MHD ve Znojmě bude nově zajišťovat firma Autobusy Karlovy Vary, Psota končí
Autobusy městské hromadné dopravy ve Znojmě. Foto: Dopravní společnost Psota
Ve Znojmě nebudou smět jezdit autobusy starší 12 let, přičemž průměrné stáří vozidel nesmí přesáhnout devět let.
Znojmo má opravdu nejrozsáhlejší síť MHD?
Opravdu to není Břeclav s devíti linkami a nijak řídkým provozem?
Ale jo, uznávám, že MHD Znojmo obsluhuje i připojené okolní vesnice/části, tak to možná na objem km vyjde. Čísla nemám, proto se ptám.
60/1km..? A šoféra budou platit z ..? 🙂
Tak to si dopravní nadšenci určitě nenechají ujít pořádné rozloučení s B932. Pokud se nepletu, tak podobnou „žijící legendu“ v městské verzi s LIAZáckým motorem a 5-kvaltem Praga už nikde jinde v Česku nemají 😁
Díkybohu ne.
Psotikovi to nevadi,vysoutěžil IDS Břeclavsko a odstavil tak dost busu místní fy. taky to tam ma dost daleko. Znojmaky asi už neměl čim uplatit.
Možná by bylo fajn se podívat, jak se mu na Mikulově daří. A není to žádná sláva. Stejně jako Kyjovu mu chybějí řidiči, plynové autobusy jsou po zdražení CNG taky přítěží.
V článku je nějaká chyba za 10 let odjedou 1,1 milionu km, to je nějaké divné, to by vycházel 1 km na 600 Kč, logicky mi toto vychází na jeden rok.
Mám obavy, že nám ve Znojmě přibudou doslova černí pasažéři. Jsem zvědavý, jak často bude dopravce kontrolovat zaplacené jízdné. Ale snad se mýlím 🙂
Mám obavu, že o IDS JMK nevíte nic moc. Kontrolu provádí i revizoři Kordisu.
Ono to ve Znojmě nebylo moc slavný ani při nástupu pouze předníma… Tam platili snad jen turisti.
To možná za dob ČAS. Psota tohle docela dost kontroloval a dokonce se, i přes nedostatek řidičů, s podvodníky rychle rozloučil. Totéž prý i BDS, když ještě MHD ve Znojmě jezdila, byť ta jezdila pod smlouvou s krajem a ten si takové chování obecně hlídá více.
Nevíte kdo byl ještě v tom tendru??
Minimálně Psota a BDS-BUS.
No, konkurence píše, že kromě AKV prý šlo „o firmy z oblasti jižní Moravy a Vysočiny“. Takže bych si vedle těchto zmíněných vsadil i na ČSAD Hodonín, které je v regionu dost aktivní a ICOM, který to teď na jižní Moravě zkouší zleva-zprava. Je to samozřejmě jen dohad, ale poslední VŘ v kraji to naznačují.
Má nějaký důvod, že se Zemek hlásil s AKV a ne s mateřskou Z-Group, která by, i z hlediska vzdálenosti sídla, dávala větší smysl?
možná „maskování“
Otázkou je, jestli se nehlásil s více firmami. Jako nedávno BORS na Bučovice a Sokolnice.
Mohl bych se zeptat jakou další firmu BROS má?
P.S. Nevíte jak to má teď BORS s livrejí busů? Vyjednal si výjimku (min pro Břeclav), nebo bude muset nasadit tu IDS ohavnost?
Bors Břeclav a Bors Bus.
Na MHD mají a budou mít svůj nátěr, do toho kraj nezasahuje. A nové na regionálky nekupoval.
O důvodech lze jen spekulovat. Je březen 2022 a Z-Group bus ještě nezveřejnil výsledky ani za rok 2020 (https://or.justice.cz/ias/ui/vypis-sl-firma?subjektId=724921).
Obě noční linky mají po jednom spoji. To tak jenom při letmém pohledu do jízdního řádu vypadá, že těch spojů je více.
Ještě že náš DP nefunguje ve Znojmě. To bychom museli vyřadit všechny dieselové Solarisy…
A jakej je váš DP ? Brno? Ono to za cca tři – čtyři roky čeká nejstarší solarisy taky
Takže generálky na starší solarisy se nekonají?
Na který NP busy se dneska dělají GO ?
GO se už dnes dělá jen na tramvaje a metro.
Největší blbost řešit stáří vozidel, zatímco údržbu a stav interiéru nikdo neřeší, takže jedete klidně zničeným špinavým busem, hlavně že je to ale 3 roky nové. Nic jiného organizátoři neumí vymyslet, jen jak vyhodit peníze.
Přesně tak. Bohužel věk se dá na rozdíl od čistoty dobře změřit.
Nějaké návrhy tedy, co by měli vymyslet?
A jak to chceš řešit v rámci VŘ? K čistotě se zavážou všichni, pak je to jen o vymáhání a případných sankcích.
Tak buď se ke kontrolám přidají další kritéria, co ve vozidlech měřit, ale lepší by byl spíše zvláštní pracovník – kontrolor kvality. Závady ve vozidle by se nahlásily dopravci, ten by je musel v nějaké lhůtě odstranit, jinak sankce. Pokud se nejedná o běžnou závadu, ale celkově špatný technický stav autobusu, až pak musí přijít nákup. Mj. to co hrozně chybí v IDS je i nějaký systém odměn. Čistotu interiéru měřit dle stupnice, za velmi špatný stav sankce, za normální stav nic, za velmi dobrý stav odměna. Je to stále levnější řešení, než pořídit nový autobus jen kvůli tabulkám. Obměna… Číst vice »
Jasně a na kontrolu toho pracovníka bych navrhoval zřídit pozici pro dva další, co ho budou kontrolovat a vyhodnocovat 🙂 .
Většinou se tedy používá zpětná vazba od klientů – a věřte, že jí je dost 😉
No a o nakládání se zpětnou vazbou klientů mám pochybnosti. Proto jsem představil svůj návrh, ať jen nekritizuji. Samozřejmě chyby lze dále eliminovat. Myslím si, že iniciativa má přijít zevnitř, ne zvenku, klient je sám o sobě bezmocný, pokud nemá podporu organizátora. Navíc nemáte zpětnou vazbu od všech, že si někdo nestěžuje, nebo službu raději nevyužívá, neznamená, že je spokojený.
Dopravci co jezdí na svoje triko mají mnohem větší motivaci pečovat o vozový park, než ti, co jezdí pod IDS, proto by organizátor měl garantovat, že dopravci odvádějí dobrou práci.