Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Ministerstvo: D3 může být navržena tak, aby mohla vést územím kolem Jílového

Dálnice D3 přes Posázaví, vizualizace. Pramen: ŘSD
Dálnice D3 přes Posázaví, vizualizace. Pramen: ŘSD
Podle spolku Alternativa středočeské D3 může výstavbu přes Posázaví zkomplikovat poddolované území.

Výstavba dálnice D3 bude podle ministerstva dopravy navržena tak, aby mohla vést i územím kolem Jílového u Prahy, kde se ve středověku těžilo zlato. Návrh bude ještě upřesněn na základě výsledků geologického průzkumu, uvedl mluvčí ministerstva František Jemelka. Reagoval tak na prohlášení spolku Alternativa středočeské D3, podle nějž může výstavbu přes Posázaví zkomplikovat poddolované území.

Odpůrci projektu ze spolku Alternativa středočeské D3 zveřejnili více než dvacet posudků popisujících úskalí projednávané trasy. V případě okolí Jílového je podle nich problematický přechod stavby přes řeku Sázavu. Několik posudků tudy podle spolku nedoporučuje trasu vést, protože je tam poddolované území po historické těžbě. Zástupci Alternativy se obávají podobných problémů s podložím, jaké se objevily při stavbě dálnice D8 přes České středohoří.

Ministerstvo dopravy si je podle mluvčího Františka Jemelky vědomo citlivosti průchodu oblastí Jílového. „Nicméně jsme přesvědčeni o tom, že technický návrh dálničního tělesa včetně založení objektů je možné navrhnout tak, aby nebylo technické řešení průchodu územím nijak znehodnoceno,“ uvedl Jemelka. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podle něj předpokládá, že návrh bude upřesněn na základě výsledků podrobného geologického průzkumu.

Podle mluvčího stále platí, že ministerstvo společně s ŘSD jednoznačně preferují přípravu stavby D3 v západním koridoru podle platných zásad územního rozvoje Středočeského kraje a v souladu s vydaným souhlasným stanoviskem EIA. Stavba podle něj není v rozporu se žádnými koncepčními či strategickými dokumenty resortu dopravy.

„Problematika vhodnosti trasování byla v minulosti již několikrát řešena s opakovaným výsledkem: potvrzením západního koridoru. Umístění stavby v tomto vymezeném koridoru má svoji jednoznačnou dopravně-inženýrskou logiku,“ dodal Jemelka. Podle něj se nelze domnívat, že pro obsluhu celého východního prostoru od Vltavy, tedy Benešovska, Táborska a Třeboňska, může sehrát nějakou roli dálnice D4.

D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. Zatímco v jižních Čechách je hotovo už 70 kilometrů a dále se staví, ve středních Čechách je schvalovací proces stále na začátku. Středočeská část má měřit 60 kilometrů. Koridor dálnice má být tvořen pěti úseky: Praha – Jílové, Jílové – Hostěradice, Hostěradice – Václavice, Václavice – Voračice a Voračice – Nová Hospoda.

Kritikům vadí, že dálnice povede turisticky atraktivním Posázavím. Doporučují spíše zvýšit kapacitu silnice I/3 a vybudovat obchvaty měst. Ministerstvo dopravy v minulosti namítalo, že zvolená trasa povede méně zalidněnými oblastmi, což by mělo způsobit méně problémů v zastavěných aglomeracích.

ČTK

Odebírat
Upozornit na
guest
240 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Paco28

Tak se nám tady rozjela „smysluplná“ diskuze na téma, který z plánovaných stavebních úseků dálniční sítě ČR je důležitější…. Všimli jste si nesmyslnosti této debaty? Jediný správný požadavek je co nejrychleji dokončit všechny plánované stavby: dokončit projektovou přípravu, získat stavební povolení a soustředit stavební kapacity. Nic jiného nemá smysl! Jakékoliv debaty o prioritizaci vedou k rozhádání krajů a MD si mne ruce…. můžou se dál poflakovat v pracovnmí době. ČR je s dálnicemi padesát let pozadu, debaty o tom, kudy má vést D3 jsou naprosto stupidní (má se řešit, jak ochránit přírodu v okolí stavby) a Babiš s Havlíčkem mají… Číst vice »

kreketuse

Mezi Táborem a Jílovém u Prahy povede dálnice D3 prakticky území nikoho.
to je v podstatě hlavní argument proti této stavbě. Ledaže by účelem této dálnice byla urbanizace teto řídce osídlené oblasti.

Paco28

Jste opravdu srandovní se svým názorem….

ViliamS

No imho to je dobre minimálne zásahy do urbanizovaných oblastí. Negatívom môže byť napojenie D na existujúci cestnú sieť

Hmoo Honza

Ja su tak šťastný, že nemusím každý den dojíždět od Sedlčan do Prahy. Na kole jsem za 20min v officu a když se mi nechce tak to drtím z domova.

soumar

D3 je samozřejmě třeba postavit, o tom žádná. Ale k těm níže, co se obávají dopravní indukce a přeplnění stávajících komunikací; řešením by nemělo být snížení komfortu a přinucení střední třídy bydlet v těsných králíkárnách, ale rozumnější distribuce dopravy (a ano, i výstavba příměstských tratí, to nerozporuju). Tady by měla být role státu, aby bonifikoval využívání infrastruktury ve vhodných (prázdných) časech. Podporovat výstavbu výrobních firem mimo Prahu/Brno/Hradubice (opačné směry jsou i ve špičkách volnější), podporovat výstavbou IT sítí home office, pokusit se (a tady nevím jak) zrušit tu vazbu, že všichni makají 08-16 (dříve 06-14) a posílit flexibilitu. A tam… Číst vice »

rumpeak

Všichni makají 8-16??? Já neznám nikoho, kdo by do práce chodil na 8. Máme sice pružnou pracovní dobu, ale meetingy začínají obvykle od 7:00. takže většina lidí chodí mezi 6 a 7. Stejně to bylo i u předchozích 2 zaměstnavatelů. Velikost mého současného zaměstnavatele 3500 zaměstnanců, předchozí 1000 a 200. Takže žádné garážovky.

Holy James

Snad D3 u Prahy konečně začnou stavět.

Josef Trögl

Klíčový problém trasy přes Posázaví nejsou dopady na ŽP (EIA má asi 300 připomínek, které se zapracovaly), ale čistě dopravní. Většina dopravy na dálnicích u Prahy je doprava cílová, tedy směřující do Prahy. nejčastěji někam do širšího centra. A ve směru od Jesenice neexistuje žádná kapacitní trasa. Nejkratší cestu do centra představuje Vídeňská ulice, už dnes fatálně přetížená. Tzv. Krčská radiála kolem IKEMu ke Kačerovu byla už dávno vyškrtnuta z územních plánů. Alternativa na papíře je Vestecká spojka v trase původní krátké varianty okruhu, proti té je ale velký odpor a hlavně řeší problém jen tím, že dopravu přivede zpět… Číst vice »

Gwann

dost dobrých důvodů, proč tuhle stavbu nepovazovat za to nejpodstatnější.

