Ministerstvo dopravy chce letos odškodnit zájezdové autobusové dopravce miliardou
Zájezdové autobusy. Ilustrační foto: Pixabay.com
Za každou sedačku v autobuse zaplatí stát až 135 korun na den.
Za každou sedačku v autobuse zaplatí stát až 135 korun na den.
Proboha, proč? On je někdo potřebuje? Ať to omezí, nic se nestane.
Přesně. K ničemu, jako řada lokálek.
Velká část komentářů zde je smutná přehlídka závisti…nebo mindráků?
Naprosto s Vámi souhlasím…
Konečně někdo rozumný.
Krásný. A co by se tak zničujíciho pro společnost stalo, když by to položili? Značnou část nákladů tvoří pořizovací náklady… Kdo má autobus za své, tak kvůli mzdovým nákladům asi končit nebude. Je to problém jen pro ty co mají leasing…co by banky dělali s těmi autobusy? Řídíci můžou dělat něco jiného, třeba i ten kamion. Není to tak dávno co chyběly tisíce řidičů.
Jestli chtějí pomáhat, můžou sanovat špatne pohledávky bank.
Klidně ať dělají místní linky v obcích a přípoje na vlaky. To je potřeba.
Riziko podnikání, ať si to zabalí a jezdí MHD.
Tak si to ti chudáčci nakonec přece jen vybrečeli, musí mají kvalitně natrénováno při prosbách manželce o sex.
To už se víc vyplatilo mít to odstavené, než se o něco snažit ….
Ja chapu, se stat odskodni ty, kterejm zamezily podnikat vladni zakazy. Ale odskodnovat kazdeho, kdo ma z duvodu vyssi moci min zakazniku neni kapitalismus, ale komunismus a ten ja teda v „89 nevycinkaval!
Chápu to dobře, že odškodnění dostanou jen ti dopravci, co fungovali dál a neměli vozy odstavené se značkami v depozitu? Tedy ti, co nevydělali ani korunu, nedostanou nic?
Chápeš to blbě.
Já v to doufám. Jde mi o tuto formulaci: je podmíněna podnikáním v nepravidelné autobusové dopravě v období nouzového stavu.
Jestli je myšleno platné oprávnění k podnikání, nebo faktická možnost podnikat. Což by při vozech bez značek asi nešlo.
A co si ten materiál zkusit přečíst? V článku je odkaz. Pak nebudeš muset doufat…
Děkuji za nasměrování. Odkazu jsem si původně na mobilu nevšiml, teď jsem si to už na počítači prostudoval.
Kdo si zadupe, ten má. Přitom zájezdovým dopravcům, na rozdíl např. od hostinských, nikdo nic nezakazoval. Jen spontánně, „vyšší mocí“, poklesla poptávka, protože nikdo neměl zájem se nakazit na zbytečném výletě v plném autobusu. Vážně je to tak důležitý obor podnikání, aby se musel financovat ze státních peněz, a ještě k tomu tak mimořádně štědře? (Podporu dopravců veřejné služby chápu, tam je veřejný zájem na fungování jasný.) Nebo je to jen příprava na velké dotace přátelům, jako např. Smartwings? Jakmile totiž dostane bezdůvodně peníze jeden, budou se snáz zdůvodňovat dárečky pro další. A o to jde možná především. Takže bojujme… Číst vice »
To tam musela být fotka čínskejch busů, to nebyla na skladě jaká fotka busu třeba od Vega Touru jakožto zájezďáku?
Vegatour 😂
Karel a Karel 🙂
5k pro důchodce zvedne ze židle půlku národa a rozdávání miliardy (100Kč z kapsy každého včetně novorozenců) buržoustům je asi OK. A pak že podnikatelé nejsou přítěž…
A jaké škody utrpěli důchodci? Na rozdíl od mnoha zaměstnanců jim neklesly příjmy, na rozdíl od mnoha firem jim stát neomezil podnikání, na rozdíl od mnoha rodičů, jejichž děti 4 měsíce nesměly chodit do školy, neměli místo běžného příjmu jen OČR.
