Metropolitní expres spodem. Tunely pod Prahou známé jako „metro S“ mají oficiální nové jméno

Vinohradské tunely, Praha hl.n., foto: Dezidor/WikipediaVinohradské tunely, Praha hl.n., foto: Dezidor/Wikipedia

Ministr dopravy přestavbu železničního uzlu Praha přejmenoval, má být srozumitelná pro Brusel.

144 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

Mohou zrušit zbytečné a předražené americké stíhačky a hned mají peněz dost. Užitečnější než několik plechových kraksen v roce 35 s technologií roku 2020, které ukážou na dnech NATO a na rok to zase schovají do hangáru. ČR nepotřebuje ochranu, je to země retardů, kde nic není a tak tady není ani co vzít. A co tady je, resp. zbylo, tak patří zahraničnímu kapitálu, tak ať si ho chrání sám.

Pavel

Takovou míru sebekritiky, bych od tebe nečekal.

Martin Votava

Jak praví klasik: „Méně vodky, bavlněné spodky.“ 🙂

Martin

Ono se to nekdy jmenovalo ninak nez NS2?
Ostatni nazvy jako metro S jsem povazoval vzdy za hovorova a neoficialni oznaceni pro verejnost a novinare, mj. metro s tak pouzivala i SZ pro verejnost… ZUP je ofiko pro celou Prahu ne?

tarten

NS2 tomu říká hlavně SŽ, Metro S tomu říká hlavně Praha.

Martin

Praha to take ma za NS2, rikat tomu tak zacala pri komunikaci s verejnosti…

krtek

Pražská spojovací dráha…spodem

Piskvor

O těchto šotoušských omalovánkách a jejich propojení s realitou řeknu jediné:
Teď, právě teď, se přestavuje Smíchov na mnoho následujících dekád. Je tam někde JAKÁKOLI příprava na údajný napojení omalovánek S?

KDE? (Nikde.)

Adam Ř

Třeba proto, že se s tím tunelem počítá až na za velmi dlouho, a do té doby se stejně bude muset do Smíchova pořádně hrábnout?

Argo

Tak zrovna ve Smíchově jsem se na to v prosinci zeptal stavbyvedoucího a potvrdil mi že tam mají vyhrazený prostor pro vjezd do tunelu a návrh té nové čtvrti počítá s tím kde má být portál.

Argo

Dokonce jsem tam viděl na zdi viset nějaký výkres kde měli nakreslený osy kolejí a nějaké čtverce kde asi má být ten portál. Alespoň tak jsem ten výkres interpretoval

Martin

Me uz zas nebavi neustale oznacovani sotous, pro lidi co se zabyvaji verejnou zeleznicni dopravou a resenim jeji problematiky…
Sotous je fanousek zeleznice, co si ji rad nataci a foti…

tarten

Šotouš už nějakou dobu slouží spíš jako nadávka a obviňování z nekompetence. A to i mezi šotouši, vlastně asi většinou mezi nimi. 😀

Pavel

Všechny železniční stavby, které se právě v Praze teď dělají už počítají (respektují) budoucí tunely. Např. při přípravě podloží a pokládce nových kolejí mezi Masaryčkou a budoucím žel. muzeem zohledňují dnes stavaři to, že pod kolejemi povedou v malé hloubce žel. tunely .
Takže ano, už s tím stavbaři počítají.

tarten

Říkat tomu omalovánky je leda důkazem velké nekompetence a neznalosti.

MajsterN

Zde vidím jasnou inspiraci Thajskem.

„Vyvýšený vlak na památku 6. narozenin jeho Veličenstva krále“ (BTS)

MajsterN

* „6th Cycle“ = 72 let

Automatic

Nebo Moskvou – Метрополитен имени Купки – MIK

Jaaa

Jestli tomuhle říkají esprit, tak teda nevim, ze které třídy prvního stupně ZŠ.