Démon

Jenom snůška nesmyslů.

Jan

A co přesně má váš příspěvek znamenat? Nebudeme stavět nic, protože se to nebude moci objet, když se stane na D3 nehoda? Nebudeme stavět, protože na okruhu jsou jen dva pruhy, místo aby se stavěl hned se třemi? Je to hloupost. Není jiná alternativa, než D3 vést přes Posázaví. Zcela zásadně to změní dostupnost celé jižní části Prahy (tzv. Posázaví), včetně oblastí kolem Vltavy. Jel jste tam někdy? Vždyť to je katastrofa, dostat se z takových Krňan k hranici Prahy. Stejně jako ve špičce z Benešova na Chodov. Přestaňme vymýšlet složitosti a pojďme konečně tu dálnici dostavět.

Gwann

ok, budeme ignorovat, co udělá doprava privedena tam kde pro ni není další kapacita?

pokud jste tam suverénní v soudech, tak prosím napište nám debilum jak a kudy se dostanu z jiloveho po D3 do libne, na žižkov nebo do bohnic.

děkuji předem.

Josef Trögl

Chtěl jsem tím říci, že by se problém měl řešit komplexně. Minimálně synchronizovat výstavbu Vestecké spojky s D3 přes Posázaví a pokusit se urychlit přípravu severní části. Obávám se ale, že ani jedno se nestane.

Paja

Takže postavením D3 přes Posázaví se přivede 20000 aut na D0 k Jesenici. Ponecháním současného stavu se stane co? Těch 20000 aut je navíc proti tomu co jezdí teď po I/3 na D1 u Mirošovic?
Nebo to je právě těch 20000 aut, která teď přijedu po I/3, napojí se na přetíženou D1 a ty auta pak stejně na D0 sjedou (pokud mají cíle v těch místech co uvádíte)?

Josef Trögl

Předpokládám, že s dostavbou dojde k indukci další dopravy (např. to bue výhodnější jet z jihu Čech autem než vlakem, na dálnici se nahrne doprava jezdící dnes po okreskách atd.).
Ty auta, která dnes přijedou po D1 a končí v centru, obvykle nemusí po D0, spíše dojedou do cíle přes Jižní spojku a městský okruh. Po D3 budou muset do zápcy na Vídeňské nebo po jižní části okruhu.

FrenkyUL

Takže pořád ještě nepojedu přes Jižní Čechy do Itálie a budu jezdit pořád ze Severních Čech přes Drážďany a na jih po DE dálnici? Není to CZ ostuda? Tedy nás všech? Budete pořád řešit Sázavu (jeden most) a Prahu s okruhem místo stavění a po našem státě bude stále naprd jezdit. V pátek navečer v zácpě u Benešova, to je pocuc. Na dovolenou na Moravu jsem nejel několik let, hádejte proč?

Karl vB.

Nebylo by špatný, kdyby se D3 nejdříve napojila na hranici na S10/ A7. Pro Jihočechy by vzniklo aspoň solidní spojení do Rakouska (Linz, Salzburg), Německa (Passau, München) a severní Itálie, když to na sever do hlavního města Česka je takový problém. Možná, že by následně bylo jednodušší prosadit i to zbývající napojení této atraktivní trasy z Prahy.

libor

ona se (D3) dříve napojí na rakouskou dálniční síť než na českou, to už se říkalo i 5-8let zpět…

Kalanis

A i to tak bude. Obchvat Budějovic k Třebonínu je už dávno ve stavbě, Kaplice jsou po soutěži a vyhrál Metrostav (zahájení pokud sebou pohnou ÚOHS a soudy), Nažidla se vykupují a řeší se SP, na hranici se opakuje ÚR a už se začalo také vykupovat.
Ve středních Čechách se stále diskutuje o trase a po volbách bude ještě hůř. Snad ze sčítání vyjde dostatečně velký vykřičník pro PÚR, aby to někoho nenapadlo z ní vyhodit.

Tomáš Gottschalk

D3 je nesmyslný vlhký sen cajzlů, kterým na jih nestačí jedna dálnice (D4). Jsou daleko potřebnější a levnější úseky v síti – D52, D35 a D43. Až budou tyhle tři hotové, tak může začít hádka o tuhle. Do té doby musí stačit vylepšená I/3. Třeba zázračně přijde ŘSD k rzumu a benešovský tunel bude bez kruháčů a v uspořádání 2+2.

Jiří 3

Běžte se tam projet.

Poudy

Tak on bude asi z Moravy když preferuje tyto stavby..

Jiří 3

Já jsem z Moravy taky, ale respektuju fakt, že jsou úseky, které dálnici potřebují akutně.

Honza25

D52 si už několikrát zazdili Kabrňáci. Kdo blokoval územní rozhodnutí? Praha, nebo kraj?

beran

on bude asi především hňup

Kajman

On je zjevně z Moravy a dává to velmi okázale najevo. Čímž dělá velmi medvědí službu všem normálním obyvatelům Moravy.

Gwann

benešov je sice peklo, ale D35 je vskutku s přehledem nejdůležitější dálniční stavba u nás. snad spolu s dokončením D1 u Přerova. i D43 a D52 aka stavba dálnice Wien-Breslau je velice důležitá a minimálně dokončení D52 je asi na druhém místě v priorite. D43 je stavba velice potřebná pro odlehčení Brnu, jenže do doby než Bystrc dostane na výběr zda její obyvatelé budou nadále pouštění do města výměnou za stavbu D43 nebo bude někde před komínem postaven protitankovy příkop a dále max a možná pěšky…tak se ani nekopne. fanaticke NIMBY protestují už i proti tunelu… proti všem těmto stavbám… Číst vice »

Reihwiesen

A zase tam nemáte SOKP. To je nejdůležitější stavba (měřeno intenzitou).
Ostatně D35 bude kus letos, další úseky se papírují (a snad slibně i v okolí Litomyšle). D3 a D35 se nevylučují.

Tomáš Gottschalk

Vy se zase běžte projet z České do Lipůvky nebo z Pohořelic do Mikulova, kudy jezdí půlka Polska..

Paja

No super. Takže z Brna na jih musí bejt 2 dálnice, protože po jedný jezdí Poláci do Rakouska. A z Prahy bejt 2 dálnice na jih bejt nemůžou (kort když D4 končí tak jak končí a vždycky bude). Přestože že po D3 vede E55.
A co tam máte dál?

Reihwiesen

Dobře víte, že argumentovat levností nedává smysl, dneska už jde o papíry a ne o peníze. K tomu se projednávání těchto čtyř dálnic nevylučuje a navíc vám vypadla ta nejdůležitější.

