MHD jako seznamka? Brno po kritice stahuje problematický plakát z nové kampaně
Vizuál se seznamkou v MHD se bude muset přepracovat. Zdroj: DPMB
Dopravní podnik se v kampani snaží ukázat, že MHD je víc než MHD. Za kritiku cestujícím děkuje.
Baby zírají na mě a to nejsem žádný Casanova. Stačí jen letmo ze zvědavosti zavadit pohledem a už zírají a ani to nijak neskryvaji. Nemám žádné drahé oblečení ani iPhone apod. Pověsí se pohledem a hypnotizuji. Takže bych se měl asi cítit obtěžován zíráním. Ale mě to nevadí, ať se podivaji. Akorát mám trochu obavy že až bude nějaká akce apod. ,budu pod parou tak se na mě vrhnou. I to je jeden z možných důsledků cestování MHD.
brno je fakt jinde 😀
Včera jsem též na lince č. 1 viděl krásnou náborovou reklamu DPMB: „Nasaď parohy dřív, než je někdo nasadí tobě“. Až tohle uvidí Ringhoffer, pardon neziskovka, tak se smíchy potrhá. Ovšem toto je jen velký nápis bez obrázku, škoda.
Jj kočka s pravou Vutonkou v MHD. No jo Brno.
Proč ne? K módnímu salonu Louis Vũ Tông jezdí, pravda, trolejbus, a ne šalina…
Jak to, že tam nikde není černoch! To je bílý rasismus! A to jsem si myslel, že tady je svět ještě v pořádku…. bývávalo.
Numira Cassa Tomba from Bužumbura už dostudoval a o žadným jiným černochovi nevím. Ale asiatů se v Brně najde dost.
Víc by mě potěšila kampaň typu:
– Víte že, např. z XXXX do XXXX dojedete ve špičce o 10 minut rychleji než autem?
– Nehledejte parkovací místo. Vystupte z trolejbusu a jděte přímo domů.
– Nemžourejte očima za volantem. Zdříměte si cestou do práce ještě v tramvaji.
Však ano. Teď lákají na sex v tramvaji. Lepší než v autě 😁😁
no jo vždyť 6 % procent cestujících bylo v MHD donuceno k pohlavnímu styku!
Nesmyslna kulturni valka. Plakat debilni a nekdo si na nem prihriva zkyslou polivcicku
If you see it, report it!
To uplne posledni, co zena ve verejne doprave chce.
Tak seznámit se jistě lze i slušně, nejen tak, že někomu zezadu úchylně funíte do vlasů.
Bohužel na některých linkách je v určitých časech tak narváno že někomu funite zezwdu do vlasu i když nechcete.To ale zřejmě nikomu nevadi a dopravní podnik řeší radej reklamní letačky
Seznamovat se (třeba i v MHD) je naprosto normální.
Má to anglicky nějaký větší význam?
Ne, ale zní to víc free, cool a in.
Sexuální harašení v MHD? No po tom všichni toužíme….🤪 Ten chlap na té fotce vypadá jak dotěrný úchyl…
Spíš to připomíná grafickou ilustraci starýho vtipu “Máňo, já su asi těhotná!”….
– A s kým?
– Neviem, nemôžem sa otočiť, je tu tlačenica.
Vypadá jako kdyby se k něčemu chystal
Mohli by stáhnout celou tu kampaň a jinou nedělat. Je stejně trapná a zbytečná jako ostatní kampaně tohoto typu. Kvalitní služba se prodá sama a veškerá činnost dopravního podniku by se měla zaměřit výhradně tím směrem, proto si ho platíme.
Dělat z DP pojizdnou seznamku to přece není nutné
Me osobne ten plakat sice neurazi, ale v tomto zeny jako muz-heterosexual chapu – mohli to udelat sikovneji, treba ze sedi vedle sebe ci naproti sobe, koukaji na sebe a usmivaji se, popr. bavi se. 🙂
Takto to opravdu muze vypadat jako borec, co by si rad s ni vrzl. 😛
A slecna je mimochodem kocka! 🙂
Mně se třeba nelíbí, ale každý to máme jinak. 😉
Každopádně na seznamování nevidím nic špatného.
Smazáno pro šíření bludů
Zdroj informace o zákazu?
Asi byste si označování smazaných příspěvků měli zařídit nějak jinak než podsouvat autorům text, který nenapsali.
Stačilo by dát to do závorky.
Na druhou stranu, sami autoři těch shitpostů podsouvají ostatním nesmysly. Průměrně inteligentní osoba pochopí, že to snad nepsal sám autor.
