Měsíc přímých vlaků do Chorvatska: přes 50 tisíc prodaných jízdenek. Jsme v zisku, hlásí RegioJet
Vlak RegioJetu v Chorvatsku. Foto: Damir Miškulin
Vlakem mezi Českem a Chorvatskem jelo už přes 20 tisíc cestujících, RegioJet s ním počítá i příští rok. Provoz je už v zisku.
No snad začne jezdit i do Itálie. Benátky, Rimini. Tam je infrastruktura na tom snad lépe. A jezdí tam taky hodně Čechů.
Tak jsem v Rijece . Vlak dorazil cca na čas. Co nabral u nás, jinde dohnal. Největší tragédie je asi dostat se napříč Bratislavou. On se na tom Slovensku nějak zadrhl v 80 letech čas a tak to tam taky hází a jede hóoodně pomalu. (Prostě Slováci jsou dost retro). Tady v Chorvatsku v Rijece jsem si prošel 5km trati a nestačil se divit. (To je ještě větší retro, to by šlo u nás do výluky jako celek 🙂 ) co se týká cesty, tak byla v pohodě. Vzal jsem sebou i děti a byl to zážitek. Jen ta kvalita… Číst vice »
Jančurovi podnikání v dopravě docela jde.Možná další trasa přes Zagreb a v Ogulinu vlak rozpojit na polovinu.Půlku poslat do Rijeky a druhou do Splitu-to by bylo terno
Tak to rozjeď Ty,když jsi tak chytrý
Na papíru a mapě to vypadá jako supr nápad, ale Chorvatsko na to nemá infastruktůru. Tady je to 100 let ještě před opicemi. Vždyť i do té Rijeky to jede max 50 km/h a to je prý supr trať,,celá na dřevě a jednokolejná“ kde jezdí náklady z přístavu (několik jsem jich zahlédl). Chorvatsko nemá na více.
Nemusí to jezdit 50 km/h přetrasuj to Doboj – Sarajevo a pojedeš místy i 120 km/h z Ploče jsi busem ve Splitu za méně než 2 hodiny.
No všude to mají Chorvati na dřevě, absence štěrkového lože, naopak štěrk kompletně zasypám v upevňovadlech – nemožnost kontroly upevnění kolejnice. (přechodnost dle našich norem tak pro šukafón). A když pominu tyto důvody pomalé jízdy, tak přijde to hlavní zdržení a to jsou Chorvačtí celníci. To je jak věštit s křišťálově koule.
Nevíte někdo jak moc se mu daří jezdit načas?
Do Rijeky odjíždí z Břeclavy s průměrným zpožděním 14 minut a přijíždí do Břeclavy se zpožděním 58 minut. Nejvíce zatím 249 minut a do Prahy pak 242 minut.
Břeclavy podle vzoru Bratislavy.
Já bych to viděl do Břeclavi nebo Bratislavy
Moc bych jim ten rozvoj i příští rok přál,ale mám obavu, že ještě před koncem letošní sezóny zasáhnou okolnosti, které RJ nebude moci ovlivnit….
rýmička? už by se mělo přestat blbnout. Prostě další respirační choroba, která tu s námi bude. Stejně jako černej kašel, TBC, chřipka a spousty dalších…
Tím blbnutím myslíte třeba to v té severní Itálii na jaře?
Ano, to byla názorná ukázka blbnutí. Nezopovědné chování lidí a následně i centrálních úřadů, které znamenalo zbytečnou smrt mnoha lidí.
Jakub: v ČR je momentálně nakažených 40 – 50 osob na 100 000 obyvatel. Chřipková epidemie začíná, pokud je stav nakažených přes 1700 na 100 000 obyvatel. Momentálně není uvedeno kolik lidí má lehký průběh (rýma), či těžký průběh (napojení na plicní ventilaci). Počet mrtvých je uváděn, jako osoby, které měli covid nezávisle na tom, zda-li umřeli na infarkt, rakovinu, atd.
Ohledně Itálie počet lůžek v nemocnicích na počet obyvatel je zhruba třetinový, stejně jako dostupnost plicních ventilatorů než v ČR.
Na druhou stranu Švédsko nezastavilo ekonomiku státu a má podobné statistiky jako ČR. Hodně záleží na osobním přístupu obyvatel.
Podobné statistiky znamená asi 10x víc přiznaných mrtvých s příčinou úmrtí covid. Já s vámi skoro i souhlasím, ale podobnými nepřesnostmi shazujete celý příspěvek.
Švédsko nemá obdobné statistiky ja ko ČR
ajaj … tihle rymickari.
a vis ze na to vse, cos vyjmenoval, existuje funkcni ockovani, takze cerny kasel a tbc nas netrapi vubec ?
A na vývoji očkování na SARS se pracuje
S velmi nejistým výsledkem.
to prosím platí pro jakékoliv očkování – jsou i další nemoci, proti kterým dodnes vakcínu nemáme, byť jsou v tom investovány tisíce člověkolet práce a stovku milionů dolarů. a pak máme třeba nemoci, které byli téměř vymýceny (konkrétně polio) a zase se díky různým okolnostem vrací…
Jsem zvedavý, jak nebudeš blbnout, až to chytnou tví rodiče nebo prarodiče.
To si jako myslíte, že kdykoli a kdekoli můžete dostat černý kašel a tuberkulózu? A taky si myslíte, že nemocný chřipkou nakazí každého kdo pobude chvíli vedle něj? Já si zase myslím, že oblouk a zatáčka je totéž.
ano, může. tuberkulóza byla u nás tak úspěšně vymýcena, až se proti ní přestalo očkovat. a ejhle dnes už tu a tam nacházíme nakažené. třeba u nás v práci (na univerzitě) před dvěma lety volně několik týdnů pobíhal nakažený student, než se na to konečně přišlo…
Hodně dobrý progres pokračuje, hlavně že to má na trvalo a bude ještě službu vylepšovat. Jestli to letos dotáhne na nulu hodně dobrej počin u RJ.
Jsem zvědav na ČD, letos tak za pětku mínus, další roky to bude pokračovat. Státní pomoc, nové dluhopisy? Osekání nových investic, už do tak mizerného vozového parku, kromě těch pár vagonů a lokomotiv co ještě rozjeli před covidem, mno osekání bezpečnosti jsme už viděli…
Musím uznat i jako zaměstnanec ČD že toto byl skutečně velmi dobrý počin pana Jančury a dokázal to i s vozy některými téměř 50 let starými. Co se týče vozového parku u ČD tak je nesrovnatelně větší a neustále se buď obnovuje nebo modernizuje a to daleko více než u Regiojetu. Nyní je v plánu nákup 180 vozů typu railjet pro rychlost 230 km/h. a několika desítek lokomotiv na rychlost 200 a 230 km/h.
