Mělník chce dokončení obchvatu co nejdříve, potvrdil souhlas s dalšími etapami
ŘSD aktuálně počítá se zahájením zbývajícíh částí v roce 2030.
Mělník chce dokončení obchvatu co nejdříve. Při čtvrtečním setkání se zástupci ministerstva dopravy, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a Správou železnic (SŽ) mělnický radní pro dopravu Jindřich Špergl (za TOP 09) potvrdil souhlas s dalšími etapami, které jsou označované jako třetí a čtvrtá stavba. Nyní má následovat ekonomické zhodnocení projektu a poté by mohl být spuštěn proces posuzovaní vlivů na životní prostředí (EIA), řekl ČTK Špergl. Konkrétní termín zahájení stavby na jednání nepadl, ŘSD jej podle informačního letáku předpokládá v roce 2030.
Vedení města podle Špergla jednalo i s místními spolky, které požadovaly změnu trasy obchvatu podél železniční trati Nádraží ulicí, tedy mimo aktuálně navrženou lokalitu Blata. To je ale v rozporu se schváleným územním plánem. Podle radního zůstávají také nedořešené některé otázky, například ohledně napojení a vyústění. „Jednoznačným cílem města Mělníka je mít dobudovaný obchvat v co nejkratším časovém úseku,“ uvedl Špergl. Podle něj ale bude proces EIA posuzovat i alternativní možnosti, tedy i vedení obchvatu Nádražní ulicí.
Zároveň radní ministerstvu dopravy sdělil, že se Mělník a obec Velký Borek dohodly na vedení přeložky silnice I/16 podél železniční trati s napojením na stavbu obchvatu tři a čtyři.
Provozu v Mělníku se v nadcházejících letech dotkne také plánovaná modernizace nadregionálně významné železniční trati 072 vedoucí mezi Lysou nad Labem a Ústím nad Labem. „Tyto dva projekty musejí jít ruku v ruce. Tam jsme jednoznačně požádali o to, aby tyto dva projekty byly dobře koordinovány a aby spolu souvisely a na sebe navazovaly,“ doplnil Špergl.
Naplánované jsou čtyři části obchvatu. První vznikla v roce 2016, druhá je v provozu od loňského září. Třetí a čtvrtá stavba mělnického obchvatu bude dlouhá téměř 2,5 kilometru, budou ji tvořit silnice I/9 a I/16. ŘSD uvádí předběžný odhad ceny 1,2 miliardy korun bez DPH.