Metrans pořídil první elektrické tahače, nabíjet je bude ze slunce

Elektrotahače Volvo pro Metrans. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czElektrotahače Volvo pro Metrans. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Elektrotahače mají dojezd 300 km na jedno nabití.

Odebírat
Upozornit na
guest
24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Kosík

Metrans má flotilu 500 vozů? Nevím jak je to v trebovy nebo v Mělníku, ale rozvozy a svozy minimálně do Uhříněvsi pro něj dělají soukromníci, ne?

Václav Kraus

Já najíždím denně 500 až 600 km takový Tahač bych nemohl mít a ještě vozím sypké materiali do Německa celková váha 40 tun a po CZ 45 tun

Petr Šimral

Pro Vás taky takový tahač není určen. Tankujte HVO100 a emisně budete taky v pohodě.

Luboš šenk

Vozím kontejnery po okolí a 300km je málo pro nás💯✌️

Jouda

Kdyby tu byl ještě Zakopčaník, mohlo se nabíjet i se sluncem v duši 😂

melm

147 km denně, amortizace, to bude ujetý kilometr vycházet tak na 2,5 tisíce Kč…

Martin Hořínek

To ale neznamená, že ujede za den jen ten průměr.

Frantisek

A kolik byste si tak na rozvoz kolem prekladiste/terminalu predstavoval kilometru? Aspon 600 jako na smene u dalkovky?

melm

Nepočítám kolik ujede, ale kolik stojí ujetý kilometr.

Martin Hořínek

2 x 150 km na jedno nabití za jednu šichtu je O.K. nebo 1 x 300

Filip Jirsák

Pokud to počítáte podle ceny a nákladů na provoz aut, která jezdí dálkové trasy, pak to asi nebude moc dobře vycházet. Tahle auta, co jezdí kolem komína, asi vydrží déle s menšími náklady na údržbu.

Pan průvodčí

To mohu potvrdit. Krátké 12, 15 paletovky od Renaultu zásobující prodejny Albert v centru Prahy z Klecan u dopravce Hrubý jsou některé i 26 let staré a stále jezdící – Renault Midlum.

Pavel S.

A jaký to dává smysl? Můžete třeba počítat cenu za ujetý kilometr u bagru a vyjde ještě vyšší částka. Ale tohle nejsou stroje, jejichž úkolem by bylo najíždět stovky a tisíce kilometrů, proto počítání nákladů na kilometr moc nedává smysl.

N.N.

150 km x 200 dnů v roce je 30.000 km. Při 2500 Kč/km to dělá 75 milionů ročně, to asi fakt ne.

Pan průvodčí

Třeba dopravce Hrubý zásobující z distribučních center prodejny Albertu a Penny leckdy najede ještě méně. Při škole jsem měl brigádu jako skladník v Albertu a leckdy měli na papírech i méně. Návěsy pro 33 palet objížděly pražské supermarkety z Klecan celý dopoledne a nenajely ani kilo. Pro zásobování tohoto typu stroj splňuje co je potřeba. Kamion vyjede z DC, objede 5 prodejen, na každý prostojí přes půl hodiny a před druhou fůrou stojí několik hodin na ,,centrále“, protože se přes nákupní špičky v Aholdu nerozváží.

J.K.

Pořád se brečí nad malým podílem železniční nákladní dopravy ve srovnání se silniční. Přitom tlak na větší ekologizaci silniční dopravy, a na její zaměření více na kratší vzdálenosti elektrickými vozidly a větší vzdálenosti v kontejnerech po železnici je možná řešení, jak můžeme žít v lepším čistším tižším prostředí. Samozřejmě, je potřeba dělat opatření v rozumné s snesitelné míře, ale i konkurenceschopnost EU by šla částečně řešit cly – produkujte stejně ekologicky a sociálně odpovědně, jako my, nebo to bude vyváženo clem. A výdaje na ekologické nejdou proti výdajům na obranu a bezpečnost. Pokud budeme nakupovat méně fosilních paliv od nepřátelských… Číst vice »

J.K.

Omlouvám se za chyby, tišší, ekologické opatření… Na mobilu za jízdy v mhd se píše blbě

noerf

A kolik lidí nakupujicích při nákupech na
Aliexpresu, Temu a dalších řeší ekologii, pracovni podmínky zaměstnanců, atd. Většinu zajímá cena výrobku. To jestli se to vyrábí v Číně či Bangladéši je všem jedno.

J.K.

Právě proto mají být tady ty supernákupy zatíženy cly odpovídající nákladům na nesplňování standardů ekologie, sociálních pravidel (dětská práce, důchody, bezpečnost práce…) atd.

N.N.

V těch kontejnerech se vozí taky díly pro další výrobu, i firmy mají dodavatele, nejen koncový zákazník.
Aktivisté budou volat po místní výrobě a zákazu těžby lithia.

noerf

Vcelku by mne zajímal příkon při rychlém dobíjení tahačů a výkon té fotovoltaiky na střeše.

noerf

Děkuji za informaci.