No už aby nějaký nový vozy nasadily ČD i kolem brna, zatím pár „regio-něco“ a hodně honekrů a béček. Pokud budou alespoň jako u RJ s klimou, budu spokojenej.
Nevím jak Brno. Ale v Ostravě se modernizují 810 ku radosti všech….
ČD. Neskutečné…
Se mi zvedá tlak když pomyslím že 15 20 let bych tady ještě mohl být že budu jezdit 810/811…
To reklamujte u svého krajského vedení, ne u ČD, ty jen reagují na krajskou objednávku.
Kubrt. Od Vás bych zrovna tuto samozřejmě pravdu neočekával. Víte jak to je. Nikdo soudný by to nechtěl. Ale ten co má vliv a razítko chodí na pivo s tím co mu poradil 810 neboť ani jinak nemohl. A tak to dopadlo…. Aneb nejmenovaný vedoucí odboru dopravy Msk s vedoucím zapu… A vo tom to je… Že ostatní mlčí a kývají či razutkují je strašné… Bohužel… Za mě by se takové rozhodnutí ne jednání měly trestat smrtí… Vždyť směšné působí i ten motorák ve Velimi. Ale víčka s modrými očima pod nimi se radují… To furt budeme omlouvat a lézt… Číst vice »
A on by si kraj mohl objednat něco jiného? Resp. mohl by si u ČD objednat něco jiného? Pokud chce něco s maximální kapacitou do 60 osob, ve špičce do 120? A nemá to být autobus?
Objednávkou nových vozidel si v případě ČD také nepomůžou, stejně jako v Praze a Středních Čechách, kde si u ČD objednali a zaplatili žraloky jaké svět neviděl.
Netuší někdo, jak takové smlouvy vůbec fungují? To si kraj zaplatí rovnou nákup nových vozů? Nebo jde jen o požadavek na nové vozy, který rovnou automaticky znamená navýšení ceny za ujetý km a provozovatel si odpis těchto jednotek rozprostře do xy let? A jsou doufám aspoň ty peníze navíc za ujetý km vypláceny, až od okamžiku skutečného dodání těch nových vozů na trasu? Jestli jsou vypláceny ihned od začátku platnosti nově uzavřené smlouvy. Nebo hůř, kraj si zaplatí sám novou jednotku, dráhy si rovnou i nasadí cenu za km a dál několik let provozují šrotiště, mělo by to být minimálně… Číst vice »
Tuzemak: standardně se dává do smlouvy průměrné stáří vozového parku, maximální možné stáří vozidel. Někteří objednatelé požadují nové vozy a podle toho se stanovy cena za km (mimo odpisů za vozy jsou zde i poplatky SŽ, mzdové náklady, provozní a správní režie).
Pak je otázka, zda-li objednatelé poptají více dopravců, aby měli srovnání ceny nebo všechno nabagrují jednomu dopravci, který si pak může dat vyšší ceny.
NA ty tratě, kam to jde , to dovedu ještě jakžtakž pochopit. Od kraje, i od čd.
Pokud vím, budete mít krajské vlaky, takže proč investovat, když tam nebudu jezdit. V podstatě do příchodu Pantherů se žádná změna v Brně nedá čekat
No ale jezdit s tím budou 160 max a ještě jen po rovince, protože dráhy jsou v trasách C. a K. drah. A možná na 2-3 úsecích 200, kde se to sotva rozjede a už to začne brzdit. Tunel Ejpovice nepočítám, protože tam se to do kopce ani nerozjede na 200 vůbec, navíc je tam inteligentně umístěná stahovačka jako všude na trati 170, hezky pod začátkem stoupání a v oblouku.
Vlkos: Držel bych se fakt za posledních deset let: ČD nákup dvaceti lokomotiv E109, pronájem 10 desti lokomotiv Vectron, koupě 2 lokomotiv přezdívaných taurus starých cca 15 let. Plán na nákup cca 90 lokomotiv a pronájem 30 lokomotiv s první dodávkou nejdříve v roce 2024. Takže ČD za posledních deset let obnovili cca 10 % své flotily a plán na obnovu 30 % lokomotiv do roku 2028. Regiojet nákup 4 traxxů MS2e, pronájem 5 vectronů dlouhodobě, operativně na cca rok dalších 8 Objednávka na 15 lokomotiv traxx MS3, z dodávkou v průběhu dvou let plus opce na další lokomotivy. A… Číst vice »
za to ČD nakoupily soupravy od Škoda-Siemens, které budou jezdit Praha Cheb, nakoupily soupravy pro Ostrava – Frýdlant (stanice jsou zhruba přesně nevím). Hodně modernizují vagony řady BMZXXX a další řady. Nebudou jezdit okolo Brna, ale nakoupily.
Tak když je tak bohaté magnát, ať si postaví svoje depo apod.
Špatně. Máte mu nadávat, za to že si vlastní depo už staví.
Pane kocourek vy se radši moc nevyjádřujte
ono to chvílu trvá, víte? Už je v procesu budování.
Taky by si měl koupit vlastní zkušební okruh ne?
Takže příští rok budou vlaky do Bibione? :)) (respektive do Latisany a pak autobusy do Bibione a Lignana)
Bibione nebrat, potřebuju to protáhnout až na Palmovou Riviéru (Rimini, Ancona).
Já bych bral primej vlak do Nice ale za rozumnou cenu ne jak ten vlak z Ruska do Nice
Tak tam jsou ceny v pohodě, na místě se také zaplatí hodně. Do Nice by řízkoexpres moc nefungoval, tam jezdí jiná klientela…
byla reportáž v TV, že tan letos dost padaj ceny…
Když jsme za totáče jezdili vlakem do Bulharska, nebylo výjimkou půldenní zpoždění. Nemusím mít žluťáka rád, ale dopravce na takových štrekách včasnost těžko ovlivní.
Jedna věc je mít občasné zpoždění z důvodu mimořádné situace. Druhá věc je mít zpoždění na denním pořádku, pak je evidentně jízdní řád špatně sestaven. Srovnat můžu třeba s Ukrajinou, kde jezdí noční vlaky přes celou zemi, někdy i 20 hodin a více, ale zpoždění je poměrně vzácné. U nás je stíhání přípoje ve vzdálené stanici pomalu ruská ruleta.
Jakej potřebujete mít přípoj na Jančurův koupák?
Autobusy 😀 ale ty objednává Jančura a čekají.
