Miliardová modernizace podorlické trati začíná, výluky omezí vlaky na podzim
Sdružení firem Starmon, Eurovia, Chládek a Tintěra Pardubice a GJW Praha vyhrálo zakázku na revitalizaci tratě z Týniště nad Orlicí
Sdružení firem Starmon, Eurovia, Chládek a Tintěra Pardubice a GJW Praha vyhrálo zakázku na revitalizaci tratě z Týniště nad Orlicí do Broumova. Stavět se začne v polovině února, cestující pocítí největší dopady až na podzim s výlukami.
Sdružení firem nabídlo v soutěži nejnižší cenu 898 milionů korun bez DPH. Druhá Skanska nabídla 939 milionů. Ve hře bylo celkem sedm nabídek od firem a sdružení, o zakázku měla zájem například i řecká společnost Aktor Ate. SŽDC předpokládala původně podle projektantů cenu 1,078 miliardy korun bez DPH.
Podle smlouvy zveřejněné v registru smluv by mělo vítězné sdružení převzít stavbu 14. února. Stavba je rozdělená na tři úseky: Opočno – Náchod, Václavice – Starkoč a Náchod – Hronov. Jako první jdou na řadu úseky z Opočna a Václavic. Podle mluvčího SŽDC Marka Illiaše zatím začínají přípravné práce, od 5. září by pak měla začít třináctitýdenní výluka. V srpnu začnou přípravné práce i na úseku Náchod- Hronov, kde má začít devítitýdenní výluka v březnu příštího roku. Celá akce má být hotová do října příštího roku.
Cestování po trati by se mělo po dokončení zrychlit až o šestnáct minut, podmínkou je ale nasazení jiných vozidel, než na trase jezdí dosud. „Do roku 2020 se zkrácení cestovní doby nepředpokládá, mírné úspory v jízdních dobách budou využity ke zvýšení stability provozu na trati,“ dodal Illiaš.
Kromě výměny kabelů, instalace elektrického ohřevu výhybek či zabezpečovacího zařízení se cestující dočkají i výstavby nástupišť na některých nádražích. Nové perony vzniknou v Novém Městě nad Metují, Václavicích a Hronově, v Bohuslavicích nad Metují je navržena částečná rekonstrukce kolejiště. Nové nástupiště čeká cestující rovněž v zastávkách Pohoří, Bohuslavice nad Metují zast., Černčice a Náchod-Běloves. Ve Velkém Poříčí dojde k prodloužení nástupiště.