Marek

Sorry, ale jste dost mimo. Podívejte se jaké dopravní intenzity má I/3. D4, která je dálnici je díky rozhodnutí socanů je obyvatelům Benešova, Tábora a ČB celkem k ničemu.

Gwann

nedotazeni D4 do budweis je kretenismus. ale asi to tak zůstane. a D3 dost dlouho nikdo nevybojuje,

podívejte se na intenzity D1 a I/35, nebo ten chliv kolem Mikulova.

libor

jenže D4 nevede na Budějice, ale na Strakonice!

Gwann

v tuto chvíli ano, nevede do CB ale ani do strakonic, pouze do Pisku. což jeji zásadní chyba…obdobná blbost jako samostatné karlovarská a chomutovské aj.

ale dle pohledu do mapy a osobní zkušenosti mi přijde jednodušší dovést D4 od Písku do CB než D3 z Jesenice do Olbramovic.

libor

D4 nevede do Písku, končí na km84 Nová hospoda!!! dál do písku to je slušně kapacitní část I/20 taky je třeba si přiznat, že D4 není plnohodnotná D, ale původem R4, která se za dálnici zatím jen vydává… dále nejde jen o ČB, ale i další sídla po trase, třeba Táborsko, JH, Třeboň… taky mají právo mít to k dálnici blíže než jen D4 a D0

Gwann

ano, za dálnici se vydává, to souhlas a ve skoro celé trase. ale…v budějovicích by byla za pár let. kdyby se chtělo, jakože se zjevně nechce…

na dokonceni D3 si budou jižní čechy čekat dalších 20-30let.

napojení třeboň, tábor a JH by při presmerovani Budějovic a dalších sídel na jih, vč. tranzitu, dalo už řešit trošku jinak.

budeme si ale zásadový trvat na své jediné správně myšlence zatímco budeme čekat v koloně v benešově…

libor

tak ona asi původní myšlenka, že se D3 postaví, tak jak plánováno a pak D4 směřovat na ČB netřeba. pak by slušná jednička měla stačit. když se cesty Pha.-ČB přesunout na D3, pak už nebude písek-ČB tak vytížený…pak už se spíš zamyslet

Gwann

jenže to dopadlo přesně naopak…

Kajman

Jak, že jsem tak smělej?

Paja

Písek. D4 vede do Písku. I když se tomu ze zvyklosti říká Strakonická dálnice.

libor

jasně, podobně jako D10 „vede“ do Liberce, a D8 je zase Teplická atdatd

Kalanis

Jenom respekt k legendárně debilnímu dvojitému téčku u Třebkova. https://mapy.cz/letecka-2003?x=14.0595310&y=49.3484101&z=16&l=0

Kalanis

Jinak D4 / I/4 je „Zlatá Stezka“ a vede na Strážný a Pasov. Budějovice jsou tak trochu z ruky.

Petr
Karl vB.

Tomáši, podle vaší „logiky“, kterou uplatňujete na D3/ D4, by také stačilo místo vámi uváděné dostavby D52 použít stávající D2 a místo D43 použít stávající spojení přes Olomouc. Taky pěkná blbost, že? 🙂
Vaše návrhy omlouvá snad jen to, že s největší pravděpodobností jste asi z Moravy a nějaké solidní spojení jížních Čech (Jindřichova Hradce, Českých Budějovic) na Prahu máte na háku.
Osobně si myslím, že ten „moravský dálniční kosočtverec“ Vyškov – Hulín – Lipník – Olomouc taky není nutný a je to spíš smutný projev bezkoncepčnosti..

Gwann

D2 neřeší spojení s rakouskou rychlostní komunikaci dovedenou k mikulovu. kdyby se dovedla k břeclavi, pak se D2 dala použít. jenže to se nechtělo…a rakusakum jsme řekli, že chceme spojeni přes Mikulov D43 – v té nejspornejsi části jde v zásadě o stavbu obdobnou pražskému okruhu. a bystrc jsou běchovice či dolní chabry či suchdol jinak srovnejme kilometry praha budweis přes písek a přes tábor: dle různých navigaci…je rozdil do 5km. oproti tomu: brno-HK přes svitavy je aktuálně 141km a přes olomouc 220km. po stávající infra takže lež či demagogie. jinak v tom moravskem kosoctverci a jeho blízkém okolí bydlí… Číst vice »

Karl vB.

Jížní Čechy jsou také oblast od Českých Budějovic na východ. D4 také neřeší napojení např. oblasti okolo Jindřichova Hradce do Písku. O kvalitách silnice 1/20 z Českých Budějovic směrem na Plzeň asi nemáte mnoho informací.

ViliamS

A ešte magori z kompánie „voda z Tetčic“

Greta

Tak nejnověji se sesul svah Českého středohoří na I/13. ŘSD už má těch sesouvajicich se silnic tolik, že jedna navíc…

Kalanis

Už jim někdo ukázal, v čem se hrabala chorvatská A1 a jak tam v tunelu stavěli most, protože trefili jeskyni?

Pavel Q

Postavit se dá leccos. Ale otázkou je cena.

Kalanis

A kdykoliv. Opět chorvatská A1, tentokrát tuším tunel Mala Kapela. Když ho v 90′ dloubali, tak prý byli jen nějaký kilometr od hranice bojů.
Ta jeskyně byla tuším na Sveti Rok.

ABC

V 90′? Začal se stavět v roce 2002.

Reihwiesen

Ovšem cenu alternativy asi neznáte, protože se jeví fyzicky nemožná.
Argumenty o poddolovaném území jsou dalším zoufalým pokusem…

ABC

Tak ohledně kozich a jiných drah šotouši tvrdí že peněz je dost, ne?

Gwann

50mio vs 50-70mld…

fakt prilehave porovnání.

nebo také…na stanici vsetín za 2,2mld prachy jsou. na kozinu za 50 mio, v zásadě větší udrzba ne. tohle není o penězích…

Ondra

Cena jednoho kilometru dálnice je zhruba strovnatelná s cenou oprav tisícovky kozích drah. To jen tak pro pořádek.

Frantisek

Cena dalších nových dálnic? Pokračující marginalizace již tak oslabených železnic a přírůstek počtu automobilů v místech při trase, především. 🙂

ABC

Dálnice nemůžou za tvůj podělaný život

Jaaaa

Ale můžou za tisíce předčasných úmrtí, bagatelizátore.

ABC

Lidí je jak sr…. vojín Kefalín

Jaaa

Výborně, tak jděte příkladem, dodržte svoje trapné malmoty, a rovnou se zabijte.

Ale to najednou ne, to byste si nemohl jezdit smradem, co? 😛

Jaaaa

Na nemyslící sobecké uctívače boha jménem auto holt racionální argumentace neplatí…

MP12

To je pláče 🙂

Gwann

jen se smejte. ja se bavím obdobně dobre pri čtení důsledku euro 7 či kolik pro gumokoly se spalovacimi motory

Vašek

Proste jsi typickej neprejici smejd. Největší štěstí, když sousedovi chcipe koza.