Jenže včasnost Ukrajiny je hodně umělá… Expres v úseku Užhorod – Lvov jede 4,5 hodiny , rychlík 6 hodinn… Mohou krátit…
Kyjev – Vinnicja je rychlíkem 3,5 hodiny , expresem 2:20… (220km) Se zpožděným expresem do Oděsy a ČS8 jsem zažil reálnou 1:55… Takže řekněme to tak, že tři hodiny spoje obsahují hodinu vaty… Pokud bude do Ostravy doba jízdy 5 hodin, pojede také všechno včas…
To je ovšem to, co u nočního vlaku chcete. Že to jede o 2h délem, není tak důležité jako to, abyste byl v cíli v danou dobu a stihnul přímoj, ovšem zároveň nemusel čekat na přestupu příliš dlouho (lée strávit tu dobu ve vlaku, než na lavičce na nádraží).
U nočního ano, ale Rijeka není noční klasika a Ukrajina má těch typicky nočních relací také málo… Pod pojmem noční si představím JD 7-10 hodin i za cenu zpomalení, zbytek už je takový hybrid…
Vlakem Užhorod – Lvov jsem jel před cca 3 lety. Ta trasa jih – sever v celé délce protíná skrz celé Karpaty. Jede pomalu, jsou tam jen samé zatáčky ( na rovný úsek si nepamatuju), úžasné výhledy na hory a horské vesničky, políčka a velké kupky sena na strmých loukách. Tehdy jsem bez ptaní jako západní turista dostal na nádraží u pokladny automaticky nejvyšší – tedy druhou třídu s pohodlnými sedačkami s látkovými potahy. Stálo mi to „závratných“ 54 UAH – tedy přibližně 45 Kč – za přibližně 4 hodiny jízdy. Vlak byl masivní těžký kolos – velmi starý ale… Číst vice »
To byla ta ranní električka, stroj asi z roku 2005 эплт2… Řekněme nejhorší spoj na celé trase, vlak 827/828 , Pokud by jste opravdu chtěl něco extra, „jednička“ na expressu 029/030 SVM VIP, 12 osob ve vagónů , ale cena bude 1200 hryven… Jinak hory/nehory , řekněme, je to tak půl na půl… Ze Lvova až za Stryj je rovina a opačně z, Užhorodu až za Mukačevo… Vmax 120 km/h , ale volný jízdní řád, kde jde stahovat…
No, a myslíte, že stav infrastruktury těch 120 souvisle umožňuje? Zvlášť na výhybkách je to mnohdy 20.
Na mnoha místech i ano, pokud berene elektrifikované tratě…
Taky záleží, jestli jste jel přes Mukačevo nebo přes Užok. 🙂
Pokud popisuje prkeňák a jeden vagon dvojka, je to vlak 827/8 o půl šesté z Užhorodu a po desáté večer se vrací zpět. Cca 15 roků stará električka (vypadá na 50) fabriky Lugansk, jede přes Volovec…
U nás to nemusí být ani velká vzdálenost. Rád bych jezdil vlakem Beroun- Horažďovice, jenže přestup v Plzni je loterie, když ujedou s nepřípojem, cestuji 110 Km 4 hodiny. Takže auto.
Jezdím relativně často v relaci Praha-Strakonice a u přestupu rychlík – rychlík, kde je 20 minut čas, se stává velmi výjimečně, že se přípoj nestíhá. A když je zpoždění nad 20 minut, tak přípoj v téhle relaci skoro vždy čeká.
Jj, tam rychlíky na sebe ještě čekávají. Ale jinde už to bývá horší, zvlášť když chcete přestupovat do vlaku vyšší třídy.
Jel jsem 4x, z toho 2x ujeli. Žena jela 2x, 2x ujeli. Pro klid v rodině jsem pro ni jel autem 60 Km tam, 60 Km zpět. Ne, do vlaku mne už nikdo nedostane. PS: Pravda, je to asi 4 roky. Jak je to dnes nevím a ani to nebudu zkoušet.
přesně tak! jeden z důvodů, proč lidé opouští veřejnou dopravu. a modré/žluté/černé gumy, autobusáci a šotouši nechápou…
Dneska nebo včera zpátky vezl 280 minut sekeru pokud se nepletu…
Vzhledem k tomu, jak RJ tvrdil po týdnu ježdění Praha – OV že je v zisku a pak to jako novinku vydal ještě několikrát a zároveň žaloval ČD že je kvůli nim ve ztrátě této zprávě moc nevěřím.
Mimochodem už vrátil všem dle nařízení EU1371 kompenzaci za zpoždění těch vlaků do/z Rijeky? Nebo to je „zisk“ na úkor tohoto?
Této lince fandím, ale nic nemusí být takové jako se RJ snaží tvrdit.
Dnes má 300 minut zpoždění. Snad jim na zpáteční cestě nedošlo pivo 😀
To preto, že pri slovenských Kútoch bola niekoľko hodín nefunkčná kompletne celá trať a všetky vlaky nabrali meškanie 3 a viac hodín (aj Metropolitan meškal takmer 5 hodín, ale to si predsa nikto, kto má rád modré vlaky, dobrovoľne nepripustí).
A včera, předevčírem a předpředevčírem atd. to taky bylo kvůli poruše na trati? Já myslím, že je to jedno proč, ale hlavní je, že je to teď skoro denně zpožděné.
Přijel už vůbec někdy včas ?
Ze začátku téměř načas
První vlaky měly přes hodinu zpoždění. Chtěl jsem se podívat na příjezd do Prahy hl. n. asi druhý víkend provozu, ale kvůli zhruba dvěma hodinám zpoždění se mi to nevešlo do časového plánu.
Není podstatné, jezdit na minutu přesně, ale, VYDĚLAT, milý Ludvo…
V roce 2018 jezdil do Olomouce místo v 17:00 v 17:05 nebo později…
A do Prahy zásadně v 18:47…
včera bouřka a stromy směr Otrokovice, Břeclav. Hrůza i dnes ráno.
Já také netvrdil, že je to z jeho viny. Ale sedět 20 h ve vlaku, to už snad není ani masochismus. Ale nekupte to za tu cenu 😀
Proto si koupím lehátko a půlku cesty prospím.
Kupte si spací vůz a spěte.
výhoda je že můžete ležet, máte li lehátko…
V žádném případě to dnešní zpoždění nebylo kvůli Kútům! Zpoždění téměř 300 minut už měl na příjezdu z Maďarska! Takže Vaše informace „anonyme“ je špatná. Nebo neúplná? Taková trošku „žlutá“…
Zato vaše je zcela úplná. A proto samozřejmě hodnotnější.
Jenže tady musíte mít rád červené vlaky pokial to bolo v Kútoch. Alebo táram?
Jaké nejvyšší zpoždění měl za celou dobu existence Regiojet?
