Metrostav převádí část firmy na novou společnost. Není to kvůli soudu, tvrdí

Zaměstnanci Divize 4 se podíleli letos na výstavbě nového dálničního mostu Brücke Bahnhof Hengstey na německé A1. Foto: MetrostavZaměstnanci Divize 4 se podíleli letos na výstavbě nového dálničního mostu Brücke Bahnhof Hengstey na německé A1. Foto: Metrostav

Silniční stavby podle Metrostavu vyžadují vlastní způsob řízení, proto se ocitly v nové firmě.

Společnost Metrostav převedla  část svého byznysu do nové firmy Metrostav Infrastructure. Stalo se tak jen pár týdnů poté, co královéhradecký krajský soud v případu machinací při modernizaci Hotelu Bohemia Chrudim zakázal nepravomocně Metrostavu na šest let stavební činnost související s dotacemi a veřejnou podporou. Firma ale tvrdí, že tento přesun se soudem nesouvisí.

Do Metrostav Infrastructure převedl Metrostav kompletně svoji divizi 4, tedy jednu z největších částí firmy. Zabývá se silničním stavitelstvím. „Převod byl završením jedné z našich dlouhodobých strategických operací, kdy jsme se rozhodli mít specifickou činnost vyžadující svůj vlastní způsob řízení, oblastního pokrytí a technického vybavení v jedné entitě schopné konkurovat obdobným společnostem na trhu,“ řekl mluvčí Metrostavu Vojtěch Kostiha. Podle něj jsou dopravní stavby pro Metrostav natolik specifickým segmentem, že se rozhodli jim dát vlastní právní formu a přiznat divizi 4 vyšší míru autonomie.

Divize 4 se podílí například na stavbě dálnice D11 u Hradce Králové nebo na dálnici D35 v úseku Časy – Ostrov.

Metrostav Infrastructure se až do letošního dubna jmenovala MVE Štětí, Metrostav ji přejmenoval. S novým názvem se už hlásí do řady zakázek na nové silnice. „Podobně jsme v minulosti uvažovali a následně postupovali při vyčlenění našich developerských činností do společnosti Metrostav Development, která se následně úspěšně etablovala na trhu,“ dodal Kostiha.

Mluvčí firmy odmítl i možnost, že by přesun provedl kvůli soudu. „První úvahy o přeměně divize 4 na samostatnou společnost se objevily na přelomu roku 2008 a 2009, ale kvůli nadcházející krizi jsme k operaci nepřistoupili. Mezitím se divize stabilizovala personálně i obratově tak, že bylo možné ke změně přistoupit,“ dodal Kostiha.

Tagy metrostav Metrostav Infrastructuce Top
30 komentářů