A proč by se z daní měly saturovat ztráty způsobené pandemií, za kterou pochopitelně žádný plátce daní nemůže?
Protoze z dani ne nesaturuji ztraty zpusobene pandemii ale dotuje business ktery si vlada mysli ze by se mel dotovat. Nejvetsi dotace vzdy sosaj ti nejvetsi podnikatele.
Trochu mi z Vašeho příspěvku čiší závist, že oni zvládli začít podnikat a Vy ne.
Proč závist, mě to vyhovuje. Pokud ovšem někdo nerozkrádá daně které já zaplatím. (Z jakého důvodu vnímáte kritiku podnikatelů jako závist?)
Jsou věci, které jako podnikatel predikovat nemůžete. Pokud stát nebude v některých oborech pomáhat, tak bude velká nezaměstnanost, větší krize a zchudnete i Vy. I když mi to teď nebudete věřit.
Potom nemám problém zmíněné vyvlastnit. Ale mám velký problém dotovat soukromé kapsy. A každý by měl mít, protože do těhle kapes jdou peníze ze školství, zdravotnictví, infrastruktury, a mnoha dalších užitečných věcí
Potom asi nejste levicak. Vy budete nejspis stara garda co si mysli ze levice znamena pomahat chudym a mene stastnym z penez tech co meli stesti a maji stosy penez na roztapeni krbu.
To jste si spletl epochu a nejsps i planetu. Dnesni levicove ideologie jsou postavene na dotacich. A dotuji se predevsim bohati lide podnikajici v oborech ktere si na sebe nejsou schopny vydelat.
Pane Levičáku, není třeba vidět za těmi dopravci jen velkoburžousty. Jsou to často jen malé rodinné firmy, které vozily školy (např. jazykové kurzy do Anglie ), sportovní kluby ( i Vámi oblíbený klub ve Vámi oblíbeném kolektivním sportu jezdí na venkovní utkání busem ) , firmy ( např. školení ve větším počtu osob ) a pod. Taky chtěli být levičáky , ale protože měli tu práci rádi a chtěli ji dělat dobře , museli se zadlužit, aby si mohli koupit nový autobus . A tím se stali kapitalisty . A aby dostáli ekologickým předpisům, které jsou vyžadovány, dali ( MUSELI… Číst vice »
Práce je ve státě víc než dost. Takže nezaměstnanost nehrozí, zvlášť když se dovážejí desetitisíce cizinců na práci. Prostě se lidi musí konečně dokopat k práci a hlavně k takové, která je potřeba a bez které se neobejdeme.i.
Nejděsivější je ta věta, že budou odškodňovat i za období mimo nouzový stav. Lze tak očekávát, že s pokačujícím „zamrznutím trhu“ budou i další miliardové kompenzace COVID – BUS II, COVID – BUS III atd..
Holt ČR je tak bohatá, že na to má.
další nesystémový postup vlády
proč myslíte, že je nesystémový? podle mě ty subjekty, které byly poškozeny jsou tak rozdílné a jejich ztráty závisí na jiných faktorech, že nějak více systémově ani postupovat nelze.
Nesystémový proto, že se má odškodňovat i za období, kdy nebyl v platnosti nouzový stav, tedy v době, kdy podnikání již nebylo státem omezováno.
Žádné odškodňování, to je podnikatelské riziko. Proto se přece tehdy zvonilo klíči.
Podnikatelské riziko je, když školy přestanou jezdit na výlety, protože začnou dělat něco jiného. Podnikatelské riziko nemůže být, když vám stát zakáže provozovat autobusovou dopravu, aniž by byl legitimní důvod takový zákaz očekávat, řekněme pár let dopředu.
A proč by se z daní měly saturovat ztráty způsobené pandemií, za kterou pochopitelně žádný plátce daní nemůže?
Je to podnikatelské riziko, Pandemie = vyšší moc.