Vlasák

Ten název musel vymyslet někdo hodně kdo „být dobrá Čecha“.🤣🤣🤣

Martin

Hovězí nápady vrchem 🤦

Radek

Ono by to chtělo míň plánovat a víc stavět..

Daniel Jablonecký

Asi jako v zemích, kde se neplánuje, rovnou se staví a po prvním zemětřesení je pak pláč a velké divení?

Adam Ř

Takovýhle přístup bych chápal u staveb jako je VOChoc či Praha–Liberec. Ovšem tohle je megaprojekt s velkou hromadou návazností, který je prostě vhodné plánovat pořádně dopředu

Frantisek X

Hm, takže nová vlaková trasa souběžně s B, D souběžně s C, VRT souběžně s „koridory“, nová rychlostní silnice vedle dálnice na Kolínsko. Tomu říkám hromada návazností. 🙂 Přitom toto je právě výsledkem tak dlouhého plánování, až převážila neochota cokoli danými stavbami systémově zlepšit, namísto čehož naopak stávající systém jen zbytní, nijak podstatně nezměněn.

Adam Ř

Co má tohle společného s R12???

Tohle má traťové návaznosti na Negraliho Viadukt, Balabenku, Libeň, Vršovice, Smíchov a pěší na ještě dalších místech, a provozně to navazuje na VRT vjezdy do Prahy, modernizaci Praha – Kladno, zkapacitnění trati do Modřan a tunel do Berouna. To všechno je potřeba nějak rozumně zkoordinovat, tak je lepší to začít plánovat spíš dříve než později

tarten

Zjevně jste vůbec nepochopil, proč se tenhle „RER“ vůbec chce.

Martin

Metro B postavili komunisti prakticky ve stope trati Tesnov-Karlin-Palmovka-Vysocany-H.Pocernice… doslova par kroku od trati a pod zemi… a pulku trate zrusili – usek Tesnov-Vysocany…

Lukáš

Více písmen, více peněz.

Jezevčík

Změna názvu je účelová (kvůli evropským dotacím), jak přiznává nepřímo i článek (srozumitelné Bruselu). Metro je pražské (bez dotací), ale metropolitní je už regionální program.

Bohužel to „spodem“ spíš připomíná underground, takže U-bahn, což je něco jiného než S-bahn. Do propagace Eska se nacpaly peníze a teď takový název…
(který přinese ještě více peněz dotacemi)

Daniel Jablonecký

Znáte v Berlíně stanici S-Bahn Potsdamer Platz? Vadí někomu, že je (a není jediná) pod zemí? Ohrožuje to nějak propagaci S-Bahnu, do které se nacpaly peníze? Nemyslím si. Zbytečné starosti.

Frantisek X

Ovšem zde je ta S-Bahn současně U, název podstatu nemění (ostatně i metro znamená něco jiného, než podzemní). Spíše je to taková zbytečně divná kombinace slov. Měníme názvy, podstata zůstává – bohužel někdy i na úkor účelnosti.

martin.janecek

Crossrail v Londýně žil dlouho, dnes už tomu nikdo neřekne jinak než Elizabeth line, ačkoliv to není formalne Underground… Mělo to být jednodušší.

Tomáš Záruba

Tak mě napadá, není pravé tohle opožděný apríl?

Franta Chcípák

Ještě jsme nehráli do země ani čajovou lžičkou, ale už máme nové jméno. Napřesrok možná bude twitterový účet a třeba i animované postavičky. No a tak za další dva, tři roky – to už bude čas rebrandovat!
Jak pravil klasik: “ Nemůžu toho sežrat tolik, kolik bych toho chtěl vyblít.“

jan táborský

Jirko horem, horem , ale už taky pádem

El Barto

Ono to vypadá, že ten, kdo přišel s takovým názvem, taky myslel „spodem“ a ne hlavou.

