Mezi Prahou a Ostravou na jednu jízdenku. Poslední dopravce se připojil do OneTicket
Jednotka Stadler Flirt v barvách Leo Expressu. Pramen: Leo Express

Do systému OneTicket zamíří devět párů spojů.
Do systému OneTicket zamíří devět párů spojů.
OneTicket by měl smysl, pokud by stát kývnul na toto:
https://www.dnoviny.cz/zeleznicni-doprava/svod-bohemia-firmy-chteji-pro-zamestnance-zvyhodneny-prispevek-na-dopravu-stat-se-brani
Bohužel jsou zatím zvýhodňováni jen ti, co mají služební auto. A podpora veřejné dopravy žádná…
Oné Ticket v průměru o nějaký 30 % dražší. Nějak mi uniká jeho smysl…
Jedna jizdenka pro cestu, ktera zahrnuje vice dopravcu, zajistuje napr. moznost nastoupit do jineho vlaku i pri ujeti pripoje, pripadne narok na taxi/prespani v miste, kde se cestujici „zaseknul“.
Stejně na to nikdo jezdit nebude. 😀
Nechápu, že si tohle je někdo ochoten koupit. I kdybych byl Rotschild, nevidím jediný důvod, proč jízdné takhle nesmyslně přeplácet.
Pro někoho kdo jede vlakem jednou za čas to smysl moc nemá.
Pro nás co služebně projezdíme 2000+km měsíčně vlakem to je produkt k nezaplacení.
Kdo zažil ČD na stovku nehledí. Mimo jiné pevné, neobsazené místo, stabilní kvalita a přístup personálu
Tady je asi řeč o OneTicketu. Ale teda připlácet si za Leo protože stabilní kvalita? Proboha ty soupravy nejsou ani tlakotěsné, to vám nevadí jezdit v příměstském vlaku 3 hodiny v kuse?
ČD zažívám minimálně 2x týdně a s jejich službami až na vyjímky nemám problém. Tak o čem to konkrétně mluvíte?
SJT bude fajn, až:
1) K němu bude zakázáno vyžadovat místenky
2) Bude platit i na MHD
3) Nabídne něco jako „rodinnou síťovku“ (protože jednotlivé jízdenky jsou úplně mimo). Třeba v ceně 2 dospělých bude možno vozit pár dětí. Nebo vyloženě dětská „stovka“ za peníze, které budou přijatelné.
4) Bude cenově na úrovni IDS tarifů.
A proč? Tarify IDS jsou nějakým etalonem cenotvorby?
Ano. OneTicket by měl platit na všechnu dopravu v závazku, tj. i příměstské autobusy a MHD. Klidně i za současnou cenu. A z čeho to financovat? Co třeba o 1,50 Kč zvednout spotřební daň z benzínu a nafty, které se nezvyšovaly od roku 2009 (!!!!!) ? Viz.
https://www.kurzy.cz/hodnoty/spotrebni_phm_benzin/
Zbytek je v procentech. Čím dražší tím víc 🙂
Provozovatelé veřejné dopravy kupují naftu taky.
1) koupíte si jízdenku a místenku dostanete automaticky
2) one ticket bude umět časem i autobusy a MHD. Je to pouze o domluvě s jednotlivými objednateli a způsobu rozdělení tržeb a schalovacím kolečku u objednatelů, což chvíli trvá
ad 2) Takto to slibovali už před 5 lety… To už snese srovnání s termíny SŽ, že?
Časem, aha. Nechápu, na co kdo pořád čeká.
Naopak já povinné mistenky v rychlících považuji za přínos. Opravdu mě nebaví vyhazovat z mého místa důchodce nebo se hádat s cizincem. To právě funguje v Leo vždy volno.
Akorát občas nepřijede vagón, do kterýho sis tu místenku koupil.
Rozděloval bych vozy (oddíly) na povinné místenkové a zcela nemistenkove (min. polovina míst). Pak se vyhoví všem. 🙂
S jedničkou souhlasím. Vlastně nevím proč místenkáče (Pendolino a Leo) maj uznávat SJT.
Dvojka souhlas.
S trojkou opatrně. Víc jízdenek „na jeden papír“ by mělo jít vytisknout vždycky, ale skupinové slevy (pro školní výlety atd.) by měly být podmíněny včasným nákupem místenek (aby dopravce měl prostor na posilu).
1, proč by neměli místenkové vlaky uznávat SJT. Naštěstí u dopravců někdo nepřemýšlí prd*lí ale hlavou.
Jak vypadá situace „chci jet konkrétním povinně mistenkovym vlakem, tak si koupím SJT?“
Dejme tomu, že bych chápal možnost místenky jako doplatku k SJT100, ale k solo jízdence to beru za prakticky nevyužitelné
Dnes jsou v kurzu jednotky, a ty dopravce neposili. Maximálně ve špičce (patek; nedele) zdroji, ma-li dost peněz na to, aby polovina vozového parku 3/4 doby stála.
Ty minusy budou od bezdětných nebo zcela mimózních šotoušků…
A co nějaké rozšíření SJT i mimo vlaky na autobusy, je to v plánu? O nějaké alternativě Klimaticket si u nás nechávám jenom zdát.
