Miliardový tendr na nové tramvaje. Ostrava chce koupit dalších 40 souprav
Cestující tramvajemi v Ostravě čeká v příštích letech zásadní zlepšení služeb. Po nedávné zakázce na dodávku 40 středně kapacitních souprav,
Cestující tramvajemi v Ostravě čeká v příštích letech zásadní zlepšení služeb. Po nedávné zakázce na dodávku 40 středně kapacitních souprav, vypsal Dopravní podnik Ostrava zakázku na dalších 40 velkokapacitních souprav.
Na vypsání soutěže upozornil jako první server Československý dopravák. Podle informací ve věstníku veřejných zakázek nepočítá Ostrava s tím, že by využila na nákup evropské dotace.
Podle zadávací dokumentace chce Ostrava koupit až 40 nových vozů o délce maximálně 32,4 metrů a s kapacitou nejméně 200 lidí. Připuštěna budou vozidla pouze s tzv. otočnými podvozky. Vyloučeny z tendru jsou tak podle Československého dopraváka všechny tramvaje koncepce „Multigelenk“ (s pevnými podvozky), ale i tramvaje s dynamicky otočnými podvozky.
Dopravní podnik nezveřejnil, jakou hodnotu u zakázky očekává. Půjde ale o nákup v řádu miliard. Za 40 menších tramvají z prvního tendru žádá Stadler 1,22 miliardy korun, což bylo o 300 milionů korun méně, než dopravní podnik odhadoval.
Dopravní podnik se v zadávací dokumentaci zavazuje k odběru nejméně třiceti vozů, na dalších deset chce mít opci.
Podle zadávací dokumentace tvoří 70 % při hodnocení cena, zbytek připadá na úroveň technických podmínek, například podíl nízkopodlažnosti. Ten musí být nejméně 70%. Zakázku administruje advokátní kancelář MT Legal.
Vítězství Stadleru v poslední soutěži na tramvaje pro Ostravu znamenalo velký průlom, dosud u českých dopravních podniků uspěly výhradně tuzemské firmy. DPO má celkem 262 tramvají, necelá polovina z nich je zatím nízkopodlažní.