Ještě by jste měl upřesnit jestli do toho chcete počítat i spoje které někde stáli a pak skončili cancelled
A bylo to jím zaviněné zpoždění?
ČD se s vracením také nepřetrhnou a dokonce kompenzaci ani personál dopravce nenabízí.
Švestka: Výjimka pro dopravce v ČR z 1371 skončila v prosinci. Už se nerozlišuje z čí viny to bylo. RJ se pak na webu chlubí že u jízdenek na konkrétní spoj to vrátí automaticky. Ale jak vidno tak to nedělá a spoléhá se na to že lidi o tom neví. To se pak snadno dělá „zisk“…
Tak to se ČD nedoplatí!
Zaro: u pravidelných linek za zpoždění Regiojet vraci penize automaticky. U této speciální linky je zřejmě výjimka
Jel jsem první jízdu, to jest 30.06 na kreditovku… Dodnes nemám ani korunu… Ale nejde o 25%, ale o 50% , protože bylo zaviněné a tak to má on v tabulce mezinárodní vlaky. V Rijece by 1.7. ráno mohlo být zpoždění 20 minut, nakonec hodina 10… Neschopnost personálu a demence cestujících při hraniční kontrole… Ale já chápu, největší problém na hranici byl redaktor IDNES, proto si ho nedovolil nikdo vyrazit… Jak to je normálně, kdo je u hraniční kontroly problematista, je vyloučen z přepravy bez nároku na vratku, toto se báli aplikovat, proto se to Šapjane seklo tak, že dorazil… Číst vice »
Pokud byly problémy a zdržení na hranicích, tak to není zaviněné zpoždění, ne? Zaviněné je jen a jen z chyby dopravce (logicky).
Problém na hranici nikoliv ze strany pohraničníků, ale cestujících, které prostě personál na hranici upozornil až na místě, nikdo neměl nic připravené… Tudíž, kdyby personál včas řekl a zároveň problematisty vyloučil z přepravy, mohlo se jet včas, ale to si nedovolil, protože jeden z problematistů byl Vršanský z IDNES…
V mezinárodních autobusech se často kontrolují doklady už při nástupu a pak ještě jednou před hranicema právě aby nebyl problém na místě. To snad RJ může udělat taky.
Na to by se muselo myslet už při tvorbě jízdního řádu, protože pas, jizdenka, „výjezdní doložka“ o ubytování… 100 lidí v Pardubicích a 7 členů posádky… To je úkon na 10-15 minut… (A pak někdo překvapí a bude to mít na dně kufru a i 15 minut na Pardubice bude málo)…
Doklady se kontrolují už po nástupu do vlaku (do Rijeky)
Tak to možná po tom extempore, co proběhlo první cestu…
Tak to Jančurovi může idnes potažmo pan Vršanský zatáhnout.
Keď sa vezie banda dementov to sa ťaqžko niečo organizuje…
Jsem přesvědčen, že kompenzace za zpoždění způsobená dopravcem kompenzace vydá. Jendou jsem s ním zažil velký zpoždění a bylo vše vyřízeno hned obratem na požádání.
Já ani nemusel žádat, na rozdíl od ČD….-
Jo jak po vyjmutí Ex1 z objednávky došlo k slevnění jízdného, soud řekl že to nebylo pod náklady. (Ostatně i o jízdném Praha Brno 35 Kč se říkalo že je v pořádku, zatímco 50 Kč bylo parazitování)
Já osobně bych klidně jel. Možná i příští rok pojedu (a to nejsem vysazený na Chorvatsko). Ještě nikdy v životě jsem nejel v lůžkovém voze (i když v RJ jsou to prý spíš taková lehátka). Rád bych si to vyskoušel. Myslím, že ve vlaku, když klapou kola o kolejnice se musí skvěle spát. V autobusu, v sedě, nikdy neusnu ani když je hodně dlouhá cesta.
Pokud nemají kola bačkoru tak je to fajn. Já bohužel zažil obutý WLABmee WagonSlovakia z Košic do Prahy a to bylo utrpení.
hih nos se sbíječkou pod hlavou. to musela bejt síla.
Jenže RJ je obutý dost často…
Peklo je ještě chytit blbou klimu s hučícíma ložiskama. Jel jsem to několikrát a 2x double cupé v lůžku dobrý. 4* Hotel na kolečkách.
Jako malý jsem jezdíval často dráhou zájezdovým lehátkovým vozem, no první noc není nic moc, ale pak ty další už člověk spí jako když ho do vody hoděj. Nejhůř se ale spí, když to někde zastaví a dlouho stojí, to člověka probudí, když to jede, tak to spíš uspává.
Tak to zkuste třeba na Slovensko nebo do Švýcar. A pak můžete srovnávat. 😉
Tak Jančura má zisk , republika zase hrozbu karantény od vydatného přispění blbů co nedokázali sedět na prdeli jeden rok doma a nutně potřebovali jet k moři.
bla bla bla.
koukam ze hlupackove maj zase vinika – nejdriv ty z rakouska a italie, pak karvinou a ted zas ty z chorvatska…
Hlupáčkové to tak nějak pojali a ač mají třeba půlku famílie v cizině ( já třeba ve Španělsku) tak na to dlabou a letos nikam nejedou. Dovolenou hodně hlupáčků třeba v mém okolí věnovalo restům na baráku z minulosti, případně pobytům v naší vlasti.
Třeba v Karviné nebo Praze?
V Karviné se normálně těžilo uhlí! Jak jsem se doslechl od spolucestujícího, když mluvil do mobilu. Byl to zaměstnanec OKD, dle řeči. Nějakým COVIDEM se vedení dolu DARKOV ani neobtěžovalo zabývat! A týden nato vše prasklo – v médiích se předháněli v osočování horníků!!! Dosud nevěřím, že na ministerstvu nic nevěděli o pokračující těžbě.
ne , tim, ze nekdo zustane doma, se hlupackem nestava.
hlupakem se stava az v okamziku, kdy trousi presvedceni, ze za koronu muzou ti, co byli na dovolene v zahranici.
uplne stejna sance je v praze v hospode po praci (mozna jeste vetsi, nez v tom chorvatsku)
Protože záviděj, že sami na dovolenou v cizině nemaj.
Jakože někdo závidí někomu, jsi jede na dovolenou vlakem za pětistovku do Chorvatska? Vy jste teda hodně naivní.
Prosímvás nechte si ty bolševický bláboly o závidění. Ne každej má mentální úroveň odboráře, takže nadává na to na co nemá.
Kdyby Karviná nebyla volební bašta ANO (a komunistů, SPD a Zemana), tak by v karanténě byla už dávno.
