Doprava ve městě Tramvaje

Mezi Mostem a Litvínovem pojedou nové tramvaje, dopravní podnik získal dotaci

Tramvaj EVO 1 v barvách Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova. Foto: DPmML - Petr Novák
Tramvaj EVO 1 v barvách Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova. Foto: DPmML - Petr Novák

Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova koupí tři nové tramvaje pro linku mezi oběma městy. Podnik uspěl se žádostí o dotaci z Integrovaného operačního programu (IROP), který má přispět na nákup až 86 miliony korun. Dopravce už vypsal na pořízení nových tramvají soutěž. IROP má pokrýt 85 % nákladů.

Dopravce hledá v soutěži výrobce tří kusů nových plně nízkopodlažních tramvají o déle 20-25 metrů pro městský a příměstský provoz. Jediným kritériem v soutěži má být cena. Vítěz bude mít dva roky na dodávku všech tří kusů.

V podmínkách soutěže zadavatel požaduje maximální provozní rychlost nejméně 70 kilometrů v hodině, nejméně čtyři dveře pro cestující na pravé straně a prostor pro umístění minimálně jednoho dětského kočárku a invalidního vozíku včetně zádržného systému pro invalidní vozík. Ve voze má být nejméně 45 míst k sezení, dalších 110 k stání. V tramvaji má být klimatizace, wifi a nejméně 10 USB zásuvek pro dobíjení drobné elektroniky. Dopravce požaduje třicetiletou životnost tramvají.

„Současný vozový park žadatele je na hranici své životnosti,“ vysvětlil DP Mostu a Litvínova v žádosti o dotaci. Průměrné stáří tramvají je 29,16 let, většina vozů není bezbariérová. „Zvýší se tak atraktivita přepravy i přepravní kapacita tramvajové dopravy zejména na meziměstské lince Most – Litvínov,“ dodal dopravce v žádosti. Ze 49 tramvají je nízkopodlažních jen šest. Poslední – EVO1 od Pragoimexu – zařadil do provozu v roce 2016.

3 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
asdf

Jak spolehlivá je vlastně ta EVO1?

asdf

3 tramvaje jsou docela málo.

železničář v důchodu

No, ve špičkách pracovního dne asi ano, ale při víkendovém intervalu půl hodiny …