Dalo by se to odlišit kurzivou, pro přehlednost. Jen tip. 🙂
Nemôžem sa zbaviť pocitu, že tento humbuk bol plánovaný, vrátane reakcie podniku, ktorá už čakala napísaná. Podľa hesla „aj negatívna reklama je reklama, hlavne že sa o nás píše“. Koľko bulvárnych médií sa tejto „búrky v šerbli“ ešte chytí? Dajú priestor pre vyjadrenia sociológov a rôznych ľudí, možno bude aj dojemný príbeh nejakej slečny, ktorú obťažoval nejaký cestujúci tým, že na ňu pozeral a ako jej to bolo nepríjemné.
A kteří spiklenci podle vás naplánovali zítřejší východ slunce?
Plochozemci. Trošku humoru to chce.
Nejde o spiknutí. Přidat do reklamy trochu kontroverze je častý záměr.
Kdyby to bylo plánované, tak se za to DPMB skutečně omluví. A ne že se tváří, že vlastně žádnou chybu neudělali, jenom se to lidem nelíbilo.
To by bolo moc okaté. 🙂
Ano, v dnešní mediální době je na toto potřeba myslet vždy, když se objeví nějaký „skandál“.
Účel to splnilo: Debatuje sa o tom.
Nevím, co vidíte vy, ale já vidím ženu, která si hledí svého a na ní se zezadu lepí chlap, o kterém ona neví. Co dělá chlap v té kapse, to raději nedomýšlet. A kdyby si takhle stoupnul za Vaši dceru/manželku, tak byste zuřili první.
MHD není seznamka.
Nepřeháníte to trochubs tou hysterií? Naopak vidím borce co se chystá slečnu oslovit, jen neslušně jde zezadu… žadnou uchýlarnu bych v tom nehledal
Hysterií? Já si jen myslím, že MHD není místo, kde by se lidé měli oslovovat. Kdybych já jako muž přišel k Vaší dceři a ptal se jí: „Dobrý den, slečno, kapak jedete?“ Tak byste rád nebyl. A ženy by si měly zasloužit cítit bezpečně na veřejných místech.
tak. v mhd maj mít lidi naražený sluchátka a čumet do mobilu.
Ideálně ano. Rozhodně ne náhodně oslovovat cizí ženy.
Sluchátka s ANC jsou pro cestování v MHD požehnání…
Oslovit ji můžete, jen musíte brát NE jako odpověď, což slušný chlap vezme a jde pryč…
A prov by mi to melo vadit? Pokud hypoteticke dceri neni osm let…a vy nezkousite nic jineho
Představte si, že by se to dělo přímo vám. Že by vás každou chvíli někdo oslovoval – v drtivé většině případů lidé, o které nemáte vůbec žádný zájem. Ve spoustě případů lidé, ze kterých můžete mít oprávněně strach – protože jsou zjevně větší a silnější než vy. A představte si také, že jsou lidé, kteří netouží po seznamování s ostatními tak, jako vy. Třeba jsou to introverti, kteří chtějí v MHD jen vypnout nebo si třeba o něčem přemýšlet a nechtějí každou chvíli zjišťovat, co po nich někdo cizí chce a odmítat ho. Za mne je obtěžování už pouhé oslovení,… Číst vice »
Oslovit se dá i jinak než dotěrným dotazem na něco, do čeho mi nic není. Potřeba je akorát přestat včas, pokud není zjevný zájem o kontakt i z druhé strany. Nezkoušet to prolamovat, což bohužel některým činí problém.
Přesně tak, v MHD je možný se seznámit, znám lidi, kteří tak začli spokojenej dlouhodobej vztah. Určitě to nebude častý, a určitě nikdo nestojí o to, aby to na něj zkoušel v MHD kdekdo, ale možný to je. Ale ta fotka je fakt slizká a působí jako obtěžování. Normální lidi k neznámému člověku, kterýho chtěj oslovit, tím spíš za účelem seznámení, přijdou zepředu. Začnou pohledem (pro natvrdlejší, pohledem, ne upřeným zíráním) a úsměvem. A stáhnou se, když neverbální reakce není jednoznačně vstřícná. Rozhodně se tomu člověku neplížej za záda, aby si jich nevšiml a nevybafnou na něj z těsné blízkosti.… Číst vice »
Taky jsem jeden z těch, kteří se MHD seznámili. I tak si myslím, že prezentovat MHD jako seznamku, byť to asi bylo myšleno s nadsázkou, není vhodný.
Vůbec mám pocit, že tahle kampaň je ve výsledku spíš antireklama, neboť prezentuje zejména negativa MHD.
