Mezi Plzeň a Karlovy Vary vyjíždí spěšné vlaky, zatím s dieselovým RegioSharkem
Podle původních plánů měly vyjet o rok a půl dříve a s elektrickými jednotkami.
Změna jízdních řádů v neděli přinese i zahájení úplně nového přímého železničního spojení mezi Plzní a Karlovými Vary. Novou linku si objednaly u Českých drah společně Plzeňský a Karlovarský kraj, vlaky pojedou ve dvouhodinovém intervalu. Ke startu dochází se zpožděním přes 18 měsíců.
Nové spoje pojedou po většinu dne ve dvouhodinovém intervalu a vhodně doplní nabídku dálkových spojů. V Plzni navíc vzniknou nové výhodné přípoje na linku Ex6 Praha – Domažlice – Mnichov.
Na rozdíl od původních plánů nevyjedou vlaky s novými jednotkami RegioPanter, ale dieselovými RegioShark. Výrobce elektrických jednotek Škoda Transportation vlaky nedodal včas, na trati se mají objevit do prosince letošního roku.
Elektrické jednotky začnou jezdit během několika měsíců
„První nové jednotky chceme na linku nasadit v následujících měsících do zkušebního provozu. Dodávka je o několik měsíců opožděna zejména vlivem pandemie koronaviru, která silně zasáhla dodavatelský řetězec Škody Transportation. Českým drahám se po dohodě s objednateli podařilo dočasně zajistit pro tuto novou linku náhradní soupravy RegioShark, které cestujícím nabídnou srovnatelný komfort,“ řekl mluvčí Českých drah Robert Pagan. Nové jednotky aktuálně prochází testováním ve Výzkumném Ústavu Železničním. Jde o dvouvozové jednotky RegioPanter.
„Zavedení nových spěšných vlaků přinese lepší, četnější a pravidelnější nabídku vlakových spojů mezi oběma krajskými městy, spoje ale budou výhodné i pro cestující z menších sídel na trase, které tyto spoje též obslouží. Vznikne tak například nové přímé spojení Svojšína a Plané u Mariánských Lázní se Sokolovem, Chodovem a Karlovými Vary či naopak Sokolova a Kynšperku nad Ohří s Plzní,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah pro obchod.
Spěšné vlaky pojedou s výjimkou dopoledního přepravního sedla v pravidelném dvouhodinovém taktu. Jejich jízdní doba mezi Plzní a Chebem bude jen nepatrně delší než u Západních expresů. Tuto trasu ujedou za hodinu a půl, tedy za dobu jen o 11 minut delší než expresy. Celou trasu mezi krajskými městy projedou za 2 hodiny a 23 minut.
Spěšné vlaky doplní nabídku dálkových vlaků na trati 178 mezi Plzní a Chebem a díky přípojovým vazbám na expresy mnichovské větve linky Ex6 navíc zajistí nová přestupní spojení dále do Domažlic a Mnichova nebo do Prahy. Nové spoje budou zastávky Cheb-Všeboř, Stebnice, Salajna, Valy u Mariánských Lázní, Milíkov, Sulislav, Pňovany a Plešnice projíždět, případně zde zastavovat na znamení.