? Jako Německo? Pro mě za mě, ať je to auto třeba z Marsu.
A ano do polorozpadajícího auta bych pravděpodobně nenastoupil, ale takové jsem ještě neviděl, takže nemusíte vymýšlet něco, abyste dostal nějaký argument. Zkuste nějakou normální příklad či lepší metaforu.
Naopak mi celkem vadí, když se mě někdo pokouší natáhnout…
Já ale o jazyku nepsal vůbec nic..