Měsíc po zahájení stavby D35 je u Litomyšle klid. Stíháme, uklidňuje polský Budimex
Vizualizace úseku D35 Džbánov - Litomyšl. Foto: ŘSD
V příštích týdnech začnou práce na přeložce plynovodu. Celý úsek má být hotový do ledna 2027.
Hmmm… kácení keřů a stromů uprostřed května, ve vegetačním a hnízdním období… ach jo.
Existují kontrolní dny s investorem, kde se mimo jiné sledují milníky harmonogramu. Pokud jsou ty milníky splněny v čase není důvod k obavám, pokud však ne…..
Klid chlapi! Příprava je v plném proudu! A pokud by jste tu dálnici chtěl někdo stavět, hlašte se ihned na vrátnici!!! https://www.jobs.cz/prace/?company%5B%5D=1703033834
Neskutečné 😀
Přijímání lidí na práci na konkrétní zakázce je ve světě zcela běžné. Včetně slušného ohodnocení. Jen u nás se to mnohé firmy snaží za pár šušní upižlat vyhořelou troškou kmenových zaměstnanců před důchodem.
Tak na druhou stranu se takto většinou po začátku stavby shánějí „lopaty“ a ne stavbyvedoucí.
I stavbyvedoucí se nabírají.
Třeba je v harmonogramu stavby i termín na sehnání zaměstnanců 🙂
Snad nedopadnou jak různí Kázání, Turci apod . Kteří když zjistili že tady neseženu zaměstnance když máme 3% nezaměstnanost, tak raději zaplatili pokutu a odešli.
Tak ono to není jen o sehnání vlastních zaměstnanců, ale spíše o sehnání kapacity subdodavatelských firem a stavebního materiálu. A obávám se, že toto bude ten hlavní problém. Nicméně proti Turkům nebo Italům je tady je jistá šance, že to sem mohou přesunout z Polska.
https://www.jobs.cz/fp/budimex-s-a-1703033834/2000219753/
Pradubice…
Co to je prosím vás za argumentaci? Stíháme a proto nemusíme spěchat? Vždyť je dálniční výstavba po celé ČR ve skluzu již přes 3 desetiletí a my stíháme? Já začínám mít takový zvláštní pocit, že účast Budimexu na českých dálničních zakázkách bude za krátko směřovat k blamáži a možná i odchodu. Rád se budu mýlit, ale co zatím předvádí není vůbec v pořádku.
Za to že je naše výstavba ve skluzu Budimex nemůže. Vysoutěžil stavbu s nějakým termínem a vzhledem k tomu jak rychle se staví v Polsku, tak bych ještě obavy neměl. Je to velká firma, tak si zřejmě organizuje kapacity mezi projekty. Což se u nás běžně děje taky, i proto že termíny bývají nafouknuté.
Nesrovnávejme placku = rovina v Polsku s podmínkami u nás, zrovna tento usek bude mňamka a ty bažiny … Zakládaní mostů bude super práce….
A každý promeškaný den v tomto období a počasí je k nezaplacení
Z Mejta do Litomyšle jsou to úplný Tatry,no..to ta krajina v Polsku je zvlněná +- stejně (aspoň místy).
Placky v Polsku? Ano, je to tam rovinatější. Ale zase si tam toho užijou mnohem víc se spodní vodou. Takže ve finále jim ty bažiny zas až takový problém dělat nebudou.
Těžko říci o čem mluvíte. Vy jste někdy nějakou stavbu realizoval, že poskytujete takovéto soudy. Jestliže jsou naše dálnice ve skluzu není věc firmy Budimex, ale nás Čechů. Mají dány nějaký termín a jestli ho dělají tak nebo tak nám může být jedno. Důležité je aby ve výsledku byla dálnice otevřena ve stanovený termín daný smlouvou. Vše ostatní jsou jenom vlhké pocity
Za ten skluz Budimex opravdu nemůže. Mají termín a dodrží ho. Přece si nebudou kálet do vlastního hnízda, když chtějí těch zakázek v budoucnu víc. A co vůbec není v pořádku?
za skluz 30 let může stát ČR a jeho instituce – ať už Úřad vlády, tak i ostatní jako je MD, ŘSD, stavební úřady….
Třeba má vliv to, že termín dokončení se prodloužil o rok na 2027 (asi kvůli návaznosti na obchvat Litomyšle).
https://www.youtube.com/watch?v=2pVvSnZU7R4
Stíháme a proto nemusíme spěchat?
Jako jo, teď je krásně, ale nedej bože aby přišla nějaká delší doba se špatným počasím, s průtržemi a čert ví s čím ještě . Aneb prič něco dělat jednoduše když to jde dělat složitě. Proč si neulehčit práci a náklady a nevyužít hezkého počasí když můžeme práci dělat v horších podmínkách které hohou nastat, vydat více úsilí a prostředků.
Je lepší vozit materiál po pozemních komunikacích ze staveniště/ na staveniště když je sucho a nebo když je staveniště podmáčené a dochází ke znečišťování techniky a následně okolních komunikací blátem? Když se na počátku minulého roku v Semilech rušilo nákladiště byla zima nezvykle mírná. Když se konečně přistoupilo k přípravě na trhání kolejí a pražců na dnes už bývalém nákladišti bylo ještě fajn, ale když přišel den kdy na to trhání lidi nastoupili už mrzlo a museli kolejnice vyhrabávat ze sněhu aby vůbec našli značky . Ale to je jen příklad toho jak se může počasí změnit a vůbec neříkám,… Číst vice »
Škoda, že jste nebyl u vzniku světa. Mohl jste poradit.
To jsme fakt nebyl. A nikomu nehodlám radit. Jen říkám co vidím. Na všechno je času dost a pak když se něco po..kazí se něstíhá.
https://zdopravy.cz/barrandovsky-most-do-konce-prazdnin-opraveny-nebude-resi-se-vyztuzeni-206101/
Tím nechci říci, že bylo času dost, ale to, „když se něco po..kazí“.
Beztak nám chtějí ukázat polskou rychlovýstavbu😀
Jen aby se nám nechtěli pomstít za ten Trutnov …
Tím, že si tu zkazí jméno a přivřou si dveře na český trh? Spíš by měli u Litomyšle makat jako šroub a ukázat, že u nich žádný problém není a za zdržení D11 může KrimiStav…
„V příštích týdnech začnou práce na přeložce plynovodu. Hotovo má být do ledna 2027.“ Toto zní, jako kdyby přeložka plynovodu měla trvat do ledna 27… 😉
super, teď to zní lépe…
Rychle pochopili českou stavební realitu…
Zdá se, že se tu vyjadřuje každý, kdo si chce do B. kopnout. Mají termíny od ŘSD a dodržují. O co vám jde? Soukromá dálnice D4 taky není o rok dřív proti termínu. No a jestli máte zájem, tak připlaťte, oni to zadarmo rychleji neudělají.
Co je na dalnici na D4 soukromého?