Mat

Jestli má název vystihnout celý projekt, tak to se máme na co těšit. Vůbec se mi nechce věřit, že to “spodem” fakt někdo myslí vážně 😀

automatic

bohužel myslí a je to další ukázka toho, jak nekompetentní lidé v Česku rozhodují nejen o dopravě. A nejen prapodivné nesmyslné názvy jsou toho důkazem – ono anglicky to zní třeba v pohodě – metropolitan underground express, česky to je však paskvil nejhrubšího zrna. Je to podobný level jako Lítačka (slovo v Praze před Krndou neznámé a v tomto smyslu nepoužívané, Poulička, a mohl bych myslím pokračovat..). Ten název zní jako nepovedený vtip nebo že jeho autor šňupal bílý prášek víc než bylo třeba

Jaaa

No ono i to “express” je dost zavádějící, ale na to “spodem” to fakt nemá…

Adam Ř

No, anglicky by to byl spíš metropolitan express under. To jak jste to přeložil vy by odpovídalo spíš metropolitnímu podzemnímu expresu

Argo

Jako stejně tomu všichni budou říkat Metex nebo tak něco. Nebo se třeba ještě uchytí metro S. Moc brzo soudit podle mě

Martin Vich

Nemáme ani normální spojení do Mnichova nebo Liberce, ale plánovačům a politikům to nebraní v dalších slibech…

Daniel Jablonecký

Jako že dokud nebude lepší trať do Liberce, tak se nesmí nic udělat v Praze?

Adam Ř

A kam by asi ty vlaky z Liberce měly v Praze jezdit, když na Hlaváku ani Masně nebude kapacita?

Frantisek X

Ony tam z toho směru teď nejezdí? Není tam dost kolejí, aby pojaly delší vlaky? Neumíme omezovat zpoždění tak, aby mohly nejlépe uzlem jen projíždět? Teď tam zabírá kolej dvouvozový (v lepším případě čtyřvozový) jednopodlažní vlak od Tanvaldu. Také automatická spřáhla už umíme. Když se nebude muset čekat na křižování, odpadne velká část nepravidelností. Atd. Pochopitelně se v Praze dělat může, možná by ale stačilo méně megalomanských snů a více menších, leč účinných propojení.

Adam Ř

Provoz do Tanvaldu má být zachován, tedy Liberecké rychlíky budou navíc. A na Wilosňáku fakt není kapacity nazbyt. To že lze prodloužit vlaky je pravda, ale asi by bylo trochu smutné mít po nové trati vlaky Liberec – Praha jen jednou za hodinu, byť dlouhé. Automatická spřáhla nejsou ani potřeba, budoucnost většiny osobní dopravy je v jednotkách, případně něco málo v Push-pull. Na průjezdní model dálkové dopravy zatím nemůže být ani pomyšlení, to by se musela snížit zpoždění naprosto radikálně. V příměstu by to jakš takž myslitelné bylo, ale tam jsou nyní tak krátké obraty, že by to moc kapacity… Číst vice »

KrizeVychodniSpolecnosti

Kdyby se to aspoň jmenovalo Metropolitní tunel, to by byl aspoň hezký dvojsmysl.

Michal.S

Tak je tam opět metro(politní), bude to zastávkový vlak ne expres…takže Linky S spodem bych pochopil oene brepto ministře

Náhodný Kolemjdoucí

Bude to takové expresní metro.

Frantisek X

Spíše ‚spěšné‘, v železničních kategoriích. 🙂 Ovšem metro také neznamená podzemní, nýbrž původně mateřské (vztaženo ku městu, dnes zhruba v tom významu užíváme pojem hlavní).

Pavel

Tak scvalně, kolikrát to jestě přejmenují?
Něco jajo rychlodráha na Letistě a Kladno, co nakonec misto desitiletí slibivané rychlodrahy, bude běžna dvojkolejná eletrifikovaná trať. 😀

Twix

Běžná dvoukolejná elektrifikovaná trať to měla být od začátku. Označení za „rychlodráhu“ bylo poněkud netaktické a možná i samo o sobě způsobilo pár let zdržení.

pAVEL

Celá desetiletí to bylo prezentováno veřejnosti jako rychlodráha.
Mělo to různé názvy rychlodráha PRaK, nebo rychlodráha Aircon. Poprvé jsem o této rychlodráze slyšel již před 40 lety
Mimochodem co je to vlastně rychlodráha?
Za rychlodráhu byly označovány v minulosti i tramvajové tratě na vlastním tělese, v Brně do Bystrce a v Praze do Modřan…

Karel Mio

V Pardubicich je kuprikladu rychlodraha zasadne usek I/36 okolo centra mesta podel trati.

