Miliardová modernizace trati z Vysočan včetně nového nádraží může začít, povolení je už platné

Vizualizace nové podoby stanice Praha - Vysočany. Foto: SŽDCVizualizace nové podoby stanice Praha - Vysočany. Foto: SŽDC

Správa železnic může začít s jednou z největších investičních akcí letošního roku. Ministerstvo dopravy zamítlo odvolání proti vydanému stavebního povolení

70 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jerry

Proč furt používáte to „až“ ..stačí napsat maximální povolená rychlost na vybraných úsecích bude 160 km/h.

Jakub

„až“ se píše podle mě proto, že ta povolena rychlost v závislosti na situaci může být různá, přičemž může být až třeba těch 160.

náhodný kolemjdoucí

Při akcích tohoto typu dochází k zajímavému jevu: konečně jsou prachy na rekonstrukce, ale všichni jsou nas*aní kvůli výlukám a někteří si dokonce myslí, že bez opravy by to jezdilo ještě padesát let.
Možná právě proto Andrej při návštěvách krajů slibuje hlavně sportovní stadiony apod.

standa

cink cink cink .. máme vítěze.

Původní Pražák

Po letech příprav modernizace trati a žvanění o zastávce na Rajské zahradě Praha dodnes neví, jestli tam tu lávku postaví? To je neuvěřitelné…

Franta

Spíš bych řekl, že právě kvůli tomu. Rozpočet města není toaletní papír. Takže je nesmysl každý rok dávat do rozpočtu peníze na něco, o čem nevíte, jestli se bude stavět. Teď je konečně stavební povolení, tak se může schválit konkrétní rozpočet na lávku. Jak vedení Prahy 14, tak Magistrát s tou akcí počítá. Čeká se jen na stát a Babišův cirkus. Naopak současné vedení po desetiletích anarchie ve čtvrti Kyje – Na Hutích pracuje na urbanismu celé lokality. Aby ne, vlakem to bude do 15ti minut z centra, metrem to je 20 minut už teď. http://www.iprpraha.cz/zahezcikyje

Původní Pražák

Tak jsem zvědavý, jestli to půjde tak hladce, jak si to malujete. Za pár let si to tu můžeme povědět, stejně jako to, kolik lidí bude používat vlak do centra místo metra, kde nepatrná úspora v jízdní době, a ještě jen pro některé, podle mě nevyváží nevýhodu nesrovnatelně delšího intervalu, o spolehlivosti nemluvě.

dopravák

Ta železniční zastávka má mnohem větší význam pro přestup mezi vlakem a metrem (v obou směrech), s žádným extra velkým využíváním železnice místními obyvateli ve směru do / z města bych rozhodně příliš nepočítal – ale je pravda, že budou-li tudy vlaky jezdit přes centrum někam dál než jen do centra a v intervalu kratším než půlhodinovém, tak by nějaký zájem být mohl: tomu ale bude bránit snaha využívat pro příměstskou dopravu hlavně Masarykovo nádraží.

Otmar

Vzhledem k tomu že bolševik postavil trasu B nelogicky prakticky ve stejné trase kudy vede trať Počernice- Praha Masarykovo tak ta zastávka Rajská zahrada má smysl pouze pro cestující od Počernic kteří jedou nakoupit na Černý Most. Jinak valného významu nemá. Obyvatel z Černého mostu bude i tak nadále jezdit metrem.

Michal

Je už v ramci modernizace naplánována příprava na odbočku do VRT tunelu pod Prosekem?

Pan Tograf

Doufám, že zachovají historické malované nápisy z původní budovy

Radek Janata

Copak nápisy, ale ten unikátní podchod mohli zachovat (byť třeba nepřístupný, jen k nahlédnutí).

Adamgolias

Promiňte , jsem věcích současných neznalý, já tam pamatuju z historie pomočenou tmavou páchnoucí díru. To by jste rád zachoval? 😁

Radek Janata

Je to podchod s kamennou klenbou, jaký snad nikde jinde není.

Jestlí vám vadí „pomočenost“ (byť já ten dojem nemám, ono to nedává smysl, vymočit se v blízkém okolí můžete i jinde, to není centrum města), tak právě pro vás jsem psal, že by mohl být jen k nahlédnutí.