Gwann

nikoliv Vasiku. směju se autickarum, protože ti na mne arogantně pokřikují že: – bez auta jsem nula – závidím jim ho protože na něj nemam – bez auta není zivot – moje auto má prioritu před čistým vzduchem a příjemným ZP všech a hlavně tebe. a když ti vadí auta pod oknem v jedné koloně, tak se jako my prestehuj na venkov a smrad autem po městě taky ty. na podobné burany a sobce platí jediné. dlouhý bič. sám jste se zařadil přesně. PS: těm, kteří nemají své ego propojeno se čtyřmi koly přeju auto z celého srdce. ale ať… Číst vice »

ViliamS

No niekedy je auto nevyhnutnosťou. Dochádzam do dedín vykonávať bohoslužby. V nedeľu proste nemysliteľné hromadnou dopravou. Ale napr. ak idem na výlet tak 9/10 volím verejnú dopravu, i keď to chce trocha plánovania.

Gwann

PPS: z aktuální glosy na seznamzpravy:

V neposlední řadě jsou tu pak specifika českého postkomunistického individualismu, který mnoha lidem vštípil kult osobních aut coby symbolu svobody a na druhé straně odpor k veřejné dopravě jako čemusi pokleslému a lidovému.

ViliamS

Verejná doprava ? Sockaaaaaa Fúúúúúúúúúúúj!!!!! 😀

Jaaa

Brečet budete vy.

Roman

Stačí dostavět Strakonickou na plnohodnotnou dálnici s obchvaty, udělat obchvaty na obcí na Táborské a je vyřešeno. Ale to je moc muziky za málo peněz. Je potřeba čerpat státní prachy. Takhle se naleje beton do tunelů, mostů, a 100 m hloubky 11 pater štol. JO a také do poslední nezničené zeleně kde se pravidelně rekreuje 50% Pražáků. Děs běs !!

antonín

Chudáci Pražáci….jsou rozlezlí všude, v týdnu buzerují v Praze a o víkendu na venkově . A všude když dosečou, hlučně dogrilují, domyjí auta chtějí mít klid. My jezdíme kvůli nim na chatu PO-PÁ

Josef Trögl

Posázaví, právě díky rekreujícím se pražákům, už dávno není kus nezničené zeleně. Bohužel.

Reihwiesen

Posázaví platilo za top rekreační destinaci tak před 40 lety. Některé chatičky jsou ilegálně přestavěné na domy, ale jinak žádný velký zázrak. Požárský les je lepší.

Jaroslav Gabriel

Nebylo by lepší vést d3 ve stopě I/3 a sázavu překonat v urbanizovaných Čerčanech a následně vést ve stopě II/603

Info

Nebylo. Odpověděl jste si částečně sám. Urbanizovane území = problematické území. Stávající koridor I/3 neřeší obsluhu Jilovska a Tynecka. D3 v této trase není v ZUR a nemá EIA. Zpoždění v přípravě cca 7 let.

Kalanis

Víc. 15 let minimum. Spíš je to snaha nestavět vůbec nic.

Frantisek

Urbanizované území = největší podíl zdrojů a cílů cest. Pro obsluhu malých obcí stačí běžné silnice. Také tam mají vlak – úplně stejně jako Budějice a Tábor.

Jaaaa

Výborně. Takže zprasíme i ten zbytek území neurbanizovaného. Jak příznačné.

fous55

Zpoždění nula a proti D3 minusové. D3 je jen v ZUR, ale nemá ani územní rozhodnutí. Při odporu obcí a ekologů to bude proces ke stavebnímu povolení možná na deset let Pro rozšíření I/3 o jeden pruh je EIA i územní řízení docela primitivní. K připojení Jílovska (= cca 10.000 lidí) stačí 9 km přivaděče k okruhu D0 u Jesenice. D3 bude za 100 miliard (dnešní rozpočet 63 mld.) skoro k ničemu, protože nepovede do Prahy. Pomůže jen těm, kteří směřují v Praze na levý břeh. Ostatní budou muset doprava k Modleticím a na D0/ D1, což je asi 7… Číst vice »

Gwann

celkem racionální.
nevím nakolik je to o spekulantech a nakolik o dupani si nozickou, postaví se co chci já….ale čas realizace této stavby bude tak kolem 2050…čili pro všechny / většinu zdejších diskutující již lehce k ničemu.

Bvovka

Jenže Čerčany dálnici potřebují, je to sice vesnice, ale určité městské standardy má.

Reihwiesen

Narážíte ještě na přetíženou D1.

Tomas

D1 je to, co vystavuje stopku vedeni d3 v trasne soucasne silnice 3.

Paja

No jo, průchod dálnice poddolovaným územím, to je jasná druhá D8.
Ještě že ti dobří lidé neví o D4 u Příbrami. Nebo o Ostravsku.

Gwann

tomu ostravsku bych se nevysmival. pokles po těžbě uhlí problémy dělá.

tady to snad tak zle nebude. jakkoliv různá překvapení se objevit mohou…

roman

Nedělá

Zbyněk

U Příbrami vede dálnice tunelem?

Paja

Ne, ale vede poddolovaným územím u Bytíze.
K vedení tunelů poddolovaným územím pak lze uvést jiné příklady – Metro A Bořislavka-Veleslavín nebo chystaný tunel u ČB, byť v obou případech jde o drážní tunely a ne silniční.

adam.voj

Tady bych souhlasil s těmi kritiky. Dobudovat dálnici D4 (na kterou se přesune část tranzitu), na I/3 vybudovat obchvaty měst, případně lokálně doplnit další „stoupací“ pruhy a podobně. Další část provozu by mohla a měla převzít postupně dobudovávaná moderní železnice. Dálnice představuje razantní zásah do přírody, který je nevratný.

libor

vybudování moderní železnice není razantní zásah do přírody?

Jaaa

S řádově menšími dopady.

libor

kolik řádů?

Jaaaa

Jeden.

ABC

A není to málo Antone Pavloviči?

libor

ono se pak třeba zjistí, že dálnice a „moderní železnice“ je vlastně skoro to samé..

Vašek

Akorát, ze na dálnici muže každý a to třeba jen na kousek, tak železnice je jen pro ty, kteří jedou z nádraží na nádraží.

Jaaa

To dost těžko, železnice má poloviční prostorové nároky na stavbu trasy s 1/10 kapacitou, 1/4 energetické nároky na převoz jednotky osob nebo nákladu a 1/10 nároky na prostor při stejné přepravní kapacitě.

Takže si to sice můžete malovat, ale fyziku neobkecáte.

Nebo můžete jezdit na kole.

