Metrans pořídil první elektrické tahače, nabíjet je bude ze slunce
Elektrotahače Volvo pro Metrans. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Elektrotahače mají dojezd 300 km na jedno nabití.
Elektrotahače mají dojezd 300 km na jedno nabití.
Metrans má flotilu 500 vozů? Nevím jak je to v trebovy nebo v Mělníku, ale rozvozy a svozy minimálně do Uhříněvsi pro něj dělají soukromníci, ne?
Ano, ale jsou to smluvní dopravci pouze pro Metrans
Já najíždím denně 500 až 600 km takový Tahač bych nemohl mít a ještě vozím sypké materiali do Německa celková váha 40 tun a po CZ 45 tun
Pro Vás taky takový tahač není určen. Tankujte HVO100 a emisně budete taky v pohodě.
Vozím kontejnery po okolí a 300km je málo pro nás💯✌️
Kdyby tu byl ještě Zakopčaník, mohlo se nabíjet i se sluncem v duši 😂
147 km denně, amortizace, to bude ujetý kilometr vycházet tak na 2,5 tisíce Kč…
To ale neznamená, že ujede za den jen ten průměr.
A kolik byste si tak na rozvoz kolem prekladiste/terminalu predstavoval kilometru? Aspon 600 jako na smene u dalkovky?
Nepočítám kolik ujede, ale kolik stojí ujetý kilometr.
2 x 150 km na jedno nabití za jednu šichtu je O.K. nebo 1 x 300
Pokud to počítáte podle ceny a nákladů na provoz aut, která jezdí dálkové trasy, pak to asi nebude moc dobře vycházet. Tahle auta, co jezdí kolem komína, asi vydrží déle s menšími náklady na údržbu.
To mohu potvrdit. Krátké 12, 15 paletovky od Renaultu zásobující prodejny Albert v centru Prahy z Klecan u dopravce Hrubý jsou některé i 26 let staré a stále jezdící – Renault Midlum.
A jaký to dává smysl? Můžete třeba počítat cenu za ujetý kilometr u bagru a vyjde ještě vyšší částka. Ale tohle nejsou stroje, jejichž úkolem by bylo najíždět stovky a tisíce kilometrů, proto počítání nákladů na kilometr moc nedává smysl.
150 km x 200 dnů v roce je 30.000 km. Při 2500 Kč/km to dělá 75 milionů ročně, to asi fakt ne.
Třeba dopravce Hrubý zásobující z distribučních center prodejny Albertu a Penny leckdy najede ještě méně. Při škole jsem měl brigádu jako skladník v Albertu a leckdy měli na papírech i méně. Návěsy pro 33 palet objížděly pražské supermarkety z Klecan celý dopoledne a nenajely ani kilo. Pro zásobování tohoto typu stroj splňuje co je potřeba. Kamion vyjede z DC, objede 5 prodejen, na každý prostojí přes půl hodiny a před druhou fůrou stojí několik hodin na ,,centrále“, protože se přes nákupní špičky v Aholdu nerozváží.
Pořád se brečí nad malým podílem železniční nákladní dopravy ve srovnání se silniční. Přitom tlak na větší ekologizaci silniční dopravy, a na její zaměření více na kratší vzdálenosti elektrickými vozidly a větší vzdálenosti v kontejnerech po železnici je možná řešení, jak můžeme žít v lepším čistším tižším prostředí. Samozřejmě, je potřeba dělat opatření v rozumné s snesitelné míře, ale i konkurenceschopnost EU by šla částečně řešit cly – produkujte stejně ekologicky a sociálně odpovědně, jako my, nebo to bude vyváženo clem. A výdaje na ekologické nejdou proti výdajům na obranu a bezpečnost. Pokud budeme nakupovat méně fosilních paliv od nepřátelských… Číst vice »
Omlouvám se za chyby, tišší, ekologické opatření… Na mobilu za jízdy v mhd se píše blbě
A kolik lidí nakupujicích při nákupech na
Aliexpresu, Temu a dalších řeší ekologii, pracovni podmínky zaměstnanců, atd. Většinu zajímá cena výrobku. To jestli se to vyrábí v Číně či Bangladéši je všem jedno.
Právě proto mají být tady ty supernákupy zatíženy cly odpovídající nákladům na nesplňování standardů ekologie, sociálních pravidel (dětská práce, důchody, bezpečnost práce…) atd.
V těch kontejnerech se vozí taky díly pro další výrobu, i firmy mají dodavatele, nejen koncový zákazník.
Aktivisté budou volat po místní výrobě a zákazu těžby lithia.
Vcelku by mne zajímal příkon při rychlém dobíjení tahačů a výkon té fotovoltaiky na střeše.
0,715MW
https://licence.eru.cz/detail.php?lic-id=112442461&sequence=&total=0
Děkuji za informaci.