Frantisek X

A v důsledku pak mnohem větší než nutné zakopání, se všemi důsledky do budoucí funkce (pro okolí sice zčásti i kladné, ale).

Daniel Jablonecký

Vždyť to rychlodráha bude. Městské rychlodráhy jsou běžné dvoukolejné elektrifikované tratě.

Jaaa

Ano, ve vnímání nanejvýš první poloviny 20. století. To už je 70 let.

Juraj

Nechápu zdejší nepřející reakce. Naopak, toto lidové názvosloví s kapkou fištrónu a elokvencí slováckého strejce bych rozšířil na všechny velké dopravní projekty:

– Paralelní ranvej na Ruzyni = Aviatická magistrála přes hlavu.
– Městský okruh = Urbánní autodráha kolem a kolem.
– Radlická radiála = Gigantická penetrace zezadu.

Franta Chcípák

Zvláště ta Radlická radiála probouzí fantazii…

Daniel Jablonecký

Smutný život…

V. P.

Mě by zajímalo, jak se výškově vykřižují nad sebou na Florenci trasy Masaryčka – Libeň, Hlavní n. – Libeň (Balabenka) a Negerelliho viadukt – Vršovice.

Robert Pražák

Plus dvě trasy metra.

Frantisek X

Hluboké B to nadejde a mělké C to podejde (pokud tedy budou i po desetiletích střádání peněz trvat i na té větvi podél B).

Michal.S

Nijak…bude tam rail diamond crossing

Dejf

Tak jak to vykřižovat už tím pádem vyřešeno máme. A teď ještě vyřešit jak to vyjezdit 😀

tarten

Masaryčka – Libeň má být v místě křížení o metr výš než dnes.

Negerelliho viadukt – Vršovice má z Negrelláku prudce klesat pod stávající trať a zanořit se do svahu, nad kterým jsou normální ulice. Pod zemí se dostane téměř těsně pod nástupiště Hlaváku. Jak chtějí zvládnout zastávku Florenc v prudkém klesání mi jasné není.

Hlavní n. – Libeň je na estakádě. Je to o hodně výš, než nějaký most přes řeku.

Karlák – Karlín má být výrazně níž, než Negerelliho viadukt – Vršovice.

Frantisek X

To prudké klesání jediné na tom vidím trochu jako problém, může to dost omezovat přechodnost vozidel; přitom se to dělá patrně jen kvůli křížení s tratí Karlín – Masarykovo nádraží. Dále už je svah a pod podchody na hlavním nádraží by se to dostalo nejspíše s menším sklonem; mohlo by to být hned pod nimi.

Argo

V tom klesání bude i stanice. Je to prý hraniční, ale proveditelné.

Argo

Tak trať z masaryčky na Libeň to podjede a na Florenci tam pak bude prudké stoupání s polopodzemní stanicí a zapojí se to doprostřed rozvětvení Negrelliho viadukutu. Prý to je dost hraniční výškové vedení ale proveditelné.

Jinak u hlaváku povede Vršovice-Florenc těsně pod podchodem, pod 1. a 2. nástupištěm, tedy nad C a ta trať ze Smíchova na Libeň povede vrtaná pod D.

petr.simek

jeden by čekal, že to za deset let už bude postavené

Daniel Jablonecký

Ano, jenom jeden. Ostatní tak nějak tuší, že 10 let stačit nebude.