Vašek

Ještě že se ten náklad a ty lidi zhotní na nádraží a na druhém zaase zázrakem zmizí, prostě fyzika. Jinak ty prostorové nároky jdou vidět jako jizvy na leteckých snímcích měst, jen v Praze od Strašnic , přes Vršovice, Bohdalec až po Vinohrady, dále pak Libeň, Bubny atd. Kolika lidem ve Vršovicích, či bubnech, nebo Libni přináší železnice nějaká pozitiva? Nemusíš odpovídat, kromě ajznbónů nikomu.

Vašek

zhmotní

Paja

Jo a taky železnice má podstatně přísnější nároky na sklonové vedení trasy, takže víc tunelů, zářezů, náspů a mostů. Takový detail.

Reihwiesen

Všeobecná železniční povinnost?

Gwann

ne, ale třeba mýto na vjezdu do Prahy. pak vám bude D3 na prd. protože před tím mýtem ani nezaparkujete.

Karl vB.

Zatímco při použití silnice 1/3, která je napojená na přetíženou D1 by to podle vás byl problém vyřešen?

Gwann

ne, ale D3 ten problém nevyřeší a kolony přenese ještě někam jinam. nebo přesněji, je jinde ještě zahusti.

prostě většina příměstských cestujících musí nechávat auta doma. hlavně v okolí Brna, Prahy, Hradubic.

a bud na to stát musí dát krajum peníze, aby se zaridily (P+R), vč.legislativy (vyvlastnění pozemku), nebo tu budeme ve velkých městech brzo jak v Djakarte

Jaaa

Autíčkářům Djakarta nevadí. Oni vám řeknou, že máte vypadnout.

Gwann

ja bych jim že státního možná zaplatil povinný týdenní výlet…možná by alespoň část pochopila…

moc dobre ale je, jak mnozí zdrhaji z velkých měst do baracku se zahradou…aby tam pak smradili a dal zhoršovali situaci svými auty těm, co tam zůstali…

a vůbec nejlepší je pak ryk těch dojizdecu že satelitu jak jim někdo chce postavit dálnici za humny. to je víc řevu, než od chudáků z magistrály…

Vašek

Třeba místní pošuk Jaaa, sám bydlí v satelitu ale jiným by to chtěl zakázat, mají mu kolem něj postavit dálnici a kvičí jak podsvinče. Já už poprosím jen kávičku a klidně si vy dva bolševici třeba roztrhejte režijky..

Reihwiesen

Máte pocit, že po I/3 jezdí lidi z baráčků? Je zatížená celkem festovně, baráček u Votic si nikdo nestaví a u Benešova (s motivem dojíždění do Prahy) mi to taky nepřijde moc reálné.
I/3, resp. D3 je dálkový dopravní proud, kterému chybí adekvátní komunikace a snažit se to shazovat satelity nedává úplně smysl…

Greyfin

třeba takové Říčany těžce zpoplatňují parkování u nádraží, takže z toho je vidět s jakým pochopením se váš návrh setkává u měst, která mají železnici v katastru a koncept P+R v podstatě odmítají

Pavel

Trapáci tady než budou komplet dálnice tak auta vyjdou z módy.

Petr

Koukám tady to bude nadlouho. Ještě, že zítra se začíná stavba D4 HIGHWAY VIA SALIS.

Jan

Možná začne, ale ne v celém úseku. Úsek Čimelice – Mirotice a Mirotice – rozšíření stále nemá pravomocné stavební povolení. Ministerstvo dopravy stále nerozhodlo o odvolání jedné osoby. Nicméně jsem se koukal, že Ministerstvo zdravotnictví a Ministerstvo životního prostředí potvrdilo dvě závazná stanoviska, která byla napadena odvoláním. Takže by mohlo být rozhodnuto v několika málo dnech či týdnech. Ještě tam běží nějaké soudní spory ohledně vyvlastnění a v jednom případě byl účastník úspěšný ( http://www.nssoud.cz/files/EVIDENCNI_LIST/2021/55A_3_2021_15_20210325142544_prevedeno.pdf ). Takže asi tak k dálnici D4.

Petr

Uvidíme.

bkv

Zajímavý rozsudek. V rámci řízení o vyvlastnění seznámí vlastníka pozemku s normou o stavbě plynovodu a vydají stejné rozhodnutí o vyvlastnění…

Diesel

Je to jediné možné a hlavně už zakotvené trasování. Dálnice hlavně obslouží i oblasti kde ta silniční infrastruktura je fakt na bídné úrovni ( silnice kolem Jílového ATP jsou fakt pocuc) Navíc pro ty vyznavače napojení u Mirošovic: jeďte se mrknout k Mnichovu co udělá napojení A 93 s A 9 cca 40 km před městem a jeho okruhem.

pilotWeb

Mám chatu přímo pod mostem a na dálnici se těším, věřím že mi to zlepší cestu z Prahy na kole (ubude tranzitu na místních silnicích + přibude snad cyklo/pěší most přes Sázavu). Co mě maximálně vytáčí jsou plakátky proti dálnici na vratech za kterými stojí obvykle dvě auta odpůrců…

Jaaa

Hehe, jen si to malujte. Dálnice znamená skokový rozvoj satelitů, takže budete jezdit ne přírodou, ale ulicemi králíkáren naležato mezi auty místních pendlerů do Prahy.

Kdy už vám konečně dojde, že dálnice brání trvale udržitelnému rozvoji?

Cikcak

„Skokový“ rozvoj satelitů jenom potud, kolik vám dovolí územní plán. A ten někdo připravuje a nějakou dobu se projednává. Což je samozřejmě zase jiná kapitola.

Gwann

váš optimismus je osvěžující.

ale stačí starosta a pár lidí vlastnících příhodné pozemky…kde se záhadně změní územní plán. a je vymalovano

Reihwiesen

Pořád máte mezi Prahou a Jílovým poměrně dost polí, kde je volno… a je to o 15 km blíž. I tak se mi zdá, že se v Praze konečně pohla zástavba brownfieldů a aktuálně je zajímavější mít byt ve Vysočanech, než baráček na poli v Jirčanech.

Martin

Tohle je absolutní nesmysl. Pardon, unahlil jsem se, prostě nesmysl za předpokladu, kdy si dotčené obce stanoví v územním plánu, že dálnice jejím území povede, ale nikoliv JAKÁ KOLIV VYSTAVBA. Dá se tím vyřešit v „satelitiště“ i „logistiště“.

Pravdu máte, více domu dálnice přinést může, ALE NEMUSÍ.

Jaaa

Tlak developerů je velký, úplatky v desítkách milionů.

Martin

Nesouhlasím, když představitelé obce opřou o územní plán neumožňující výstavbu, pak může developer tlačit jak chce, ale svého nedosáhne.

Čili pak je k vašemu komentáři, problémem není dálnice, ale respektování zákonů a morální zásady.

bkv

v desítkách ne, teď je to ve stovkách. A pořád to nestačí 😂

Gwann

jak kde.
podívejte se na mnohé vesnice kdysi s 100 obyvateli….

Reihwiesen

Ano, které chtěly cíleně vyrůst. Co je na tom špatného?

