Mezi Třeboní a Budějovicemi rychleji. ŘSD otevřelo 10 kilometrů dlouhý obchvat kolem „středu Evropy“
Dokončený obchvat Lišova a Štěpánovic na I/34. Foto: ŘSD/ Adam Koloušek

I přes příliš měkkou půdu se stříhání pásky u Lišova a Štěpánovic konalo o dva týdne dříve.
Proč vede od dálnice ke Klaudě čtyřpruh a kolem Líšova jen dvoupruh? Mělo smysl ten čtyřpruh stavět? Pokud ano, pak nevěřím, že by na těch 5 km spadly intenzity provozu tak, aby to ospravedlnilo ten dvoupruh…
Ten čtyřpruh z CB nahoru se začal stavět už za komunistů a měla to původně být rychlostnice R34 z CB do Třeboně.
Zrovna Lišov má skoro 5 tis. obyvatel což vygeneruje nezanedbatelné intenzity dopravy do ČB a zpět, takže na konci čtyřpruhu bude docházet k určitému propadu intenzit… Každopádně obchvatu by slušel střídavý třípruh, nově by byl nepochybně navržen, ale jde bohužel o velmi dlouho připravovanou stavbu…
Vždyť to není hotový 😀😀 tam budou dělat ještě měsíc aby to bylo….
Komedie tohle 😀😀
Podle popisu na https://mapy.com/s/gonubogaka by to mělo být hotovo dnes v 17:00 , tedy zhruba za půl hodiny … 🙂
ŘSD „otevřelo“, ne „dokončilo“…číst umí dnes asi každý, ale chápat psaný text je pravda obtížnější…
Hurá!
Takže tu máme intenzity okolo 15k a postaví se to jen 1+1? Přitom vidím táhlé zatáčky s přerušovanou čarou a vždycky se najde někdo, kdo pojede 70 a další, co jej bude chtít předjíždět. To má být ta bezpečná komunikace pro 15 000 vozidel denně? Navazující úsek s nižší intenzitou je na 2+1. Jinde v ČR se staví pro podobné intenzity (třeba obchvat Jablůnky) i na 2+2 . Dává to nějakou logiku, proč v jednom koutě ČR staví ŘSD obchvat 1+1 domrvený množstvím okružních křižovatek, tady tedy alespoň s MÚK a jinde je to plnotučné 2+2?
Ti co chtějí jet 70km/h za běžných podmínek ať raději jedou autobusem. Pomalá jízda je nebezpečná.
Možná se ten provoz rozdělí – jedna část pojede po novém obchvatu, a druhá část pojede po původní silnici přes ty obce. Teoreticky by pak mohla být intenzita na obou souběžných trasách kolem 7,5 k, tedy poloviční … 😉
NIMBY nebo byste chtěl, aby to bylo za 10 let a ještě v tunelu, protože to někomu zkazí panorama?
To by jako FAKT byl takový rozdíl v 10,5m a 13,5m silnici (+příslušenství v nezměněné podobě)? Nemusí být vždycky všechno max, ale z jedné strany 2+2, z druhé 2+1, takže nebudovat umělé úzké hrdlo…
Příprava se tam táhla dost dlouho (nějakých deset let, tehdy byla hustota 10k), dnes by se tam ten 2+1 dal.
Tehdy nebyla hotová dálnice do Tábora. Dnes z Pelhřimov a do Budějovic jezdí každý přes Tábor.
Demence je všude. Když jedu skoro 110 na přehledné okresce (na pohodu, nespěchám) , tak mě začne předjíždět asi 20ti letej cápek ve vyhnilem dvojkovém golfu stylem jako kamióny na dálnici, protože to přece stihne a nebude podřazovat a ještě se na mě otáčí, co si jako dovoluju zdržovat provoz. Samozřejmě jsem ho za minutu dojel, když už nemohl dál kvůli provozu, zkoušel nebezpečný manévry a pak zastavil u benzínky. Bych ho nejradši proplesk!
Na okreskách je rychlostní limit 90 km/h. Jsou na to dělané třeba křižovatky, aby si tě někdo všiml a dal ti přednost.
Ohledně průplesku bych spíš doporučoval navštívit
https://www.dopravnipsychologie.net/Default.aspx
– ale třeba to časem dostaneš povinně…
Ten navazující úsek 2+1 bude mít velmi podobnou intenzitu jak samotný obchvat Lišova. Těch 15k včetně dopravy jedoucí z Lišova do ČB a zpět, jelikož se jedná o město se skoro 5tis obyvatel tak intenzity do ČB rozhodně nebudou zanedbatelné, k poklesu intenzit tak opravdu dojde na konci toho čtyřpruhu
Super !
O obchvatu Lišova a Štepánovic se začalo mluvit někdy v polovině 60.let. Ten čas ale letí…
A co 1/34 na Vysočině Věž – Skála
Nic zatím.