Ministerstvo dopravy začalo stavební řízení na další úsek D35, jeho součástí bude nejdelší silniční tunel v Česku
ŘSD aktuálně plánuje zahájení stavby v roce 2025.
Ministerstvo dopravy zahájilo stavební řízení na další chybějící úsek dálnice D35. Jde o celkem 16,6 kilometru dlouhý úsek mezi Opatovcem a Starým Městem.
Zahájení stavebního řízení vyplývá z dokumentu na úřední desce. Dokumentaci pro Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zpracoval Dopravoprojekt Brno. ŘSD podalo žádost na konci loňského roku.
Půjde o takzvané společné řízení, které je vedeno v působnosti zákona o urychlení výstavby dopravní infrastruktury. Už v březnu vydal Krajský úřad Pardubického kraje stavební povolení na stavbu přivaděče k dálnici.
Úsek Opatovec – Staré Město bude posledním na území Pardubického kraje, naváže na něj další část D35 do Mohelnice. Odhadovaná cena se výrazně měnila: ještě v roce 2019 ŘSD uvádělo osm miliard korun, v květnu 15,85 miliardy korun a nyní 14,6 miliardy korun. Úsek dlouhý 16,6 kilometru obsahuje celkem 17 mostů včetně přemostění tratě Třebovice v Čechách – Chornice. Nahrazuje úsek silnice I/35 mezi Svitavami a Moravskou Třebovou.
Součástí stavby je i budoucí nejdelší český dálniční tunel Dětřichov. Ražený tunel má být dlouhý 3 893 metrů, svou délkou překoná nejdelší dálniční tunel Panenská (2 168 m) i Bubenečský tunel, který je součástí tunelového komplexu Blanka v Praze a měří 3 091 metrů. Samotná Blanka měří přes pět kilometrů, jde ale o soubor tří tunelů. Tunel má vyřešit trasování složitým terénem. ŘSD ho navrhlo jako čtyřpruhový, v tunelu se počítá s maximální povolenou rychlostí 100 km/h. Jsou navrženy dva dvoupruhové tubusy.
Úsek je částí D35, kde chce stát použít financování a výstavbu metodou PPP, kterou se nyní staví dálnice D4. Zahájení stavby plánuje ŘSD v roce 2025, hotovo má být v roce 2029. Detailně je stavba popsána v informačním letáku.