Reihwiesen

To ano, ale asi v Praze, ne v polích u Neveklova. Zkuste si spočítat hodnotu díla, které by mělo vygenerovat zisk a ještě prostor na „úplatky v desítkách milionů“.

Gwann

podívejte se všude, odkud se dá snadno dostat po dálnici na hranici prahy…mnisek a dobříš, kupříkladu. při ceně bytu v praze 100tis Kč a více a stavebních nákladech 35-40tis Kc, je dost prostoru na zisk i pro znatelné nižší cene

bkv

A netvrdíš náhodou, že se nepůjde snadno dostat k Praze?

Gwann

bude se dát dostat na okruh. stejně jako od mnisku zůstanete stát na zbraslavi a od ústí v letňanech.

ale to už dojizdecum vadit nebude, jen budou řvát co je to za bordel, že praha nepostavila sestiproud skrz město v jimi zadaném směru, nebo parkoviště nebo tak neco

Reihwiesen

Zrovna v Mníšku byla teoretická možnost odkoupit bývalou vlečku do kovohutí a udělat z ní městské nádraží (a upřímně řečeno by to asi zachránilo dobříšskou větev). Město to nějak nechalo být…

Reihwiesen

A v Mníšku a Dobříši někdo někoho uplatil desítkami milionů?

Karl vB.

Milý Jaaa, nebo Jaaaa?
Kdy už vám konečně dojde, že ve zdejších diskusích se svým nekompromisním jediným správným vyjádřením téměř ke všemu, začínáte stávat kvalifikovanou náhradou pana Luboše (ve dřívějších dobách zde známého to šukafónobijce).

Pavel

V jednom směru oblouk na 120 v druhem česká spirála na 60, ale s dostatečným nájezdové pruhem. Před cca 5 lety v rádiu hlášky typu pozor, po dálnici jdou cyklisti s kolem v protisměru (dejte černému migrantovi kolo, nevěděl co s nim). Bydlíme tu 18 let. Nevim ale ranniD8 D5 D4 jsou na nájezdu do Prahy podstatně horší (ta A9 má 3 až 4 pruhy, k tomu ve nesteckach okolo souběžně silnice, regionální železnicích 200 km/h a k tomu ještě VRT na 300, slovy klasika Kdo z Vás to má)

Jaaa

Silniční infrastruktura v této oblasti nepotřebuje vylepšovat. Je nutné zlepšit dopravu pomocí VHD.

pilotWeb

Ten skokový rozvoj tedy přináší jen silniční infrastruktura, VHD ne?

Jaaa

U VHD musíte plánovat.

bkv

A ta VHD bude jezdit kudy?

Reihwiesen

Kabáty – Luka pod Medníkem – Davle – atd. a za hodinu jste na Kačerově. Gumokolová alternativa je stará benešovská, čím víc ku Praze, tím větší bizar.

Jaaaa

Vlastní dopravní cestou. Rozhodně ne po ucpané dálnici a jejích ještě zasekanějších přivaděčích.

bkv

A ty silnice nebudou zacpané stejně jako dálnice?

Frantisek

Po udržovaných stávajících silnicích a vylepšených kolejích, třeba. Dálnice jen podnítí větší míru IAD. Vždyť proč jezdit autobusem po té samé zacpané silnici, když v autíčku si pustím rádijko a natáhnu se v křesílku. 🙂

ABC

Tak. Všichni pěkně do přehřátého skleníku do zácpy. Vso rovno tovaryšči.

Gwann

vylozime 40 kaštanů z busu, rozesadime je do aut hezky po jednom (z toho tretinu do SUV) a ta auta hezky seradime před domem pana ABC a nastartujeme, abychom je následně v jeho okolí zaparkovali.

pak možná pochopí, že každodenní dojíždění lidí z domečku se zahradkou do Prahy autem není nadále tolerovatelne ve stávající mire

ABC
ABC

Možná se vrátíme i k těm Koldomům. Nebo k klecovým kojím jako v Hongkongu.

Jaaa

S vaším přístupem nebude ani na to.

Gwann

ale budujeme tu hezky americký sen…že…všude autem, jen domeček, ajaj…

ještě zrušit dovolenou, mateřskou, státní duchody, veřejné zdravotní pojištění a nastane ráj na zemi.

Gwann

pokud se jedná straně chová jak banda debilu, tak se tak začne s velkou pravděpodobností začne dřív či později chovat i druhá strana diskuze. s výsledky obvykle silenymi.

jsem „vyjednavač“ …a když se kterákoliv ze stran zasekne, končí to obvykle bledě.

Gwann

PS: jinak já píšu o jiné dopravě než auty. vy o tom, že jsem magor, který zakazuje lidem rodinné domy. a níže…že jsem vlastně komunista v původním slova smyslu. opět argumentacni fauly, jeden za druhým.

Diesel

Jistě, vše severně od Prahy až k severnímu moři při tranzitu na jih a opačně velice ocení kvalitní VHD v okolí Jílového :))

Jaaa

Vše severně od Prahy při tranzitu na jih může jet po I/3 nebo ještě lépe I/27.

Frantisek

A nejlépe po železnici. Ale toho tranzitu je stejně relativně minimum.

Karl vB.

Přání je otcem myšlenky, nebo máte nějaká data?

Reihwiesen

Tak určitě. I v šotouši opěvovaném Švýcarsku má stejně dominantní podíl na modal splitu auto. Proč by tomu mělo být jinak mezi Lincem/ČB a Prahou?

Roman

NIC to nevyřeší, protože ta celá hrůza bude končit v Jesenici na ucpaným kruháku. !!

Frantisek

Takže podle Vás špatné silnice necháte dále chátrat a místo nich postavíte dálnici, k níž se bude jezdit také po špatných silnicích? A dálnice nějaká místa obsluhuje? Jsem měl zato, že jen sbírá silné proudy právě z těch ostatních silnic, ne že je má nahradit. Nadto – furt je tam do Prahy železnice. V Praze už ta auta není ani kam dávat.

bkv

Jasně, je tam železnice. Jen je třeba pro obyvatele Jílového nepoužitelná…

Gwann

což je bohužel zcela pravda, tohle pochodove cvičení…není běžně provozovatelne. zda by pomohl bus z náměstí někam k nádraží…musi říct někdo mistni

Reihwiesen

Bus z náněstí úplně opačným směrem na čtyřicítkovou lokálku, která dělá velký oblouk a jede do Prahy ještě pomaleji než vymetákové třístovky. Na to jsou dneska lidi hodně zvědaví.

Kodl

Stejně všichni víme, že se v tomto desetiletí nepostaví, ba ani nezahaji ani kilometr.

Dorota

Plán D3 přes Posázaví je už z dob socialismu a za 33 let od převratu ho nebyly vlády schopný realizovat.

Paja

Což platí o většině dálnic u nás. Dokonce plány na hodně z nich jsou ještě z Protektorátu.