Adamgolias

Pomocenost mi vadí , to jo , já netušil -a je mou chybou že jsem věci neznaly- že se jedná o relikt své doby , který je unikátní. Můj predchozí příspěvek neměl býti ani ironickým ani dehonestujícím .

Martin

Hlavne je v nem puvodni a unikatni dlazba…

Růža

Na trasu HK – Praha by při VTR stačila jedna rychlá jednotka. Kmitala by mezi městy jak čamrda celý de a ušetřila by spoustu personálu a obyčejných rychlíků. TU – Praha může zůstat a mezi občas pustit osobák.To vše za předpokladu aspoň 250 km v hod.

Vladimir

Jerdna mi prijde malo, nicmene pokud by mela trat zastavku i v Trutnove, melo by to obrovsky ekonomicky dosah pro tuto severni lokalitu.

Růža

Myslel jsem trasu Pha-HK. Takt by vycházel každou hodinu z koncové stanice.

Vladimir

I to je malo podle me, 2 jsou idealni. Bude jezdit jimi velke mnozsvtvi lidi, kteri musi vystoupit a nove nastoupit. Mansifurer musi prejit z jedne strany vlaku a do druhe a to musi jeste jednotku zabezpecit, kdyz tenhle ukon provadi, takze tato akce vyzaduje min 10min. Tento ukon se uz nyni dela na useku Pardubice – HK a takze to neni z me strany pouhy vymysl. Je otazkou jesli ve spicce by nejezdili v 15 min taktech, protoze pulka HK bude jezdit do prace do Prahy.

Mark

10 minut? Zajímavé, že u LE v Přerově to je tak tři, maximálně čtyři minuty, pokud se fakt pospíchá. 😀

Panda

Hodinový interval fakt neospravedlní stavbu VRT… Podívejte se na tratě typu Řím-Florencie – tam je třeba 10 (a delších) vlaků do hodiny a i na takových tratích se vedou/vedly diskuze o rentabilitě… Praha-Brno-Ostrava budiž, tam se přepravní výkon může časem blížit italským/francouzským/německým VRT.

Martin

Taky si myslim, ze by jen par vlaku nestacil, navic by cast VRT mohli vyuzit i jine vlaky, takze to smysl ma, navic je to usek, ktery bude soucasti VRT na Vratislav…

Lemmy

Týjo, ta vědeckotechnická revoluce ale dokáže zázraky… 🙂

Martin

Musely by byt dve + jedna zalozni, do HK by to bylo cca 1/2hod., s odbockou do Pardubic taktez, jen jeste pocitejte jednu pripadnou zastavku nekde u Podebrad… a bylo by to fajn, HK je dobre misto na bydleni a praci v Praze…

Honza D.

V Hradci Králové by chtěl žít každý… 😃

Martin

😀

Kalanis

A koho rozum opustí, stěhuje se do Ústí.

Standa

A kdo nemá rád kamerovou ostrahu v.. ere se na Prahu.

Vladimir

Jednu vec nechapu. Tahle trat ma byt soucasti spojnice Praha-HK, ma se zdvojkolenit zvysit rychlost na rychlost 160kmh. VRT do Wroclavi ma vest take pres Hradec Kralove, tak to budou do HK dve celkem nove trati v horizontu 10 let? Usek pres Chlumec n. C. ma byt opraveny do roku 2028.

pilotWeb

Máte to řádově chybně, budou tam dvě trati v horizontu 100 let.

Vladimir
standa

ví tu někdo zda přibude kvůli vrt polabí čtvrtá kolej z libně do běchovic? a libeňský přesmyk do malešic? jak to s tím vypadá dlouho se o tom nic nepsalo.

Dušan

Se 4-tou kolejí se počítá, ale v rámci samostatné stavby, tzn. nikoliv s VRT úsekem Běchovice – Poříčany. Nicméně bez ní se v budoucnu nedá protlačit uvažovaný rozsah VRT-dopravy na hlavní, ale tam je problém nejenom s tou 4-tou kolejí, ale i s kapacitně nedostatečným pardubickým zhlavím žst. Praha hl.n – takže to jsou spojené nádoby, každopádně nižší scénář VRT-dopravy oproti vyššímu scénáři má zase přímý vliv na ekonomiku té SP Praha – Brno – Břeclav, která se aktuálně zpracovává, takže se uvidí…každopádně mít Běchovice – Poříčany s 5-ti kolejemi a dál 3 nedává smysl…

Pkiii

Zvažuje se i zapojení VRT Polabí z jihu do Hl.n. přes Malešice, Zahradní město a Vršovice.