Riziko, že si koronavirus přivezete z chorvatského pobřeží/ostrovů je zhruba stejné, jako že si ho přivezete z Pasohlávek nebo z Mácháče. A riziko, že ho chytnete ve vlaku do Rijeky bude velmi podobné, jako když pojedete z Prahy do Havířova.
jj, hlupáčci si zaplatili Itálii na srpen už v prosinci (to ještě Čína tlačila pokličku tvrdě). No a teď to mají, že ?
Z dovolené v zahraničí si koronu dovezlo asi 60 lidí od začátku prázdnin v ČR onemocnělo cca 2000 lidí. Do zahraničí letos nejedu ale nesouhlasím s Vámi že to tu dotáhli turisti z venku
Mě by zajimalo, jestli něco brání homologaci Vectronu i v Chorvatsku a Slovinsku, nevíte někdo?
Nic, takové Vectrony existují.
Ve Slovinsku byl nějaký problém s přechodností na trati Ljubljana – Maribor. Ale možná už ten úsek rekonstruovali a problém zmizel.
To je omezení na té konkrétní trati a týká se vlaků RJ, nicméně dotaz zněl na homologaci Vectronů v HR a SLO – a ta je, třeba Vectrony ÖBB do obou těchto zemí jezdí (i do vnitrozemí).
viděl bych to spíš na oběhy žlutých Vectronů a taky na PR místních železnic
anebo jsou ty tratě v takovém stavu, že tam nové Vectrony neposlal a využívé místní tažné „železniční muzeum“
Brání úseky mezi žst Hodoš a Zidani Mostem.
Ty nebrání homologaci v daných zemích, pouze průjezdu po konkrétních úsecích 😉
Nápravová hmotnost. Další problém by byl zaškolení mašinfírů a nakonec, ani Slovinci ani Chorvati si nenechají utéct kšeft se zapůjčením lokomotivy
Aha, takže kdyby tu trať zrekonstruovali, tak by Jancura projel bez přepřahu?
S vybranými stroji ano; zdaleka ne všechny Vectrony ve flotile RJ můžou do HR a SLO.
Do švestek… 😀
do letošních LEO, do příštích Arriva, a možná i Regiojet…
Extrémní mediální pozornost po celém světě? Zejména na Litoměřicku, šašci.
Škoda, že s tím nepřišel Leoš. Tatík mohl prodávat na palubě paštiky po krabicích. Spokojení by byli oba.
Vidím, že dost lidí nechápe legraci. Škoda.
Některé bývalé vtipy už nejsou vtipné, pouze hloupé a trapné.
Já jsem ten vtip nikde nečetl. Je z mé geniální hlavy.
Ha ha ha, to je bžunda. Milionkrát ohraný vtip nehledě na to, že tatík už 12 let do paštik nedělá.
Právě proto to je vtip.
Právě proto není.
Legrace jak z pomocné školy.
Pane Kocourek vy se radši nevyjadřujte…
Těm blivajsům od Hamé říkáte paštiky?
Tohle by bylo vtipný možná v roce 2014.
To jo, ale jenom kdyby v tom roce tam RJ jezdil.
Já mám dotaz. Firma X (a to deset zpět, kdy měla koruna jinou hodnotu) chce za zpáteční lístek 3800 Kč a skončí stejně ve ztrátě. Firma Y chce dnes jen 1600 Kč a je v černých číslech. Co dělá firma X špatně?
ČD nikdy do Rijeky nejezdily. Split je dál a horší cestou.
To jistě, ale když si udělám přímou úměrou kilometrický přepočet, tak je to pořád těžce mimo.
„Hospodářský výsledek“ tehdejších vlaků ČD významně ovlivnily (nejspíš zabily) jízdenky FIP.
A nejezdili CD pres Rakousko kde je mnohem vyssi cena za dopravni cestu? Uz si to nepamatuju…
nejezdily (Koprivnica)
Tehdy se říkalo, že HR měly „nepřiměřené požadavky“. Nevím, nedokážu posoudit.
ČD nikdy na komerční riziko do Chorvatska nejezdily (ani nemohou), ani si neobjednávaly přepravu tak jak Jančura (k tomu snad ani národní dopravce není oprávněn). Přes Rakousko do Splitu si objednával přepravu ČD Travel. Rychlík Jadran přes Maďarsko jezdil v letech 2007 – 2009. Jednalo se o klasický mezinárodní vlak, který byl v objednávce zvlášť každého projíždějícího státu a sloužil tak i ke vnitrostátní přepravě v daných státech.
Martine. Chci se zeptat, proč nemohou ČD jezdit na komerční riziko do Chorvatska, jak tu píšete? Jen se ptám. Díky za info.
Protože jediná cesta, jakým způsobem provozovat do zahraničí je, jak to dělá firma Regiojet. To znamená, že musíte oslovit železniční dopravce v daném státě a najmout si u nich zvláštní přepravu vlastního vlaku. Zjednodušeně řečeno, zákazníkem železnic zahraničí nejsou cestující, ale firma, která si takto objedná přepravu. S tím souvisí i najmutí čety (vlakvedoucí a strojvedoucí) v každém státě, přes který se projíždí. Něco podobného např. dělají u nás ČD, když projíždí naším území Orinet expres. ČD také zapůjčí lokomotivu a nasadí svého vlakvedoucího. Mezinárodní železnice fungovala vždy na principu, že na státní hranici si mezi mezi sebou vlaky předávají… Číst vice »
Tím jste ale neodpověděl na to, proč by si ČD nemohly stejně jako Regiojet objednat přepravu v zahraničí? A takový vlak vypravit mimo objednávku, tedy na vlastní riziko jako komerční spoj. Popsal jste jak se to dělá, ne proč to u RJ jde a u ČD ne.
Díky za popis tzéto problematiky. Přídám k tomu, co napsat Martin S, zda mi napíšete, proč nemůže ČD? Jsem jen zvědavá. díky
Lebo byrokratický šimeľ besneje
A EU nezajímají lidé, zejména ti na východě Evropy! EU se angažuje pouze! v případech, kdy na tom má šanci vydělat, nebo odejmout jinému státu suverenitu!!! Ovšem pokud se nejedná o Německo, či Francii!!!!
A co nutí firmu X uznávat FIP v takovém spoji?
Nikdo, prostě si to tak nastavily. ČD ušly za posledních 10 let obrovský kus cesty, za značného přispění Regiojetu.
Rozběsněné, komunismem nasáté odbory?
které v tom rychlíku neplatily…
Většina jela na FIP a pár platících , cestou poslouchajících modrožvásty, to utáhnout k zisku nemohlo. A to ještě byli vagony na dovolenky které se charitativně připojovali za rychlíky a jaký byl rachot , když venku museli přispívat asi na dopravní cestu nebo jim nedali vodu nebo proud.