Piskvor

Dobrá tedy. Prvně jsem o tomhle projektu četl oslavné články (skoro doslova jako tenhle) někdy v roce 1995, taky „Již Brzy.“

Kolik je 2025-1995. ponecháváme jako cvičení pro čtenáře.

petr.simek

Němci stavěli Berlin HBF 11 let

Václav S.

Vůbec nechápu tu logiku přesunu regionální dopravy pod zem. Výsledkem bude pouze malé lokální zlepšení pro střed města za cenu několika podzemních stanic a tunelů do oblouku, které neumožní výrazné zrychlení dopravy. Nehledě na to, že vlak se bude většinu pracně budované trasy rozjíždět a opět brzdit. Rovné tunely s jednou stanicí na hlavním nádraží pro dálkové vlaky a vysoko rychlostní železnici je potřeba udělat. To pomůže Praze a celé republice podstatě víc.

tarten
Twix

Tak znovu – regionální linky je potřeba především navzájem propojit a obsloužit další místa, to se bez tunelů ve městě neobejde. Naopak dálková doprava má už nyní velmi přímé výjezdy z hlavního nádraží do všech směrů (včetně plánovaného napojení VRT na Zahraďáku a Balabence), že už to skoro rovnější být nemůže. Jediný trochu klikatý úsek je na Smíchov, kde ale i ty nejvýznamnější vlaky budou vždy stavět, tak není moc účelné kopat tam tunel pro dálkovou dopravu, aby se ušetřily dvě minuty.

Frantisek X

Regionální linky lze propojit víceméně i po povrchu (s jediným tunelem od Negrelliho viaduktu pod hlavním nádražím do bývalého vinohradského nádraží), kdyby šlo o to. Je tedy ale otázkou, nakolik nutně s tímto výhledem potřebujeme silou prosazovat novou zastávku na Výtoni, když bychom mohli s omezeními využít i nádraží Vyšehrad; tramvaj do Podolí a na Smíchov bude u smíchovského nádraží, tramvaje do centra od nástupišť dostupné kromě Výtoně i na Albertově, tamtéž i více přímých cílů; oblouk už by se přežil. Třetí kolej na mostě pod Vyšehradem pak chápu spíše jako navázání na tři koleje dále.

Václav Petrů

Tedy dneska to frčí, nejdřív putovní výstavka s Pendolinem, teď nový název něčeho, co svět neviděl 🙂 Tak ještě rozbít ten atom (nebo monarchii).

Robert Pražák

Obojí už je rozbito.

tarten

I jedno Pendolino…

Michal M

A to „spodem“ je anglicky jak? Below? 😀

Michal82

Underground

Juraj

Underneath?

tarten

Throughout the Hell.

Movia

Zkratka MES zni jako dobrej mess.

leos

Mohl by mi prosím někdo vysvětlit, jak se počítá kapacita koleje? Proč je to vlak za 4 minuty? Třeba na letišti Schiphol jezdí vlaky snad každou minutu.

pavel.hosek.cz

A co pobyty ve stanicich? Takhle casto nejezdi ani metro C…

Martin Pištora

Aby se to stihlo, tak nikde nezastavují.

Daniel Jablonecký

Metro C má špičkový interval 110 sec.

Frantisek X

Metro C tuším zhruba po minutě a půl.

Frantisek X

Aha, tak níže upřesněno, necelé dvě. Ale přece bychom nechtěli tratě SŽ tak zatěžovat. Zase vlak někde potřebuje o něco delší pobyty, má těch zastávek méně…

Leinad

90s je teoretické minimum zabezpečovačky na rychlost 80km/h. Ale těžko stihnout obrat ve stanici Háje.
Těch 110s je docela hraničních, už to začíná zlobit když má nějaký vlak zpoždění.

leos

V Schiphol je více kolejí, počítal jsem je dohromady. Vlak stojí velice krátce, určitě míň než dvě minuty.

Twix

Ano, po 4 kolejích (ve stanici se to větví na 6) a úplně každou minutu ten odjezd taky nebude.

leos

Nevím, proč tu operujete metrem C, když jde o vlaky.