M H

Ono by stejně bylo nejlepší mít zapojení z obou stran… 🙂

Kuba

Pokud nestačí severní zhlaví Hlaváku, nešlo by ještě něco vydojit z Masaryčky? Koleje u pošty a tak.

Hajnej

Hele, když se tak rád hrabeš ve všelijakejch předpisech: zkus se někdy podívat na „předpis“ na psaní číslovek. To, co jsi napsal, je děs a běs…

Martin

Bude muset, kapacitne by to neslo protlacit na 3 kolejich… ani ta 4 kolej nebude stacit po stavbe useku na HK, takze se planuji jeste dve koleje na Z.Mesto a prijezd na Wilsonovo nadr. od jihu…

M H

Hnuly se, ale VRT až do Hradce je zatím docela v nedohlednu… V seznamu sice je, ale vpodstatě ji nemá smysl stavět, dokud nebude napojení dál do Polska. Do té doby mnohem lépe poslouží současná vylepšená trať na 160-200 km/h. Před tím bude priorita postavit Drážďany – Praha – Brno – Ostrava/Břeclav. Zřejmě by ale mělo smysl udělat brzy kus Poříčany – oblast okolo Velkého Oseka/Libic n. C. (cca 20 km), kde by se stávající vylepšovaná trať mohla napojit na VRT.

Mosquit

020 má být na VRT napojena přes přeložku a zdvoukolejnění Nymburk-Poříčany, příprava tohoto je součástí přípravy VRT Polabí.

Libice-Nymburk bude pochopitelně úzké hrdlo.

M H

To je škoda. Tedy nic proti opravě a zdvojkolejnění Nymburk-Poříčany, ale pro případné expresy bude Nymburk docela zajížďka a hrdlo Libice-Nymburk taky není zrovna ideální…tady se opravdu mělo chtít v dohledné době udělat ten kousek VRT navíc…

Adamgolias

Celá republika je úzké hrdlo. Nejsme Rusko s širými pláněmi. Není možné zastavět každou píď země. Poříčany Nbk zdvoukolejnit , ano , ale vrt? To u Sadské ten šedesátkový oblouk bude ultraklopený aby mohla být zvýšena rychlost . Nebo v nové stopě? Tak tu máme v pruhu širokém 20 km 2silnice 1. tři , 2hlavní tratě , D11, a ještě vrt? A co potom i , až vymyslí další nápad. Maglev nebo podobnou hovadinu. Kam to všechno dáme? Taky se tu pěstuje obilí , bydlí tu lidi. Nestačilo by jen zefektivnit současnou síť? Jezdit rychlíkem 30km/h není efektivní.

Vladimir

Za me je podstatne dulezitejsi trat do Bavorska jak do Polska. Tahle trat musi dostat absolitni prioritu. Do Bavorska miri vetsina exportu co miri do Nemecka a pritom tam mame kapacitne trat jak za studene valky.

Luděk S.

Zadrátovaná jednokolejka pro rychlost AŽ 115 km/h je vám málo? A poděkoval jste už dnes ŽESNADu, že taková krása vůbec vyšla?

Jiří Kocurek

Ono je to do Rotterdamu přes Drážďany stejně daleko jako přes Norinberk. A nemám pocit, že by Žesnad tvrdil, že kolem Labe je kapacity dost. Pokud vím, tak Žesnad chce 2 koleje z Plzně nejen do Stodu, ale až do Bavorska.

Oldřich Sládek

ŽESNAD.CZ chtěl hlavně propustnost pro 29 párů nákladních vlaků za 24 hodin.

Martin

Ta druha trat na Nemecko pro naklad fakt chybi… a mozna v budoucnu bude potreba i dalsi, podle vytizenosti VRT mezi Hamburkem-Berlinem a Vidni-Benatkami ev. Budapesti…

Oldřich Sládek

Není třeba děkovat ani nadávat 😉Ta jednokolejka je jen kousek a i ta bude v přípravě na 2 koleje. Podstatné je, že dopravní technologie je O. K. Ekonomicky trať vychází také díky nákladní dopravě. Teď je míč už na straně berlínského bundesministeria, nikoliv na české nebo bavorské straně.