Chorvati hlavně zdrazili dopravní cestu a proto ČD nejezdí k moři.ab proto taky Jančura jezdí jen do Splitu.
Do Rijeky
RegioJet počítá s 90% obsazeností celkem dlouhého vlaku, zajišťuje navazující spoje, lze jízdenku celkem snadno zakoupit online a jede marketing. Jak na to šli ČD?
Pojaly to jako rekreační bonus pro své zaměstnance hrazený ze státních peněz.
Sem tam se svezl někdo „zvenku“. Ale je možné, že si běžný FIPkař vydělá na Mercedes SLK, který jsem jednou zahlédl na autovozu.
Ale jinak teda souhlasím s tím, že to byl vlak Dráha sobě.
Nikoliv, FIPky v předmětném spojí ČD neplatily! ! !
Nevím jak do Chorvatska,ale ČD vypravovaly i přímé vozy do Černé Hory a tam FIPKY platily.Zaměstnanec ČD platil pouze poplatek 150kč za stát kterým vlak projížděl.
Náklady nejsou přímo úměrné kilometrům.
Jestlipak to není tím, že firmu X vlastní stát, který prostě nezaplatí kvalitní lidi, kteří přijdou a zrealizují takový projekt. To je bolest všech státních firem.
Děkuji. Jsem rád, že jsem to sem nemusel napsat já ;o)
Tak snad budete mít díky tomu lepší den.
Třeba ČEZ?
Tak čez je polostátní 🙂 Pokud se bavíme o těch „největších prů*erech“ tak bych ještě do výčtu zařadil Lesy ČR a Českou poštu. Jedinou světlou výjimkou je Budvar.
To, aby stát v neřízeném hospodářství něco vlastnil je utopie.
A není to náhodou tím, že Budvar je trvale v konkurenčním prostředí? Žádný pivař si nebude kupovat drahé či nechutné pivo jen kvůli tomu, že je státní. 🙂 To je asi hlavní rozdíl. A ČEZ je tak na půl cestě. Ovšem pošta, to je odstrašující příklad.
Konkurence snad logicky zisky snižuje, ne? 🙂 Kdyby měli monopol a byl to jediný zlatý mok široko daleko, dají 150 za půl litr a vydělají ranec, pivo se jen tak nepřestane pít. Čez je polostátní, jak jsem psal a alespoň nějak kompenzují to, že jsou z části vlastněni státem. Třeba ty mnou zmíněné Lesy čr skončili loni se slušnou sekerou (myslím něco přes 100 milionů). O české poště škoda mluvit. Nevím, jestli je to tím „sentimentem“ k minulému režimu, kdy si spousta diskutujících přejí, aby bylo „vše naše“ nebo jen prostě nevidí ten „big picture“, ale čím dřív se názor… Číst vice »
Určitě vidíte, že se v té vaší logice se každou chvíli objeví nějaká trhlina. Prostě ta mantra, že stát nemá nic vlastnit také není absolutní a má spoustu historických a sociálních konsekvencí.
A co musí stát tak neskutečně potřebně vlastnit že se bez toho reálně nejde obejít? Jestli na mě přijdete s nějakou 90 babičkou, která potřebuje poštu do 5 kroků od baráku k tomu, aby si vyzvedla důchod tak šetřete dech. Řešení lze najít vždy. A dokonce bych se i vsadil, že bychom za něj do kasy každoročně nemuseli sypat tak, abychom to manko zaplatili.
Zdravotnictví, dopravní infrastruktura, vodovody a kanalizace… mám pokračovat?
Představa, že státní podnik v bezkonkurenčním prostředí zvýší zisk je utopie, jediné co zvýší jsou náklady.
Tak i ten nejhloupější státní úředník ve společnosti, která má monopol (nemluvě o soukromém sektoru, nemusíme chodit daleko, Intel, který sice neměl „čistokrevný“ monopol, ale s výraznou technologickou převahou si s trhem (a zákazníky) dělal co chtěl) dokáže z firmy vytřískat zisk. Pokud ani to ne, pak je to jen další argument proč by stát neměl nikdy podnikat 🙂
U státního vlastnictví musí být osobní zodpovědnost každého úředníka, ale také ocenění osobního nasazení v hledání nových forem ve prosazení dobrých nápadů, nebo dokonce netradiční vize. To rozhodování nemůže být na kolektivu. Vždy musí jedinec jednat, samozřejmě s odpovídajícími znalostmi a zkušenostmi!
Co je s poštou? Já sem s poštou spokojen hlavně služba balík do ruky.takove Ppl dpd a ostatní děs a hrůza..
Pošta chce za balíček hodně přes stovku, doručují přes den když jsem v práci, takže stejně musím na poštu pár km od bydliště. Oproti tomu taková Zásilkovna má cenu poloviční a můžu si vybrat výdej ze dvou trafik dva bloky od domu. Ostatní doručovatelé jsou trochu dražší, ale také doručují poblíž a ještě posílají SMS i když jde balík ze zahraničí. Stejný přes ČP je uveden jako obyčejná zásilka a jediné info je papírek ve schránce druhý nebo i třetí den a to i když už jsem si ho náhodou stihnul vyzvednout včera.
Jane:
Jako sranda koment to beru, pokud je to myšleno vážně – je to důvod k velmi vážnému zamyšlení… Přece každý normální člověk si zásilky Počtou nechává doručovat do práce, protože ví, že přes den neni doma… PPL a DPD a jimi podobnými taky nebo do partnerského obchodu či do výdejny.
Na doručování úředního psaní má Datovou schránku – tedy státní email…. Já opravdu neznám nikoho, kdo by v dnešní době „chodil na poštu“…
Kde žijete????
Co je s poštou? Služby na pytel (čest regionům, kde zvládají alespoň ty rozvážky), ceny (někdy i nad) na úrovni konkurence. A i tak nedokáže hospodařit v černých číslech.
A co ČSA před LuftJardou? Za pana Jakubšeho krásně prosperovala a rostla . Až Jarda a Lašák z toho udělali vlašák
Ano, jedna ze světlých výjimek (a ukázka toho, že i dobrý manažer někdy „zabloudí“ do státního sektoru) a odstrašující případ. Dva lidi ve vedení dokáží zlikvidovat to, co se tady léta budovalo. To, co se v ČSA dělo, to mi prostě hlava nebere. A to je opět, další chyba firem vlastněných státem 🙂 Ta zodpovědnost je tam o poznání nižší než v soukromém sektoru, kde těm lidem ve správní radě jde o jejich prachy. To nějakým úředníkům vůbec ne. Sám mám zkušenosti na poli IT zakázek pro stát a ten „management“ na straně státu není zas tolik odlišný atmosféře v… Číst vice »
Přesně tak, podobně dopadá ČD Cargo…Nechápu, jak mohou u nás provozovat nákladní žel. dopravu Poláci na Otravsku a vozit nákladní vlaky svými lokomotivami – pochybuji, že u nich je to možné..