O to víc jsem vděčný za minimálně slečnu, kterou jsem poznal v MHD. Sice prvotní kontakt byl vždy na zastávce, ale i tak. 🙂
Seznámit se můžete i v MHD
Trochu klidu, takhle se da odsoudit seznamovani kdekoliv. V praci,skole, hospode, na ulici. Partnery pak bude vybirat mistni ulicni vybor.
Proste musi byt obe strany soudne a slusne. Zkusim, samozrejme opatrne, nevyslo, nezaujal jsem a katastrofa to nemuze byt pro nikoho
Kdyby se vedelo co vse se stalo diky rozjezdum :)))
U vlaků chápu snahu reklamou zdůraznit že lze za jízdy něco dělat, pracovat. Ale propagovat postávání v tramvaji jako úžasné dobrodružství, to je trochu mimo. Prostě dopraví rychle a spolehlivě, všechno ostatní jsou blbosti
Mě teda hlavně nedává smysl propagovat jízdu v tramvaji směrem k lidem, co jedou v tramvaji.
Trefa do černeho
Vždyť ta kontroverze do vytáhla z tramvají do novin.
Mně to smysl dává. Rozhodně větší, než snažit se přesvědčit lidi, kteří by do tramvaje v životě nevlezli. Pokud už někdo v tramvaji je, je asi ochoten s ní jezdit – a reklama ho může přesvědčit, aby to dělal častěji, nebo aby to považoval za normální (nestyděl se za to) a třeba se o tom zmínil před ostatními.
Konsent, to je skupinka novodobých bolševiků co pod původním názvem Hate Free Culture otravovala jeden čas s různými nesmysly na Facebooku….
HateFree Culture je vládní projekt Agentury pro sociální začleňování. Vznikl za Sobotkovy vlády (2014), pokračuje za Babiše i Fialy. Stěžovat si můžete na MMR.
Konsent je neziskovka založená paní Nejedlovou léta páně 2016.
A samozřejmě jako každá správná neziskovka je přisátá na erární struk, tyto pijavice zatím vysáli z našich daní 19 mil. Kč:
https://www.hlidacstatu.cz/subjekt/RegistrSmluv/05420423
FAČR, největší česká neziskovka každý rok ze státu vysaje půlmiliardu a všichni tomu tleskají. Přitom značnou část z tohoto státního příspěvku požerou velkokluby …
Ukázkový whatabautismus.
Lol a co byl v tom případě váš příspěvek?
Ke všemu melete něco o pijavicích a šíříte tím nenávist v nějaký spolek, který dělá věci, se kterými vy nesouzníte. Ale když jste tak chytrý, určitě si umíte dohledat, kolik dostanou motorkáři a různé spolky které 99 % lidí nezajímají. Budeme se za to všichni navzájem nenávidět a nazývat se pijavicemi? Asi ne co.
Úplně ne, už jenom proto , že odkaz “ vašich “ 19 milionů je součet za 9 let a za tu dobu si FAČR přišla na cca 4.5 miliardy kaček z vašich peněz…
Mnohem víc než samotná kampaň mi vadí tenhle přístup dopravního podniku, kdy to po první kritice stáhnou a začnou se omlouvat, místo toho aby si stáli za svým, řekli že kampaň žádný zákon neporušuje, a komu se to nelíbí, ať jim zadek políbí.
to myslíte opravdu vážně? neuhodil jste se do hlavičky?
Ani ty zákazy rádia úplně neudrželi.
Tvl tak oni pustí úplně de*ilní reklamu, ale aby tu nebyl jakýsi domnělý komunismus a cenzura, tak by si za tím měl podnik stát i když pochopil, že ten poutač je fakt nepovedený?
Hele sorry, nevím kolik testosteronu si pereš do koulí, nebo jestli nějaký vůbec máš a hraješ si na machra, ale to snad vidíš že je to úchylný až za roh ne?
Třeba já jsem se kdysi dávno v MHD seznámil s mojí ženou. Nicméně, i tak si myslím, že většina běžných lidí o nějaké seznamování v MHD nestojí.
Na mě ta kampaň působí spíš jako zdůrazňování a přehled negativ MHD. Tím se pověst MHD určitě nezlepší.
Neschovávej se za autora kampaně, tvoje preference tu nikoho nezajímaj.
(normálně tu lidem vykám, ale ty jsi tu nějaké vychování taky nepředvedl)
Sexualni obtezovani hrozi vsem zenam (a nejen zenam). Casto treba i proto, ze na zenu ktera jim neprijde tolik atraktivni si agresori vice troufnou a jeste si nekdy, jako vy dve hovada, mysli, ze ji tim nejak prokazuji dobrodini.