Tomáš Záruba

Vsadím se, že tento název se nedožije mezi byť i jen odbornou veřejností konce roku, ne-li konce jara, natož aby měl byť teoretickou šanci „zlidovět“. Tuším, že novináři budou, když už něco, používat nadále „metro S“, už jen protože je to kratší.

Twix

Dám si do kalendáře upomínku na konec roku, abych zhodnotil jestli ten název ještě žije, protože tomu taky moc nevěřím 🙂

Tomáš

Zatím tedy velký špatný a navíc proč se zase 10 let nemá dít jako nic?

Tom

Nejsou peníze, tak je aspoň slib

Tom

Však není trať na letiště, všechno pěkně postupně…

Courek Mourek

A k tomu může Berenika Kohoutová zazpívat: „Dělám stojky!“ to by vystihlo ten esprit dokonale 🙂
Jinak jsou národy, které milují zkratky, jako Francouzi, pak jsou národy, co milují dlouhé názvy nebo dlouhá slova, jako Němci, a pak jsou Češi, ti se vyžívají v trapnosti 🙂 Takže mohl být METEX, ale „spodem“ to jistí… Kam se hrabe Fialova Nutella 🙂

Dálnice

I o prachy se musí umět žádat a politická průchodnost je důležitá. A proto je ministrem Kupka ne nějaký šmudla Courek Mourek…

Bobík

Škoda. Železniční uzel města Prahy, zkráceně ŽUMPy by mělo taky esprit 😁

balvan

tento název musel vymyslet nějaký genius. nic nudnějšího už v sž na skladě neměli? 😀

Tom

*trapnějšího

Ten, kdo ví…

To nevymýšlela SŽ, to vymyslil mluvka 😉

balvan

tipuju, že 2050 se začne tak možná stavět. no třeba už tou dobou praha bude mít okruh 😆

L.

Alespoň jeden.

Pražec

#JizBrzy

J.L.

Škoda, že se toho moje děti nedožijou.

Kuzma

Když se podívám na mapu Prahy, ono si to pražské podzemí vyloženě koleduje o podzemku z Holešovic po levém břehu pod Malou Stranou do Smíchova.

Adam Ř

To by ale byla linka MHD v gesci dopravního podniku, ne železnice v gesci SŽ. Ale jinak souhlas, tohle je za mě asi nejžhavější kandidát na další metro, až bude stát D

sebi

Taková už ale na mapě MHD je, ne? Takováta hodně široká a bleděmodrá ;(

Daniel Jablonecký

Metro se neplánuje díváním se do mapy. K tomu potřebujete trochu víc informací a znalostí.

Lukáš Novák

Asi mě hned tak nepřestane mrzet, že nebyla vybraná varianta s jednou centrální stanici Opera a možností přejezdu mezi větvemi…

Tomáš Záruba

To by vzhledem ke kapacitě bylo beztak jen iluzorní. Spíš mě mrzí něco jako IPP na vršovické větvi, ale tam to podzemí je fakt na hraně…

Filip Jirsák

Přejezdu mezi větvemi je velká škoda. Ale stanice Opera, ze které by to bylo všude daleko?

Jiný

Jak daleko? Byla by severně od stanice Muzeum C, takže její severní konec by byl na úrovni jižního podchodu hlaválku. Větev Bubny-Vršovice nebude bez ní mít přestup na metro A.

Filip Jirsák

Nikoli, severní konec by byl na úrovni ulice Růžová. Na začátek jižního podchodu hlaváku by to bylo 200 metrů plus dvě patra. Na Muzeum by to z druhého konce Opery bylo nějakých 150 metrů horizontálně.
Jako mít dva významné dopravní uzly kousek od sebe, jako je Muzeum a hlavák, není ideální. Ale umístit třetí významný dopravní uzel doprostřed mezi ně, tím by se to nevylepšilo.

tarten

Přejezdu mezi větvemi žádná reálná škoda není. Silně by to degradovalo kapacitu, a to i kdyby to křížení bylo mimoúrovňové. Čili velká ekonomická ztráta na drahé stavbě.