Podíl ne-PKPCargo dopravců na nákladních vlacích na polské železniční síti je značný – 56 %. Svůj dílek si ukusuje i ČD Cargo…
Kdyby aspoň měli odpovídající vozidla, zrovna včera jsem viděl ze Stromovky dva burácející brejlovce AWT s vlakem na trati plně elektrifikované. Je to proti rozumu a ekologii tohle tolerovat.
Hlavně, že je to na kolejích. Povinnost jezdit pod dráty elektricky by napáchala víc škody, než užitku.
Protože koupili OKD dopravu vlastně set.
Zkuste se zeptat bývalých zaměstnanců firmy Y, možná vám povypráví, jak to tam funguje.
Zajímavý koncept by byl, kdyby RegioJet si postupně vytvořil celoevropskou síť nočních vlaků, která by byla podobná FlixBusu.
Balkán je trh s nevyužitým potenciálem. Od GVD 2021 nebude dle údajů na německém fóru Drehscheibe jezdit Hellas Express, noční vlak, který jezdil z Bělehradu do Soluně. Zanikne tak jediné vlakové spojení mezi Srbskem, Makedonií a Řeckem. Možná by to do budoucna mohla být příležitost právě pro RegioJet. Uvidíme.
To se reálně může stát. Ale expanze musí být postupná, ne skoková. A RJ roste každý rok.
Však o tom píšu, že by ta síť byla vytvořená postupně.
Na tom je zajímavý poznatek, že pokud jde o jednorázovou dovolenkovou cestu, tak čas ani tolik nerozhoduje. Lidi upřednostní spíš pohodu a jistotu, že dojedou a nezůstanou někde trčet – na Balkáně (i u nás) o překvapení na cestách nebývá nouze.
Souhlasím. Navíc pro mnoho lidí se cesta do HR rovná jízdě busem/autem, která začíná odpoledne a končí druhý den ráno (dopoledne). Proto jim jízda vlakem, tak jak je nastavená přijde podobná tomu co znají. K tomu se přidává komfort vlaku s možností se projít, popoběhnout s dětmi, kdykoli se občerstvit atd. Což je nesrovnatelně příjemnější než bus či auto.
Pro někoho začíná Balkán už v Rijece?
Nikoli v Rijece, ale až v Alpách na Soči. 🙂 https://cs.wikipedia.org/wiki/Balk%C3%A1n
Zní to sice divně, ale tzv. „západní Balkán“ někteří opravdu posunují hodně na západ.
A pro některé je už za Běchovicemi západní Ukrajina 🙂
Je snad známo, že Asie začíná za viaduktem (Negrelliho) 🙂
Slyšel jsem, že Rusko je kdesi za Třebovou?
no on západní Balkán reálně je již na předměstích Frankfurtu. Nad Mohanem, ne nad Odrou 🙂
V rijece nic není.
Pro mne začíná Balkán na jižních hranicích Rakouska a Maďarska.
No nevím, Slovinsko bych na Balkán určitě neřadil…
On tam totiž je
Samozřejmě Žlutému velká gratulace. Zdá se, že odvážná sázka se vyplatila. Ovšem například dnes má Žlutý Jadran Expres už 280 min. + a to ještě stále ani není na našem území… Zřejmě bouřky byly včera a dnes i jinde…
Ač se to může jevit jen jako výhra pro žlutý, tak RegioJet tímto otevřel zcela nový trh nočních spojení a to nejen do Chorvatska. Desítky tisíc lidí „naučil“ cestovat vlakem přes noc a pokud dnes jedou na lehátko do Chorvatska, příště mohou zkusit lůžko Praha – Tatry nebo k Baltu. Být dalším dopravcem na železnici, určitě bych se na této vlně zájmu o noční cestování přiživil a připravil nabídku i pro své zákazníky.
suhlas, chcelo by to viac destinacii, na kupacku by vzdialenostou malo zmysel aj Taliansko, otazne je ci by to bolo po poplatkoch za zeleznicnu cestu porovnatelne s Chorvatskom za obdobnu vzdialenost
Nezbývá než zatleskat. Přál bych si, aby si z nich vzali příklad i jinde (i mimo dopravu) a zkusili i další „experimenty“, které se dřív zdáli neživotaschopné. Možná bychom se divili, jak moc se dají v různých oblastech života dělat věci jinak.
Nevyjede, do švestek, do jara, … ?!?, !!!
Nojo, ale k čemu je vlak, když tam neplatí režijka, že. Uvědomte si, že ty vlaky k móři nebyly za ČSD/ČD určené pro substrát, pro nějaké kaštany. To byly eróhácké rekreace pro modrou šlechtu!
To šou plky
A komu to říkáte?
Luďku, už ti někdo řekl, že jseš kus vola????
Nežerte ty sítě tolik. Vždyť si tu jen střílí z lidí, kteří opravdu takhle smýšlí.
Z odborů?
Fipky mám, ale většinou na ně nejezdím! Třeba do Sarajeva se momentálně vlakem vůbec nedostaneš.
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=ZRS&kategorie=B&cislo=396&nazev=&rok=2016
V roce 2016 jezdil před rekonstrukcí tratě Banja Luka – Doboj rychlík Zagreb – Sarajevo 7 hodin nyní by to bylo bez přepřahu cirka 6 hodin nejrychlejší bus to dělá 5 hodin . Zkus počítat Praha – Zagreb přímý vlak 10 hodin . Počítej tedy Praha – Sarajevo cirka 16 hodin a B 723 dnes Sarajevo 07.15, Mostar 09.05-09.07, Čapljina 09.32 cirka 2 hodiny 15 minut. To znamená z Prahy na Dalmácii bohatě pod 20 hodin.
Myslíš, žeo jadran na Hvaru by nebyl zájem?
to bude mit koronavir radost
Na druhé straně je to zase lepší, než kdyby se tam dopravovali jinak, a přidaly se k tomu ještě vyšší škodlivé exhalace.
Koronavir vlakem nejezdí. Není blbej. Nenechá se zabít.
On asi nepojede přes přejezd Kasandra 🙂
Ten virus tady bude minimalne do ziskani kolektivni imunity nebo podani vakciny dostatecnemu mnozstvi populace. Muzete drzet 95% populace na zkracenem voditku kvuli ochrane 5% par mesicu, na vic zapomente.