Kalanis

U té trati přes Domažlice do Bavor tvrdím, že to chce dotáhnout jim na čáru 2 koleje a počkat, až se po té ostudě proberou.

Vladimír Bílý

Za mě bych se rád dopídil vůbec k nějakým číslům ohledně vytížení současných tratí (např. v podobě přepravených tun nákladu ročně), abych si na to mohl udělat názor. A líbilo by se mě to třeba v podobě pentlogramu, jako to má udělané ŘSD u sčítání dopravy: http://scitani2016.rsd.cz/content/doc/pentlogram_A3.jpg?v=2016

Vladimir

Ty cisla by byly fajn, taky by me zajimaly. Nicmene podle dat jak jsem psal je jasne, ze tu nakladka uzivi. Navic staci se projet na D5tce a vlastne zjistite, ze to je dalnice pro kamiony, protoze pravy pruh je jich plny.

Martin

S tim nema smysl bych byl opatrny, jestli do toho vlitnou polaci, tak maji do 10 let postaveno a bude chybet cesky usek…

Radovan Komínek

Máte pravdu, že v přípravě VRT se dělá více, než dříve, ale světlo na konci tunelu v podobě pevného harmonogramu na získávání územních rozhodnutí, získávání stavebních povolení a vysoutěžení zhotovitele pro jednotlivé úseky nikde není. Správa železnic nemá vůbec stavby VRT zapracované do mapy na svých stránkách, zatímco tam má stavby jejichž dokončení plánuje daleko za rokem 2030. Myslím, že podpůrných dat pro názor, že aspoň pilotní úseky VRT budou do roku 2030 v provozu je v současnosti velmi málo.

Martin

Ta fotka Shinkansenu je pekna, me se moc libi vlaky N700, skoda, ze v CR nebudou ani jinak modifikovane verze…

Kalanis

Nejbližší mne známý vůz Shinkanzenu je v UK v Yorku. A japonec nějakou tu chvíli zpátky nějaké jednotky po mořské koupeli vyhazoval, takže napříště by se možná daly takové sehnat jako ojeté.

noerf

Trochu nechápu, proč se na úseku dlouhém 15 km nepřipraví ETCS rovnou. Z vysočan po Praze ETCS bude také a omezili by se následující výluky.

Radek

Zřizování ETCS vyžaduje výluky? Kvůli čemu?

Lukáš F.

Stejně se to bude muset udělat.

Filip Peter

Jo, oni tam budou zaměstnanci běhat v kolejišti v provozu že? Výluka není vůbec nutná…

Radek

Kolik bylo výluk na 1. koridoru kvůli ETCS? Prosím konkrétně.

Lukáš

Každá stanice na 2-3 dny a mezistaničně do sousední stanice.

Radek

To bylo spíš kvůli zapojení do dálkového řízení, ne?

Lukáš

Dálkovka tam už dávno byla, ale ty balízy se tam musí jaksi namontovat…
Plus samozřejmě nahrát příslušný sw s „Esou.“

Vít Jůza

Jestli to není tím, že celé to ETCS je PPP (příšerně předražený paskvil), že až tak není kam spěchat, a ani nelze. O posledním P mě přesvědčilo, když jsem se dočetl, že mezi Bubny a Masaryčkou umožní delší interval, než byl v minulosti … .

standa

to jste četl kde? a co tam uvedly za důvod? vždyť tamtudy má jezdit každým směrem vlak každých 10 minut na letiště. 😀

Vít Jůza

A postaru tam prý při troše šikovnosti zvládali vlaky po 2 minutách, s celým slavným ETCS to má být prý snad asi po 4. Až bude ETCS umožňující více než klasický hradlářský systém (ať s živými hradláři, nebo s autoblokem) za přiměřené ceny, pak nebude důvod váhat.

Jakub P

A není to tak, že ETCS tam bude rovnou, ale vyšší rychlost bude povolená, až ho aktivujou a přejde se na něj? Ta poslední věta by se dala vyložit i tak. A dávalo by to i smysl (což u nás samozřejmě neznamená, že to tak bude).

Pkiii

ETCS se bude dělat, až bude celá trať zmodernizovaná.

Leinad

A proč tam nyní nepovolit aspoň smíšený provoz? Vlak se zabezpečovačkou může v noci 160, přes den jede na výstrahu za někým kdo jede 100.