Zákon je úplné minimum. Slušný člověk, pokud udělá přešlap, i když pořád ještě v rámci zákona, tak se stydí a omluví se. Nevymlouvá se, že ale žádný zákon neporušil. A tahle reklama je fakt blbá a je dost smutné, že to dopravní podnik nechápe (neomlouvají se za to, že udělali blbou reklamu, ale za to, že se to některý lidem nelíbilo). Za prvé, spousta lidí má špatnou zkušenost s obtěžováním v MHD. Takže propagovat MHD jako seznamku je prostě hloupý nápad – ano, v MHD se jde seznámit, ale pokud to nemá být protějšku nepříjemné, musí to dělat někdo, kdo… Číst vice »
Byl by takový problém aby se dívali na sebe? Tohle je jak od AI, kde se všechno snaží vytvořit plně z pohledu, a ne že část věci bude zakrývá díky perspektivě.
Souhlasím, že ten obrazek šel vymyslet lépe… Na druhou stranu je kolemtoho přehnaný humbuk 🙂
Tato reklama by byla vtipnejsi, kdyby se žena se zalíbením dívala na muže. To podle genderovych stereotypu vypadá v reklamách lépe.
„Jsme vaše posilovna“ přímo vybízí k tomu, využívat tyče ve vozidlech jako hrazdy 😉
Na batmana jsem v brněnské šalině jezdil už v raných devadesátkách… i bez kampaně 😉
no jo ale dneska už by nás ty tyče neunesly :)))
Kdysi jsem se jednoho puberťáka houpajícího se na hrazdě zeptal, zda-li nebude na příští zastávce vystupovat. Odpověděl, že ne, přesvědčil, jsem ho, že ano. Přeběhl tedy do druhého vagonu. Dneska už bych si ho nevšímal. 🤨
A udělal sis u toho šikanování cizího dítěte dobře?
Mi tam chybí “Jsme vaše noclehárna” a “Jsme vaše nálevna”….
Jejda, to se nepovedlo teda. Plus to logo DPMB by si taky zasloužilo update. Graficky je to tak z roku 2000 snad. 😀
Jen to ne – neznám horší vyhazování veřejných peněz, než obměnu log a grafických stylů!
Je to to hlavní, čím firma / organizace komunikuje se zákazníkem. A díval jsem se a skutečně je to logo z roku 2002. Kdyby bylo nadčasové tak nic neřeknu, ale vypadá to hrozně zastarale. Za mě vizuální identita vyhazování peněz není, logo má být reprezentativní… Třeba nové logo pid vypadá dobře a logo DPP mi nevadí, protože je nadčasové.
Pokud bylo dobré v roce 2002, tak je nejspíš stejně dobré i dnes. A naopak. Proč mají někteří mladičtí grafici dojem, že cokoliv staršího než jejich patlanice je špatné?
Co to je za hloupý argument s mladostí? Já dokážu uznat, když je staré logo nadčasové a vkusné. Ale tohle logo není logo jako povedená nadčasová loga BMW, Applu nebo London Underground. Jsou to tučná baculatá písmena ve fontu moderním asi ve své době, která jsou navíc napatlaná na sobě.
Já nejsem ani mladičký ani grafik, ale logo DPMB opravdu moc nadčasové není a dneska vypadá trochu retro, podobný případ je logo ODIS. Vnímání loga se vyvíjí, poslední dobou třeba mizejí loga co byly jen obrázky, nahrazují to stylizované a dobře čitelné názvy firmy (což samozřejmě není případ loga DPMB). Tím ale nechci říct, jak často se má logo měnit, protože je to opravdu nákladný proces, hlavně pokud je logo součástí grafického provedení výrobku a dokumentace.
V případě DPMB bych o novém logu pomalu uvažoval, ale zase nemůžeme mluvit o obměně grafického stylu, protože tam žádný dosud neexistuje 🙂 Každá tramvaj je zvenku i zevnitř řešena zcela nezávisle na všech ostatních.
Nejen v grafice „starý“ znamená často „kvalitnější“.
Tento pohled Vám nikdo nebere, ale tady to teda rozhodně neplatí. 😀
To by zase plno lidí řvalo, že to předchozí bylo hezké, a proč to mění, a že to jsou zase vyhozené peníze na blbosti musí toho, aby zlepšili spojení tam a tam. Jako kdybyste neznal lidi.
Je to úplně normální logo. Modrá písmena DPMB protnutá dvěma oblými čarami. Na tom není co zkazit, co změnit. Jednoduché, nadčasové. Rok na tom těžko může být poznat.
Zajímavé, ja si tipl rok 2000 a potom jsem si dohledal rok, kdy logo vyšlo a sekl jsem se jen o 2 roky.
Skutečnost, že si místo vymýšlení moderního loga pořídili další soustruh na kola od šaliny, ve mně vzbuzuje opatrný optimismus…