Doprava ve městě Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Ministerstvo dopravy zrušilo povolení pro bourání Libeňského mostu Praze

Libeňský most, část na holešovické straně. Foto: Jan Sůra
Libeňský most, část na holešovické straně. Foto: Jan Sůra

Ministerstvo dopravy vrátilo na pražský magistrát rozhodování o tom, zda lze ještě prodloužit stavební povolení pro rekonstrukci Libeňského mostu, které znamená z velké části jeho demolici a stavbu nového. Bez ohledu na výsledek dalšího řízení je ale už podle prohlášení stávající koalice téměř jisté, že Technická správa komunikací bude muset hledat jiné řešení, co s mostem.

Ministerstvo dopravy začalo řešit stavební povolení na rekonstrukci Libeňského mostu řešit letos v létě poté, co se na něj obrátila Praha 7. Té se nelíbilo rozhodnutí pražského magistrátu, které prodloužilo stavební povolení až do konce roku 2019.

Praha 7 vedená lídrem hnutí Praha Sobě Janem Čižinským v odvolání poukazovala na poslední zprávu ke stavu mostu z roku 2018, v které se uvádí, že by mělo dojít k radikální rekonstrukci nebo ke stavbě nového mostu bez využití spodní stavby a nedoporučuje stavbu podle projektu, na které bylo stavební povolení. „Odvolatel žádá, aby byl nejprve vybudován nový most, který bude sloužit pěším a městské hromadné dopravě po dobu realizace stavby,“ uvedlo ministerstvo v rozhodnutí. V něm nakonec prodloužení stavebního povolení zrušilo a vrátilo zpět k projednání na magistrát.

O případném prodloužení stavebního povolení rozhodne magistrátní stavební úřad, spadající pod státní správu. Do toho procesu nebudeme nijak zasahovat. Politické vedení Prahy ale pak může případné prodloužení využít nebo nevyužít. Ujišťuji vás, že bychom ho nevyužili,“ řekl Čižinský.

TSK dlouhodobě upozorňuje na špatný stav Libeňského mostu a tvrdí, že jediné řešení je víceméně stávající most zbourat a postavit na jeho místě nový.  Z mostu by zůstaly jen základy pilířů, most na nich by byl zcela nový. Experti poukazují na špatný stav mostu především i kvůli tomu, že byl postaven z prostého betonu. To je dnes dobře vidět i na obloucích mostu, kde je už konstrukce často obnažená. Naopak části z prefabrikovaného betonu nejeví větší známky poškození.

6
Diskuze

avatar
3 Komentáře
3 Reakce na komentáře
0 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
5 Autoři komentářů
thegridLWQGogonoerfpavlass2 Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
thegrid
Host
thegrid

Byl bych jako Pražák v klidu, se šalinou to jistě nespadne.

thegrid
Host
thegrid

Jenže to dobrose—m rekrutovaným nejspíš ze Zelených nevysvětlíte. To chápe jen technicky zaměřený člověk.

LWQ
Host
LWQ

On se ten shluk prosteho betonu a zrezleho zeleza jeste nazacal bourat? Neni opravdu na co cekat, treba postavit vhodne provizorium, zbourat stary a postavit novy, nebranici plavbe a splnujici naroky esteticke, technicke a dalsi pro 21. stoleti, kde snad bude fungovat vetsinu casu.

Gogo
Host
Gogo

Aby to nedopadlo jako v Janově a nespadlo to i s šalinou plnou zpovykaných.

noerf
Host
noerf

Místo vyřešení problému na 50 až 100 let se bude 20 let řešit nějaká oprava, pak to stejně někdo nechá zbourat a postaví nový. Škoda vyhozených peněz.

pavlass2
Host
pavlass2

Mám pocit, že nejlepší bude prostě počkat než spadne. Stejně do té doby žádné řešení nepřijde.

Partneři


Newsletter

Výběr editora