lot
Infrastruktura Železnice

Miliardová zakázka na železnici stojí. Eurovia prosadila zákaz smlouvy s Metrostavem

Vlak ČD Cargo, Praha-Hostivař, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Vlak ČD Cargo, Praha-Hostivař, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Modernizace další části koridoru od jižního portálu vinohradských tunelů v Praze ke stanici Praha – Hostivař nezačne nejspíše ani letos. Zakázka za více než tři a půl miliardy korun, kterou nejprve loni Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zrušila, zadrhla u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).

V uvedené věci probíhá prvostupňové správní řízení, v jehož rámci bylo nařízeno předběžné opatření zakazující zadavateli uzavřít smlouvu,“ řekl mluvčí ÚOHS Martin Švanda. Podnět k ÚOHS dala stavební společnost Eurovia. Nejnižší nabídku u zakázky dal Metrostav.

SŽDC se tak bortí plány z loňského roku. První zakázku nejprve vyhrála s nejnižší cenou litoměřická společnost Chládek & Tintěra, správci železnice ale soutěž zrušili kvůli pochybnostem o dostatečné kvalifikaci vítěze. Soutěž vypsala SŽDC rychle znovu, aby stavba nenabrala velké  zpoždění. Původně počítala SŽDC podle zadávací dokumentace, že v červenci začne stavět. Na to jsou nastavené i jízdní řády. V praxi tak budou vlaky dál jezdit po neopravené trati podle jízdních dob, jak kdyby se na úseku už stavělo.

Eurovia byla ve sdružení Strabag Rail a GJW Praha, v pořadí byla druhá. Za stavbu chtěla 3,68 miliardy korun, proti první soutěži tak zlevnila o půl miliardy korun.  Nejnižší nabídku v soutěži dalo sdružení Metrostav a Swietelsky Rail za 3,487 miliardy korun. I tak je zakázka o sto milionů korun dražší, než byla nabídka od firmy Chládek & Tintěra loni v létě, kterou pak SŽDC zrušila.

Zakázka je další součástí rozsáhlé modernizace čtvrtého koridoru z Prahy do Českých Budějovic.

Pro Eurovii jde o hodně, v posledních měsících se jí na železnici příliš nedaří. U největší zakázky desetiletí na trať Sudoměřice – Votice je podle nabídek těsně druhá, první není ani v případě miliardové stavby na přesmyk plzeňského uzlu. Ve hře jsou ale ještě velké zakázky na Ředitelství silnic a dálnic, kde se blíží termín podání nabídek.

6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří

Nešlo by také napsat proč Eurovia podala podnět?

Jan Sůra

Šlo, ale to by musela Eurovia chtít tento dotaz zodpovědět a dokud není řízení pravomocně uzavřeno u ÚOHS, není to veřejný materiál.

Ten_z_Bíliny

Bude tu nějaký článek o tom, že se různě uvažuje o délce vlaků až 760m? Nějak o tom nemůžu pořádně dohledat info a o ČR ani nemluvím. Kolik metrů může měřit vlak v ČR?

Miras

Je to ČTVRTÝ koridor.