Takže není potřeba odškodňovat žádného podnikatele. Každý přeci mohl zohlednit vyšší moc…
Ano. Jde o riziko podnikání, za které v žádném případě nemohou nést zodpovědnost lidé platící daně.
Nouzový stav (nařízení omezení) trval od 12. března do 17. května 2020 a nikoli do 30. června 2020, což je termín, do kdy se o odškodnění nyní uvažuje.
ale školy byly zavřené do konce školního roku
Podle vás je stát povinnen odškodňovat dopravce za odřeknuté školní výlety?!
Autobusová doprava nebyla nikdy kompletně zakázána. Narozdíl třeba od uzavření obchodů a jiných služeb.
nebyla, ale v souvislosti se zavřenými školami, hranicemi atd. zřejmě moc provozovat nešla
Byla zakázaná doprava do zahraničí. Doprava tuzemsko byla utlumena ze dne na den.
Mně se nelíbí to omezení stáří vozu a propastné rozdíly na sedadlo dle eura. To je šité Jančurovi a dopravcům, co vozili asiaty.
Mimochodem nepravidelní dopravci bez linky nejsou dotovaní. Odevzdávají poměrně vysoké daně vč. té silniční, kterou má kupř. euro dvojka nejvyšší.
Vážený pane Pepe. Ono je to tak, jak já znám ten obor, firmy postupně , dle možností, dokupují busy. Je to jako eskalátor. Když se na place objeví něco nového, dá se tušit, že končí život něčeho starého .Nemají všichni stejné zákazníky, ale stát podpořil nákup těch nových busů ( ale i obecně dopravní techniky ) formou nižší daně silniční a u těžších vozů i nižším mýtem. Ten rozdíl nebyl až tak velký, ale byl. Za to stát dostal na silnici mladší, míň kouřící motor.Dopravci za tu pseudoslevu dostali motory prošpikované poruchovými komponenty, jako močovinové vstřiky do výfuku, DPF filtry… Číst vice »
A říkám něco jiného? Jen jste mně trošku doplnil. Nicméně starý i nový státem nedotovaný vůz, tedy podle ročního nájezdu km generuje stejné daně. Každý dopravce, který má starší bus šilhá po mladším, novějším stroji, aby obnovil svůj autopark. Teď to, co měl dejme tomu našetřené, padlo do výplat, do odvodů, aby si udržel šikovné řidiče s tím, že krizi překoná a znovu začně šetřit. A ono nic.. Jiný dopravce na to šel leasingem, jezdil v novém a teď má dostat balík peněz. Ten, který udržoval vůz starší, za nemalé peníze, konal stejné službz, platil stejné daně, utře nos a… Číst vice »
Ten nový bus státu tu pomoc vrátí . Starý už ne . Spousta dopravců má věkový mix těch aut. Ty starý jim vazy nelámou.
Ty nové, často směnkami ručené jim berou střechu nad hlavou.
A na to jste přišel jak? Dopravce koupí, prodá. Nový nebo starý. Pomoc je určena dopravci. Ne autobusu. Je to o vytíženosti a klientele. Na některé akce se nový bus prostě nehodí. Přitom na daních oba odevzdávají stejně. Díváte se na to příliš jednostranně.
Pane, můj nos mi říká, že nemám podceňovat ty chlapy, kteří dali často vše na oltář dopravy . Proč si myslíte , že koupili ty nové busy tak asi za 50 ti násobek těch starých ? Protože teprve potom si mohli sáhnout na práci, kterou nemohli s těmi starými dělat. Chcete -li s busem na západ, s EURO II si můžete nechat zdát. Nevím, kolik Vám je let, ale jel-li Váš potomek třeba loni do Londýna se školou se vzdělat v jazyce, těžko seděl v jiném voze , než EURO VI. Ty kilometry, které ty busy natahaly na západ ,… Číst vice »
Pokud by byla příznivá cena, férové sedačkovné, t.j. i pro busy, které daně svojí prací již vygenerovaly a jsou stále na značkách, tak bych byl možná jeden z těch idiotů, který by si od Vás tu Euro šestku koupil.
Stačí to takhle?