Obávám se že nebude. Na to aby měl radost by potřeboval nervovou soustavu. A tu virus nemá. Což by místní virologové mělii vědět.
V mnoha ohledech mimoradne uspesny krok. Velmi rychle poskladano, podle zajmu i spravne naceneno, obrovska publicita, ktera ho nestala ani korunu. Muze to byt dano letosnim rokem, ktery je deformovany po vsech smerech, ale taky to muze byt krok do budoucnosti, kdy vyrazit na dovolenou vlakem, nebude jen zazitek pro sotouse.
Že se o tom píše u nás, docela chápu. Ale proč o tom píše třeba New York Times nechápu. Vždyť ve světě jezdí vlaky na mnohem větší vzdálenosti a na zajímavější místa než je sever Chorvatska.
Lepší, než kdyby psali vytrvale o silničních kolonách a „chybějících“ dálnicích, jako to občas dělají naše média. Zrovna v Americe se vlakem moc nejezdí, ale naštěstí mají na kolejích zase více nákladní dopravy, čímž bychom se mohli též inspirovat, pokud jde o podíl železnice na celku.
psali o nich v clanku o nocnich vlacich ruznych dopravcu v evrope. Pred rokem. Loni.
Ne bylo to letos, ještě v červnu,a týkalo se to výhradně tohoto spoje.
Možná mají nějakého redaktora šotouše,ale takovou reklamu si neudělal že střední Evropy letos nikde.
Nikoliv, prostě je to dobrá story. To je vše.
a kde je ten clanek? jenom papirovy?
Tak kdepak je ten clanek? https://www.nytimes.com/search?dropmab=true&query=regiojet&sort=newest
Protože Ondrůj dělá svoji práci jednoduše dobře.
Tak snáď to nebude iba nejaká módna vlna, ale udrží sa to aj po budúce roky. Je to určite ekologickejšie než lietadlo.
Doufám, že přibudou i zajímavější destinace na západě.
Je to holt vše o cenách. Je vidět, že za rozumnou cenu je i mezinárodní cestování vlakem životaschopné. V přímém protikladu k tomu je absurdní cenová politika v mezinárodním žel. tarifu NRT.
Přesně tak. Výše cen v NRT je něco neskutečně absurdního.
Vlakem do ciziny cestuji poměrně hodně, ale už si nepamatuji, kdy naposledy jsem byl nucen využít tarif NRT. Ano, NRT stále ještě existuje, ale jeho využití je dnes minoritní a není většinou problém cestovat daleko výhodněji.
Pokud máte na mysli jízdenku „Včasná jízdenka Evropa,“ tak př. Praha-Split vychází nejméně 1589 Kč a k tomu 2x přestup, což je ve výsledku pro drtivou většinu neakceptovatelná nabídka.
Tak zrovna Praha – Split pojede vlakem opravdu málokdo. Ale spíše z časových důvodů, za těch 1589Kč by si to jinak cestující našlo, ta cena se mi nezdá nijak přemrštěná.
Hlavním problémem tohoto spojení na Včasnou jízdenku je ostrý přestup v Záhřebu (a pak už nic dalšího nejede). Pokud by na trase jezdily vlaky jako na v Německu či Rakousku, tj. každou 1h nebo 2h, pak by to nebyl problém, ale na Balkáně to takto nejde dělat.
Jakékoliv přestupy, zvláště pak v zahraničí, jsou pro cestující silně stresující (riziko ujetí, hledání přípojů v neznámém prostředí, přitom starost o zavazadla, dohadování s průvodčím při ujetí přípoje). Ta velká popularita tohoto vlaku do Chorvatska je tedy kromě rozumně nastavené ceny i v kompletním zajištění celé cesty. I při zpoždění tak cestující nejsou ve stresu. Přesně tohle je třeba aby dopravci zajistili, aby mezinárodní cestování vlakem se stalo běžnou záležitostí.
Problém je v tom, že až donedávna většina pokladních cestujícím jako první variantu nabízela právě a jen tarif NRT. Z vlastní zkušenosti vím, že na výhodnější nabídky bývalo nutné se iniciativně doptávat.
Už minimálně 10 let nakupuji jízdenky online, u pokladny jsem nebyl opravdu dlouho, takže tuto připomínku beru jako irelevantní. A myslím, že u RJ je to podobné.
Ovšem zrovna do Chorvatska lze v e-shopu ČD koupit jízdenku teprve cca 1-2 roky.
Což je samozřejmě na balkánské poměry pokrok, protože například samotné chorvatské železnice žádné mezinárodní jízdenky online neprodávají.
Je relevantní, protože i dnes nelze koupit jízdenky na spoustu míst přes eshop ČD. Pár spojů do Mukačeva lze, nazpátek nic (nebo naopak ale šlo to pouze jedním směrem. Do Čierne nad Tisou koupím, do Čopu nikoliv. Na webu UŽ koupím cokoli vnitrostátního, přes hranice jen do Polska. Stejné u Slovenských železnic. Takže na ten přeshraniční úsek musím stejně jít do mezinárodní pokladny a tam mi ochotně prodají obyčejnou jízdenku i na povinně místenkový lůžkový vlak nehledě na volná místa, prostě bordel. Jiný příklad v EU: Praha – Krakov koupím, nazpátek v eshopu hledám marně a to prosím jezdí přímý… Číst vice »
Jen ty evropské koleje jsou taková slátanina. Preferující jen národní zájmy.
Jen počkejte až se to dozví Prymula s Madarem. Bude po byznysu.
Tohle Bureš nezastaví. Byl by blázen a prohrálo by mu to nejen Krajské, ale reálně i sněmovní volby. Zavřít čechům Chorvatsko? A Chorvati to samé, nezakážou nejvěrnějším turistům aby přijížděli. To by musela být situace v ČR opravdu špatná.
Jojo, Bureš si může dovolit ledacos. Ale odepřít vlastním voličům dovolenou v Jugošce? To nešlo ani za Husáka.
Za Husáka stačilo nedat devizák.
Navíc Radim byl svého času velký podporovatel žlutého magnáta. Dát mu stopku na vlaky, tak mu zavaří a na autobusech bude “reklama” na ANO ve stylu Chovance a ta byla velmi úspěšná.
Navíc Radim byl svého času velký podporovatel žlutého magnáta
To by jeden neřekl, co? Nebo vy jste sám proti sobě? 🙂
Kdyby tam místo „žlutého“ magnáta byl „řepkový“ magnát, dávalo by to větší smysl?
Ta dvojitá trakce cestou do kopce je působivá. 🙂
Bohužel jen 27 km, pokud se nemýlím 🙂
Ze Šapjane do Rijeky opravdu kousek, vlastně více méně celý Chorvatský úsek.
Blahopřeji.