Gwann

a co teprve kanál DOL…ten čeká na realizaci už dob Otce vlasti

Greta

Naštěstí

Zbmaster

Ať už se konečně staví. I/3 zkapacitnit nejde. D1 v úseku Praha – Mirošovice nestačí už teď, úsek Mirošovice – Benešov by teoreticky šel 2+2 ale v Benešově jsou dva nové kruháky a to je nepřekonatelný špunt. Leda komplet obchvat s pripojkou na Vlašim.

Jelen

Tak by se to dalo rozšířit na 2+2 a rovnou na to postavit i ten tunel u Benešova, ne? Ty kruháky odtamtud pak můžou zmizet a mohou být nahrazeny MÚK. D1 rozšířit mezi Prahou a Mirošovicemi na 4+4.

ZBmaster

Tunel má být jen kousek u vchodu do parku a hlavně 2+1. . A i kdyby tam někdo napasoval 2+2 tunel, tak při rychlosti v ČR by se to stavělo 5 let… A nění to kudy objet a na I/3 je opravdu velký provoz. Jezdím každý den..

Gwann

hmmm, jeden tunel nejde. ale 60km dálnice přes ještě zavilejsi odpor půjde.

tak hodně stesti

Dusanh

Zkuste aplikovat 1.Kirchhoffuv zakon. 4+4 nebude stacit…

K.S.

A kolik dopravy na D1 může jít do pryč v momentě kdy bude hotová nebo ještě více pokročilá severní dálnice?

Rossec

Pokud by byla D1 4+4, stejne by vetsina osobaku pozivala jen 2 levy pruhy

Otakar

Protože to tam méně žere!

Roman Soudný

Ono by tam stačilo i těch 3+3, kdyby se točvolanti naučili jezdit v pruzích. Kdyby tam bylo 4+4, tak v levém bude šnůra aut, v druhém zleva sem tam nějaké pomalejší auto a v těch dvou napravo se budou předjíždět kamiony.

ABC

stačí povolit předjíždění vpravo a bude po problému 🙂

Paja

Nebo namísto měření rychlosti vymáhat dodržování ustanovení o jízdě v jízdních pruzích.

Gwann

a o minimálních rozestupech

K.S.

Nebo odstraňte podélné značení jízdních pruhů 😉 🙂

Gwann

jste optimista. ty kamiony by se predjizdely ve všech 4

Jirka

V nové vládě budou piráti a ti D3 nepovolí, takže marná snaha.
Příkladem takového projektu podle Polanského může být středočeská část D3 přes Posázaví. „Nevím, zda jsme tak bohatí, zda si můžeme dovolit dálnici za miliardu korun za kilometr v době, kdy se vedle dokončuje tradiční železniční koridor. Do jižních Čech vede souběžná dálnice D4 a chystá se zkapacitnění I/3 mezi Mirošovicemi a Benešovem,“ uvedl zástupce Pirátů.

55p

Zkurvit panorama Posázaví dálnicí? Děkuji, nechci!

frakra

S Panormtama běžte někam, my co tu bydlíme tu dálnici potřebujeme!!

Gwann

tak stavět dálnici kvůli „pár“ bydlicim, aby se jim líp dojíždělo do Prahy. hezčí argument proč tohle nestavet jste přinést nemohl…

ABC

nejlíp ať každej sedí na zadku doma!

hobluj

u PC…

Gwann

no spíš pokud někdo v Praze chce pracovat, at tam bydlí. a ne ať se mu zrizuji dálnice na každodenní dojizdeni

ABC

Tak určitě. Když nemají na chleba proč nejedí koláče.

Gwann

podstatná část dojizdejicich do Prahy jsou exPrazaci a jiné nápravy, co se pristehovaly, aby mohly pracovat v praze ale z nějakých důvodů tam nebydli

Pavel

Protože pražský Byt pronajímají. Je to zvykem už z doby regulovaného nájmu, kdy ten rozdíl já tržní splatil i 2 hypoteky

Reihwiesen

No to jsou moudra, tesat. Udělejte si na I/3 špéru někde u Bystřice a zeptejte se, jestli jsou Pražáci nebo ex-Pražáci.

Reihwiesen

Dálnice nemusí být na každodenní dojíždění. Ve Středočeském kraji bydlí i lidé, co dojíždí několikrát do týdne ze vzdálenějších míst – a nejedná se o vámi ironizované satelisty, ale o „původní obyvatelstvo“.
Ostatně, zkuste se zaměstnat třeba ve Vlašimi nebo v Sedlčanech…

Gwann

PS: a když už musí každodenně dojíždět, tak VHD

Reihwiesen

Zkuste týden dojíždět autobusem do Jílového a přijďte se podělit s pocity…

Jaaaa

Dojíždím stejným směrem už nějaký ten rok. A potom MHD přes půl Prahy.

Stačí nebýt shnilej sobec.

Karl vB.
Vašek

to je tak, že když nemáš nikoho, kdo by tě měl rád a sám taky nic a nikoho rád nemáš, tak můžeš trávit život v mastný tyči

Gwann

utok ad personam. typicky pro zoufalce bez argumentu

Reihwiesen

Takže kdyby tam vedla dálnice a k tomu by se náhodou v IDSK/Ropidu rozsvítilo v otázce expresních spojů, tak byste se cítil ochuzen o 150 zastávek, kde si dobří lidé po jednom kupují jízdenky?

Gwann

ani, jilove je problém. ale kvůli němu se fakt nemá budovat dálnice…až někam k olbramovicim

Reihwiesen

Jestli jste doteď nepochopil proč se ta dálnice buduje, tak mě překvapuje vaše puzení se k ní tak intenzivně vyjadřovat. Tuplem pokud jste odněkud z Moravy…

Gwann

myslím že je blbost ji tam budovat. a to že sú původem z brna, neznamená že musím být nadšen z dálnice jižně od prahy. platila by se i z mých daní.

PS: jilove znám

K.S.

A nevede kolem Posázaví, tak náhodou D1?

A měl bych ještě lepši řešení rychlo a pohodlné obsluhy údolí Sázavy – zrychlení a elektrizaci Pacifiku a dostavbu tratě Zruč-Trhový Štěpánov.

Reihwiesen

A Pacifik končící v Čerčanech a Zruč-Trhový Štěpánov vedoucí odnikud donikam řeší automobilový provoz mezi Prahou a jihem Čech přesně jak?

K.S.

Z Čerčan do Světlé je to taky Pacifik – Horní.

V Trhovém Štěpánově navazuje trať do Benešova. Mohlo by to být zajímavé pro obsluhu regionu. Každopádně pokud tu jde hodně o turismus, nebo příměsto/dojíždění, tak úprava dráhy mi přijde jako lepší řešení než to dělat pomocí dálnic.

