Metrans pořídil první elektrické tahače, nabíjet je bude ze slunce

Elektrotahače mají dojezd 300 km na jedno nabití.
Společnost Metrans dnes slavnostně převzala šest nových elektrotahačů Volvo FH Electric. Pro švédského výrobce jde o zatím největší zakázku na elektrická nákladní auta v Česku.
Sloužit budou pro rozvoz kontejnerů, které dorazí po železnici do Česka. Podle šéfa Metransu Petera Kisse jde o další krok na cestě k uhlíkové neutralitě firmy. Šest elektrických aut tvoří zatím jen zlomek flotily, Metrans používá v Česku zhruba 500 kamionů.
Šestici vozidel bude nabíjet Metrans přímo ve svém terminálu v Praze-Uhříněvsi z fotovoltaické elektrárny umístěné na střeše hal v areálu. Součástí je i bateriové úložiště.
Kamion má dojezd zhruba 300 kilometrů na jedno nabití. Podle šéfa Metrans Rail Martina Hořínka je průměrná denní ujetá vzdálenost 147 kilometrů, bez problémů by tak měly elektrické tahače pokrýt běžný dojezd. Pomalé nabíjení trvá osm hodin, rychlonabíjení hodinu a půl. Elektrárna Metransu již nyní pohání jeřáby, které překládají kontejnery.
Nevýhodou elektrotahačů je pořizovací cena zhruba 2,5krát vyšší než u běžného tahače. Metrans chce vyhodnotit efektivitu provozu a poté se rozhodne, zda bude pořizovat další.