Je. MD to projednává, ale jde to pomalu…
Uf, kéžby! Zavedou-li, tak hned kupuju. Hlavně kvůli komfortu, pokud to bude platit fakt na všechny busy + MHD, tak to bude paráda a nebude mi vadit, že to třeba o 4 tisíce za rok neprojezdím.
U nás je v módě VHD vysokými cenami a celkově složitým tarifem znevýhodňovat, nikoliv ji dělat přívětivou pro lidi….
Tak ostře to bych zase neřekl, některé kraje se hodně snaží dělat to dostupné a přívětivé, ale samozřejmě mají vliv jen na svoje území s určitými přesahy. A jen z toho pak plyne ta složitost, když pak cestuju jinam.
S cenou automobilové dopravy? Cestování vlakem dává smysl jen do max. dvou osob cestujících spolu, od tří a je to jen otázka fandovství, ne racionální finanční úvahy.
K čemu v mém příspěvku patří ta otázka? Nějak jsem to nechytil.
S čím porovnáváte?
A za místenku už žádný dodatečný příplatek není? To zní jako dost výrazné efektivní zlevnění, LE často dával dost vysoké ceny i na kratších trasách. Např. Praha — Pardubice LE 89 až 359 Kč, SJT 224 Kč.
Tipoval bych, že tohle bude ten důvod, proč se do toho úplně nehrnuli…
U RJ stojí místenka k OT 35 Kč, předpokládám, že LE ji taky nebude dávat zadarmo.
Miszenka by NECO stát měla. Je-li zdarma, vypadá to, jak to vypada: vlak je vyprodaný, ale část zabudovanými míst je ve skutečnosti volná.
To se dá řešit i naopak, vázaná jízdenka levnější než flexi, kdo nejede svým platí doplatek.
A dokud je možné jet mistenkovym vozem na stojáka a dost lidí to využívá, nevidím problém.
A cestující na OneTicket budou muset ve špičce doplatit rozdíl do těch 999 Kč? 😀
Oneticket má pevně stanovenou cenu jízdneho
ale nejspíše Leoexpres bude nabízet oneticket do té nejnižší třídy jako to má třeba RJ
One ticket dovoluje šoupat s cenami místenek
Vyuzil nekdo nekdy tu jednotnou jizdenku? Prijde mi to jako nejvetsi ekonomicky nesmysl a zbytecnost…
Ano a pro pracovní cesty je to k nezaplacení. Že to stojí o pár korun více je zaměstnavateli jedno a za tu flexibilitu a jednoduchost to stojí. Určitě se najdou i další případy, kdy to za to stojí.
Já jí občas používám. Mně osobně ten cenový rozdíl za to pohodlí stojí. Pokud vám ne, tak to taky chápu. Je to zkrátka do jisté míry prémiový produkt, který poskytuje jistou formu pohodlí (něco jako 1.třída, jen je to pohodlí v jiné formě).
pro psa – jízda přes 3 IDS 😂
Asi před pěti lety při cestě z našeho města do Pardubic, jel jsem vlaky více dopravců a potřeboval jsem to nějak zkombinovat. Překvapivě cena SJT a tarifu ČD byla tehdy prakticky stejná.
To je právě to co tady všem přijde „překvapivé“ – že ten SJT stojí prakticky stejně jako ČD flexi jízdenka koupená hned před odjezdem. Ale všichni tvrdí jak je právě ten SJT předražený, protože jsou zvyklí na ceny ČD vázaných jízdenek koupených v předstihu na konkrétní vlak, a chtějí aby ten nevázaný SJT s odjezdem teď hned stál stejně…?
Vzhledem k tomu, že to stojí obvykle stejně jako ČD jízdenka koupená hned před odjezdem, tak proč ne. Výhodou je celkem schopná aplikace. Proto se OneTicket třeba využívá mezi Pardubicemi a Hradcem, když člověk neví jestli stihne Arrivu nebo ČD a pro Iredo jízdenku by musel k pokladně. Já jsem to loni využil na GWTR z Budějovic do Krumlova, nevěděl jsem jestli mi neujede, tak jsem s nákupem čekal do poslední chvíle a pak jsem si rovnou do vlaku sednul a koupil to online než se rozjel.
CENDIS vydává statistiky o počtu prodaných jízdenek, takže ano, využil.
V roce 2024 se prodalo téměř 2,5 milionu jízdenek za 331 milionů korun.
Já mám celoroční, vychází bezmála na 87 kč/den. V průměru najezdím vlakem přes 5000km měsíčně, v mém případě neznám ekonomičtější variantu pro všechny železniční dopravce.
To bude mít Leo radost, až za vaši jízdu dostane 87 Kč. :-))
Nevidím důvod. Tohle si fakt může koupit jenom někdo, kdo neví, co s prachama.
Třeba Pardubice , Hradec a Jaroměř ani nic jiného neřeším.
>nejvetsi ekonomicky nesmysl a zbytecnost
Proč? Vždyť prakticky kopíruje základní jízdné ČD…
Kdyz někdo pojede třeba z Bruntálu do České Lípy,snáď je lepší využít SJT než se překlikat přes různe dopravce a mít sebou xy jízdenek
někdo,kdo jezdi po celé republice tak může využít síťovy doklad SJT a pod….