Metrostav s Maďary a spol. míří k vítězství v další dálniční zakázce

D7, stavba obchvatu Panenského Týnce. Pramen: ŘSDD7, stavba obchvatu Panenského Týnce. Pramen: ŘSD

Stát na stavbě dalšího úseku D7 ušetří přes půl miliardy, rozdíly v nabídkách jsou minimální.

D7 Kutrovice - Panenský Týnec. Pramen: ŘSD

Sdružení firem MI Roads, Colas CZ, Doprastav a Duna Aszfalt nabídlo nejnižší cenu v soutěži na stavbu dalšího úseku dálnice D7. Necelých sedm kilometrů dlouhý úsek nabídlo postavit za 1,319 miliardy korun. Odhadovaná cena byla 1,9 miliardy korun.

O nejvýhodnější nabídce informoval na sociální síti X generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. Do tendru přišlo celkem pět nabídek. Druhá nejnižší je jen o 7 milionů korun dražší. Rozdíly v ostatních jsou velmi malé: nejdražší nabídka za za 1,398 miliardy korun. Stát tak má jistotu, že ušetří oproti odhadu nejméně půl miliardy korun.

Pro MI Roads, které vznikly účelově po korupčním trestu pro Metrostav a Metrostav Infrastracture, jde o další velkou silniční zakázku, kde nabídlo nejnižší cenu. Tento týden sdružení vedené touto firmou podepsalo smlouvu na stavbu D3 Kaplice nádraží – Nažidla, minulý týden vyhrálo soutěž na obchvat Sezemic. Nejnižší cenu nabídlo také v soutěži na budování čtyřpruhu mezi Pištínem a Českým Vrbnem.

 

D7 do roku 2028 hotová

Stavba nového úseku D7 by mohla začít ve třetím čtvrtletí, má stavební povolení. Nyní čeká ŘSD hodnocení nabídek a vyhlášení vítěze.

Dálnice povede v trase současné silnice I/7. Ta bude využita jako levá polovina budoucí dálnice, druhá polovina se postaví jako nová.  Součástí stavby bude jedna mimoúrovňová křižovatka (Hořešovice) a 250 metrů dlouhý most přes Bílichovský potok.

Na hranicích Středočeského a Ústeckého kraje stavba naváže na obchvat Panenského Týnce. Je v provozu od roku 2021. Na opačném konci se napojí stavba na na úsek MÚK Slaný západ – Kutrovice. V roce 2027  se má otevřít rovněž dálniční obchvat Slaného. Tím bude celá středočeská část D7 hotova.

V době dokončení středočeské části D7 už by měl chybět k dokončení celé dálnice jen obchvat Postoloprt (Ústecký kraj), který se má stavět v letech 2025 až 2028, a úpravy D7 na okraji Prahy, které si vyžádá výstavba velkého pražského okruhu.

Tagy Colas CZ D7 D7 Kutrovice - Panenský Týnec MI Roads Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
15 komentářů