Reihwiesen

Světlá a Trhový Štěpánov jsou Jižní Čechy?
Dálnice D3 se nestaví kvůli „turismu“ ani kvůli „příměstu“, ale kvůli dálkové dopravě (Rakousko) – Jižní Čechy – Praha. Železniční alternativu představuje IV. koridor, ne čtyřicítkové lokálky vedoucí někam úplně jinam.

Karl vB.

Vaše „lepši řešení rychlo a pohodlné obsluhy údolí Sázavy – zrychlení a elektrizaci Pacifiku a dostavbu tratě Zruč-Trhový Štěpánov“ souvisí se stavbou dálnice D3 asi tak, jako závislost dojivosti krav v Dánsku na výskytu infarktů v Japonsku.
Pokud se ovšem domníváte, že cílem stavby dálnice je prioritně řešit příměstskou dopravu a regionální turismus, jak jste uvedl níže, tak chápu, že lze těžko dodat něco racionálního.

ZBmaster

Prodej auto a k jídlu jen to co si vypěstuješ…. Dálnice pak potřeba nebude. Dálnice zapadne do posázaví stejně jako železnice, která taky kazí posazaví…. Nejvíc kazí posázaví všudepřítomné chaty atd.

Dan

Naprostý souhlas. Navíc tak jak je dálnice navržena ( asi 7 tunelů a velkej most ), panorama moc nenaruší a hlavně je to luxus o kterém si zbytek ČR může nechat jen zdát. Jestli se mají dálnice stavět – tak právě takhle!

Otakar

NIMBY!

Jaaa

Prodej auto a začni jezdit VHD. Uleví se všem.

bkv

jistě se tím sám řídíš…

Jaaaa

Přestav si že jo. A nejsem tu zdaleka sám.

Pavel

Já už 5 let taky a je to podstatně lepsi

ABC

Jako třeba v Hvězdonicích? Mordor! Měsíční krajina!

Azkaban

Kdyby takhle hystoricky přemýšleli všichni, tak dneska nestojí 98% staveb. Stejně tak mohli protestovat kdysi proti posazavskemu pacifiku a viadutku Žampach nebo mostům přes vltavské údolí v poloze dnešní orlické přehrady… a takhle bychom mohli pokračovat do nekonečna… Dneska se navíc považují kolikrát za ikonicke stavby

Jan Macek

NIMB jak sa patří 🙂

BND 30

Jaké panorama? Byl jste tam někdy? V tom členitém terénu se dálnice velice dobře ztratí. Pokud bude dobře vyprojektovaná a postavená, nebude ji za pár let nikdo vnímat. Důležité bude kvalitně udělat dilatace mostů, aby neklapaly při průjezdu každého auta.

Roman

Jak víte že v nové vládě budou piráti?

Otakar

Neví, jen při jezení koblih plácá nesmysly.

jarda V.

matematická jistota, 3 velké uskupení a dva se budou muset nějak domluvit, na Bureše se kydá co to jde takže s ním dobrovolně nepůjde nikdo…. ale jsme v čechách a koryta jsou koryta volič nevolič.

On.

Já bych se toho nebál, po volbách se ODS dohodne s ANO. Stejně mají shodu ve většině hlasování.

Gwann

ano, přesně tohoto se bojím…
a doufat ve slušnost alespoň některých modrých strak moc nejde

Kalanis

Pokud ANO bude mít lidi na kandidátky…

David

Byť s Piráty v tomto nesouhlasím, jedna věc je jasná, ten kdo přijde po této vládě bude muset někde najít peníze na splacení dluhů, které nadělala. Nebo alespoň zastavit to zadlužování. A pokud chceme rozjet ambiciózní železniční projekty, jsem upřímně zvědav kde se na všechny tyto investiční akce najdou peníze. Je jasné, že EU bude spíše podporovat železnice než silnice v následujících letech a z národních zdrojů nám zatím stavby moc nejdou.

Gwann

ja se obávám, že se maximálně dostaví, co už je v běhu a v lepším případě se nezastaví příprava. na víc nebude, protože konečně jsme zajistili důstojné důchody aj. sice na dluh ale to nevadí.

BND 30

Němci na to mají příhodnou frázi: Keine Panik auf der Titanik….

Gwann

aneb na horní palubě se stále tančí…

Tomáš Gottschalk

S těmito slovy je dokonce jedna písnička.

K.S.

Varování: Německé Euro-Dance!

K.S.

Tak ono je ale potřeba dodělat alespoň tu severní dálnici aby jediná spojnice Ostravy a Prahy nebyla přes Brno. Nepočítal bych ale ani s tím že podpora z EU bude dost na ten plán s VRT, spíš bych řekl že se udělá další posilování a zkapacitnění současných tratí.

Jaaaa

Když se to dobře napíše, tak bude. Kapacita tratí je značně nedostatečná a bez dalších čtyř kolejí to nepůjde.

Karl vB.

Konečně z vás jednou vypadlo něco rozumnýho.

K.S.

No otázka je kudy a kam ty čtyři koleje mají vést. Neumím si představit že někdo v době napjatých rozpočtů odklepne dvojkolejku maninama do Světlé jako VRT když do se dá modernizovat a zakapacitňovat. Je v plánu dodělat bezkolizní zapojení tratě do do Kutné Hory v Kolíně, na Hradec Králové mají jít v celé délce dvě koleje, má se dělat přímější spojení ve Velkém Oseku a zkapacitnění z Hradce do Chocně. Otázka také je jestli bude dost prostředků na to aby se posílily kapacity opravdu o 4 koleje, nebo se to v nejkritičtějším místě nakonec bude lepit podle plánů z… Číst vice »

Gwann

osobně bych se vykašlal na VRT cypoviny. na to aktuálně nebude.

max z4kolejnit chocen-MuN, zdvojkolejnit velký osek – Chocen přes HK a dodratovat. Brno-Prerov zůstane jak za císaře pana ale s dratama. a i Prerov-Bohumin obdobné…bohužel.

plus dodelat co bylo rozestavěno na jihu a za plzní.

když němci zaplatí většinu, pak Erzgebirgebasistunel.

a už i tak toho je víc než bude penez

K.S.

Souhlasím. jen možná s tím rozdílem že bych buď realizoval některé kratší kusy, pokud nebudou o moc dražší než zkapacitnění či novostavby konvenčních tratí. Problém je třeba i na trati z Brna do Břeclavi, která kapacitně nestačí a ŽUB tak nějak blokuje řešení situace (a tedy i jeden pitomý most, ale těch 300-400m dvojkolejky by se asi vsáklo), přitom by se dala asi dala kapacita posílit přidáním koleje mezi odbočení průtahu a Modřicemi, nebo modernizací toho nákladního nádraží tak aby se přes ně dalo jezdit normálně a rychle i osobními vlaky, když by na to došlo. Teď je problém že… Číst vice »

Gwann

zabihate do detailu, kde se dost začínám ztrácet; -) ale dává to smysl, jen ty přesmyky a přidání kolejí můžou být poněkud dražší…