Filip Jirsák

Přejezdu mezi větvemi je velká škoda, protože bez něj bude muset polovina cestujících přestupovat (takže reálně se na to někteří vykašlou a pojedou jinak, nebo-li se zmenšuje počet cestujících, kteří to využijí). Čili drahá stavba bude zbytečně méně využitá, než by mohla být.

Kapacitu by to nedegradovalo nijak. Křížení bylo navrženo mimoúrovňově. A přehazování výhybek není problém – je úplně jedno, jestli se děje v tunelu nebo mimo tunel, je to pořád to samé. A v metru umějí i v tunelu interval 115 sekund, tak není důvod, proč by se v jiném tunelu nezvládl 240 sekund i s přehazováním výhybek.

Mirďa

Souhlasím, že je velká škoda nemožnost přejet mezi jednotlivými větvemi (i kvůli výlukám a údržbě), ale jako centrální stanice musí být Prahlavák – o tom žádná!!!

TnM

Expres pocem kamdeš

Vojtěch

Nestačilo by jen Metropolitní expres? 🙂

Frantisek X

To by se pletlo s expresy zvanými Metropolitan mezi Prahou a Budapeští. 🙂

čecháček

Tak hlavně aby to nebylo zadem…

Johny

Pro zájemce video kde to bylo velmi pěkně popsáno Ing. Babičem
https://www.facebook.com/camppraha/videos/660221416842324
cca od 46 min.

Adam Ř

Průtah pod městem – podtah 😀

Teď ale vážně: jsem rád, že se tomu nebude říkat Železniční uzel Praha – pod tím si představím veškeré tratě a spojky co se spolu v Praze kříži

Air Traveller

Opravdu (to jako vážně?) „Metropolitní expres spodem“?

No. maucta.

Lukáš Novák

Spodek.

Pavel Skládaný

A bude to prý mít krycí název Unterwassermann.

Petr

Jako ano, projekt dobrý, dává smysl. Za 10 let, to není málo ale budiž. Nicméně co mě zlobí je skutečnost, že se tady slavnostně prezentují tunely které vzniknou za 10 let, vymýšlí se pro ně krásná jména, a o obřím průšvihu metra „D“ se taktně mlčí. Od března 2022 je platné stavební povolení a staví se jeden jediný úsek! Kolikrát jim hodil ÚHOS soutěž na hlavu? 2x nebo3x? Nevím. Ale že by toto selhání Dopravního podniku někdo přílišně tematizoval jsem si nevšimnul. Tak se to holt stalo, no… Bóže…

Twix

A co mají tedy dělat? Nic neprezentovat, kvůli tomu, že potíže s metrem D má Dopravní podnik, který s těmito tunely nemá nic společného?

Petr Brožek

A je to opravdu selhani DPP? Neni to spis selhani UOHS?

Matěj P.

Panebože, když už si hrají se slovy, tak proč ne nějakou obdobu City Tunnel Leipzig?

Nose Peak

Někdo by si mohl vzpomenout, že ten stavěli 100 let…

Tom

Něco jako „Metropolitní tunel expres“?

Metropolitní – to asi jo
Tunel – tím dvousmyslem se tady všichni baví už dlouho
Expres – jako SŽ? – tak o to určitě nemusíme mít strach

Mcha

Proč tam násilím cpát slovo expres, když je to označení vlaků, které tam ani jezdit nebudou?

Dusmor

Máte pravdu. Metropolitní tunel už brzy™.

Jiří Voseček

Dneska je 1. dubna? Jako to si s tím názvem někdo dělá …. spodem. Já furt čekal, že se dočtu, že je to fór a ono nic.

kombi

Delší a krkolomnější už to být nemohlo. Stará poučka říká, že v názvech bych neměl mít na konci jednoho slova stejné písmenko jako na začátku dalšího. Takže exprespodem!

Frantisek X

Podexpres. 🙂 (Inspirováno slovem nadvlak.)