Mezi Třeboní a Budějovicemi rychleji. ŘSD otevřelo 10 kilometrů dlouhý obchvat kolem „středu Evropy“

Dokončený obchvat Lišova a Štěpánovic na I/34. Foto: ŘSD/ Adam KoloušekDokončený obchvat Lišova a Štěpánovic na I/34. Foto: ŘSD/ Adam Koloušek

I přes příliš měkkou půdu se stříhání pásky u Lišova a Štěpánovic konalo o dva týdne dříve.

Odebírat
Upozornit na
guest
21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
roman.lelek

Proč vede od dálnice ke Klaudě čtyřpruh a kolem Líšova jen dvoupruh? Mělo smysl ten čtyřpruh stavět? Pokud ano, pak nevěřím, že by na těch 5 km spadly intenzity provozu tak, aby to ospravedlnilo ten dvoupruh…

Karl vB.

Ten čtyřpruh z CB nahoru se začal stavět už za komunistů a měla to původně být rychlostnice R34 z CB do Třeboně.

PetrN

Zrovna Lišov má skoro 5 tis. obyvatel což vygeneruje nezanedbatelné intenzity dopravy do ČB a zpět, takže na konci čtyřpruhu bude docházet k určitému propadu intenzit… Každopádně obchvatu by slušel střídavý třípruh, nově by byl nepochybně navržen, ale jde bohužel o velmi dlouho připravovanou stavbu…

lukas

Vždyť to není hotový 😀😀 tam budou dělat ještě měsíc aby to bylo….

Komedie tohle 😀😀

Vítek

Podle popisu na https://mapy.com/s/gonubogaka by to mělo být hotovo dnes v 17:00 , tedy zhruba za půl hodiny … 🙂

_jan91

ŘSD „otevřelo“, ne „dokončilo“…číst umí dnes asi každý, ale chápat psaný text je pravda obtížnější…

Jmeno

Hurá!

Ing. Vladimír Bílý

Takže tu máme intenzity okolo 15k a postaví se to jen 1+1? Přitom vidím táhlé zatáčky s přerušovanou čarou a vždycky se najde někdo, kdo pojede 70 a další, co jej bude chtít předjíždět. To má být ta bezpečná komunikace pro 15 000 vozidel denně? Navazující úsek s nižší intenzitou je na 2+1. Jinde v ČR se staví pro podobné intenzity (třeba obchvat Jablůnky) i na 2+2 . Dává to nějakou logiku, proč v jednom koutě ČR staví ŘSD obchvat 1+1 domrvený množstvím okružních křižovatek, tady tedy alespoň s MÚK a jinde je to plnotučné 2+2?

Jmeno

Ti co chtějí jet 70km/h za běžných podmínek ať raději jedou autobusem. Pomalá jízda je nebezpečná.

Vítek

Možná se ten provoz rozdělí – jedna část pojede po novém obchvatu, a druhá část pojede po původní silnici přes ty obce. Teoreticky by pak mohla být intenzita na obou souběžných trasách kolem 7,5 k, tedy poloviční … 😉

David

NIMBY nebo byste chtěl, aby to bylo za 10 let a ještě v tunelu, protože to někomu zkazí panorama?

SYN

To by jako FAKT byl takový rozdíl v 10,5m a 13,5m silnici (+příslušenství v nezměněné podobě)? Nemusí být vždycky všechno max, ale z jedné strany 2+2, z druhé 2+1, takže nebudovat umělé úzké hrdlo…

jkjk

Příprava se tam táhla dost dlouho (nějakých deset let, tehdy byla hustota 10k), dnes by se tam ten 2+1 dal.

Zdenek

Tehdy nebyla hotová dálnice do Tábora. Dnes z Pelhřimov a do Budějovic jezdí každý přes Tábor.

Petr S

Demence je všude. Když jedu skoro 110 na přehledné okresce (na pohodu, nespěchám) , tak mě začne předjíždět asi 20ti letej cápek ve vyhnilem dvojkovém golfu stylem jako kamióny na dálnici, protože to přece stihne a nebude podřazovat a ještě se na mě otáčí, co si jako dovoluju zdržovat provoz. Samozřejmě jsem ho za minutu dojel, když už nemohl dál kvůli provozu, zkoušel nebezpečný manévry a pak zastavil u benzínky. Bych ho nejradši proplesk!

Michal M

Na okreskách je rychlostní limit 90 km/h. Jsou na to dělané třeba křižovatky, aby si tě někdo všiml a dal ti přednost.
Ohledně průplesku bych spíš doporučoval navštívit
https://www.dopravnipsychologie.net/Default.aspx
– ale třeba to časem dostaneš povinně…

PetrN

Ten navazující úsek 2+1 bude mít velmi podobnou intenzitu jak samotný obchvat Lišova. Těch 15k včetně dopravy jedoucí z Lišova do ČB a zpět, jelikož se jedná o město se skoro 5tis obyvatel tak intenzity do ČB rozhodně nebudou zanedbatelné, k poklesu intenzit tak opravdu dojde na konci toho čtyřpruhu

Bifidus

Super !

Dálnice

O obchvatu Lišova a Štepánovic se začalo mluvit někdy v polovině 60.let. Ten čas ale letí…

JiříHavel

A co 1/34 na Vysočině Věž – Skála

Vít

Nic zatím.